Czego szukasz

Dwie Godziny dla Rodziny – to już 7 edycja

Już jutro, 15 maja odbędzie się siódmy finał polskiej akcji społecznej „Dwie Godziny dla Rodziny”. Zainicjowana przez Fundację Humanites z okazji Międzynarodowego Dnia Rodzin akcja jest odpowiedzią na kryzys więzi we współczesnym świecie. Uczestnicy akcji, czyli pracodawcy, w tym roku po raz pierwszy nie tylko z Polski, przekazują w tym dniu symboliczne dwie godziny z czasu pracy na rzecz budowania relacji rodzinnych. – Biznes to nie tylko transakcje, to trwałe relacje, a dziś największym motywatorem dla ludzi na rynku pracy jest poczucie sensu wykonywanych zadań i możliwość integrowania swoich ról zawodowych i prywatnych – mówi w rozmowie z nami Zofia Dzik, Prezes Zarządu Fundacji Humanites.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 14/05/2018
Szczęśliwa rodzina na spacerze

Kampania „Dwie Godziny dla Rodziny” na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń społecznych i przyciąga coraz więcej firm. Już po raz siódmy 15 maja 2018 r. w Międzynarodowym Dniu Rodzin odbędzie się polski finał tej Kampanii. Co się zmieniło na przestrzeni tych siedmiu lat?

W ciągu siedmiu lat trwania akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” zaobserwowaliśmy zdecydowany wzrost świadomości pracodawców co do roli pracowników. Pracodawcy zaczynają dostrzegać i wspierać potrzebę integracji życia prywatnego i zawodowego pracowników. Zdają sobie sprawę, że jedynie wychodząc naprzeciw prywatnym potrzebom pracowników, mają możliwość stworzenia i utrzymania efektywnego i produktywnego zespołu.

Zarówno małe firmy, jak i międzynarodowe korporacje, coraz chętniej wprowadzają działania employer brandingowe, czego wyrazem jest zwiększająca się liczba firm biorących udział w akcji. W 2012 r. było to kilkadziesiąt firm z naszego kraju, do 2017 r. już ponad sześćset. W grupie uczestników akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” są zarówno firmy, jak i samorządy, organizacje pozarządowe, szkoły, uczelnie wyższe.

Co więcej, zeszłoroczna edycja akcji spontanicznie przekroczyła granice Polski i dotarła do firm z Czech i Niemiec. W tym roku zainteresowanie wzięciem udziału w akcji wyraziły już firmy z 10 krajów europejskich. Skala naszej inicjatywy rośnie i ma potencjał stać się międzynarodową kampanią społeczną.

Jaki jest główny cel kampanii „Dwie Godziny dla Rodziny”?

Życie w ciągłym pośpiechu i chęć pogodzenia wszystkich obowiązków nie sprzyja budowaniu rodzinnych więzi i zacieśnianiu relacji. Pochłonięci codziennością, gubimy tych, którzy są najbliżej nas. Akcja „Dwie Godziny dla Rodziny” jest kampanią społeczną na rzecz budowania głębokich relacji rodzinnych, tak aby być razem, a nie „obok siebie”.

Chcemy uświadomić ludziom, że w życiu rodzinnym nie chodzi tylko o liczbę godzin spędzonych razem, lecz o to, jak go spędzamy. Zachęcamy do tego, aby 15 maja – Międzynarodowy Dzień Rodzin – stał się dniem refleksji nad jakością relacji z najbliższymi i odkrywania swoich bliskich na nowo.

Jakość więzi rodzinnych ma bezpośredni wpływ na zdrowie emocjonalne, a co za tym idzie również na zaangażowanie w pracę. Udział pracodawców w akcję jest więc wyrazem szerokiego spojrzenia na pracowników oraz doceniania ich roli społecznej i rodzinnej. Równocześnie akcja promuje relacje międzyludzkie, które z punktu widzenia pracodawcy są bardzo istotne w tworzeniu przyjaznego miejsca pracy.

W tym roku zapraszamy do badania realizowanego wspólnie z IESE Business School właśnie w obszarze integrowania życia zawodowego i prywatnego, z którego też można zaczerpnąć wiele inspiracji (link: http://mailings.iese.edu/IESE/newsletter.php?N=8069 dostępny na stronie www Fundacji oraz FB).

Czy trudno jest przekonać pracodawców do przyłączenia się do akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”, czy raczej chętnie biorą w niej udział?

Od początku, czyli od 2012 r., obserwujemy, że coraz więcej firm bierze udział w naszej akcji. Ten wzrost może się utrzymać również w tym roku, tym bardziej, że do zeszłorocznej edycji spontanicznie dołączyły firmy z zagranicy.

Międzynarodowe korporacje, uczestniczące w akcji, stały się ambasadorami naszej idei w swoich filiach działających poza granicami Polski, w wyniku czego, w tym roku chcą dołączyć do nas firmy z 10 krajów europejskich. Uświadomiło nam to, że w aspekcie relacji międzyludzkich wszyscy mamy podobne problemy.

Mamy więc ogromną szansę rozwinąć międzynarodową akcję społeczną, która na całym świecie będzie pokazywała jak tworzyć i dbać o relacje, nie tylko z najbliższymi, ale i o relacje międzyludzkie w ogóle.

W tym roku przygotowaliśmy anglojęzyczną stronę internetową oraz anglojęzyczny fanpage na Facebooku, dzięki któremu będziemy mogli promować naszą ideę wśród pracowników i pracodawców na całym świecie. Zazwyczaj inicjatywy CSR przychodzą do nas z krajów zachodnich. W przypadku akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”, dobry przykład z Polski idzie w świat.

A jak pracownicy reagują na akcję „Dwie Godziny dla Rodziny”?

Akcja „Dwie Godziny dla Rodziny” jest inicjatywą oddolną, co znaczy, że realizacja jej założeń pozostaje po stronie pracodawców. 15 maja – w Międzynarodowy Dzień Rodzin – firmy biorące udział w akcji skracają czas pracy o symboliczne dwie godziny. Równocześnie organizowane są różnego rodzaju konkursy lub rodzinne pikniki.

Akcja stwarza okazję dla kadry zarządzającej, żeby zbliżyć się do pracowników, pokazać im tzw. „ludzką twarz”. Z informacji, które otrzymujemy od firm po finale akcji wynika, że pracownicy bardzo pozytywnie odbierają takie inicjatywy i chętnie się w nie angażują.

Są również przypadki, w których podjęte działania weryfikują poziom relacji międzyludzkich wewnątrz organizacji, a tym samym zaufanie do pracodawców. Jeśli pracownicy organizacji sceptycznie podchodzą do tego typu inicjatyw, może to być sygnał dla pracodawcy, że należy podjąć działania mające na celu poprawę zaangażowania i zaufania pracowników.

Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Gry i zabawy pokoleniowe” – co się kryje za tą nazwą?

Tegoroczne motto akcji zachęca uczestników do powrotu do czasów młodości i przypomnienia sobie takich „podwórkowych hitów” jak: gra w klasy, skakanie w gumę, podchody, dwa ognie, kapsle i wiele, wiele innych. Badania na całym świecie wskazują, że  szczególnie dzieciom brakuje spontanicznej zabawy.

Większość czasu jest zaplanowana i realizowana pod kontrolą, a to zabawa właśnie uczy zespołowości, empatii, radości, wrażliwości i wielu innych kompetencji społecznych. Wspólna zabawa pozwoli aktywnie spędzić czas w gronie rodziny i zacieśnić więzy między jej członkami, a dla najmłodszych będzie okazją do poznania ulubionych zabaw swoich rodziców, czy dziadków. W ramach akcji pracodawca może również udostępnić swoim pracownikom pokoleniową grę rodzinną ASK ME. Gra zawiera dwa rodzaje kart: pytania i zadania.

Pytania na kartach są sformułowane w sposób dający możliwość innego spojrzenia na siebie nawzajem, odkrycia siebie na nowo. Przykładowe pytania to: Co inspiruje mojego męża? Co czuje moja żona? Jaki jest mój syn? Jak wygląda świat oczami mojej córki? O czym marzy mama? Czego pragnie dziadek? Za czym tęskni babcia? Co wspomina tata?

Zadania to zaproszenie do wspólnej zabawy, efektywnej współpracy, budującej relacje rodzinne. W trakcie gry dzielimy się doświadczeniami. ASK ME to gra, która dotyczy relacji w rodzinie, a także personalnie każdego gracza. To gra, która otwiera emocjonalnie, rozwija współpracę, pomaga ćwiczyć komunikację, odnaleźć wspólne zainteresowania.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała: Ewa Moskalik Pieper

Zdjęcie główne: Storyblocks. com

Zdjęcie w środku i grafika: Fundacja Humanites

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj

Jak dobrze, że jesteś! Czyli jak LINK4 zaczarowało mamy

4 grudnia spotkałyśmy się z mamami na Dniu Otwartym dla Mam w LINK4. Pracodawca oczarował mamy atmosferą, otwartością oraz obecnością kilkunastu dziewczyn z różnych zespołów firmy, które chciały się dzielić swoją historią związaną z pracą w LINK4. Zobacz jak wyglądało spotkanie i dołącz do Zespołu!
  • Anna Łabno - Kucharska - 14/01/2019
Relacja ze spotkania w LINK4

Mama – pracownik na medal

LINK4 jest firmą, która mocno stawia na wartości rodzinne, a pracownikom proponuje pracę w elastycznych godzinach lub w niepełnym wymiarze czasu pracy.

Dlatego też spotkanie cieszyło się tak dużym zainteresowaniem uczestniczek, a pula wolnych miejsc została wyczerpana na tydzień przed wydarzeniem 😉

Spotkanie otworzyła Agnieszka Balcerska – HR Director w LINK4 wraz z Martą Kowalską – Kierownikiem ds. Rekrutacji i Employer Brandingu. Uczestniczki spotkania przywitała także Agnieszka Czmyr – Kaczanowska – z Fundacji Mamo Pracuj.

Zaczęliśmy od krótkiej prezentacji firmy, a następnie przeszliśmy do prelekcji na temat praw pracującej mamy. Dodatkowo Ewelina Łempicka (Specjalista ds. Personalnych) opowiedziała zebranym mamom o Programie „Rodzina LINK4”. To wewnętrzny program firmy, którego założeniem jest wspieranie rodziców pracujących w firmie.

Relacja ze spotkania w LINK4

Dlaczego mamy chcą pracować w LINK4?

Po części bardziej oficjalnej przeszliśmy do rozmowy z mamami pracującymi w firmie. I to było niesamowite wydarzenie. Ponad dziesięć mam – pracownic firmy podzieliło się swoimi historiami związanymi z zatrudnieniem w LINK4, ich powrotami z urlopów macierzyńskich, rozpoczęciu pracy po przerwach czy awansach po powrocie po urodzeniu dziecka.

Dziewczyny bardzo podkreślały, jak ważne jest zrozumienie ze strony przełożonych oraz elastyczny lub zadaniowy czas pracy.

Co ciekawe, w czasie spotkania mamy z panelu oraz z widowni odwiedzali mężowie pracujący w LINK4. Również oni mogli podzielić się swoimi doświadczeniami związanymi z pracą w firmie oraz benefitami, które ułatwiają im codzienne rodzicielskie życie.

Relacja ze spotkania w LINK4

Mamy zwiedzamy! Office tour jak safari

Uczestniczki spotkania wraz z dziećmi mogły zobaczyć przestrzeń firmy. Mała podróż pomiędzy piętrami i poszczególnymi zespołami obfitowała w pytania ze strony mam i przyjazne przyjęcie ze strony pracowników. Część dzieci z ciekawością przyglądała się kolorowej przestrzeni, a inne ze spokojem zasnęły.

Na koniec obfitującego w atrakcje spotkania chętne mamy skorzystały z mini – kursu wizażu, a także zjadły wspólny lunch. Przez cały czas mogły również skorzystać z obecności rekruterek, które odpowiadały na wszystkie pytania związane z rekrutacją do LINK4 oraz konsultowały dokumenty aplikacyjne.

Już wiemy, że kilka mam zdecydowało się aplikować do firmy! Mocno trzymamy kciuki za pomyślne rekrutacje!

A co mówiły już po spotkaniu?

  • „Jeszcze więcej takich spotkań!”
  • „Jestem pod dużym wrażeniem szacunku z jakim traktowany jest pracownik w LINK4, tak dbania o pracownika (…) Składam swoją aplikację do firmy!”
  • „Dziękuję za natchnienie do poszukiwania pracy i motyację do działania!”

Dowiedz się jak LINK4 wspiera pracujących rodziców, odwiedzając profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie i zobacz kogo aktualnie poszukują do swoich szeregów!

Zdjęcia: Agnieszka Czmyr-Kaczanowska

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Podsumowanie 2018 r. w Fundacji Mamo Pracuj

Dla jednych początek roku to czas na postanowienia, dla innych to chwila na podsumowanie. Czy nowy rok to dobry moment na zmianę? Tak samo jak każdy inny. Dla Fundacji Mamo Pracuj okazał się świetną okazją na bilans naszych działań. Jesteś ciekawa do jakich wniosków doszłyśmy?
  • Ewa Moskalik - Pieper - 10/01/2019
zespół Fundacji Mamo Pracuj

Kiedy podsumowałyśmy 2018 rok to same nie mogłyśmy w to uwierzyć… Działo się tak wiele, że bardzo chcemy się z Tobą tymi faktami podzielić. Mamy cichą nadzieję, że o wielu z tych naszych działań udało Ci się usłyszeć, że byłaś z nami i nadal będziesz do nas zaglądać. Bardzo na to liczymy 🙂

Podsumowanie 2018 roku

  • opublikowałyśmy blisko 600 artykułów,
  • stworzyłyśmy Kurs online Mamo Pracuj i zrealizowałyśmy trzy jego edycje,
  • zorganizowałyśmy 14 spotkań i warsztatów dla mam u Pracodawców w ramach Dni Otwartych oraz programu #MamoPracujwIT i to w całej Polsce,
  • w naszych spotkaniach wzięło udział blisko 600 kobiet 🙂
  • przeprowadziłyśmy 17 kampanii z pracodawcami,
  • rozwinęłyśmy naszą Bazę Pracodawców Przyjaznych Mamie – aktualnie gości w niej aż 13 Pracodawców,
  • w naszej bazie znalazło się w przeciągu tego roku blisko 1300 Ofert Pracy,
  • nagrałyśmy blisko 20 live’ów i tyle samo webinarów,
  • zrealizowałyśmy 8 akcji społecznych dla mam,
  • uruchomiłyśmy na FB kolejną grupę i intensywnie rozwijamy grupę #MamoPracujwIT,
  • odwiedziłyśmy TV, pojawiłyśmy się w prasie drukowanej i opublikowałyśmy też tam swoje artykuły,
  • uczestniczyłyśmy w konferencjach skierowanych do kobiet i na spotkaniach HR i EB,
  • odpowiedziałyśmy na dziesiątki, setki, tysiące 🙂 pytań, maili, wiadomości na Messenger oraz sms-y,
  • w 2018 roku odwiedziło nas milion użytkowników (UU).

Działamy dla kobiet, Mam takich jak Ty!

Dziękujemy Ci za ten cały rok. Za to, że byłaś z nami. Tylko nie pomyśl sobie teraz, że mamy zamiar osiąść na laurach, bo przecież tyle już zrobione. Oj nie! Wyciągamy wnioski i działamy dalej. Myślimy co poprawić, co usprawnić, o co zadbać bardziej i co nowego wprowadzić. Żeby być jeszcze większym wsparciem dla Ciebie i rozwijać się, bo przecież o to właśnie chodzi.

Mamy już nowe pomysły, plany i kolejne nowe, ciekawe wyzwania! Zatem bądź z nami i korzystaj pełnymi garściami tego co mamy dla Ciebie!

A może napiszesz do nas w czym mogłybyśmy pomóc Tobie w 2019 roku? #chętniecipomożemy

Zdjęcie: Magda Trebert

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail