Czego szukasz

Gdzie szukać informacji o zadłużeniu partnera biznesowego? Sprawdź!

Wracasz na rynek pracy po urodzeniu dziecka i zdecydowałaś, że będziesz działać niezależnie, prowadząc własną firmę? To rozwiązanie, które pozwoli Ci bardziej elastycznie zarządzać czasem i stworzyć coś swojego. Niemniej jednak przed Tobą sporo wyzwań. Jednym z najważniejszych jest znalezienie rzetelnych, uczciwych kontrahentów. Zobacz, jak sprawdzić ich wiarygodność.

  • Zofia Kowalska - 19/10/2018
laptop, kalkulator

Jak wynika z danych opublikowanych przez BIG InfoMonitor, w 2017 roku aż 48% firm w Polsce doświadczyło problemów z nierzetelnymi kontrahentami.[1] Zaległości w płatnościach za faktury z tytułu zamówionych usług czy produktów to jeden z najpoważniejszych „grzechów” na rynku. Powodów, dla których Twój partner biznesowy nie płaci w terminie, może być wiele.

Ty jednak nie możesz pozwolić sobie na sentymenty. Zwłaszcza wówczas, gdy rozpoczynasz działalność gospodarczą, jesteś narażona na duże ryzyko, gdy kontrahenci nie płacą na czas. Z powodu nieuregulowanych przez nich należności możesz sama popaść w długi i problemy, np. nie będzie cię stać na zapłacenie składek ZUS czy podatku. To właśnie dlatego tak ważna jest weryfikacja partnerów biznesowych. Jak jej dokonać? Pierwsze kroki skieruj do BIG.

BIG, czyli co?

BIG-i to Biura Informacji Gospodarczej – instytucje, które powstały, aby gromadzić oraz przekazywać informacje gospodarcze dotyczące zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorstw. Działają na podstawie ustawy z 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych. Warto podkreślić, że nie są to organizacje państwowe, a prywatne.

Obecnie na polskim rynku funkcjonuje kilka BIG-ów. Najważniejsze to:

  • Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.;
  • Krajowy Rejestr Długów. Biuro Informacji Gospodarczej SA.;
  • Rejestr Dłużników ERIF BIG S.A.;
  • Krajowe Biuro Informacji Gospodarczej S.A..

Do tych podmiotów możesz zgłosić się, aby sprawdzić, czy przedsiębiorstwo, które może stać się Twoim kontrahentem, nie ma obecnie długów.

Jakie informacje gromadzą BIG-i?

Instytucje gromadzą przede wszystkim negatywne informacje gospodarcze, a więc te o przeterminowanych płatnościach, z którymi dany podmiot zalega. Warto pamiętać, że:

  • zgłoszenia informacji o zadłużeniu do BIG dokonuje wierzyciel;
  • w przypadku przedsiębiorstw minimalna wartość przeterminowanego zobowiązania musi wynieść 500 zł (200 zł w przypadku osób prywatnych);
  • płatność musi być przeterminowana co najmniej o 30 dni, a wierzyciel, by umieścić wpis, musi o tym poinformować dłużnika na miesiąc przed jego publikacją;
  • wierzyciel ma obowiązek niezwłocznie przekazać do BIG również informację o tym, że dług został uregulowany – oznacza to, że w bazach danych znajdują się bardzo aktualne informacje;

Jak uzyskać informacje w BIG?

Możesz wystąpić o informację gospodarczą o każdej firmie działającej na polskim rynku. Aby to zrobić, powinnaś:

  • utworzyć konto na stronie internetowej BIG-u;
  • złożyć wniosek o udzielenie informacji – uzyskanie raportu może się wiązać z koniecznością wniesienia opłaty.

Jeśli uzyskane dane wskażą, że twój potencjalny kontrahent ma zadłużenie i może być klientem jednej z firm windykacyjnych, np. Ultimo, masz dwa wyjścia. Możesz albo zażądać płatności za usługi lub produkty z góry, albo… powstrzymać się od współpracy z nim. Bez względu na to, jaką decyzję podejmiesz – zrób to świadomie.

[1] https://www.bankier.pl/wiadomosc/Dlugi-pograzaja-firmy-7567841.html

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Zofia Kowalska

Mocna marka ma znaczenie!Konferencja Brand Summit 2019

Kandydat do pracy, albo klient spotyka się przynajmniej z czterema markami firmy: marką pracodawcy, marką produktową, marką korporacyjną i marką osobistą. Każda z nich jest inna, ale wzajemnie się mogą wzmacniać. Warto sięgać po rozwiązania, które pozwolą na integrację działań związanych z budowaniem wizerunku marki. Zapraszamy na konferencję!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 12/11/2019
Grafika Konferencji Brand Summit 2019 ze zdjęciami prelegentów

Jak wzmocnić wizerunek firmy?

Już 21 listopada 2019 w Warszawie odbędzie się konferencja Brand Summit 2019 poświęcona w całości trzem wymiarom marki: pracodawcy, korporacyjnej i konsumenckiej. Będzie to okazja do rozmowy o tym, jak zdefiniować unikalną, wyróżniającą się tożsamość firmy, wzmocnić ją wewnętrznie i komunikować tak, by i klienci i kandydaci stali się ambasadorami marki.

Dla czytelniczek Mamo Pracuj mamy 15% rabatu z kodem MPBS_15.

Prelegenci

Swoją wiedzą podzielą się uznani eksperci i praktycy, tacy jak: Jacek Kotarbiński (kotarbinski.com), Kamilla Giedrojć (Dyrektor Strategii i Marketingu IBM Poland and Baltics), Anna Macnar (CEO HRM Institute), Joanna Tonkowicz (Partner Zarządzający Absolvent Consulting), Kasia Zadrożna (Culture & Communication Global Senior Manager AmRest), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting), Adrian Gamoń (Brand Experience & Communication Strategist), Aleksandra Lemańska-Czajka (Personal Development Manager INEA), Jakub Smarz (Talent Brand Lead for Poland, Accenture), Jakub Semerda (CEO Preeshare).

Co czeka na uczestników konferencji?

Program konferencji jest podzielony na trzy części:

  1. Percepcja marki
  2. Marka zaczyna się od środka
  3. Social, Digital i komunikacja marki

Szczegółowy program znajduje się na stronie: www.brandsummit.pl.

Dzień po konferencji (22.11.) odbędą się warsztaty, które pozwolą na pogłębienie tematów poruszanych na konferencji:

  1. Zintegrowana marka od A do Z – prowadzenie Anna Macnar
  2. EB = Emocje + Biznes – prowadzenie Joanna Tonkowicz oraz Karolina Proczek

Organizator: HRM Institute

Partner Strategiczny: Absolvent Consulting,

Partnerzy: AmRest, StepStone

Patroni Medialni: Instytut Monitorowania Mediów, PRoto , MamoPracuj.pl, Employerbranding.pl, HR Standard, HR News, OOH Magazine, Marketer+, 24/7 Communication.

Termin i miejsce: 21 listopada 2019 r., Budynek Focus, Al. Armii Ludowej 26, Warszawa

Kontakt: Julia Bojanowska [email protected], tel. 535 140 135
Informacje i rejestracja: www.brandsummit.pl

Przy rejestracji nie zapomnij wpisać kodu rabatowego 🙂

Zdjęcia: HRM Institute

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail