Czego szukasz

Czy wirtualna asystentka to zawód dla mnie? Przeczytaj ebook i sprawdź!

Dla przedsiębiorców, którzy chcą delegować zadania. Dla freelancerów, którzy chcą swój biznes przenieść na wyższy poziom. I przede wszystkim dla kandydatek na wirtualną asystentkę. Pierwszy polski podręcznik o zawodzie wirtualnej asystentki to uniwersalny poradnik, któremu warto poświęcić chwilę uwagi. Dlaczego? Sprawdź!

  • Lucyna Erezman - 24/07/2018
tablet z ebookiem

O poradniku „Jak zostać Wirtualną Asystentką” słów kilka

„Cześć, nazywam się Ela Wolińska, jestem Wirtualną Asystentką i daję moim klientom czas, przejmując część ich zadań” Fajne, prawda? To jest cytat z podręcznika Eli, który sama autorka wykorzystuje przedstawiając się na spotkaniach networkingowych. Elę poznałam na kursie on-line, na którym ona była mentorką.

Znając merytoryczne przygotowanie mojej mentorki, jej doświadczenie, chęć dzielenia się wiedzą kupiłam ebook, gdy tylko pojawiła się taka możliwość. Uczciwie się przyznam, że miałam obawy, iż w ebooku znajdę dokładnie ten sam materiał, który był na kursie on-line. I tutaj spotkało mnie miłe zaskoczenie, bo chociaż są też treści kursowe (w końcu to był kurs dla potencjalnych kandydatek do zawodu), to są one w logiczny sposób podane i wzbogacone informacjami, których kurs nie zawierał. To pora się przekonać czy ebook Eli to wartościowy zakup.

Struktura, treść i powód, dla którego podręcznik nie jest tylko dla wirtualnych astystentek

Ebook jest podzielony na 10 rozdziałów. Zaczyna się od instruktażu jak zacząć, na czym się skupić, jeżeli pretendujesz do zawodu WA. Kolejnym etapem, trudnym ale jednocześnie przyjemnym, jest określenie wymarzonego klienta. W początkowych rozdziałach autorka udziela cennych porad dla kandydatek na WA: definiuje zawód, obowiązki, możliwości. Ale, co według mnie ważniejsze i nigdzie wcześniej się z tym nie spotkałam, swoje rady kieruje też do przedsiębiorców.

Zalety zatrudnienia WA

Ela wyjaśnia ludziom biznesu, że nie delegując zadań sami stają się własnością swojego biznesu. Podpowiada jakie aspekty brać pod uwagę, żeby rozwiać wątpliwości związane z zatrudnieniem WA. Przedsiębiorcy dostaną instruktaż na co zwracać uwagę, żeby się nie sparzyć. Jest to niezwykle istotne, gdyż może zaważyć na przyszłości biznesu. Krok po kroku podpowiada jak podjąć decyzję w sprawie delegowania zadań oraz jak zacząć współpracę, żeby ustalone zasady były klarowne, transparentne i sprawiedliwe dla obu stron. Sądzę, że pracodawcy, którzy przeczytają podręcznik przestaną borykać się z wieloma wątpliwościami związanymi z zatrudnieniem WA.

Narodziny WA

Pierwsze, co powinna kandydatka do zawodu WA uczynić to określić siebie, skupić się na sobie, swoich umiejętnościach i możliwościach. Najbardziej opłacalne według Eli jest znalezienie kilku nisz rynkowych, w których cenione i niezbędne są specjalistyczne umiejętności WA dotyczące danej dziedziny: social media ninja, WA specjalizująca się w WordPressie, WA specjalistka w copywritingu itp.

Wymarzony klient

Następnie kandydatka na wirtualną asystentkę powinna określić wymarzonego klienta. Z ebooka dowie się na co należy zwrócić uwagę, jakie cechy przedsiębiorca powinien mieć, żeby współpraca układała się wzorowo.

To praca, a nie klikanie na plaży

Ela pochyla się nad zagadnieniem często wzbudzającym emocje na portalach w social mediach. Wyjaśnia różnicę pomiędzy wyobrażeniem o pracy wirtualnej asystentki (bo o tym mowa i niektórzy zapominają, że to JEST PRACA) klikającej na plaży pomiędzy sesjami surfowania na desce, a rzeczywistą PRACĄ. Skupienie przez kilka godzin (6, 8, 10) zależnie od projektu i od ilości działań mających – z perspektywy klienta – termin realizacji na wczoraj.

Ustal swój cennik

Ela wyjaśnia również wysokość zarobków, widełki jakie można na rynku znaleźć i czym ten rozrzut jest spowodowany. Udziela wskazówek do ustalenia cennika. Podaje składowe jakie należy wziąć pod uwagę podczas określania stawki godzinowej.

Czytelnik uzyska bardzo konkretne porady w przypadku braku klientów, zadań próbnych czy przyjmowania zaliczek. Kwestie finansowe są klarownie wyjaśnione i decyzje, które należy podjąć dla swojego bezpieczeństwa finansowego stanowcze, kontrowersyjne i zaskakujące. Wyjaśnia dlaczego właśnie w taki sposób należy funkcjonować finansowo, żeby nie tracić finansów a zyskać autorytet.

W ebooku znajdziesz również propozycje innych możliwości uzyskania dochodu.

Kolejny etap: Zakładanie Firmy

Etap zakładania działalności gospodarczej wytłumaczony w podręczniku całkowicie spełnia oczekiwania osób nie mających pomysłu od czego zacząć. Wyjaśnia krok po kroku, gdzie szukać pomocy, na czym się skupić, o co warto zadbać. Opisuje wiele możliwości dofinansowania oraz podaje bezpośrednie linki prowadzące do stron internetowych, na których można znaleźć omówione propozycje wsparcia finansowego.

Marka osobista

W ebooku pada odpowiedź na pytania czy warto posiadać logo, wizytówki, inwestować w księgową i dlaczego te wszystkie składowe marki osobistej i funkcjonowania biznesu są ważne. Pretendentka do WA zrozumie również dlaczego strona WWW jest niezbędna, a także otrzyma wskazówki co do wyboru domeny czy hostingu. Ela również wyjaśnia czym jest WordPress, z jakich elementów strona powinna się składać oraz z jakimi narzędziami online powinna zostać zintegrowana.

Wirtualna i Social Media

Wirtualna Asystentka jak sama nazwa mówi jest związana ze światem wirtualnym. Skoro świat wirtualny to i social media. W ebooku znajdziemy krótką charakterystykę najpopularniejszych mediów społecznościowych niezbędnych dla WA: Facebook, Fanpage, LinkedIn. Ela przedstawia sposoby, za pomocą których profile na ww. social mediach potencjalnych WA staną się atrakcyjne dla klientów, przez co zwiększą szanse na zatrudnienie. Ponadto podaje gotowe przykłady tworzenia wiarygodnej marki eksperta poprzez właściwe interakcje w social mediach oraz właściwe techniki służące do wypracowania właściwych, dobrych nawyków związanych z funkcjonowaniem w ww.

Autopromocja i komunikacja

To są kluczowe elementy służące zdobywaniu klienta. Ela tłumaczy cenę jako wartość otrzymywaną przez klienta i to przede wszystkim WA musi być przekonana do słuszności cen za własne, atrakcyjne usługi. Ebook zawiera wytyczne niezbędne do zastosowania przed pierwsza rozmową z klientem. Zwraca uwagę na najważniejsze kwestie, prace domową, którą trzeba odrobić, żeby wiedzieć z kim będziemy mieli do czynienia, zanim usłyszymy klienta. Wylicza różnorodne formy zdobycia oraz zatrzymania klienta na dłużej, zarówno online jak i offline. Pokazuje zalety spotkań networkingowych i podaje do wykorzystania gotowe sformułowania, które można wykorzystać, personalizując je zgodnie ze swoimi możliwościami.

Rekomendacje, opinie i polecenia

Otrzymujesz konkretne wskazówki jak, gdzie i po co prosić o powyższe. Ale to nie wszystko. W publikacji znajdziesz prawdziwy skarb: wzór z formalną prośbą o list referencyjny.

Ela rekomenduje „Paczkę powitalną” dla nowych klientów. Jest ona opisana szczegółowo i uważam, że pomysł jest godny zapożyczenia. Sprawi, że klient poczuje się profesjonalnie potraktowany, otrzyma wszystkie niezbędne informacje a nawet bonusy, które mogą mu się przydać w przyszłości. Omawia narzędzia stosowane do delegowanych zadań, podając ich funkcjonalność i zalety, opatrzone dodatkowym komentarzem dotyczącym sprawnej współpracy z klientem.

Rozdział ku przestrodze: jakich klientów i praktyk unikać

Ela charakteryzuje klientów, z którymi nie należy wchodzić w jakiekolwiek interakcje. W pracy WA chodzi o DOBRYCH klientów. W ebooku poznamy wiele sprecyzowanych wskazówek dotyczących form współpracy, właściwych narzędzi, których obsługę należy opanować.

Wisienką na torcie jest zestaw 12 biznesowych przestróg, czego nie robić, żeby dać swojemu biznesowi szansę na rozwój. Bardzo przemawiające, nawet niektóre były skierowane bezpośrednio do mnie.

Własny rozwój

Ela podkreśla niezwykle ważną część pracy WA, a mianowicie wygospodarowanie czasu na własny rozwój. Podsuwa propozycje warte rozpatrzenia takie jak szlifowanie języka angielskiego, konferencje, kursy online, książki, magazyny i do wszystkich ww. propozycji podaje konkretne przykłady. Ponadto wspomina o automatyzacji działań, czyli systemach ułatwiających pracę.

 

To kupić czy nie kupić?

Jeśli czytelnik sądzi, że poradnik gloryfikuje zawód WA i pokazuje tylko dobre strony medalu to pewnie ma rację. Jeśli zaś uważa, że pokazuje problemy mogące się pojawić w pracy wykonywanej w domu to też ma rację. Dlaczego? Bo to zależy od naszego doświadczenia, sposobu wyciągania wniosków, opiniowania oraz naszej gotowości na podjęcie ryzyka związanego z rewolucją życiową jakim jest na przykład przejście z etatu na freelancing. Według mnie, podkreślam to jest MOJE zdanie, ebook sprawiedliwie przedstawia zalety i wady tegoż zawodu.

Godny uwagi jest fakt, że w związku z brakiem poradnika dla WA i  przedsiębiorcy na rynku, Ela tworząc go stała się pionierem w dziedzinie publikacji w branży WA. I biorąc pod uwagę zawarty materiał: ilość poruszanych zagadnień, ich spójność, merytorykę i sposób przekazu jednoznacznie stwierdzam, że cena nie jest adekwatna do wartości. Po prostu jest zbyt tani! Mam nadzieję, że Ela wyciągnie wnioski. A Ty już chyba znasz odpowiedź na pytanie zawarte w tytule!

Ebook

Ebook Jak zostać Wirtualną Asystentką kupisz tutaj.

Dla wszystkich Czytelniczek Mamo Pracuj rabat 15% do końca wakacji! 

Kurs on-line

Szczegóły i terminarz kursu on-line Wirtualna Asystentka i Social Media Ninja, w którym brałam udział, znajdziesz tutaj 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Lucyna Erezman
Życiowe hasło przewodnie to: bój się i rób. Rozwija swoją działalność oferującą usługi wirtualnej asystentki uwielbiającej WordPressa i język angielski. Mama dorosłego syna, żona, miłośniczka psów i innych futrzaków oraz fanka rocka.www.projektlucy.pl

Te przekonania hamują rozwój Twojego biznesu!

Jeśli prowadząc swój własny biznes, pracujesz więcej niż osiem godzin dziennie na etacie, zawalasz weekendy, nie robisz sobie urlopu, nie świętujesz, coraz rzadziej widujesz przyjaciół i rodzinę, to zastanów się jakie wzorce wyniosłaś z domu. Sprawdź jakie przekonania mogą hamować rozwój Twojego biznesu!
  • Monika Sowińska - 29/09/2020
kobieta w okularach z długopisem

Może całe dzieciństwo słyszałaś, że ojciec ciężko pracuje na utrzymanie rodziny, że matka musi wziąć nadgodziny, żebyście mogli pojechać na wakacje, że stryj prowadzi biznes i dlatego całe dni przesiaduje w firmie. Wtedy niezależnie od dochodów, zawsze możesz czuć niedosyt, mieć coś do zrobienia, bez czego Twoim zdaniem biznes się zawali i kierować swoje siły nawet tam, gdzie nie ma takiej potrzeby. To przekonania, które mogą skutecznie hamować rozwój Twojego biznesu.

Czasem nawet im więcej pracujesz, tym słabsze masz wyniki, bo pracujesz dużo niezależnie od efektów. Ciężka praca jest na czubku Twojego nosa i przysłania Ci rzeczywiste możliwości innego poukładania własnego życia i biznesu. Sprawdź jakie jeszcze przekonania mogą Cię ograniczać!

Przeczytaj także: 12 błędów początkującego przedsiębiorcy, których można uniknąć

Ograniczające przekonania

Ograniczające przekonania to głosy, które wybrzmiewają w Twojej głowie, które zatruwają Ci codzienność, opóźniają w podejmowaniu ważnych decyzji, hamują rozwój, zatrzymują w biegu, a przede wszystkim pochłaniają mnóstwo cennej energii, którą można wykorzystać do budowania, tworzenia, ulepszania.

Biorą się z tego, co często słyszałaś lub słyszysz w swoim środowisku w określonych sytuacjach, z typowego sposobu reagowania Twojego otoczenia – kiedyś lub teraz – na te sytuacje. Im częstszy masz kontakt z tym samym zachowaniem w tych samych okolicznościach, tym głębiej i silniej zapadają w Tobie przekonania, że tak właśnie funkcjonuje świat, taka a nie inna jesteś, taki a nie inny masz wpływ (na ogół ograniczony lub żaden).

Kiedy rozmawiam z początkującymi przedsiębiorcami, bardzo często wybrzmiewają blokujące ich w działaniu przekonania na temat biznesu. Ogrom takich przekonań da się zauważyć na biznesowych forach internetowych. Są to stwierdzenia typu:

  • w biznesie trzeba dużo i ciężko pracować,
  • biznes wymaga poświęceń,
  • w życiu i w biznesie jest coś za coś,
  • jak prowadzisz biznes, to jesteś bogata (a jak tego po tobie nie widać, tzn. że słaby ten biznes),
  • trzeba mieć znajomości/ plecy/ układy/ dojścia, bez tego nie da się prowadzić biznesu,
  • jak ci się nie wiedzie w biznesie, tzn. że jesteś słaba/ przegrana/ leniwa/ frajerka/ …
  • ci, co prowadzą biznes są nieuczciwi; zarabiają, bo robią przekręty.

Wspieranie vs konkurowanie

Takie schematy myślenia i działania częściej da się zauważyć w środowiskach mocno konkurujących, gdzie pierwsze skrzypce gra rywalizacja, a nie wzajemne wspieranie się. Bywa jednak, że i osoby bardziej uważne na potrzeby swoje i swojego otoczenia wcale, nie są wolne od tego typu podszeptów umysłu.

Na ogół zależy im na dobrostanie bliskich i to jest główne źródło motywacji do prowadzenia biznesu, ale nie zawsze jest to biznes, który stanowi przeciwieństwo tego, co wybrzmiewa z powyższych komunikatów. Zatem, nawet jeśli Twoja działalność wynika z pasji, z potrzeby ulepszania świata, to żeby spełniała ona Twoje oczekiwania, zweryfikuj, czy wszystkie Twoje przekonania na temat prowadzenia biznesu na pewno Ci w tym pomagają.

Przeczytaj także: Podstawy prowadzenia biznesu online

Dobrze czyli źle

Niestety są też przekonania pozytywnie brzmiące, które jednak mogą Cię rozleniwiać, opóźniać, bagatelizować całe przedsięwzięcie. Brzmią one mniej więcej tak:

  • jestem w czepku urodzona/ mam w życiu szczęście,
  • biznes z pasji polega na tym, że zajmuję się tylko moją pasją, a reszta jakoś się zrobi,
  • mam swój biznes, po to by mieć dużo czasu/ pieniędzy na przyjemności,
  • wystarczy, że… (założę firmę/ zbuduję stronę internetową/…) a klienci sami będą do mnie przychodzić,
  • prowadzenie biznesu, to czysta przyjemność, sam się kręci, nie wymaga żadnego wysiłku,
  • jak tylko poznam złotą zasadę prowadzenia biznesu, to odniosę sukces.

Nie możesz więc powiedzieć, że jesteś całkowicie wolna od ograniczających Cię przekonań, zwłaszcza jeśli myślisz, że w Twojej głowie gości tylko szczęście, a tymczasem Twój biznes utknął w martwym punkcie.

Co z tym zrobić?

Po pierwsze uświadom sobie, które z tych przekonań mieszkają w Tobie, od jak dawna i na ile chcesz je zmienić. Może przecież być tak, że to samo przekonanie kogoś wstrzymuje, a Ciebie motywuje. Warto więc na początek zrobić sobie taką wyliczankę za i przeciw, czyli co mi to przekonanie daje, a co odbiera.

Potem wybierz tylko jedno z nich i pracuj tylko z tym jednym. Postaraj się delikatnie zmienić jego treść, dopuścić inną możliwość, np. zamiast ” trzeba dużo i ciężko pracować „, powiedzieć sobie, że ” czasem trzeba dużo i ciężko pracować ” albo, że ” trzeba dużo i ciężko pracować ale … można robić sobie długie wakacje”, albo że ” można dużo i ciężko pracować „.

Kształt nowego przekonania zależy od Ciebie, ważne, żebyś czuła się z nim dobrze, żeby było Twoje. Kiedy to nowe przekonanie zagości w Tobie wypierając poprzednie, możesz próbować zmienić je jeszcze bardziej, aż etapami osiągniesz stan oczekiwany np. „mogę pracować mało i zarabiać dużo”. Dopiero potem zabierz się za pracę nad kolejnym przekonaniem.

Nie próbuj zmienić wszystkich na raz, bo będzie to zbyt trudne i nie osiągniesz zamierzonego rezultatu. A to rezultaty będą Twoją największą motywacją do pracy nad kolejnymi przekonaniami. Największe zmiany zajdą w Twoim sposobie podchodzenia do spraw, co przyniesie realne, pozytywne zmiany w prowadzonym przez Ciebie biznesie. Jakiś czas to potrwa, zanim je zauważysz, ale kiedy już uświadomisz je sobie, poczujesz ogromną satysfakcję.

Przeczytaj także: 16 podpowiedzi, co możesz zrobić dla swojego biznesu bez wychodzenia z domu?

Sięgnij po wsparcie

Do pracy z przekonaniami psycholodzy i coachowie mają odpowiednie techniki, wtedy zmiany postępują nieco szybciej. Jeśli więc poczujesz, że Twój przypadek jest zbyt trudny na samodzielną pracę, albo jeśli chcesz dobrze przyjrzeć się swoim przekonaniom, temu, jaki mają wpływ na Twoje działania, śmiało sięgnij po pomoc. Samo uświadomienie sobie swoich ograniczeń, zaobserwowanie ich, już bardzo dużo daje, zatem – jakkolwiek podejdziesz do tego tematu. No i warto zrobić coś dla siebie!
Powodzenia! 🙂

Zdjęcie: 123rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Monika Sowińska
Coach przedsiębiorczych, mentorka start’upów, menedżerka e-biznesów z ponad 15-letnim doświadczeniem. Uczy początkujących przedsiębiorców skutecznego działania we współczesnym – dynamicznym i cyfrowym świecie. Pomaga zmienić wizję w realny, prosperujący biznes. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek, książek i kultury francuskiej.

Wyróżnienie dla Mamo Pracuj w kategorii film wizerunkowy – EBEA 2020

Mamy to! Nasz film, który spotkał się z tak ciepłym odbiorem mam z całej Polski, zaczyna zdobywać nagrody! Brawo my! 10 września 2020 roku odbyła się Gala finałowa Employer Branding Excellence Awards 2020 (EBEA 2020), podczas której wręczone zostały nagrody za najlepsze projekty employer brandingowe. Wśród wyróżnionych znalazł się film promujący działalność Fundacji Mamo Pracuj! Serdecznie dziękujemy i gratulujemy pozostałym laureatom!
  • Klaudia Urban - 23/09/2020
Agnieszka Kaczanowska z dyplomem wyróżnienia dla Mamo Pracuj

Wyróżnienie dla Mamo Pracuj w kategorii film wizerunkowy – EBEA 2020

To już dziewiąta edycja konkursu organizowanego przez HRM Institute. Jego celem było zaprezentowanie i nagrodzenie najlepszych inicjatyw employer brandingowych, które mogą stać się inspiracją i wzorem dla innych. W tym roku do konkursu zostało zgłoszonych aż 189 projektów!
Nasz film, opowiadający o działalności Fundacji Mamo Pracuj oraz przedstawiający prawdziwe historie mam, otrzymał wyróżnienie w kategorii Film rekrutacyjny/wizerunkowy.

Możesz go obejrzeć!

Nagrody EBEA 2020 przyznane zostały w ośmiu kategoriach. Z radością prezentujemy listę tegorocznych zwycięzców i jeszcze raz serdecznie gratulujemy!

Nagrodzeni w konkursie Employer Branding Excellence Awards 2020

W kategorii Strategia employer branding powyżej 100 tys.

Zwycięzca: EY Polska
Wyróżnienie: McDonald’s Polska
Wyróżnienie: Jeronimo Martins Polska (Biedronka)
Wyróżnienie: Deloitte

W kategorii Strategia employer branding do 100 tys.

Zwycięzca: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja
Wyróżnienie: RST Software Masters
Wyróżnienie: KMD Poland

W kategorii Wewnętrzna kampania wizerunkowa

Zwycięzcy: McDonald’s Polska oraz Jeronimo Martins Polska (Biedronka)
Wyróżnienie: Volvo Polska
Wyróżnienie: Netguru
Wyróżnienie: IKEA Retail
Wyróżnienie: Arvato Supply Chain Solutions w Polsce

W kategorii Kampania internetowa

Zwycięzca: PwC Polska
Wyróżnienie: Capgemini Polska
Wyróżnienie: Coca Cola HBC Polska
Wyróżnienie: Sky Distribution
Wyróżnienie: Nationale Nederlanden
Wyróżnienie: PZU

W kategorii Kampania rekrutacyjna offline

Zwycięzca: LIDL Polska
Wyróżnienie: UBS
Wyróżnienie: Atos Poland Global Services

W kategorii Innowacja EB

Zwycięzca nie został wyłoniony
Wyróżnienie: Budimex
Wyróżnienie: Żabka Polska
Wyróżnienie: PwC

W kategorii Film rekrutacyjny / wizerunkowy

Zwycięzca: Schulz brand friendly
Wyróżnienie: LIDL Polska
Wyróżnienie: Samsung Electronics Polska
Wyróżnienie: Mamo Pracuj

W kategorii Strona / Zakładka kariera / Landing page

Zwycięzca: British American Tobacco Polska
Wyróżnienia: Oknoplast
Wyróżnienie: AmRest (Starbucks)
Wyróżnienie: Transition Technologies

Tym bardziej cieszy nas, że wśród nagrodzonych jest wiele firm, z którymi mamy okazję współpracować lub mamy na koncie wspólne ciekawe projekty!

Gratulujemy!

Zapraszamy także do Bazy Pracodawców Przyjaznych Rodzicom!

Zdjęcia: własność Agnieszka Kaczanowska.

Grafika: HRM Institiute.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Klaudia Urban
Mama trójki fantastycznych dzieci i szczęśliwa żona. Uwielbia, gdy wokół dużo się dzieje i nieustannie uczy się czegoś nowego o świecie. Baczna obserwatorka zmieniającej się rzeczywistości. Pasjonatka dobrej kuchni, muzyki i podróży.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail