Czego szukasz

Florystyka – jak zostać mistrzem bukieciarstwa?

Na czym polega praca florysty i czy wymaga specjalnych predyspozycji? Lubisz kwiaty i może już od dawna nosisz się z zamiarem poznania tego zawodu, a może właśnie szukasz pomysłu na siebie? Sprawdź jak zostać mistrzem bukieciarstwa!

Tworzenie nietuzinkowych bukietów na różne okazje, wystrój wnętrz i aranżacja ogrodów, a także wizualna oprawa wyjątkowych uroczystości, a to wszystko z wykorzystaniem kwiatów i roślin ozdobnych, które odpowiednio dobrane tworzą harmonijną całość.

Tak w skrócie można opisać to, czym zajmuje się florysta, zawód, który w ostatnim czasie zyskuje coraz większą popularność. W tym artykule piszemy o tym, jakie predyspozycje powinna mieć osoba, która chce wykonywać tego typu pracę oraz jak wygląda kurs florystyczny.

Bez zamiłowania i talentu ani rusz

Pracę florysty można w pewnym stopniu porównać do zawodu artysty, który w oparciu o swój talent i kreatywność, tworzy coś, co wprawia w zachwyt, pobudza wyobraźnię, a przede wszystkim daje możliwość obcowania z sztuką.

Florysta, dzięki umiejętnemu tworzeniu kompozycji kwiatowych, sprawia, że wnętrze lub ogród nabiera niecodziennego charakteru, a wieczorowa bądź ślubna stylizacja jest subtelnie dopełniona naturalnym kwiatowym akcentem.

Aby móc osiągnąć sukces w tym zawodzie konieczne jest posiadanie poczucia estetyki, które umożliwi gustowne zestawianie kolorów oraz taki dobór kwiatów, który będzie odpowiedni do okazji, wystroju wnętrza lub stylu ubioru.

Kreatywność, zamiłowanie do roślin oraz zdolności manualne również odgrywają kluczową rolę w tym zawodzie.

Jak wygląda praca?

Florysta, po konsultacji z klientem, proponuje konkretny kształt bukietu, a także sugeruje, które kwiaty sprawdzą się najlepiej. Ponadto, pielęgnuje oraz przygotowuje kwiaty cięte i doniczkowe, dobiera ozdoby oraz kwiaty sztuczne i susz, którymi uzupełnia wystrój.

W przypadku, gdy zlecenie obejmuje wystrój wnętrza lub aranżację ogrodu, do jego obowiązków należy przygotowanie projektu i dobór roślin, odpowiednich do warunków otoczenia.

Gdzie zatem pracuje florysta? Otóż oprócz kwiaciarni, osoba parająca się takim zawodem może szukać pracy w firmach zajmujących się dekoracją wnętrz oraz aranżacją ogrodów, choć może także pokusić się o założenie własnej działalności.

Gdzie nauczyć się zawodu?

Poza posiadaniem wrodzonych predyspozycji oraz pasji do kwiatów, należy mieć przede wszystkim wiedzę praktyczną, którą można nabyć na kursach florystycznych, różniących się długością trwania oraz zakresem materiału, który kursanci muszą przyswoić. W przykładowym programie nauczania znajdują się m.in. takie przedmioty jak:

  • wykonywanie kompozycji florystycznych,
  • kulturowe podstawy florystyki,
  • materiałoznawstwo roślinne i nieroślinne,
  • podstawy przedsiębiorczości,
  • przedsiębiorstwo florystyczne,
  • środki wyrazu twórczego.

Ceny kursu podstawowego oscylują w granicach 800-2000 zł, co jest zależne od miasta, w którym się on odbywa oraz od jego długości.

Ci, którzy nie mogą sobie pozwolić na tego typu wydatek, wcale nie muszą rezygnować ze swoich planów, gdyż mogą zapisać się do szkoły policealnej, która oferuje bezpłatną możliwość kształcenia, a po ukończeniu edukacji wydaje świadectwo Ministerstwa Edukacji Narodowej. Chcąc osiągnąć zawodowy sukces trzeba także nadążać za nieustannie zmieniającymi się trendami we florystyce.

Świetnym źródłem inspiracji są targi i pokazy florystyczne, które dają możliwość promocji własnej firmy, zdobycia nowych klientów oraz zaczerpnięcia solidnej dawki wiedzy i nowych doświadczeń.

Praca florysty łączy predyspozycje artystyczne, umiejętności nabyte podczas kursów, a także wymaga posiadania wyobraźni przestrzennej, która jest konieczna podczas planowania roślinności w ogrodzie oraz aranżacji wnętrz.

Pomoc specjalisty w tej właśnie dziedzinie jest nieoceniona, zwłaszcza podczas przygotowywania uroczystej ceremonii, takiej jak np. ślub. Dzięki temu, uroczystość staje się jeszcze bardziej wyjątkowa, a droga pary młodej zostaje usłana różami.

Jeżeli myślisz o wykonywaniu tego typu zawodu i chcesz zdobyć praktyczne umiejętności w tej dziedzinie, zajrzyj na: https://zak.edu.pl/oferta-edukacyjna/szkoly-policealne/florysta.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podyskutuj

Video: Jak być dobrym sprzedawcą w finansach? Praca w bankowości – zobacz webinar!

"Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?" to drugi z serii trzech webinariów przygotowanych wspólnie z Santander Bank Polska. Podczas spotkania ekspertki Santander Bank Polska podzieliły się swoją wiedzą i doświadczeniem profesjonalnych sprzedawców. Jeśli interesuje Cię praca w bankowości, koniecznie zobacz nagranie z naszego webinaru!

Praca w bankowości – zobacz webinar!

Podczas serii trzech webinarów zorganizowanych wspólnie z Santander Bank Polska, omówiłyśmy wszystkie najważniejsze kwestie dotyczące rozpoczęcia i rozwoju kariery w branży bankowej. Pierwszy webinar dotyczył szans i wyzwań w pracy z klientem.

Dzisiaj publikujemy dla Ciebie drugi, w którym ekspertki Santander Bank Polska odpowiadają na pytanie „Jak być dobrym sprzedawcą w finansach?”

Dzięki uczestnictwu w naszym cyklu, będziesz mogła krok po kroku przygotować się do wejścia w nową branżę!

Czego dowiesz się z nagrania?

  • Jak być dobrym sprzedawcą w bankowości?
  • Jakie wykształcenie i doświadczenie jest potrzebne na stanowisku sprzedawcy?
  • Które cechy charakteru są ważne, aby być dobrym doradcą?
  • Oraz wiele innych praktycznych wskazówek dotyczących branży bankowej.

Kim są nasze ekspertki?

Justyna Pietraszewska
Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Magister Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego o specjalizacji Rynki Finansowe. Od 2013 doradca klienta w Santander Bank Polska. Od 6 lat dyrektor 1 Oddziału w Strzelinie. Pasjonatka rolnictwa. Prywatnie mama 12-letniego Miłosza i rocznego Ignasia. W wolnych chwilach pasjonatka podróży, jazdy na nartach i nurkowania.

Małgorzata Szelwicka
p.o. Dyrektor oddziału Santander Bank Polska

Uzyskała stopień magistra na kierunku Zarządzanie Zasobami Ludzkimi w Wyższej Szkole Bankowej. Od 15 lat pracuje w finansach. Od 11 lat Pracownik Santander Bank Polska. Od 8 lat menadżer zespołu sprzedażowego. W chwili obecnej p.o. dyrektor 12 oddziału we Wrocławiu. W 2020 Bohaterka Ryzyka Santander Bank Polska. W życiu prywatnym mama 4 letniej Łucji. W wolnych chwilach wolontariuszka Fundacji Santander i skrzypaczka.

Moderacja: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska (Fundacja Mamo Pracuj)

Sprawdź aktualne oferty pracy Santander Polska!

Zdjęcie: zrzut ekranu z nagrania webinaru; pozostałe zdjęcia archiwum prywatne.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.

Koszulki damskie z nadrukiem – pomysł na prezent dla pracowników

Nie od dziś wiadomo, że za sukcesem każdej firmy stoi między innymi dobrostan pracowników. Osoby, które czują się ważne i doceniane, są efektywniejsze i lepiej wykonują powierzone im zadania, a ponadto czują więź z pracodawcą i współpracownikami. Wszystko to ma niebagatelny wpływ na funkcjonowanie firmy. Oprócz dobrej atmosfery na co dzień i spotkań integracyjnych, warto także pomyśleć o drobnych podarunkach. Dobrym pomysłem na prezent dla pracowników mogą się okazać koszulki damskie z nadrukiem.
Kobieta obdarowana koszulkami dla pracowników

Koszulki damskie z nadrukiem – dlaczego są idealnym prezentem?

Po pierwsze – t shirty damskie z nadrukiem to niezwykle praktyczny prezent, który nie zostanie schowany czy rzucony w kąt, ale rzeczywiście się przyda. Po drugie prezent ten można dowolnie spersonalizować, co dodatkowo pokazuje zaangażowanie pracodawcy w życie społeczności pracowników. Na takiej koszulce można umieścić nadruk lub napis, nawiązujący na przykład do panujących w firmie zwyczajów czy powiedzonek.

Przeczytaj także: Rozwijaj swoje talenty w firmie, która ceni Ciebie i Twoją rodzinę

Koszulki z nadrukiem dla pracowników – na jakie okazje?

Obdarowanie pracownika koszulką z nadrukiem może stanowić miły gest na powitanie – na przykład po dłuższej nieobecności, spowodowanej chorobą lub urlopem macierzyńskim czy wychowawczym. Powrót do pracy wiąże się z reguły ze stresem i niesie za sobą wiele obaw, a ponowne zaaklimatyzowanie się w miejscu pracy może zająć nawet kilka dni. Miłe powitanie i zabawny prezent na pewno pomogą przełamać lody i szybko wrócić do rutyny pracowniczej sprzed urlopu.

Koszulki z nadrukiem mogą być także miłym prezentem dla nowego pracownika, który dopiero dołącza do zespołu. Dzięki temu od razu poczuje się pewniej i łatwiej będzie przyswajał niezbędną do wykonywania obowiązków wiedzę.

Jakie koszulki wybrać na prezent dla pracowników?

Jak już wspominaliśmy – mogą to być koszulki z zabawnym napisem, którego często używacie w firmie. Może nić porozumienia między pracownikami utworzyła się na bazie wspólnej fascynacji jakąś filmową produkcją lub ulubionym gatunkiem muzyki? Takie koszulki można znaleźć bez problemu.

Należy pamiętać także o rozmiarze. Lepiej zdecydować się na pakiet koszulek w nieco większym rozmiarze. Pozwoli to uniknąć niezręcznej sytuacji, gdy koszulka będzie za mała. Większe koszulki można natomiast nosić jako tzw. oversize, co jest bardzo modne. Chyba że pracodawca zna rozmiar każdego z pracowników – można go wówczas dobrać indywidualnie do każdej osoby.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×