Czego szukasz

Chmura Faktur – sprawdź jak bardzo ułatwi Ci życie

Prowadzisz własną, małą firmę? Jesteś równocześnie działem sprzedaży, marketingu i produkcji? Pomyśl, jak możesz ułatwić sobie codzienną pracę – na przykład korzystając z programu do wystawiania faktur. Nie ma sensu płacić za taki program, jeżeli na rynku jest dostępny darmowy. Chmura Faktur to narzędzie intuicyjne, efektywne i znacznie ułatwiające życie każdemu przedsiębiorcy. Grzechem byłoby z niego nie korzystać.

  • Agnieszka Kociarz - 29/11/2018
młoda kobieta z plikiem faktur w ręce rozmawia przez telefon

Eliminacja papierowych dokumentów widoczna jest w wielu sferach naszego życia. Coraz więcej klientów decyduje się na otrzymywanie wyłącznie elektronicznych faktur od operatorów telefonii komórkowej, od dostawców gazu i energii elektrycznej. Rezygnujemy z wyciągów bankowych wrzucanych do skrzynki na listy, faktury wystawiane przez sklepy internetowe przychodzą na naszą skrzynkę mailową w postaci pliku PDF. Ba, nawet szkoły rezygnują z papierowych dzienników na rzecz elektronicznych.

Chmura faktur

Wszystkim tym działaniom przyświecają dwie naczelne idee. Po pierwsze, chodzi o to, żeby ułatwić sobie życie, usprawnić i przyspieszyć obieg dokumentów. Po drugie, ludziom zależy na ochronie środowiska naturalnego. Marnowanie papieru na generowanie ogromnej liczby dokumentów to objaw nieodpowiedzialności.

Jest jeszcze trzeci aspekt całej sprawy. Darmowa internetowa platforma do zarządzania fakturami tj. Chmura Faktur – a to o niej, jako o doskonałym przykładzie patentu na wyeliminowanie z życia gospodarczego w Polsce papierowych dokumentów księgowych, będziemy tu pisać – po prostu znacznie ułatwia pracę osobom fizycznym prowadzącym działalność gospodarczą. A o tym, że nie mają one w naszym kraju łatwo, nie trzeba chyba nikogo przekonywać.

Liczba jednoosobowych firm powiększa się systematycznie. Szacuje się, że co miesiąc przybywa ok. 25 tysięcy nowych działalności tego typu – tyle osób rejestruje działalność gospodarczą w CEIDG. Rocznie wystawia się w Polsce ponad 1,5 miliarda faktur, a blisko 150 milionów wciąż ma formę papierową. Oznacza to, że ludzie stają przed koniecznością przechowywania ogromnej ilości papierowych dokumentów – czy to w biurze księgowym prowadzącym obsługę firmy, czy w jej siedzibie.

Od stycznia 2018 roku firmy będące czynnymi podatnikami VAT zobowiązane są do prowadzenia elektronicznej ewidencji tego podatku w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego. Od lipca z kolei od każdego przedsiębiorcy rozliczającego VAT fiskus może zażądać przekazania faktur w wersji elektronicznej.

Faktury elektroniczne

Zdarzyło Ci się kiedyś zgubić fakturę? A może przez komplikacje na poczcie faktura nie doszła na czas i odbiło się to na twoich finansach? Takie rzeczy na szczęście nie zdarzają się codziennie, ale kiedy już mają miejsce, kosztują mnóstwo nerwów. Mało osób wie, ile czasu traci przez papierowe faktury. Statystycznie firmy tracą około 4 godzin miesięcznie na poszukiwanie, sortowanie lub archiwizację dokumentów. Cyfrowe wersje faktur wykluczają takie sytuacje. Innymi słowy, oszczędzają Twój czas, nerwy i chronią finanse.

Całkowita digitalizacja obiegu faktur to tylko kwestia czasu. Chmura Faktur, system bezpłatny, bez limitów, otwarty dla wszystkich i wykorzystujący zabezpieczenia bankowych systemów transakcyjnych to projekt firmy Tax Care.

Dostęp do Chmury Faktur to m. in.:

  • Nielimitowana ilość wystawionych faktur,
  • Bezpieczny sposób przekazywania dokumentów – bez załączników,
  • Przechowywanie faktur zarówno papierowych jak i elektronicznych w jednym miejscu,
  • Szybkie przekazywanie faktur do biura rachunkowego,
  • Automatyczna weryfikacja kontrahenta na gruncie VAT,
  • Możliwość wygenerowania JPK VAT,
  • Najwyższy poziom bezpieczeństwa – standard bankowych systemów transakcyjnych,
  • Brak jakichkolwiek opłat,
  • Pobieranie danych z GUS,
  • Potwierdzenie odbioru przez kontrahenta,
  • Weryfikacja statusu płatności za fakturę, przypomnienie o konieczności zapłaty,
  • Dodawanie faktur przez www i zaufane adresy e-mail,
  • Przetwarzanie faktur papierowych na wersję elektroniczną,
  • Automatyczna weryfikacja kontrahenta na gruncie VAT,
  • Jednolity standard dla wszystkich dokumentów niezależnie od ich pierwotnej formy (papier, plik lub dokument z Chmury Faktur),
  • Przekazywanie dokumentów do księgowej jednym kliknięciem,
  • Kategoryzacja dokumentów, analiza przychodów i kosztowych,
  • Jednolity standard dla wszystkich dokumentów niezależnie od ich pierwotnej formy (papier, plik lub dokument z Chmury Faktur),
  • Przekazywanie dokumentów do księgowej jednym kliknięciem.

Chmura Faktur jest otwarta dla wszystkich użytkowników: przedsiębiorców, biur księgowych, konsumentów oraz administracji publicznej. To całkowicie bezpłatne narzędzie, którego działanie sprawdzić możesz rejestrując się online na stronie www.chmurafaktur.pl

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu firmą Tax Care.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kociarz

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail