Czego szukasz

Dwie Godziny dla Rodziny – to już 7 edycja

Już jutro, 15 maja odbędzie się siódmy finał polskiej akcji społecznej „Dwie Godziny dla Rodziny”. Zainicjowana przez Fundację Humanites z okazji Międzynarodowego Dnia Rodzin akcja jest odpowiedzią na kryzys więzi we współczesnym świecie. Uczestnicy akcji, czyli pracodawcy, w tym roku po raz pierwszy nie tylko z Polski, przekazują w tym dniu symboliczne dwie godziny z czasu pracy na rzecz budowania relacji rodzinnych. – Biznes to nie tylko transakcje, to trwałe relacje, a dziś największym motywatorem dla ludzi na rynku pracy jest poczucie sensu wykonywanych zadań i możliwość integrowania swoich ról zawodowych i prywatnych – mówi w rozmowie z nami Zofia Dzik, Prezes Zarządu Fundacji Humanites.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 14/05/2018

Kampania „Dwie Godziny dla Rodziny” na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń społecznych i przyciąga coraz więcej firm. Już po raz siódmy 15 maja 2018 r. w Międzynarodowym Dniu Rodzin odbędzie się polski finał tej Kampanii. Co się zmieniło na przestrzeni tych siedmiu lat?

W ciągu siedmiu lat trwania akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” zaobserwowaliśmy zdecydowany wzrost świadomości pracodawców co do roli pracowników. Pracodawcy zaczynają dostrzegać i wspierać potrzebę integracji życia prywatnego i zawodowego pracowników. Zdają sobie sprawę, że jedynie wychodząc naprzeciw prywatnym potrzebom pracowników, mają możliwość stworzenia i utrzymania efektywnego i produktywnego zespołu.

Zarówno małe firmy, jak i międzynarodowe korporacje, coraz chętniej wprowadzają działania employer brandingowe, czego wyrazem jest zwiększająca się liczba firm biorących udział w akcji. W 2012 r. było to kilkadziesiąt firm z naszego kraju, do 2017 r. już ponad sześćset. W grupie uczestników akcji „Dwie Godziny dla Rodziny” są zarówno firmy, jak i samorządy, organizacje pozarządowe, szkoły, uczelnie wyższe.

Co więcej, zeszłoroczna edycja akcji spontanicznie przekroczyła granice Polski i dotarła do firm z Czech i Niemiec. W tym roku zainteresowanie wzięciem udziału w akcji wyraziły już firmy z 10 krajów europejskich. Skala naszej inicjatywy rośnie i ma potencjał stać się międzynarodową kampanią społeczną.

Jaki jest główny cel kampanii „Dwie Godziny dla Rodziny”?

Życie w ciągłym pośpiechu i chęć pogodzenia wszystkich obowiązków nie sprzyja budowaniu rodzinnych więzi i zacieśnianiu relacji. Pochłonięci codziennością, gubimy tych, którzy są najbliżej nas. Akcja „Dwie Godziny dla Rodziny” jest kampanią społeczną na rzecz budowania głębokich relacji rodzinnych, tak aby być razem, a nie „obok siebie”.

Chcemy uświadomić ludziom, że w życiu rodzinnym nie chodzi tylko o liczbę godzin spędzonych razem, lecz o to, jak go spędzamy. Zachęcamy do tego, aby 15 maja – Międzynarodowy Dzień Rodzin – stał się dniem refleksji nad jakością relacji z najbliższymi i odkrywania swoich bliskich na nowo.

Jakość więzi rodzinnych ma bezpośredni wpływ na zdrowie emocjonalne, a co za tym idzie również na zaangażowanie w pracę. Udział pracodawców w akcję jest więc wyrazem szerokiego spojrzenia na pracowników oraz doceniania ich roli społecznej i rodzinnej. Równocześnie akcja promuje relacje międzyludzkie, które z punktu widzenia pracodawcy są bardzo istotne w tworzeniu przyjaznego miejsca pracy.

W tym roku zapraszamy do badania realizowanego wspólnie z IESE Business School właśnie w obszarze integrowania życia zawodowego i prywatnego, z którego też można zaczerpnąć wiele inspiracji (link: http://mailings.iese.edu/IESE/newsletter.php?N=8069 dostępny na stronie www Fundacji oraz FB).

Czy trudno jest przekonać pracodawców do przyłączenia się do akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”, czy raczej chętnie biorą w niej udział?

Od początku, czyli od 2012 r., obserwujemy, że coraz więcej firm bierze udział w naszej akcji. Ten wzrost może się utrzymać również w tym roku, tym bardziej, że do zeszłorocznej edycji spontanicznie dołączyły firmy z zagranicy.

Międzynarodowe korporacje, uczestniczące w akcji, stały się ambasadorami naszej idei w swoich filiach działających poza granicami Polski, w wyniku czego, w tym roku chcą dołączyć do nas firmy z 10 krajów europejskich. Uświadomiło nam to, że w aspekcie relacji międzyludzkich wszyscy mamy podobne problemy.

Mamy więc ogromną szansę rozwinąć międzynarodową akcję społeczną, która na całym świecie będzie pokazywała jak tworzyć i dbać o relacje, nie tylko z najbliższymi, ale i o relacje międzyludzkie w ogóle.

W tym roku przygotowaliśmy anglojęzyczną stronę internetową oraz anglojęzyczny fanpage na Facebooku, dzięki któremu będziemy mogli promować naszą ideę wśród pracowników i pracodawców na całym świecie. Zazwyczaj inicjatywy CSR przychodzą do nas z krajów zachodnich. W przypadku akcji „Dwie Godziny dla Rodziny”, dobry przykład z Polski idzie w świat.

A jak pracownicy reagują na akcję „Dwie Godziny dla Rodziny”?

Akcja „Dwie Godziny dla Rodziny” jest inicjatywą oddolną, co znaczy, że realizacja jej założeń pozostaje po stronie pracodawców. 15 maja – w Międzynarodowy Dzień Rodzin – firmy biorące udział w akcji skracają czas pracy o symboliczne dwie godziny. Równocześnie organizowane są różnego rodzaju konkursy lub rodzinne pikniki.

Akcja stwarza okazję dla kadry zarządzającej, żeby zbliżyć się do pracowników, pokazać im tzw. „ludzką twarz”. Z informacji, które otrzymujemy od firm po finale akcji wynika, że pracownicy bardzo pozytywnie odbierają takie inicjatywy i chętnie się w nie angażują.

Są również przypadki, w których podjęte działania weryfikują poziom relacji międzyludzkich wewnątrz organizacji, a tym samym zaufanie do pracodawców. Jeśli pracownicy organizacji sceptycznie podchodzą do tego typu inicjatyw, może to być sygnał dla pracodawcy, że należy podjąć działania mające na celu poprawę zaangażowania i zaufania pracowników.

Tegoroczna edycja odbędzie się pod hasłem „Gry i zabawy pokoleniowe” – co się kryje za tą nazwą?

Tegoroczne motto akcji zachęca uczestników do powrotu do czasów młodości i przypomnienia sobie takich „podwórkowych hitów” jak: gra w klasy, skakanie w gumę, podchody, dwa ognie, kapsle i wiele, wiele innych. Badania na całym świecie wskazują, że  szczególnie dzieciom brakuje spontanicznej zabawy.

Większość czasu jest zaplanowana i realizowana pod kontrolą, a to zabawa właśnie uczy zespołowości, empatii, radości, wrażliwości i wielu innych kompetencji społecznych. Wspólna zabawa pozwoli aktywnie spędzić czas w gronie rodziny i zacieśnić więzy między jej członkami, a dla najmłodszych będzie okazją do poznania ulubionych zabaw swoich rodziców, czy dziadków. W ramach akcji pracodawca może również udostępnić swoim pracownikom pokoleniową grę rodzinną ASK ME. Gra zawiera dwa rodzaje kart: pytania i zadania.

Pytania na kartach są sformułowane w sposób dający możliwość innego spojrzenia na siebie nawzajem, odkrycia siebie na nowo. Przykładowe pytania to: Co inspiruje mojego męża? Co czuje moja żona? Jaki jest mój syn? Jak wygląda świat oczami mojej córki? O czym marzy mama? Czego pragnie dziadek? Za czym tęskni babcia? Co wspomina tata?

Zadania to zaproszenie do wspólnej zabawy, efektywnej współpracy, budującej relacje rodzinne. W trakcie gry dzielimy się doświadczeniami. ASK ME to gra, która dotyczy relacji w rodzinie, a także personalnie każdego gracza. To gra, która otwiera emocjonalnie, rozwija współpracę, pomaga ćwiczyć komunikację, odnaleźć wspólne zainteresowania.

Bardzo dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała: Ewa Moskalik Pieper

Zdjęcie główne: Storyblocks. com

Zdjęcie w środku i grafika: Fundacja Humanites

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak korzystnie wymieniać walutę i robić przelewy zagraniczne?

Już od dłuższego czasu wymieniasz walutę przez internet, po czym wypłacasz środki na swój rachunek walutowy w banku? Dzięki serwisowi Walutomat, możesz znacznie szybciej wysyłać pieniądze na konta w zagranicznych bankach. Pozwoli ci to także uniknąć wysokich opłat, naliczanych przez banki w przypadku tego typu transakcji. Koszt przelewu zagranicznego w walucie euro wynosi jedynie 4 zł, bez względu na kwotę operacji.
  • Alicja Zielińska - 18/05/2018

Dlaczego warto wymieniać walutę w Walutomacie?

Użytkownicy serwisów społecznościowej wymiany walut zawierają transakcje po jeszcze lepszych kursach niż ma to miejsce w przypadku kantorów internetowych. Wymiana przebiega bowiem w tym przypadku na zupełnie innych zasadach.

Walutomat wyłącznie pośredniczy w operacjach finansowych, dlatego nie narzuca żadnych odgórnych kursów. Nie zarabia na marży, a jedynie na symbolicznej prowizji, której wysokość nie przekracza 0,2% wartości każdej wymiany. To tylko sami uczestnicy giełdy internetowej decydują o tym, po jakich kursach wymieniają waluty. Mogą być one nawet wyraźnie niższe w porównaniu do średnich notowań na świecie.

Wymiana walut za pośrednictwem Walutomatu jest także szybka i wygodna. Zdołasz założyć konto w serwisie oraz przeprowadzić transakcję bez wychodzenia z domu. Możesz tego dokonać nawet w czasie nieprzekraczającym kilkunastu minut.

Masz dwie możliwości wymiany walut – pierwsza z nich polega na akceptacji najlepszych na dany moment kursów, oferowanych przez pozostałych użytkowników platformy. Zarazem możesz poczekać na jeszcze lepsze kursy, zamieszczając w serwisie własną ofertę. Kiedy inny uczestnik giełdy zgłosi komplementarną ofertę, wtedy system automatycznie je dobierze i przeprowadzi wymianę.

Wykonuj przelewy zagraniczne z pominięciem banków

Nie musisz już dłużej tracić cennego czasu, przelewając najpierw wymienioną w internecie walutę na swoje konto walutowe.

Możesz wykonywać przelewy zagraniczne z Walutomatu bezpośrednio na rachunek swojego zagranicznego kontrahenta, sklepu internetowego czy rodziny mieszkającej poza granicami Polski.

Tego typu transakcje są zwykle realizowane w ciągu dwóch dni roboczych. Opłata za przelewy zagraniczne jest z reguły niższa niż w przypadku banków, o czym więcej przeczytasz na stronie pod adresem https://www.walutomat.pl/przelewy-zagraniczne/.

Jeżeli wysyłasz walutę euro do jednego z 29 krajów, wtedy zapłacisz tylko 4 zł, niezależnie od kwoty transakcji. Przelewy zagraniczne w takich walutach jak franki, funty oraz dolary, kosztują natomiast standardowo 9 zł i mogą być wysyłane do 33 krajów.

Jak wykonać przelew zagraniczny z poziomu konta na platformie Walutomat?

Zlecenie dyspozycji przelewu zagranicznego w Walutomacie jest proste. Wystarczy w tym celu wejść do swojego wirtualnego portfela, a następnie wybrać funkcję wypłaty z portfela na konto osoby za granicą.

Następnie wskaż walutę i kwotę wymiany, numer konta i dane odbiorcy, a także tytuł przelewu. Potwierdź jeszcze swoją dyspozycję wypłaty i to wszystko. Niebawem pieniądze pojawią się na koncie zagranicznego odbiorcy.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jaki powinien być dzisiejszy employer branding? – konferencja EB Summit 2018

Konferencja Employer Branding Summit 2018 odbędzie się już po raz siódmy. 7 czerwca 2018 r. w Warszawie spotkają się pasjonaci i praktycy employer brandingu, aby poznać najnowsze trendy, wyniki badań, praktyki i narzędzia potrzebne w codziennej pracy oraz wymienić się doświadczeniami i inspiracjami. Ty także możesz wziąć udział w konferencji. Zapisy trwają, a z naszym kodem otrzymasz 20% zniżki :)
  • Agnieszka Kumorek - 18/05/2018
EB Summit 2017 - na zdjęciu Anna Macnar, Julia Bojanowska i Rahim Black

Konferencja Employer Branding Summit 2018

Jaki powinien być dzisiejszy employer branding? Na pewno oparty na mocnych relacjach z kandydatami i pracownikami, którzy coraz częściej poszukują ludzkiej twarzy pracodawcy. Tematem przewodnim konferencji będą zatem Relacje Human to Human w employer brandingu.

Co zostało przygotowane przez organizatorów?

Podczas konferencji posłuchasz inspirujących prelekcji doświadczonych ekspertów i praktyków – wystąpią m.in.: Richard Mosley, Barbara Stawarz-Garcia, Katarzyna Młynarczyk i Anna Macnar.

Przedstawiona zostanie premiera Raportu Employer Branding w Polsce (Twoje zdanie też się liczy – do 24 maja możesz jeszcze wziąć udziału w badaniu).

Poznasz najnowsze trendy, inspiracje, praktyczne rozwiązania i narzędzia potrzebne w codziennej pracy.

Weźmiesz udział w Gali konkursu Employer Branding Excellence Awards 2018, podczas której zostaną wręczone nagrody oraz zaprezentowane nagrodzone projekty.

prelegenci konferencji EB Summit 2018

Skorzystaj z kodu i zapłać 20% mniej!

Przy rejestracji podaj kod MPr20 i skorzystaj z 20% zniżki!

A 7 czerwca 2018 widzimy się w Warszawie – Kino Luna, ul. Marszałkowska 28

Więcej informacji znajdziesz na stronie – employerbrandingsummit.pl

Organizatorem wydarzenia jest HRM Institute.

Raport Employer Branding w Polsce 2018

Badanie Employer Branding w Polsce ma w tym roku już swoją 7 edycję. Wypełniając ankietę dzielisz się opinią i pomagasz w przygotowaniu raportu, który pokazuje stan polskiego EB w sposób kompleksowy.

Dodatkowo biorąc udział w badaniu możesz wygrać m.in.: wejściówkę na konferencję EB Summit 2018 lub na wybrany warsztat EB 🙂

Przejdź do ankiety >>>

Badanie EB 2018

Grafiki i zdjęcia: własność HRM Institute, autorka Agnieszka Cynarska – Taran

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbatki w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail