Czego szukasz

Dwie godziny dla rodziny! Już 15 maja

15 maja cały świat obchodzi Międzynarodowy Dzień Rodziny, do świętowania którego w Polsce już po raz trzeci  zachęca Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania. W tym roku, ponad 20 lat po ustanowieniu tego Święta przez ONZ oraz 25 lat po pierwszych wolnych wyborach w naszym kraju, Międzynarodowy Dzień Rodziny odbywa się pod hasłem „CO POKOLENIE TO MARZENIE”.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 13/05/2014

Co to za dzień?

Z inicjatywy Fundacji Humanites, przy honorowym patronacie Małżonki Prezydenta RP Pani Anny Komorowskiej oraz poparciu ONZ, wiele firm i instytucji w ramach Akcji Fundacji „Dwie Godziny dla Rodziny” zachęci swoich pracowników do międzypokoleniowych rozmów o MARZENIACH oraz podaruje im i ich bliskim 2 godziny na rozmowę i bycie razem.

Coroczna akcja Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania „Dwie godziny dla Rodziny” jest częścią obchodów Dnia Rodziny w Polsce i promuje spędzanie czasu z bliskimi oraz pogłębianie więzi międzypokoleniowych. Celem nadrzędnym akcji jest wspieranie budowy tożsamości młodego pokolenia i relacji rodzinnych poprzez ciekawość siebie i dobrą rozmowę. Zaangażowane w akcję firmy i instytucje 15 maja skracają dzień pracy o symboliczne 2 godziny, tak, aby pracownicy mogli je spędzić ze swoimi najbliższymi: szczerze rozmawiając, bawiąc się – po prostu będąc razem. W tym roku udział w akcji już zapowiedziały takie firmy jak: Citi Handlowy, ENEL-MED, GFK Polonia, JVC, K2, Orange, Pentacomp, PWC, Tchibo, Wirtualna Polska, Ernst & Young oraz wiele szkół i instytucji społecznych i publicznych.

W tym roku zapraszamy do rozmów o marzeniach – zarówno tych spełnionych, jak i tych niespełnionych, często bardzo skrytych. Akcja ma na celu poznanie korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. Relacje i więzi buduje się bowiem poprzez bycie ze sobą. 15 maja poświęćmy więc chwilę na refleksję: czy spędzamy z naszymi bliskimi wystarczająco dużo czasu? Czy jest to czas prawdziwie wspólny? Czy szczerze i otwarcie rozmawiamy o tym, co nas boli i co lubimy? Czy znamy się nawzajem? – zwraca uwagę, Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites.

Jak pokazują analizy Centrum Badań Opinii Społecznej, niezmiennie od lat życie rodzinne jest dla Polaków najważniejszą wartością: przyznaje tak prawie 80 proc. respondentów. Dla ok. 85 proc. z nas posiadanie rodziny jest niezbędne do bycia szczęśliwym. Niewiele mniej, 70 proc. deklaruje, że spędza z rodziną wolny czas. Nadal jednak mało o sobie wiemy. Według badań znanej socjolog, prof. Barbary Fatygi z Uniwersytetu Warszawskiego tylko około 20 proc. dorosłych zajmujących się wychowaniem dzieci i młodzieży zna ich potrzeby i ulubione formy spędzania wolnego czasu.

Mamy deficyt dobrej rozmowy, bez której trudno o dobre, trwałe i cenne wzorce dla młodego pokolenia. A przecież cytując Stanisława Jerzego Leca „Koła rodzinnego nie tworzy się cyrklem”. Najważniejsze jest to, aby być razem i szczerze rozmawiać. Rodzinne więzi powinny być bowiem bardzo troskliwie pogłębiane i pielęgnowane. Bez naszego naprawdę dużego zaangażowania, ograniczą się tylko do logistycznej wymiany informacji. Warto pamiętać, że relacje rodzinne nieustannie nas kształtują oraz są podstawą budowy tożsamości młodego pokolenia – podkreśla Zofia Dzik. Filozofią Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania jest więc nie tylko spędzanie czasu z rodziną, ale przede wszystkim pogłębianie oraz rozwijanie naszych więzi z najbliższymi poprzez szczerą rozmowę.

Cieszymy się, że zaproponowana przez nas forma obchodów Dnia Rodziny spotyka się z tak dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi między życiem zawodowym i prywatnym – dodaje Zofia Dzik, Prezes Fundacji.

Więcej informacji o działalności Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania oraz o akcji Dwie godziny dla Rodziny i możliwość zgłoszenia swojej firmy do uczestnictwa w Akcji:

www.fundacjahumanites.pl

www.mamrodzine.pl/strefa-rodzicow/wydarzenia/2-godziny-dla-rodziny

Wypowiedzi ludzi biznesu…

Profesor Andrzej Jacek Blikle

Rodzina to wielka wartość, to też miejsce w Świecie, które daje nam oparcie. Warto abyśmy wiedzieli o sobie jak najwięcej. Bądźmy w ten dzień razem i rozmawiajmy o naszych korzeniach.

Bożena Leśniewska, Dyrektor Zarządzający ds. sprzedaży, Orange Polska S.A.

Będąc w pracy, wykonując zadania zawodowe nie przestajemy być jednocześnie żonami, mężami, partnerami, rodzicami czy po prostu dziećmi naszych rodziców. Na efektywność, koncentrację i skuteczność pracowników mocno wpływa stan emocji związanych zarówno ze środowiskiem zawodowym jak i tym prywatnym, a w szczególności frustracja płynąca z poczucia poświęcania którejś z tych części życia na rzecz innej. Moim zdaniem jednym z zadań współczesnego menedżera jest zapewnienie warunków do funkcjonowania pracowników w zrównoważony sposób. Dzień Rodziny, w którym Orange Polska uczestniczy już drugi raz jest symbolicznym potwierdzeniem znaczenia tego tematu w kulturze organizacyjnej firmy.

Janusz Żebrowski, Prezes Zarządu K2 Internet S.A.

Bądźmy ze sobą szczerzy. Przy zwariowanym tempie i konkurencyjnych warunkach w jakich praktycznie wszyscy obecnie funkcjonujemy nie myślimy za często o naszych rodzinach. Ani o rodzinach naszych ludzi. Mniej lub bardziej świadomie wymagamy, aby praca była często ważniejsza niż obowiązki rodzinne czy czas spędzany z bliskimi. Biorąc udział w akcji „Dwie godziny dla Rodziny” nie musimy się zastanawiać nad społeczną odpowiedzialnością biznesu ani deliberować czy i jak firmy powinny w rachunek ekonomiczny wplatać zadowolenie pracowników z ich życia rodzinnego. Po prostu zwróćmy naszym ludziom, ale także i sobie dwie godziny z wielu innych, które zainwestowali kosztem rodzin. Dajmy te dwie godziny jako symbol i czas na refleksję i nie zastanawiajmy się za długo nad zwrotem z takiej inwestycji.

Michel Kiviatkowski, Partner Zarządzający Firmy Audytorsko-Doradczej Mazars w Polsce

W dzisiejszej zabieganej rzeczywistości niezwykle ważna jest umiejętność zatrzymania się, refleksja nad fundamentalnymi elementami naszego życia oraz dążenie do pogodzenia realizowanych ról rodzinnych i zawodowych. Kampania społeczna „Dwie godziny dla Rodziny” pozwala nam sobie te ważne kwestie uzmysłowić. W Mazars mamy świadomość, że jakość pracy i życia rodzinnego pozostają ze sobą w ścisłej zależności. Dlatego podejmujemy działania i inicjatywy mające na celu poprawę jakości życia prywatnego naszych pracowników. Są one zarówno przejawem troski o pracowników, jak i o ich bliskich. Beneficjentem korzyści płynących z tych działań jest również sama firma, mając w swym zespole spełnionych, bardziej zmotywowanych oraz mocniej identyfikujących się z nią ludzi.

Alina Smolarek, Dyrektor Personalny Centrum Medyczne ENEL-MED

ENEL-MED jest firmą o korzeniach rodzinnych, taką w której w strategię personalną wpisuje się równowaga pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym. W każdym pracowniku widzimy człowieka. Z jego pasjami, potrzebami oraz bliskimi. Wierzymy, że tylko ludzie spełnieni na każdym polu swojego życia są w stanie właściwie opiekować się naszymi klientami i pacjentami. Dlatego tworzymy takie warunki pracy, które pozwalają realizować z sukcesem ich prywatne cele. Dbamy, by rodzice pracujący w ENEL-MED mieli możliwość łączenia tej ważnej życiowej funkcji z satysfakcjonującą pracą. Tak organizujemy pracę by mogli spokojnie pójść na urlop i spędzić czas ze swoimi bliskimi, wtedy, kiedy tego potrzebują. Bardzo chętnie włączyliśmy się w akcję „Dwie godziny dla rodziny”, która jest niezwykle bliska naszemu systemowi wartości. Jestem przekonana, że rodzice (zarówno mamy, jak i tatusiowie) spędzą ten czas ze swoimi dzieciakami, kompensując im swoją wielogodzinną nieobecność.

Michał Kirpluk, Wiceprezes Pentacomp

Nieprzypadkowo uczestniczymy po raz trzeci w tej akcji. Tymi dwoma godzinami potwierdzamy nasze przekonanie o fundamentalnym znaczeniu rodziny dla pracowników, a przez to także dla ich przedsiębiorstw i państwa. Chcemy ponadto zwrócić uwagę na rolę rodziny w codziennym kształtowaniu wartościowego młodego pokolenia – to ono określi oblicze naszych rodzin, przedsiębiorstw i naszego kraju za kilkadziesiąt lat.

Piotr Gospodarczyk, Przedsiębiorca, Szkoła Rytmu

Przebywając z dziećmi mam szansę uczyć się pewnej umiejętności. One nie zajmują się przeszłością ani przyszłością, ale zawsze korzystają z chwili obecnej. Głęboko wierzę, że cuda w naszym życiu wydarzą się tylko wówczas, kiedy potrafimy ryzykować i dawać im na to „małą szansę”. W jednej chwili zrozumiałem, że ryzykując „Dwie godziny dla Rodziny” właśnie dajemy sobie wszyscy „małą szansę” na lepszy świat. Wierzę, że nawet te największe kryzysy czasami w bardzo prosty i cudowny sposób mogą zostać przełamane. Czasami wystarczy porzucić kalkulację i w jednej chwili korzystać z przychodzących do nas „małych szans”.

Zapraszamy do szczególnego świętowania tego dnia!

Źródło: informacja nadesłana przez REPUTATION MANAGERS Sp. z o.o.

Zdjęcie: freeimages.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Jak znaleźć pracę marzeń, kiedy jesteś mamą? Weź udział w bezpłatnym webinarze

Jesteś ciekawa co zmieniło się na rynku pracy i jak Ty możesz na tym skorzystać? Co warto wiedzieć szukając pracy, szczególnie kiedy jesteś mamą? Jak pracodawcy mogą wspierać swoich pracowników - rodziców? I po czym poznać dobrego pracodawcę?Jeśli tak, zapraszamy Cię na webinar!
  • Anna Łabno - Kucharska - 10/10/2018
uśmiechnięta mama z dzieckiem

Dla kogo przeznaczony jest webinar?

Dla Ciebie, jeśli choć jedno z poniższych pytań jest Ci bliskie…

  • Czy odkąd zostałaś mamą masz wrażenie, że czas płynie szybciej niż zwykle?
  • Zaczynasz myśleć o aktywności zawodowej, ale nie wiesz od czego zacząć?
  • Ostatni raz szukałaś pracy kilka lat temu?
  • A może chcesz mieć taką pracę, która pozwoli Ci na rozwój zawodowy i prywatny?

Zapraszamy na webiar!

TAK, zapisuję się od razu!

W trakcie bezpłatnego webinaru poznasz odpowiedź na wszystkie powyższe pytania. Bazując na naszym ponad 6 letnim doświadczeniu we wspieraniu mam i współpracy z pracodawcami opowiemy, co możesz zrobić aby znaleźć pracę marzeń! A także w jaki sposób możemy Ci w tym pomóc.

Skąd pomysł na webinar?

Praktycznie codziennie czytam listy od Was – Czytelniczek naszego portalu – i dominują w nich dylematy związane z powrotem na rynek pracy.

Zadajecie nam sporo pytań, a wśród nich często:

  • Czy wrócić do mało satysfakcjonującego zajęcia zawodowego?
  • Jak szybko i skutecznie szukać pracy?
  • Przekwalifikowałam się i co teraz?
  • Jestem mamą, czy ktoś mnie jeszcze zatrudni?

Wiemy, że jeśli jedna mama tak pisze, to kolejne kilkanaście, kilkadziesiąt, kilkaset (?!) również zastanawia się, co zrobić. Jak szukać nowej, satysfakcjonującej pracy, jednocześnie maksymalnie wykorzystać dostępny czas.

Ale właśnie webinar to najlepsza ku temu okazja!

Zapraszamy Cię na bezpłatny webinar: Jak znaleźć pracę marzeń, kiedy jesteś mamą?

We wtorek, 16 października o 21:00.

Dlaczego tak późno?

Wiemy, że to sprawdzona godzina. Wtedy większość dzieci już smacznie chrapie (albo prawie), a mamy mają czas dla siebie 🙂 Znamy to z autopsji 😉

Jeśli więc jesteś ciekawa:

  • Co zmieniło się na rynku pracy i jak Ty możesz na tym skorzystać?
  • Co warto wiedzieć szukając pracy, szczególnie kiedy jesteś mamą?
  • Jak pracodawcy mogą wspierać swoich pracowników – rodziców?
  • I po czym poznać dobrego pracodawcę?

Zapisz się na webinar!

TAK, jestem ciekawa jak znaleźć pracę marzeń, chcę wziąć udział w webinarze!

Podzielimy się naszą wiedzą i ponad 6 letnim doświadczeniem.
Opowiemy o wskazówkach, którymi dzielą się z nami rekruterzy i pracodawcy.
Doskonale wiemy, że o potrzebach pracowników nie można rozmawiać omijając potrzeby pracodawców. I oczywiście na odwrót 🙂

Zapraszamy do zadawania pytań!

Dodatkowo podzielimy się z Tobą aż trzema niespodziankami!

Kto prowadzi webinar?

Agnieszka Czmyr-Kaczanowska – od lat współtworzę i rozwijam Fundację i portal mamopracuj.pl, wspieram inne mamy w godzeniu życia rodzinnego i zawodowego, współpracuję z pracodawcami i rekruterami. Jestem mamą Zosi, Helenki i Krzysia oraz żoną Tomka.

Anna Łabno Kucharska – jako doradczyni zawodowa od kilku lat, a od roku w zespole mamopracuj.pl, pomagam kobietom odnaleźć się na rynku pracy. Szczególnie bliskie mi jest wspieranie mam powracających na rynek pracy po przerwie zawodowej. Jestem mamą Tosi i żoną Marcina.

W trakcie webinaru opowiemy również o naszym najnowszym dziecku 😉
Przygotowałyśmy specjalnie dla Ciebie „Kurs online Mamo Pracuj, jeśli chcesz”.

Kurs powstał właśnie dzięki Tobie. To Ty i inne Czytelniczki dopytywałyście jak szukać pracy, jak kontaktować się z pracodawcą, czy na co zwrócić uwagę przy tworzeniu dokumentów aplikacyjnych, jak być mamą i spełniać się zawodowo.

Bazując na naszym długoletnim doświadczeniu we wspieraniu kobiet powracających na rynek pracy i korzystając ze wsparcia rekruterów przygotowałyśmy kompleksowe wsparcie dla każdej mamy, która chce pracować zawodowo 🙂 Z kursem ruszamy już na początku listopada!!!

Zapisz się na bezpłatny webinar!

TAK, jestem ciekawa jak znaleźć pracę marzeń, chcę wziąć udział w webinarze!

Do zobaczenia!

Autor zdjęć: Magdalena Trebert, ostatnie – Joanna Gotfryd

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Podyskutuj

Jak wypromować sklep w sieci za pomocą marketingu internetowego?

Celem każdego właściciela sklepu internetowego jest jak najwyższa sprzedaż. Nie jest to łatwe zadanie i nigdy nie da się tego osiągnąć bez chociażby minimalnego wysiłku, jakim jest marketing. Działania z nim związane muszą być jasno określone i powinny wykorzystywać możliwie najwięcej popularnych technik. Z tego artykułu dowiesz się, jakie metody marketingu internetowego warto stosować.
  • Jagoda Jasińska - 10/10/2018

Brand marketing

Pierwszą z technik dotyczących marketingu w sklepie internetowym jest kreowanie własnej marki, czyli brand marketing. Tylko w ten sposób możliwe jest przebicie się wśród innych firm oraz zdobycie stałych klientów. Z tworzeniem marki wiąże się także określenie misji i wartości firmy. Jasno postawione cele i wizje Twojej marki powinny pojawiać się we wszystkich komunikatach, tak by zyskać zaufanie potencjalnych klientów. Jeżeli utożsamią się oni z tymi wartościami, wówczas będą mniej podatni na to, co oferują im inne firmy.

Social media w marketingu

Media społecznościowe obecnie są potęgą pośród wszystkich środków masowego przekazu. Nie tylko pozwalają one na przekazywanie informacji, ale także umożliwiają budowanie społeczności. Za pośrednictwem popularnych serwisów zaprezentujesz swoją firmę także od tej ludzkiej, bliższej klientom strony.

Komunikacja z odbiorcami jest podstawą, jeżeli zależy nam na zyskaniu ich zaufania. Posiadanie kont w social mediach stwarza okazję do rozmów z potencjalnymi klientami i do pokazywania im swojego produktu. Ponadto większość komunikatów w takich miejscach w sieci dociera do ludzi tak zwaną pocztą pantoflową, czyli przez polecenie, a właśnie ten sposób promowania sklepu ma największą siłę oddziaływania.

Blog sklepu a content marketing

Content marketing jest to strategia, która zakłada pozyskiwanie klientów przez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych tekstów, za sprawą których możliwe jest zdobycie uwagi zarówno szerokiej, jak i wąskiej grupy odbiorców. Można go stosować w social mediach, ale blog sklepowy z pewnością pomoże Ci zyskać jeszcze więcej potencjalnych klientów. Artykuły tworzone według zasad content marketingu, a więc takie, które odpowiadają na potrzeby odbiorców pozwolą dotrzeć do tych internautów, którzy – jeżeli nie teraz, to w przyszłości – prawdopodobnie będą chcieli skorzystać z oferty Twojego sklepu.

E – mail marketing oraz powiadomienia web push

Technika marketingu e-mailowego polega na wysyłaniu do klientów wiadomości e-mail np. z newsletterem lub w formie kampanii mailingowej. W newsletterze zawarte muszą być nowości i rabaty, gdyż polega to na budowaniu więzi z odbiorcą. Z kolei kampania reklamowa ma ukazywać po prostu tradycyjne oferty i reklamę. Web push to komunikaty, które wyskakują po wejściu na daną stronę internetową, z którą firma współpracuje.

Technika SEO i Google AdWords

Przy działaniach marketingowych w sklepie internetowym nie można zapominać o SEO, czyli o optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek w taki sposób, by nasz sklep wywindował w miejscach wyszukiwania, przypomina specjalista ds. marketingu z Carted. Osiągnąć to można stosując odpowiednie kombinacje słów kluczowych. Poza tym duże korzyści w kwestii wyświetleń Twojej strony ze sklepem przyniesie wykorzystanie systemu reklamowego Google AdWords.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail