ZAINSPIRUJ SIĘ
Co kryje się za mało znanym pojęciem personal brandingu? Kiedyś zarezerowowany dla polityków i celebrytów, dzisiaj dla każdego, komu zależy na profesjonalnym wizerunku. Prezentujemy nowy trend, pomocny dla tych, którzy szukają pracy, lub rozwijają swój biznes.
Pojęcie brandingu pojawiło się jakiś czas temu w kontekście głównie employer brandingu czyli kreowania wizerunku pracodawcy w oczach potencjalnych i obecnych pracowników firm. Od niedawna coraz częściej spotykamy się z pojęciem Personal Brandingu – co dokładnie oznacza kreowanie osobistego wizerunku, zarządzanie własną marką?
Czym jest wizerunek?
Wizerunek każdy z nas jakiś ma, w oczach rodziny, znajomych, współpracowników czy sąsiadów. Wizerunek to nie tylko jak wyglądamy, ale jak się zachowujemy, jacy jesteśmy i czym się interesujemy, jak spędzamy wolny czas i co angażuje nas w życiu zawodowym. Nad wizerunkiem pracujemy każdego dnia i na ten wizerunek składają się wszystkie elementy naszego życia. Jednak kiedy zaczynamy świadomie przyglądać się naszemu wizerunkowi (nie tylko pod względem wizualnym) możemy dojść do wniosku, że może warto byłoby wprowadzić jakieś zmiany? Strategia personal branding stosowana była niedawno tylko przez osoby publiczne – polityków, dziennikarzy, aktorów, sportowców, ale rynek pracy stał się na tyle wymagający, że chcąc rozwijać się i budować swoją karierę specjaliści również sięgają po narzędzie personal brandingu.
Pojęcie personal brandingu, o którym piszę koncentruje się na poszukiwaniu pracy czy rozwijania własnej działalności. Zarządzanie sobą jako marką to również jedno z ciekawszych pojęć jakie się pojawia w tym obszarze. Niektórzy personal branding kojarzą z kreowaniem siebie na celebrytę, ale ten aspekt to zupełnie inny temat.
Zawodowy personal branding
Personal branding w aspekcie zawodowym to kreowanie wizerunku własnej osoby głównie z wykorzystaniem Internetu na potrzeby rozwijania prowadzonej działalności czy też w związku z poszukiwaniem pracy. Personal branding bliski jest szczególnie ekspertom i specjalistom w danej branży, którzy dzięki odpowiednim działaniom mogą dać się lepiej poznać i przedstawić swoje kwalifikacje. Aktualnie rekruterzy często posiłkują się istniejącymi portalami „brandingowymi”, aby dowiedzieć się czegoś więcej o kandydatach. Jak zatem rzetelnie przedstawić się, aby ten personalny PR mógł zaprocentować?
Poznaj 10 sposobów jak skutecznie i efektynie budować swój zawodowy wizerunek
zdjęcie: sxc.hu