Czego szukasz

Czego potrzebujesz, żeby założyć własny biznes?

Każdy kiedyś stawiał swoje pierwsze kroki w biznesie. Mało jest takich, którzy wielkie fortuny odziedziczyli, albo „wżenili się” we właściwe rodziny, łowiąc na haczyk magiczną „złotą rybkę”. Zazwyczaj sukces to pochodna ciężkiej pracy, szczęścia i odwagi do podejmowania ryzyka. Aby zostać „grubą rybą” biznesu trzeba przejść pewną drogę, czasem dłuższą i krętą, czasem krótszą i prostszą, różnie bywa. Myślisz o swoim biznesie, ale się boisz? To dobrze! Każdy się boi, ale nie pozwól by lęk Cię powstrzymał.

  • Jagoda Jasińska - 21/06/2019
młoda kobieta sprawdza coś w telefonie w swoim biurze

Każda podróż zaczyna się od pierwszego kroku

Mało jest ludzi, którzy urodzili się z pomysłem na biznes. Wielu największych przedsiębiorców otwarcie przyznaje, że zanim doszli tu, gdzie są teraz, popełnili wiele błędów i ponieśli porażki, ale były one dla nich lekcją. Wyciągali z nich wnioski, które pomagały im rozpocząć nową przygodę, aż w końcu trafili na właściwą ścieżkę.

Jeff Haden w swojej książce „Mit motywacji” przytacza przykłady osób, które daleko zaszły. Mówi o wielkich celach, które są ważne, ale zdecydowanie ważniejsze są małe kroki, które trzeba wykonywać każdego dnia. Absolutnie nie zachęca by od razu rzucać się na głęboką wodę!

Myślisz o swojej firmie? Może warto zacząć od małych zadań „po godzinach”, gdy stabilny etat daje Ci poczucie bezpieczeństwa i gwarancje, że lodówka jednak nie stanie się pusta. Małymi kroczkami możesz budować swój nowy świat.

Być może początkowo będziesz czuć się nic nie znaczącym planktonem, niesionym na fali wzburzonego oceanu niezliczonej ilości firm i firemek, obawiających się połknięcia przez wielkiego wieloryba, który pochłonie ich kruchą karierę. Nie oszukujmy się, spora część przedsięwzięć właśnie tak kończy. Ale nawet jeśli przydarzy Ci się taka porażka potraktuj ją jako motywację do dalszego działania, aż znajdziesz tę właściwą ścieżkę!

Macierzyństwo bywa przełomem

O tym, że pojawienie się dziecka w życiu kobiety (choć nie tylko jej) zmienia wszystko, nie trzeba nikogo przekonywać. Zmienia także ją samą. Wiele mam przyznaje, że macierzyństwo wyzwoliło w nich ogromne pokłady kreatywności, poukładało, usystematyzowało, a także nauczyło lepiej wykorzystywać czas.

Sporo tych umiejętności doskonale sprawdza się w obszarze biznesowym. Dodatkowo motywacja by samodzielnie sterować swoimi zadaniami, układać plan dnia pod siebie i swoją rodzinę, sprawiają, że wiele kobiet po urodzeniu dziecka szuka dla siebie ścieżki alternatywnej do klasycznego etatu.

Urlop macierzyński czy wychowawczy to moment, kiedy wiele mam zadaje sobie pytanie „co dalej?”, intensywnie się szkoli, a czasem przebranżawia. Na rynku można znaleźć szeroką ofertę dotacji i dofinansowań na start, wspierających powrót kobiet na rynek pracy po okresie opieki nad dzieckiem. To dobra opcja dla tych mam, które mają pomysł i odwagę, by ruszyć z czymś nowym.

Ciągnięcie trawy do góry nie sprawi, że będzie szybciej rosła

Kiedy pomysł staje się realnym biznesem, przetrwa pierwsze miesiące na rynku i powoli zapuszcza coraz dłuższe korzenie, czas na dalszy rozwój. Nic nie zdarza się w pięć minut, trzeba dać sobie czas. Nie ma co porównywać się do innych, rozwiniętych biznesów, oni też kiedyś zaczynali!

Warto jednak czerpać z nich przykład, podglądać poczynania, korzystając ze sprawdzonych ścieżek rozwoju. Bo choć wielu młodych przedsiębiorców szuka innowacyjnego pomysłu na firmę, to jednak trzeba mieć świadomość, że takie biznesy obarczone są bardzo dużym ryzykiem i nie zawsze kończą się sukcesem.

Znacznie pewniejsze są sprawdzone, funkcjonujące modele, które zostały zweryfikowane przez rynek, a na ich rozwój łatwiej pozyskać zewnętrzne wsparcie finansowe. Bo rozwój wymaga odpowiednich środków, a duże kroki większych nakładów. Nie znaczy to, że trzeba sprzedać wszystko co się ma, zapożyczyć u wszystkich przyjaciół i rodziny, a przez kolejne lata żywić się wyłącznie suchą bułką.

Jeśli Twoja firma przetrwała w dobrej kondycji pierwsze 12 miesięcy i masz pomysł na jej rozwój, a blokują Cię tylko ograniczenia finansowe możesz skorzystać z korzystnego kredytu dla firm, który bez zbędnych formalności pomoże Ci przenieść Twoją działalność na wyższy poziom. (https://www.ideabank.pl/promocje/bmi/kredyty/1906-kredyt-fair2-b/index.php)

Dobry przedsiębiorca wie, że firma to stały rozwój: poszukiwanie nowych klientów, wymyślanie nowych produktów i usług, zmienianie się aby stale umacniać swoją pozycję na rynku. Choć początki bywają trudne, szybko mijają. Preferencyjne warunki na rozpoczęcie działalności, dobry biznes plan, poszukiwanie zewnętrznego wsparcia, korzystanie z porad mądrzejszych od nas – to wszystko może być trampoliną do sukcesu i życia na własnych warunkach. Nawet jeśli się boisz – zawsze możesz się wycofać. A jeśli nie spróbujesz, nigdy nie poczujesz jak to jest być sobie sterem, żeglarzem i okrętem.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Storyblocks.com


Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Zastrzeganie marki. Co warto o tym wiedzieć?

Na czym polega prawna ochrona znaku towarowego? Jakie wybrać logo? Gdzie można uzyskać pomoc przy przejściu przez procedury w Urzędzie Patentowym? Dowiesz się tego z poniższego wpisu.
  • Jagoda Jasińska - 07/11/2019
widok z góry na stół z laptopem, kawą, notatnikiem, okularami

Ochrona prawna znaku towarowego – na czym polega?

Rejestrując znak towarowy, za który uznawany jest nazwa oraz wszystko, co pozwala na identyfikację firmy, odbywa się w urzędzie patentowym. Aby przygotować wniosek, który zostanie zaakceptowany przez urzędników, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza z zakresu prawa autorskiego oraz procedur. Osoby, które do tej pory nie miały z nimi styczności, mogą mieć spore problemy z dopełnieniem wszystkich formalności i zapewnieniem sobie pozytywnego rozpatrzenia wniosku.

Ochrona marki firmy – samo logo czy logo z nazwą?

Jedną z najczęstszych wątpliwości dotykających przedsiębiorców rejestrujących markę jest wybór między jedną z dwóch opcji – ochroną prawną samego logo, czy też dotyczącą także jej nazwy. W większości przypadków wystarczy tylko zastrzeżenie logotypu.

Zdarza się jednak, że ten nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji niezbędne będzie też zastrzeżenie określonych słów w danym kontekście – przede wszystkim w treściach dotyczących branży, w której działa firma. Wyjątek stanowią nazwy będące słowem stworzonym na potrzeby nazwy – na przykład Budopol, Meblex i tym podobne.

Zastrzeżenie znaku towarowego – kto pomoże w tym zadaniu?

Jak już wspomnieliśmy, złożenie wniosku oraz przejście wszystkich procedur w urzędzie patentowym nie jest łatwe i wymaga specjalistycznej wiedzy. Dlatego zastrzeganie marki warto powierzyć fachowcowi. Najlepiej będzie, jeśli w tym celu wybierzemy się do kancelarii rzecznika patentowego.

Stawiając na pomoc sprawdzonego i posiadającego niezbędne certyfikaty oraz uprawnienia specjalisty, możemy być pewni, że wszystkie najważniejsze elementy wizerunku naszej firmy zyskają odpowiednią ochronę przed ich wykorzystaniem przez konkurencyjne przedsiębiorstwa.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail