Czego szukasz

Czy wirtualna asystentka to zawód dla mnie? Przeczytaj ebook i sprawdź!

Dla przedsiębiorców, którzy chcą delegować zadania. Dla freelancerów, którzy chcą swój biznes przenieść na wyższy poziom. I przede wszystkim dla kandydatek na wirtualną asystentkę. Pierwszy polski podręcznik o zawodzie wirtualnej asystentki to uniwersalny poradnik, któremu warto poświęcić chwilę uwagi. Dlaczego? Sprawdź!

  • Lucyna Erezman - 24/07/2018
tablet z ebookiem

O poradniku „Jak zostać Wirtualną Asystentką” słów kilka

„Cześć, nazywam się Ela Wolińska, jestem Wirtualną Asystentką i daję moim klientom czas, przejmując część ich zadań” Fajne, prawda? To jest cytat z podręcznika Eli, który sama autorka wykorzystuje przedstawiając się na spotkaniach networkingowych. Elę poznałam na kursie on-line, na którym ona była mentorką.

Znając merytoryczne przygotowanie mojej mentorki, jej doświadczenie, chęć dzielenia się wiedzą kupiłam ebook, gdy tylko pojawiła się taka możliwość. Uczciwie się przyznam, że miałam obawy, iż w ebooku znajdę dokładnie ten sam materiał, który był na kursie on-line. I tutaj spotkało mnie miłe zaskoczenie, bo chociaż są też treści kursowe (w końcu to był kurs dla potencjalnych kandydatek do zawodu), to są one w logiczny sposób podane i wzbogacone informacjami, których kurs nie zawierał. To pora się przekonać czy ebook Eli to wartościowy zakup.

Struktura, treść i powód, dla którego podręcznik nie jest tylko dla wirtualnych astystentek

Ebook jest podzielony na 10 rozdziałów. Zaczyna się od instruktażu jak zacząć, na czym się skupić, jeżeli pretendujesz do zawodu WA. Kolejnym etapem, trudnym ale jednocześnie przyjemnym, jest określenie wymarzonego klienta. W początkowych rozdziałach autorka udziela cennych porad dla kandydatek na WA: definiuje zawód, obowiązki, możliwości. Ale, co według mnie ważniejsze i nigdzie wcześniej się z tym nie spotkałam, swoje rady kieruje też do przedsiębiorców.

Zalety zatrudnienia WA

Ela wyjaśnia ludziom biznesu, że nie delegując zadań sami stają się własnością swojego biznesu. Podpowiada jakie aspekty brać pod uwagę, żeby rozwiać wątpliwości związane z zatrudnieniem WA. Przedsiębiorcy dostaną instruktaż na co zwracać uwagę, żeby się nie sparzyć. Jest to niezwykle istotne, gdyż może zaważyć na przyszłości biznesu. Krok po kroku podpowiada jak podjąć decyzję w sprawie delegowania zadań oraz jak zacząć współpracę, żeby ustalone zasady były klarowne, transparentne i sprawiedliwe dla obu stron. Sądzę, że pracodawcy, którzy przeczytają podręcznik przestaną borykać się z wieloma wątpliwościami związanymi z zatrudnieniem WA.

Narodziny WA

Pierwsze, co powinna kandydatka do zawodu WA uczynić to określić siebie, skupić się na sobie, swoich umiejętnościach i możliwościach. Najbardziej opłacalne według Eli jest znalezienie kilku nisz rynkowych, w których cenione i niezbędne są specjalistyczne umiejętności WA dotyczące danej dziedziny: social media ninja, WA specjalizująca się w WordPressie, WA specjalistka w copywritingu itp.

Wymarzony klient

Następnie kandydatka na wirtualną asystentkę powinna określić wymarzonego klienta. Z ebooka dowie się na co należy zwrócić uwagę, jakie cechy przedsiębiorca powinien mieć, żeby współpraca układała się wzorowo.

To praca, a nie klikanie na plaży

Ela pochyla się nad zagadnieniem często wzbudzającym emocje na portalach w social mediach. Wyjaśnia różnicę pomiędzy wyobrażeniem o pracy wirtualnej asystentki (bo o tym mowa i niektórzy zapominają, że to JEST PRACA) klikającej na plaży pomiędzy sesjami surfowania na desce, a rzeczywistą PRACĄ. Skupienie przez kilka godzin (6, 8, 10) zależnie od projektu i od ilości działań mających – z perspektywy klienta – termin realizacji na wczoraj.

Ustal swój cennik

Ela wyjaśnia również wysokość zarobków, widełki jakie można na rynku znaleźć i czym ten rozrzut jest spowodowany. Udziela wskazówek do ustalenia cennika. Podaje składowe jakie należy wziąć pod uwagę podczas określania stawki godzinowej.

Czytelnik uzyska bardzo konkretne porady w przypadku braku klientów, zadań próbnych czy przyjmowania zaliczek. Kwestie finansowe są klarownie wyjaśnione i decyzje, które należy podjąć dla swojego bezpieczeństwa finansowego stanowcze, kontrowersyjne i zaskakujące. Wyjaśnia dlaczego właśnie w taki sposób należy funkcjonować finansowo, żeby nie tracić finansów a zyskać autorytet.

W ebooku znajdziesz również propozycje innych możliwości uzyskania dochodu.

Kolejny etap: Zakładanie Firmy

Etap zakładania działalności gospodarczej wytłumaczony w podręczniku całkowicie spełnia oczekiwania osób nie mających pomysłu od czego zacząć. Wyjaśnia krok po kroku, gdzie szukać pomocy, na czym się skupić, o co warto zadbać. Opisuje wiele możliwości dofinansowania oraz podaje bezpośrednie linki prowadzące do stron internetowych, na których można znaleźć omówione propozycje wsparcia finansowego.

Marka osobista

W ebooku pada odpowiedź na pytania czy warto posiadać logo, wizytówki, inwestować w księgową i dlaczego te wszystkie składowe marki osobistej i funkcjonowania biznesu są ważne. Pretendentka do WA zrozumie również dlaczego strona WWW jest niezbędna, a także otrzyma wskazówki co do wyboru domeny czy hostingu. Ela również wyjaśnia czym jest WordPress, z jakich elementów strona powinna się składać oraz z jakimi narzędziami online powinna zostać zintegrowana.

Wirtualna i Social Media

Wirtualna Asystentka jak sama nazwa mówi jest związana ze światem wirtualnym. Skoro świat wirtualny to i social media. W ebooku znajdziemy krótką charakterystykę najpopularniejszych mediów społecznościowych niezbędnych dla WA: Facebook, Fanpage, LinkedIn. Ela przedstawia sposoby, za pomocą których profile na ww. social mediach potencjalnych WA staną się atrakcyjne dla klientów, przez co zwiększą szanse na zatrudnienie. Ponadto podaje gotowe przykłady tworzenia wiarygodnej marki eksperta poprzez właściwe interakcje w social mediach oraz właściwe techniki służące do wypracowania właściwych, dobrych nawyków związanych z funkcjonowaniem w ww.

Autopromocja i komunikacja

To są kluczowe elementy służące zdobywaniu klienta. Ela tłumaczy cenę jako wartość otrzymywaną przez klienta i to przede wszystkim WA musi być przekonana do słuszności cen za własne, atrakcyjne usługi. Ebook zawiera wytyczne niezbędne do zastosowania przed pierwsza rozmową z klientem. Zwraca uwagę na najważniejsze kwestie, prace domową, którą trzeba odrobić, żeby wiedzieć z kim będziemy mieli do czynienia, zanim usłyszymy klienta. Wylicza różnorodne formy zdobycia oraz zatrzymania klienta na dłużej, zarówno online jak i offline. Pokazuje zalety spotkań networkingowych i podaje do wykorzystania gotowe sformułowania, które można wykorzystać, personalizując je zgodnie ze swoimi możliwościami.

Rekomendacje, opinie i polecenia

Otrzymujesz konkretne wskazówki jak, gdzie i po co prosić o powyższe. Ale to nie wszystko. W publikacji znajdziesz prawdziwy skarb: wzór z formalną prośbą o list referencyjny.

Ela rekomenduje „Paczkę powitalną” dla nowych klientów. Jest ona opisana szczegółowo i uważam, że pomysł jest godny zapożyczenia. Sprawi, że klient poczuje się profesjonalnie potraktowany, otrzyma wszystkie niezbędne informacje a nawet bonusy, które mogą mu się przydać w przyszłości. Omawia narzędzia stosowane do delegowanych zadań, podając ich funkcjonalność i zalety, opatrzone dodatkowym komentarzem dotyczącym sprawnej współpracy z klientem.

Rozdział ku przestrodze: jakich klientów i praktyk unikać

Ela charakteryzuje klientów, z którymi nie należy wchodzić w jakiekolwiek interakcje. W pracy WA chodzi o DOBRYCH klientów. W ebooku poznamy wiele sprecyzowanych wskazówek dotyczących form współpracy, właściwych narzędzi, których obsługę należy opanować.

Wisienką na torcie jest zestaw 12 biznesowych przestróg, czego nie robić, żeby dać swojemu biznesowi szansę na rozwój. Bardzo przemawiające, nawet niektóre były skierowane bezpośrednio do mnie.

Własny rozwój

Ela podkreśla niezwykle ważną część pracy WA, a mianowicie wygospodarowanie czasu na własny rozwój. Podsuwa propozycje warte rozpatrzenia takie jak szlifowanie języka angielskiego, konferencje, kursy online, książki, magazyny i do wszystkich ww. propozycji podaje konkretne przykłady. Ponadto wspomina o automatyzacji działań, czyli systemach ułatwiających pracę.

 

To kupić czy nie kupić?

Jeśli czytelnik sądzi, że poradnik gloryfikuje zawód WA i pokazuje tylko dobre strony medalu to pewnie ma rację. Jeśli zaś uważa, że pokazuje problemy mogące się pojawić w pracy wykonywanej w domu to też ma rację. Dlaczego? Bo to zależy od naszego doświadczenia, sposobu wyciągania wniosków, opiniowania oraz naszej gotowości na podjęcie ryzyka związanego z rewolucją życiową jakim jest na przykład przejście z etatu na freelancing. Według mnie, podkreślam to jest MOJE zdanie, ebook sprawiedliwie przedstawia zalety i wady tegoż zawodu.

Godny uwagi jest fakt, że w związku z brakiem poradnika dla WA i  przedsiębiorcy na rynku, Ela tworząc go stała się pionierem w dziedzinie publikacji w branży WA. I biorąc pod uwagę zawarty materiał: ilość poruszanych zagadnień, ich spójność, merytorykę i sposób przekazu jednoznacznie stwierdzam, że cena nie jest adekwatna do wartości. Po prostu jest zbyt tani! Mam nadzieję, że Ela wyciągnie wnioski. A Ty już chyba znasz odpowiedź na pytanie zawarte w tytule!

Ebook

Ebook Jak zostać Wirtualną Asystentką kupisz tutaj.

Dla wszystkich Czytelniczek Mamo Pracuj rabat 15% do końca wakacji! 

Kurs on-line

Szczegóły i terminarz kursu on-line Wirtualna Asystentka i Social Media Ninja, w którym brałam udział, znajdziesz tutaj 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Lucyna Erezman
Życiowe hasło przewodnie to: bój się i rób. Rozwija swoją działalność oferującą usługi wirtualnej asystentki uwielbiającej WordPressa i język angielski. Mama dorosłego syna, żona, miłośniczka psów i innych futrzaków oraz fanka rocka. www.projektlucy.pl

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail