Czego szukasz

Czy warto stosować email marketing w małej firmie?

Gdy myślisz o kanale, który warto wykorzystać w promocji swojej firmy, pewnie email marketing nie jest pierwszą myślą, która przychodzi Ci do głowy. Być może wynika to z tego, że nie jest tak sexy, jak social media, a może po prostu nie wiesz, w jaki sposób go wykorzystać? Dlatego jeśli chcesz dowiedzieć się, czy i dlaczego email marketing przydaje się w małych firmach i przy okazji rozwiać kilka wątpliwości związanych z tym kanałem – zapraszam do zapoznania się z artykułem.

Email marketing…

1.   Jest niedrogi

To efektywne, mierzalne i korzystne cenowo narzędzie marketingu. Wysyłka maili nie pochłonie dużo Twojego budżetu. Przy odpowiednio dużej bazie adresów, wysyłka jednego maila może kosztować mniej niż 1 grosz! Jednak jeśli najpierw chcesz wypróbować, czy jest to kanał odpowiedni dla Ciebie, wiele systemów daje możliwość przetestowania systemu do wysyłki mailingów, najczęściej za darmo. Ponadto wykupienie płatnego planu nie generuje zbyt dużych kosztów – przykładowo wysyłka nieograniczonych ilości kampanii do 1000 odbiorców może kosztować 50 zł na miesiąc.

2. Jest efektywny

Możesz pomyśleć: “co z tego, że email jest tani, skoro nic nie da mojej firmie?”. Jednak jak pokazują badania i doświadczenie osób korzystających z tego narzędzia, przynosi on jedno z większych ROI (return on investment).

Dodatkowo email jest efektywny kosztowo. Zgodnie z badaniami Shop.org średni koszt wygenerowania zamówienia z e-mail marketingu wynosi 6,85 dolara. Dla porównania – w przypadku płatnych reklam w wyszukiwarkach ten koszt wynosi ponad 19 dolarów.

3. Jest mierzalny

Ilość statystyk, które można mierzyć w email marketingu jest naprawdę ogromna. Standardowo mierzy się wskaźnik otwarć wiadomości (Open Rate), czy kliknięć w linki (CTR). Bardzo często sprawdza się wynik konwersji z kampanii mailowej, czy efektywność wykorzystanego szablonu poprzez analizę mapy kliknięć. Dzięki temu jesteś w stanie na bieżąco monitorować jaka komunikacja w przypadku Twojej firmy faktycznie się sprawdza, jaki rodzaj wiadomości przynosi Ci największe zaangażowanie, a jaki – konwersję.

Raporty powinny umożliwić Ci także mierzenie efektywności innych programów i narzędzi, które można zintegrować z systemem do email marketingu. Rozwiązaniem, które szczególnie Ci zalecam, jest integracja z Google Analytics, dzięki której będziesz w stanie sprawdzić odwiedziny na Twojej stronie, pochodzące bezpośrednio z kampanii, którą wysłałaś.

4. Buduje lojalność…

… a nawet jest oczekiwany. 77% Internautów twierdzi, że preferuje kontakt mailowy w przesyłaniu ofert (badania Exact Target – Channel Preferences Survey). Email to kanał, dzięki któremu przeprowadzisz klienta przez całą ścieżkę zakupową. Od pierwszych maili, które zachęcają do zakupu, aż do maili transakcyjnych i tych z prośbą o opinię na temat produktu. Jeśli odpowiednio zbudujesz komunikację ze swoimi użytkownikami będą ciekawi kolejnych maili od Twojej firmy.

Jeśli prowadzisz kurs online lub tworzysz specjalne ebooki, planery itp. warto tego rodzaju content wysyłać do osób, które zapisały się na newsletter. To da im poczucie unikatowości. Zobacz, jak zrobił to Michał Szafrański:

5. Automatyzuje

Jako właścicielka małej firmy masz dużo rzeczy na głowie, a czas to zasób, którego wciąż Ci brakuje? Tu ponownie email może być Twoją deską ratunkową. W przypadku email marketingu na początku będziesz musiała nauczyć się obsługiwania systemu, jednak późniejsza praca nie będzie wymagała od Ciebie zbyt dużego zaangażowania.

Aby zautomatyzować wysyłki, możesz ustawić kilka autoresponderów, zaraz po tym, jak ktoś zapisze się na newsletter: jeden dziękujący za zapis, a kolejne np. z informacją o produkcie, zapoznanie się z ciekawym artykułem na blogu i wiele innych. Dzięki temu zaoszczędzasz swój cenny czas. Raz ustawione autorespondery będą pracowały na Twój biznes właściwie bez dodatkowego nakładu pracy.

6. Prosty we wdrożeniu

Korzystając z systemu do email marketingu, który posiada gotową bazę szablonów, stworzenie kampanii zajmie Ci dosłownie pół godziny. Nie musisz znać kodu HTML, by stworzyć ładny i przejrzysty szablon. Zobacz poniżej newsletter, który został stworzony w FreshMail Designer.

Chcesz dowiedzieć się więcej, jak wykorzystać email marketing w swojej firmie? Przyjdź na konferencję Mail My Day, gdzie dowiesz się m.in. jak dzięki email marketingowi zbierać leady w połączeniu z: Facebookiem, AdWords i SEO, jak przygotować się do RODO, a także możesz uczestniczyć w całodniowych warsztatach: Email marketing bez tajemnic. Wejdź na stronę mailmyday.pl i sprawdź agendę.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie:

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
We FreshMailu objęła stanowisko Content Designera. Posiada 3 letnie doświadczenie w branży B2B. Zafascynowana m.in. Real Time Marketingiem, Augmented Reality i trendami marketingowymi w B2B. Zwolenniczka kreatywnego podejścia do email marketingu.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie