Czego szukasz

Dwie godziny dla rodziny! Już 15 maja

15 maja cały świat obchodzi Międzynarodowy Dzień Rodziny, do świętowania którego w Polsce już po raz trzeci  zachęca Fundacja Humanites – Sztuka Wychowania. W tym roku, ponad 20 lat po ustanowieniu tego Święta przez ONZ oraz 25 lat po pierwszych wolnych wyborach w naszym kraju, Międzynarodowy Dzień Rodziny odbywa się pod hasłem „CO POKOLENIE TO MARZENIE”.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 13/05/2014

Co to za dzień?

Z inicjatywy Fundacji Humanites, przy honorowym patronacie Małżonki Prezydenta RP Pani Anny Komorowskiej oraz poparciu ONZ, wiele firm i instytucji w ramach Akcji Fundacji „Dwie Godziny dla Rodziny” zachęci swoich pracowników do międzypokoleniowych rozmów o MARZENIACH oraz podaruje im i ich bliskim 2 godziny na rozmowę i bycie razem.

Coroczna akcja Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania „Dwie godziny dla Rodziny” jest częścią obchodów Dnia Rodziny w Polsce i promuje spędzanie czasu z bliskimi oraz pogłębianie więzi międzypokoleniowych. Celem nadrzędnym akcji jest wspieranie budowy tożsamości młodego pokolenia i relacji rodzinnych poprzez ciekawość siebie i dobrą rozmowę. Zaangażowane w akcję firmy i instytucje 15 maja skracają dzień pracy o symboliczne 2 godziny, tak, aby pracownicy mogli je spędzić ze swoimi najbliższymi: szczerze rozmawiając, bawiąc się – po prostu będąc razem. W tym roku udział w akcji już zapowiedziały takie firmy jak: Citi Handlowy, ENEL-MED, GFK Polonia, JVC, K2, Orange, Pentacomp, PWC, Tchibo, Wirtualna Polska, Ernst & Young oraz wiele szkół i instytucji społecznych i publicznych.

W tym roku zapraszamy do rozmów o marzeniach – zarówno tych spełnionych, jak i tych niespełnionych, często bardzo skrytych. Akcja ma na celu poznanie korzeni własnej rodziny i przez to swojej tożsamości. Relacje i więzi buduje się bowiem poprzez bycie ze sobą. 15 maja poświęćmy więc chwilę na refleksję: czy spędzamy z naszymi bliskimi wystarczająco dużo czasu? Czy jest to czas prawdziwie wspólny? Czy szczerze i otwarcie rozmawiamy o tym, co nas boli i co lubimy? Czy znamy się nawzajem? – zwraca uwagę, Zofia Dzik, Prezes Fundacji Humanites.

Jak pokazują analizy Centrum Badań Opinii Społecznej, niezmiennie od lat życie rodzinne jest dla Polaków najważniejszą wartością: przyznaje tak prawie 80 proc. respondentów. Dla ok. 85 proc. z nas posiadanie rodziny jest niezbędne do bycia szczęśliwym. Niewiele mniej, 70 proc. deklaruje, że spędza z rodziną wolny czas. Nadal jednak mało o sobie wiemy. Według badań znanej socjolog, prof. Barbary Fatygi z Uniwersytetu Warszawskiego tylko około 20 proc. dorosłych zajmujących się wychowaniem dzieci i młodzieży zna ich potrzeby i ulubione formy spędzania wolnego czasu.

Mamy deficyt dobrej rozmowy, bez której trudno o dobre, trwałe i cenne wzorce dla młodego pokolenia. A przecież cytując Stanisława Jerzego Leca „Koła rodzinnego nie tworzy się cyrklem”. Najważniejsze jest to, aby być razem i szczerze rozmawiać. Rodzinne więzi powinny być bowiem bardzo troskliwie pogłębiane i pielęgnowane. Bez naszego naprawdę dużego zaangażowania, ograniczą się tylko do logistycznej wymiany informacji. Warto pamiętać, że relacje rodzinne nieustannie nas kształtują oraz są podstawą budowy tożsamości młodego pokolenia – podkreśla Zofia Dzik. Filozofią Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania jest więc nie tylko spędzanie czasu z rodziną, ale przede wszystkim pogłębianie oraz rozwijanie naszych więzi z najbliższymi poprzez szczerą rozmowę.

Cieszymy się, że zaproponowana przez nas forma obchodów Dnia Rodziny spotyka się z tak dużym zainteresowaniem firm, organizacji pozarządowych i instytucji oświatowych. Dowodzi to, że pracodawcy coraz częściej dostrzegają potrzebę zapewnienia swoim pracownikom równowagi między życiem zawodowym i prywatnym – dodaje Zofia Dzik, Prezes Fundacji.

Więcej informacji o działalności Fundacji Humanites – Sztuka Wychowania oraz o akcji Dwie godziny dla Rodziny i możliwość zgłoszenia swojej firmy do uczestnictwa w Akcji:

www.fundacjahumanites.pl

www.mamrodzine.pl/strefa-rodzicow/wydarzenia/2-godziny-dla-rodziny

Wypowiedzi ludzi biznesu…

Profesor Andrzej Jacek Blikle

Rodzina to wielka wartość, to też miejsce w Świecie, które daje nam oparcie. Warto abyśmy wiedzieli o sobie jak najwięcej. Bądźmy w ten dzień razem i rozmawiajmy o naszych korzeniach.

Bożena Leśniewska, Dyrektor Zarządzający ds. sprzedaży, Orange Polska S.A.

Będąc w pracy, wykonując zadania zawodowe nie przestajemy być jednocześnie żonami, mężami, partnerami, rodzicami czy po prostu dziećmi naszych rodziców. Na efektywność, koncentrację i skuteczność pracowników mocno wpływa stan emocji związanych zarówno ze środowiskiem zawodowym jak i tym prywatnym, a w szczególności frustracja płynąca z poczucia poświęcania którejś z tych części życia na rzecz innej. Moim zdaniem jednym z zadań współczesnego menedżera jest zapewnienie warunków do funkcjonowania pracowników w zrównoważony sposób. Dzień Rodziny, w którym Orange Polska uczestniczy już drugi raz jest symbolicznym potwierdzeniem znaczenia tego tematu w kulturze organizacyjnej firmy.

Janusz Żebrowski, Prezes Zarządu K2 Internet S.A.

Bądźmy ze sobą szczerzy. Przy zwariowanym tempie i konkurencyjnych warunkach w jakich praktycznie wszyscy obecnie funkcjonujemy nie myślimy za często o naszych rodzinach. Ani o rodzinach naszych ludzi. Mniej lub bardziej świadomie wymagamy, aby praca była często ważniejsza niż obowiązki rodzinne czy czas spędzany z bliskimi. Biorąc udział w akcji „Dwie godziny dla Rodziny” nie musimy się zastanawiać nad społeczną odpowiedzialnością biznesu ani deliberować czy i jak firmy powinny w rachunek ekonomiczny wplatać zadowolenie pracowników z ich życia rodzinnego. Po prostu zwróćmy naszym ludziom, ale także i sobie dwie godziny z wielu innych, które zainwestowali kosztem rodzin. Dajmy te dwie godziny jako symbol i czas na refleksję i nie zastanawiajmy się za długo nad zwrotem z takiej inwestycji.

Michel Kiviatkowski, Partner Zarządzający Firmy Audytorsko-Doradczej Mazars w Polsce

W dzisiejszej zabieganej rzeczywistości niezwykle ważna jest umiejętność zatrzymania się, refleksja nad fundamentalnymi elementami naszego życia oraz dążenie do pogodzenia realizowanych ról rodzinnych i zawodowych. Kampania społeczna „Dwie godziny dla Rodziny” pozwala nam sobie te ważne kwestie uzmysłowić. W Mazars mamy świadomość, że jakość pracy i życia rodzinnego pozostają ze sobą w ścisłej zależności. Dlatego podejmujemy działania i inicjatywy mające na celu poprawę jakości życia prywatnego naszych pracowników. Są one zarówno przejawem troski o pracowników, jak i o ich bliskich. Beneficjentem korzyści płynących z tych działań jest również sama firma, mając w swym zespole spełnionych, bardziej zmotywowanych oraz mocniej identyfikujących się z nią ludzi.

Alina Smolarek, Dyrektor Personalny Centrum Medyczne ENEL-MED

ENEL-MED jest firmą o korzeniach rodzinnych, taką w której w strategię personalną wpisuje się równowaga pomiędzy życiem zawodowym, a prywatnym. W każdym pracowniku widzimy człowieka. Z jego pasjami, potrzebami oraz bliskimi. Wierzymy, że tylko ludzie spełnieni na każdym polu swojego życia są w stanie właściwie opiekować się naszymi klientami i pacjentami. Dlatego tworzymy takie warunki pracy, które pozwalają realizować z sukcesem ich prywatne cele. Dbamy, by rodzice pracujący w ENEL-MED mieli możliwość łączenia tej ważnej życiowej funkcji z satysfakcjonującą pracą. Tak organizujemy pracę by mogli spokojnie pójść na urlop i spędzić czas ze swoimi bliskimi, wtedy, kiedy tego potrzebują. Bardzo chętnie włączyliśmy się w akcję „Dwie godziny dla rodziny”, która jest niezwykle bliska naszemu systemowi wartości. Jestem przekonana, że rodzice (zarówno mamy, jak i tatusiowie) spędzą ten czas ze swoimi dzieciakami, kompensując im swoją wielogodzinną nieobecność.

Michał Kirpluk, Wiceprezes Pentacomp

Nieprzypadkowo uczestniczymy po raz trzeci w tej akcji. Tymi dwoma godzinami potwierdzamy nasze przekonanie o fundamentalnym znaczeniu rodziny dla pracowników, a przez to także dla ich przedsiębiorstw i państwa. Chcemy ponadto zwrócić uwagę na rolę rodziny w codziennym kształtowaniu wartościowego młodego pokolenia – to ono określi oblicze naszych rodzin, przedsiębiorstw i naszego kraju za kilkadziesiąt lat.

Piotr Gospodarczyk, Przedsiębiorca, Szkoła Rytmu

Przebywając z dziećmi mam szansę uczyć się pewnej umiejętności. One nie zajmują się przeszłością ani przyszłością, ale zawsze korzystają z chwili obecnej. Głęboko wierzę, że cuda w naszym życiu wydarzą się tylko wówczas, kiedy potrafimy ryzykować i dawać im na to „małą szansę”. W jednej chwili zrozumiałem, że ryzykując „Dwie godziny dla Rodziny” właśnie dajemy sobie wszyscy „małą szansę” na lepszy świat. Wierzę, że nawet te największe kryzysy czasami w bardzo prosty i cudowny sposób mogą zostać przełamane. Czasami wystarczy porzucić kalkulację i w jednej chwili korzystać z przychodzących do nas „małych szans”.

Zapraszamy do szczególnego świętowania tego dnia!

Źródło: informacja nadesłana przez REPUTATION MANAGERS Sp. z o.o.

Zdjęcie: freeimages.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Szykuj formę na 2021 – czyli jak odnaleźć się na nowym rynku pracy?

Pandemia weszła w gospodarkę z impetem tarana. Kryzys stał się faktem. Co będzie dalej? Tego nikt nie wie na pewno... Jeśli jednak nie chcesz czekać z założonymi rękami i już teraz zacząć przygotowania się do ponownego wejścia na rynek pracy, skorzystaj z tych podpowiedzi!
  • Joanna Wojdan – Liszewska - 27/05/2020

Pandemia weszła w gospodarkę z impetem tarana. Aby opisać jej wpływ na gospodarkę, analitycy stosują wykresy odpowiadające kształtem trzem literom: V, U oraz L.

Model V przypomina ślad, jak zostawiłaby za sobą kauczukowa piłka, która upuszczona odbija się i osiąga nieco niższą wysokość (gwałtowny spadek i gwałtowny wzrost).

Model U można zobrazować jako pływaka na brzegu basenu, który po skoku na główkę wynurza się – tutaj krach wytraca swój impet by powoli przerodzić się we wzrost gospodarczy.

I na koniec model L, upadek gospodarki bez odbicia. Na szczęście większość prognostów mówi o modelu V i U, a wzrost prognozuje już w 2021 roku (Spring 2020 Economic Forecast).

A jak znaleźć wspólny język z rekruterem? Weź udział w naszym webinarze już 2 czerwca br. Zapisy już trwają!

Rynek pracodawcy

Żeby zrozumieć kryzys gospodarczy powróćmy wspomnieniami do uczuć, jakie towarzyszyły nam na przełomie kwietnia i marca. Przypomnijmy sobie obawy, które odczuwaliśmy (lub wciąż odczuwamy) z ludźmi, za których jesteśmy odpowiedzialni. Lęk towarzyszył nam, gdy myśleliśmy o członkach naszej rodziny, o naszych zobowiązaniach i planach. A teraz pomyślimy o prezesach małych i średnich przedsiębiorstw, o osobach stojących na czele wielkich korporacji i o tych, którzy decydują o prawodawstwie.

Ciążąca na nich odpowiedzialność wymusza ostrożność i powściągliwość w podejmowanych decyzjach. Ostatnie lata wzrostu gospodarczego nauczyły nas „chcenia”, teraz musimy zweryfikować nasze oczekiwania, gdyż rynek pracownika w ciągu kilku tygodniu zamienił się w rynek pracodawcy.

Zobaczmy jak funkcjonuje teraz biznes

Firmy przyglądają się dokładnie każdej złotówce i ograniczają wydatki. Ale też dokładnie analizują plany inwestycyjne, (a co za tym idzie zatrudnienia) w kluczowych dla siebie obszarach. Zdają sobie sprawę z tego, że planowany na 2021 rok wzrost, to okazja na prześcignięcie konkurencji. Zakładając, że spełni się scenariusz U lub V, firmy staną przed ogromną szansą. To, jak dynamicznie firma odbije się, zdecyduje o jej miejscu na nowym, post-pandemicznym rynku. Chcę zachęcić kandydatów, by myśleli podobnie. Teraz nabierajmy nowych kompetencji, by odpowiedzieć na potrzeby pracodawców niecierpliwie czekających na biznesowe „zielone światło”.

Biuro firmy Bosch w Warszawie

Przeczytaj także: Szukasz pracy? Tej wiedzy będziesz potrzebować!

Co teraz możemy zrobić, żeby być atrakcyjnym kandydatem?

To bardzo trudne pytanie, bo szykujemy się na nieznane. Na rynku może nastąpić przetasowanie. Giganci z 2020 roku mogą stracić na znaczeniu, a wśród pracodawców mogą pojawić się nowi gracze, polscy lub zagraniczni.

Ucz się języków

Dlatego niezwykle ważne jest szlifowanie języków obcych. Wystarczy zmienić swoje przyzwyczajenia. Książki do poduszki czytaj po angielsku, spróbuj wykonywać trening z anglojęzyczną gwiazdą fitnessu, a seriale oglądaj z angielskimi napisami. Jeśli kiedyś uczyłaś się drugiego języka, ściągnij na telefon aplikację, która, dzięki fiszkom lub quizom, pozwoli Ci odświeżyć słownictwo. Umiejętność dobrego posługiwania się językiem obcym, jak również wyłapywania znaczenia, ma ogromne znaczenie w międzynarodowych korporacjach.

Zadbaj o swój profil na LinkedIn

Jak mantrę będę powtarzać, że LinkedIn i inne media społecznościowe ułatwiają znalezienie pracy. To dobry moment, żeby odnowić stare znajomości i zapisać się do branżowych grup dyskusyjnych. Dzięki Facebookowi możemy dowiedzieć się o ciekawych wydarzeniach, takich jak webinary czy spotkania, które wcześniej były dla nas niedostępne, bo np. organizowane w innym mieście.

Spójrz na swój profil na LinkedIn i sprawdź, czy nie wymaga uzupełnienia lub uaktualnienia. Poproś swoich znajomych o potwierdzenie umiejętności lub wypisanie rekomendacji. Wybierz jedną lub dwie osoby, które pracują
w wymarzonej przez Ciebie branży i śledź ich na social media tak, by zrozumieć ich perspektywę.

Chcesz prowadzić swój profil na LinkedIn. Poznaj 4 najważniejsze kroki na początek

Jak poruszać się na nowym rynku pracy?

Na początku artykułu pisałam o rewolucji w gospodarce, a teraz powtórzę to w odniesieniu do naszych osobistych celów i wartości. Czas kwarantanny pokazał, że dla ważnego celu jesteśmy w stanie wiele poświęcić: swój komfort, oszczędności, plany. Być może dla niektórych z nas ruszyło domino, które wywoła szereg zmian w naszym życiu.

Zanim zaczniemy aplikować na stanowiska, o których wcześniej marzyliśmy, warto przyjrzeć się samemu sobie i sprawdzić, czy nasze aspiracje pozostają bez zmian. Warto też pamiętać, że jeśli wszystkich nas czeka nieznane, to zmieniając teraz swoją ścieżkę kariery, nie ryzykujemy wcale znacznie bardziej niż inni.

Zobacz także: Jak firma Bosch wspiera wspiera swoich pracowników na co dzień i w tych trudnych czasach!

Poznaj także nasz projekt mentoringowy #MotherEmopower, który realizujemy od marca br., wspólnie z Fundajcją Mamo Pracuj, wspierając 13 mam wracających do pracy!

Zdjęcie: główne Istock, zdjęcie biura Robert Bosch

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Wojdan – Liszewska
Employer Branding Expert w Robert Bosch Sp. z o.o., absolwentka psychologii Uniwersytetu SWPS oraz studiów podyplomowych z Zarządzania Wizerunkiem Pracodawcy na Akademii Leona Koźmińskiego. Od 2011 roku pracuje w dziale HR w firmach zajmujących się nowymi technologiami. Jako doświadczony employer brandingowiec kieruje się zasadą mówiącą, że sukcesy biznesowe firmy i sukcesy osobiste jej pracowników są ze sobą silnie powiązane. Od lat z sukcesem wdraża inicjatywy mające na celu wsparcie pracowników – rodziców.

Jak znaleźć wspólny język z rekruterem? Weź udział w webinarze

W rekrutacji nie ma miejsca na nieporozumienia. To czy znajdziesz pracę może zależeć właśnie od tego pierwszego spotkania. Jeśli więc szukasz pracy lub za chwilę zaczniesz, weź udział w naszym webinarze z firmą Bosch już 2 czerwca o 21:00! Zapisz się już dziś! Nie przegap!
  • Agnieszka Kaczanowska - 21/05/2020

Jak znaleźć wspólny język z rekruterem i dobrze wypaść na rozmowie o pracę?

Jeśli szukasz pracy to wiesz, że rozmowa rekrutacyjna to spotkanie, od którego wszystko zależy.

Jak zatem zaprezentować się rekruterowi, aby zwiększyć swoje szanse?

Co pomaga a co przeszkadza w dobrym zrozumieniu się z rekruterem?

Jakie zwroty i wyrażenia mogą pojawić się w trakcie rozmowy?

Czy znajomość języka korporacji może okazać się kluczowa?

Na te i wiele innych pytań odpowiemy w trakcie najbliższego webinaru, przygotowanego wspólnie z firmą Robert Bosch Polska w ramach programu #MotherEmpower.

Zapisz się już dziś!

Dlaczego warto wziąć udział w webinarze?

W rekrutacji nie ma miejsca na nieporozumienia. Bardzo wiele zależy od tego, na ile dokładnie i w jakim kontekście opiszemy swoje doświadczenie, a także od tego, czy będziemy porozumiewać się z rekruterem wspólnym  językiem.

Dlatego podczas webinaru opowiemy:

  • Jak odpowiadać na pytania, by uwypuklić swoje mocne strony?
  • Jak przedstawić swoje sukcesy i porażki rekruterowi?
  • Jak w precyzyjny sposób opisać swoje umiejętności w CV?
  • Z jakimi zwrotami z tzw. „korpomowy” można się spotkać najczęściej na rozmowie rekrutacyjnej?

Weź udział w naszym webinarze już 2 czerwca i poznaj odpowiedzi na te i wiele innych pytań!

Skąd pomysł na webinar?

Po pierwsze: bardzo wiele zależy od zbudowanej relacji z rekruterem, a dla wielu osób spotkanie z rekruterem wiąże się z ogromnym stresem. Warto zatem wiedzieć jak przygotować się do rozmowy.

Po drugie: silna reprezentacja zespołu firmy Bosch ponownie chce podzielić się swoim doświadczeniem, wiedzą i podpowiedzieć Wam, jak pozytywnie wypaść na rozmowie o pracę!

Po trzecie: firma Bosch jest partnerem Programu Mentoringowego „Mother Empower”, z którego obecnie korzysta 13 kobiet i powoli zbliżamy się do końca programu!

Zapisujesz się? Zapraszamy!

Prowadzące webinar:

Katarzyna Nieroda, HR Business Partner w Robert Bosch

Sama o sobie mówi: „Psycholog, sympatyk człowieka i jego rozwoju. Kompetencje zawodowe zdobywałam na studiach magisterskich na Uniwersytecie SWPS, a także podczas studiów podyplomowych na SGH. Od 17 lat zajmuję się szeroko rozumianym obszarem HR, rekrutacjami, rozwojem, talentami i szkoleniami. Obecnie jako HR Business Partner wspieram managerów Bosch w obszarze HR. Bardzo lubię samorozwój oraz wszelkie aspekty pozwalające na poszerzanie swoich kompetencji miękkich. Prywatnie jestem żoną Przemka, mamą 4 letniego Antka i 7 letniego Franka”.

Agnieszka Goś, HR Business Partner w Robert Bosch

Absolwentka psychologii Uniwersytetu SWPS od wielu lat związana z obszarem HR. Doświadczenie zdobywała w takich firmach jak Nestle i Philips, pełniąc funkcje związane z rekrutacją, szkoleniami i rozwojem, zarzadzaniem talentami. Aktualnie pracuje w Bosch jako HR Business Partner oraz Team Leader Zespołu Rekrutacji wspierając managerów Bosch z obszaru IT. Prywatnie mama dwojga prawie dorosłych nastolatków.

A ja (czyli Agnieszka Czmyr-Kaczanowska) będę miała przyjemność moderować naszą rozmowę! Zapraszam!

Szczegóły organizacyjne webinaru

Kiedy?

  • 2 czerwca br. we wtorek (nie ma za wiele czasu!).

Godzina?

  • 21:00 – to start webinaru, a planowane zakończenie o 22:30.

Czy będzie nagrywany?

  • Tak, o ile technika nie zawiedzie. 🙂

Webinar jest bezpłatny, ale konieczna jest rejestracja.

Tak zapisuję się od razu!

Ważna informacja: aby otrzymywać od nas powiadomienia i przypomnienia o webinarze prosimy o wyrażenie zgody na otrzymywanie od nas wiadomości, inaczej nie dostaniesz przypomnienia!

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie Robert Bosch? Zobacz pełny profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom i poznaj aktualne oferty o pracę!

Zdjęcia i logotypy: własność firmy Robert Bosch.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail