Czego szukasz

Fotografia zmieniła moje życie – rozmowa z Darią

Przez 15 lat była związana z finansami i to nie tak, że praca w korporacji nie dawała jej satysfakcji, ale już rytm pracy od 11-20 wydawał jej się nie do pogodzenia z wychowywaniem dwójki małych dzieci. Dlatego zaryzykowała. Pomimo wielu wątpliwości i obaw dziś pracuje jako fotograf. Daria Chrzanowska, kiedy 5 lat temu zaczynała naukę w Akademii Fotografii Dziecięcej, nawet nie przypuszczała, jak bardzo zmieni się jej życie.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 22/11/2018
Daria Chrzanowska z dziećmi

Może podobnie jak Daria marzysz o pracy fotografa? Na hasło mamopracuj możesz kupić kurs w Akademii Fotografii Dziecięcej z 10% zniżką. Sprawdź szczegóły >>>

Dario, 5 lat temu zaczęłaś swoją naukę w Akademii Fotografii Dziecięcej. Jak tam trafiłaś i jak zaczęła się Twoja przygoda z fotografią?

Kiedy moje drugie dziecko skończyło roczek, postanowiłam zrobić jej zdjęcia, aby zatrzymać ten moment, tę chwilę. Przeszukałam FB i wśród zdjęć znajomych, znalazłam fotografkę Agnieszkę Czyżkowską. Umówiłam się z nią na sesję swoich dzieci. Kiedy spotkałam się z nią i zobaczyłam jak wygląda taka sesja/praca, pomyślałam, że to jest niesamowite zajęcie.

Dowiedziałam się, że Agnieszka zaczynała właśnie w Akademii Fotografii Dziecięcej i postanowiłam spróbować. Pomyślałam, że może zrozumiem o co chodzi i ogarnę te wszystkie przyciski w aparacie. Wciągnęło mnie to bardzo. Szybko kupiłam lustrzankę, bo zaczynałam ze zwykłym kompaktowym aparatem. Poznałam kobiety, które podzielały moją pasję, a wsparcie z ich strony nakręcało mnie do dalszej nauki. Łatwo nie było, miałam wiele chwil zwątpienia, ale to właśnie dzięki społeczności w AFD udało mi się pokonać wiele kryzysów.

Napisałaś, że fotografia zmieniła Twoje życie. Czym się wcześniej zajmowałaś?

Przez 15 lat byłam związana z finansami. Pracowałam w bankach i zajmowałam się sprzedażą produktów bankowych oraz zarządzaniem zespołem. Nie powiem, że praca w korporacji na stanowisku kierowniczym nie dawała mi satysfakcji, ale kiedy urodziłam drugie dziecko, zrozumiałam, że nie da się pogodzić pracy od 11-20 z macierzyństwem. Ponieważ sprzedaż była mi bliska, myśleliśmy z mężem o otwarciu franczyzy sklepu odzieżowego. Ale na szczęście znalazłam AFD 🙂

Na Twojej stronie można zobaczyć, że nieobce są Ci fotografia eventowa, czy produktowa, która najbardziej zaspokaja Twoją pasję?

Dominującą fotografią w moim wykonaniu jest fotografia eventowa. Obsługuję koncerty, konferencje i różnego rodzaju wydarzenia. To właśnie fotografia reportażowa najbardziej zaspokaja moją pasję. To trochę połączenie mojego poprzedniego życia zawodowego z obecnym.

Bardzo przydaje mi się doświadczenie w pracy w stresujących warunkach, bo na eventach może się wydarzyć dużo nieprzewidzianych sytuacji. Dodatkowo poznaję i pracuję z gwiazdami, niesamowitymi osobami. Ostatnio miałam przyjemność poznać, fotografować oraz posłuchać historii Aleksandra Doby – niesamowity człowiek.

Czy dzisiaj fotografowanie to Twoja praca, z której się utrzymujesz?

Fotografia to nie tylko moja pasja, ale również moja praca. Nie było łatwo podjąć decyzję o rezygnacji z etatu. To były miesiące rozmyślania czy dam radę utrzymać się z fotografii. Zanim podjęłam tę decyzję, rozpoczęłam już współpracę z agencją eventową, robiłam już również sesje rodzinne i dziecięce. Dlatego podejmując decyzję o rozwiązaniu umowy na etat, miałam już doświadczenie oraz zbudowane portfolio.

Jak pozyskiwałaś swoich pierwszych klientów? Kto stanął jako pierwszy przed Twoim obiektywem?

Ponieważ moja nauka rozpoczęła się w AFD, moim pierwszym modelem i do dziś ulubionym (choć najbardziej wymagającym) były moje dzieci, później rodzina.

Pierwsi klienci to znajomi, później znajomi znajomych 🙂 Tak również rozpoczęła się moja przygoda z fotografią eventów. Znajoma zaufała mi i dała pierwsze zlecenie. Pamiętam, że byłam strasznie zestresowana. To było coś zupełnie innego, nowego, praca z różnym źródłem światła, do sfotografowania 150 osób, stres sięgał zenitu 🙂

Jesteś mamą. Co sobie najbardziej jako mama cenisz w prowadzeniu własnej firmy, a co Ci przeszkadza?

Jestem mamą Łukasza i Ady. Bycie swoim własnym szefem, pozwala mi na pogodzenie roli mamy i spełnionej zawodowo kobiety. Mogę układać grafik tak, aby nie umknęło mi żadne ważne wydarzenie w życiu dzieci. Ponieważ praca przy eventach wymaga często wyjazdów, nieoceniona jest tu pomoc męża oraz mamy. To właśnie oni bardzo mnie wspierają i pozwalają realizować się zawodowo.

Mam jeszcze problem z rozgraniczeniem pracy w domu, życiem rodzinnym. Niestety często zdarza się, że muszę pracować w weekendy zamiast spędzać ten czas z rodziną. Ale to coś, na co nie mam wpływu, bo właśnie wtedy mam zlecenia. Na szczęście rodzina to rozumie i wie, że praca daje mi satysfakcję.

Czy ktoś z środowiska fotografów szczególnie Ci imponuje? Na kimś się wzorujesz?

Bardzo lubię pracę Tomasza Tomaszewskiego, to właśnie jego reportaże bardzo lubię oglądać i dążę, aby moje były równie spójne i ciekawe jak jego.

W takim razie tego właśnie Ci życzę! Bardzo dziękuję Ci za rozmowę.

Rozmawiała: Ewa Moskalik-Pieper

Może podobnie jak Daria marzysz o pracy fotografa? Na hasło mamopracuj możesz kupić kurs w Akademii Fotografii Dziecięcej z 10% zniżką. Sprawdź szczegóły >>>

Zdjęcia: Daria Chrzanowska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Jak wygląda szukanie pracy przez social media? Pamiętaj, że media społecznościowe mogą być Twoim prawdziwym sprzymierzeńcem w tym procesie. Sprawdź jak je wykorzystać i czego absolutnie nie powinnaś robić, by sobie nie zaszkodzić. Posłuchaj 3 odcinka naszego podcastu!
  • Podcast Mamo Pracuj - 12/11/2019
kobieta siedząca na łóżku z laptopem na kolanach

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

 
 
00:00 / 16:06
 
1X

Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Zapraszamy na trzeci odcinek naszego podcastu. Dzisiaj opowiemy o roli social mediów przy szukaniu pracy.

Pierwszy odcinek podcastu – Jak opisać w CV przerwę związaną z opieką nad dziećmi? – posłuchaj!

Social media – Twój sprzymierzeniec czy przeciwnik podczas szukania pracy?

Mówiąc o roli social mediów przy szukaniu pracy, nie mamy na myśli tylko LinkedIn czy Golden Line – serwisów z założenia zawodowych. Ważną rolę mogą odegrać również Twitter, Instagram czy Facebook.

Dzisiaj pracy szuka się przez internet – to jest wspaniałe źródło dotarcia do ciekawych ofert pracy.

1. W social mediach znajdziesz oferty pracy

Oferty pracy znajdziesz nie tylko na LinkedIn czy na Golden Line, ale także na Facebooku. Dzięki specjalnej funkcji Facebook Jobs możesz zapisać się na powiadomienia o interesujących Cię ofertach – dostaniesz je na maila lub przez Messengera.

Aplikując na taką ofertę – aplikujesz swoim profilem, a nie wysyłasz CV (przynajmniej na początku), potraktuj więc ten profil bardziej zawodowo.

Obserwuj posty osób prywatnych czy profile firm z branży, które Cię interesują. Dołącz do grup tematycznych – tam też pojawiają się ciekawe oferty pracy.

2. Wykorzystaj kontakty i znajomości z social mediów do szukania pracy

Obserwuj znajomych, pytaj ich o firmy i branże, które Cię interesują. Możesz napisać wprost, że szukasz pracy. Pamiętaj, że osoby z Twojej sieci kontaktów mają dostęp do zupełnie innych informacji i ofert pracy niż Ty.

Niech te osoby będą Twoimi sprzymierzeńcami podczas szukania pracy.

Na LinkediIn jest specjalna rubryka, gdzie możesz zaznaczyć, że szukasz nowych możliwości rozwoju zawodowego – dzięki temu rekruterzy szybciej Cię znajdą. A taki komunikat możesz skierować do wszystkich, oprócz Twojego obecnego pracodawcy.

3. Ucz się i bądź na bieżąco – korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach

Zdobywaj wiedzę z dziedziny, która Cię interesuje. Dołącz do grup tematycznych, branżowych na Facebooku czy LinkedIn. To świetna okazja by odświeżyć sobie niektóre informacje (np. jeśli wracasz do pracy po przerwie), lub zdobyć całkiem nową wiedzę, z branży, do której dopiero planujesz wejść.

W branżowych grupach dowiesz się o ciekawych spotkaniach, wystąpieniach i meetup’ach. Poznasz osoby, które działają w branży i które chętnie podzielą się swoją wiedzą i wsparciem. Zdobędziesz dostęp do wartościowych treści, artykułów czy oczywiście ofert pracy.

4. Niech social media będą Twoim sprzymierzeńcem

Zanim rekruter zadzwoni do Ciebie, dokładnie sprawdzi Twoje profile w social mediach. Także tych, które są uważane za prywatne – np. Facebooka. Nawet jeśli twój profil jest ustawiony jako prywatny – pamiętaj, że w sieci nic nie ginie i komentując, postując – zostawiasz po sobie ślad.

Rób to mądrze i pokaż się od pozytywnej strony. Niech Twój obraz w sieci wskazuje na sympatyczną, pomocną osobę, a nie na złośliwego hejtera, z którym nikt nie będzie chciał pracować.

Także Twoje prywatne zainteresowania – np. decoupage, gra na instrumencie czy miłość do gór – dużo o Tobie mówią i mogą mieć znaczenie przy zaproszeniu Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

5. Działaj świadomie i z pomysłem

Korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach, świadomie buduj swój wizerunek – to wszystko sprawi, że social media będą Twoim sprzymierzeńcem podczas szukania pracy.

Posłuchaj drugiego odcinka podcastu Jak przygotować dziecko na powrót mamy do pracy?

Dowiedz się więcej i przeczytaj

Czy social media mogą pomóc znaleźć pracę?

Jak skutecznie szukać pracy w sieci?

7 najczęstszych błędów, które możesz popełnić szukając pracy

Zapraszamy do wysłuchania 4 odcinka podcastu: Jak zbudować dobrą relację z rekruterem?

zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podcast Mamo Pracuj
Z podcastu Mamo Pracuj jeśli chcesz dowiesz się: jak szukać pracy po przerwie oraz jak przygotować siebie i rodzinę na Twój powrót do pracy. Podpowiemy Ci jak prowadzić firmę oraz jak pracować i nie zwariować.

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail