Czego szukasz

Czy social media mogą pomóc znaleźć pracę?

Szukanie pracy przez internet jest teraz normą. W szybki i efektywny sposób możemy pokazać swoje umiejętności i doświadczenie, znaleźć odpowiednie ogłoszenia. A wiesz, że możesz szukać pracy również korzystając z social mediów? Przeczytaj o trzech sposobach, które mogą Ci w tym pomóc.

Czy social media mogą pomóc znaleźć pracę

Internet to narzędzie bez którego większość z nas nie wyobraża sobie pracy czy załatwiania codziennych spraw. Zakupy, rejestracja wizyt lekarskich, realizacja spraw urzędowych, rezerwacja biletów lotniczych – to wszystko możemy robić online.

A co z szukaniem pracy?

Pamiętam jak wchodziłam na rynek pracy, zatrudnienia szukało się głównie w prasie, urzędach pracy lub na stronach z ogłoszeniami, których było dosłownie kilka. A nie było to 100 lat temu 😉

Dziś praktycznie większość ofert pracy można znaleźć online. A co ważniejsze, rekruterzy sami szukają kandydatów w sieci. Zatem jeśli szukasz pracy, Twoja obecność na portalach społecznościowych może Ci w tym bardzo pomóc.

Pamiętaj, jeśli masz profil na LinkedIn, pracodawca pewnie tam zajrzy. Jest to serwis mocno skierowany na kontakty zawodowo – biznesowe. Wiesz, że jeśli masz konta na Facebooku, Twitterze czy Instagramie, to również tam może zajrzeć rekruter? A dodatkowo, jeśli występujesz na nich pod swoim imieniem i nazwiskiem, nie pseudonimem, to możesz na tym dodatkowo skorzystać! Pokaż się pracodawcy, daj się poznać kim jesteś, jakie masz zainteresowania, na jakie spotkania chodzisz.

Szukasz pracy? Skorzystaj z naszej bogatej bazy ofert pracy i nie tylko!

Zapisz się do newslettera i nie przegap żadnych nowości!

Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych na zasadach określonych w polityce prywatności. W każdej chwili zgodę możesz wycofać.

Jak zatem wykorzystać siłę social mediów i pomóc swojej rekrutacji?

1. Po pierwsze – jeśli chcesz pokazać siebie i budować swoją markę również w sieci bądź widoczna w social media.

Na portalach społecznościowych (jak LinkedIn, ale też FB, Twitter czy Instagram) budujesz sieć kontaktów, przedstawiasz osiągnięcia czy drogę zawodową, otrzymujesz rekomendacje od innych osób, z którymi współpracowałaś. Zadbaj o to, żeby mieć prawidłowo i w pełni wypełniony profil na LinkedIn. Wiesz, że blisko 96% rekruterów szuka i to aktywnie, kandydatów do pracy właśnie przez ten portal? Niech pracodawca zobaczy, że to co zawarłaś w swoim CV jest spójne z tym, co można o Tobie znaleźć w sieci. Daj mu siebie poznać jako ciekawą osobę, czyli interesującą kandydatkę do pracy.

2. Po drugie – dołącz do różnych grup branżowych.

Grupy tematyczne w social media to ogromna skarbnica wiedzy oraz kontaktów. Nie tylko możesz dowiedzieć się o nowinkach z danej branży, zapisać się na różnego rodzaju spotkania, które odbywają się w Twojej okolicy, ale również możesz spotkać tam osoby, które szukają pomocy, wsparcia, a nawet kandydatów do pracy. Nawiązuj kontakty, odpowiadaj na pytania, które tam się pojawiają, zaczynaj rozmowy – pamiętaj, aby być profesjonalną i miłą. Nie wyśmiewaj, ale służ poradą i dziel się swoją wiedzą. Pokaż, że jesteś ekspertką w danej dziedzinie.

Jeśli chcesz się przekwalifikować, staraj się jak najwięcej czerpać z takich branżowych przestrzeni w Internecie. Pytaj o możliwości zdobywania doświadczenia, programy lub kursy dokształcające. Pamiętaj, żeby nie być nachalną i nie narzucać wszystkim swojej obecności. Dziękuj, jeśli ktoś Ci pomógł lub podzielił się z Tobą cenną radą.

Przykładem takiej grupy jest #MamoPracujwIT – tam kobiety, które dopiero myślą o przekwalifikowaniu się i pracy w branży IT oraz te, które są ekspertkami, znajdą coś dla siebie. A dodatkowo są dla siebie źródłem inspiracji.

Korzystaj też z możliwości spotkania offline 🙂 Członkowie wielu grup organizują spotkania tematyczne lub networkingowe w różnych miastach.

3. Po trzecie – obserwuj profile i strony internetowe firm, które są dla Ciebie interesującymi pracodawcami.

Coraz częściej firmy dbają o to, żeby ich profile w social mediach oraz zakładki związane z karierą były prowadzone w sposób jasny oraz profesjonalny. To przestrzeń, z której bardzo dużo możesz dowiedzieć się na temat kultury organizacyjnej, wartości czy zasad obowiązujących w firmie. Dodatkowo niektóre oferty pracy są publikowane tylko tam. Warto zaglądać w te miejsca regularnie, żeby niczego nie przegapić.

A wiesz, że dzięki profilom firmowym w social mediach możesz łatwiej skontaktować się z rekruterem i dopytać o szczegóły danego ogłoszenia? To niejednokrotnie szybszy sposób, niż pisanie maili na ogólny mail kontaktowy w firmie. Może też się okazać, że dana firma organizuje konsultacje lub wstępne rekrutacje przez Messengera – to świetna opcja, żeby poznać szczegóły, dotyczące konkretnego stanowiska i to bez wychodzenia z domu.

Nie bój się być w social mediach. Mogą one być Twoim sprzymierzeńcem w poszukiwaniu zatrudnienia. Korzystaj z nich w pełni i rozsądnie. Trzymam kciuki!

Wracasz do pracy? Myślisz o powrocie? Na te 5 pytań koniecznie sobie odpowiedz!

Zdjęcie: Magda Magdalena Trebert

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie