Czego szukasz

Centrum nauki w każdym domu – poznaj SmartBee Club

Joannie Ossowskiej Rodziewicz tak bardzo spodobało się Centrum Nauki Kopernik, że zapragnęła otworzyć coś podobnego w Poznaniu. Kiedy razem z siostrami – Agnieszką i Dorotą – doszły do wniosku, że jednak nie da się otworzyć centrum nauki w każdym mieście, postanowiły je dostarczać do każdego domu … w pudełku! Świetna zabawa gwarantowana. Przeczytaj historię powstania SmartBee Club!

założycielki SmartBee Club - Joanna Ossowska Rodziewicz z siostrami

Co to jest SmartBee Club?

To wyjątkowy w skali światowej klub dla młodych naukowców w wieku od 8 do 12 lat. Chodzi w nim o to, żeby poprzez wspólną zabawę z rodzicami pozwalać dzieciom odkrywać naukowe reguły rządzące naszym światem.

W centralnym miejscu programu są eksperymenty z dziedziny chemii, fizyki, biologii czy technologii, które przychodzą w specjalnie zaprojektowanych zestawach, dostarczanych co miesiąc do domu. Ale to nie wszystko – bo wiedzę przekazujemy też w postaci atrakcyjnych dla dzieci filmów wideo, najeżonych ciekawostkami instrukcji on-line czy poprzez rozszerzoną rzeczywistość.

Na czym polega atrakcyjność i innowacyjność Waszego systemu edukacji dzieci?

SmartBee Club to nie są losowo dobierane eksperymenty, a program edukacyjny o przemyślanej strukturze. Zaczynamy od najprostszych pojęć i ćwiczeń, a wraz z uczestnictwem w programie poziom skomplikowania i zaawansowania młodych naukowców rośnie. W dodatku każdy zestaw pomyślany jest tak, żeby umieszczone w nim doświadczenia powiązane były tematycznie. Np. dzięki zestawowi „Królestwo kolorów” dzieci dowiadują się, jak to możliwe, że wszystkie barwy świata to tak naprawdę tylko trzy kolory zmieszane ze sobą, a także skąd bierze się tęcza.

Kolejny BeeBox – „Magnetyzm” – pozwala odkryć, jak zachowuje się ciecz magnetyczna, jak skonstruować elektromagnes i co to są bieguny magnetyczne Ziemi. I tak dalej…

Na Waszej stronie używacie sformułowań: rozszerzona rzeczywistość AR, STEM. Co one oznaczają?

AR czyli rzeczywistość rozszerzona (z ang. augmented reality), to kolejny dowód na innowacyjność SmartBee Clubu. Żaden inny program na świecie nie łączy tych dwóch elementów – eksperymentów naukowych do samodzielnego wykonania w domu z AR właśnie. U nas rozszerzona rzeczywistość pozwala poznać zjawiska, których nie da się dostrzec gołym okiem.

Wystarczy ściągnąć aplikację SmartBee Club na smartfon, skierować kamerę na specjalną kartę dołączoną do BeeBoxa i już można sprawdzić, jaka jest struktura płatka śniegu albo jak przebiega proces elektrolizy.
STEM z kolei to angielski skrót oznaczający naukę, technologię, inżynierię i matematykę – filary nowoczesnego, naukowego świata. To właśnie taką wiedzę chcemy przekazywać dzieciom.

Co było na początku? Czyli skąd taki pomysł i kto za tym stoi?

Na początku była moja wizyta w Centrum Nauki Kopernik. Byłam nim zachwycona, podobnie jak moje córki. Uwielbiam takie miejsca, nie tylko Kopernika, i myślałam, żeby uruchomić coś podobnego w Poznaniu. Ale kiedy wraz z dwiema siostrami – Agnieszką i Dorotą – zaczęłyśmy sprawdzać możliwości i układać biznes plan, okazało się, że takie instytucje nie są w stanie utrzymać się same, bez dotacji państwowych, samorządowych czy prywatnych.

Mówiąc wprost – nie da się otworzyć centrum nauki w każdym mieście. A skoro tak, to może trzeba je dostarczać do każdego domu, w pudełku…

Komu dedykujecie swój pomysł?

Oczywiście przede wszystkim dzieciom w wieku wczesnoszkolnym. Wszyscy wiemy, jak wygląda edukacja w Polsce, zwłaszcza jeśli chodzi o nauki ścisłe. Dzieci wkuwają teorię i rzadko pokazuje im się, jak ta teoria przekłada się na otaczającą je rzeczywistość. Dzięki SmartBee mogą dostrzec te powiązania i zrozumieć świat.

Ale nie chodzi tylko o dzieci. Nasze doświadczenia pomyślane są tak, aby rodzice mogli je wykonywać razem z dziećmi. Mogą się razem bawić, razem spędzać wartościowy, rodzinny czas. A ponieważ przed przysłaniem zestawów wysyłamy im mailem dodatkową wiedzę, mogą się też przygotować i zaimponować dziecku.

Kto jest autorem eksperymentów i czy są one bezpieczne dla dzieci?

Wszystkie nasze eksperymenty przygotowują naukowcy z tytułami doktorskimi, związani z Polską Akademią Nauk i czołowymi polskimi uniwersytetami. Ale współautorami są też dzieci, bo każde doświadczenie „testujemy na nich” – sprawdzamy, jak reagują, jak się bawią, czy się nie nudzą. Bywa tak, że to co nam wydaje się ciekawe, odpada podczas prób z dziećmi, bo dla nich jest po prostu nudne. I na odwrót.

Wszystko jest bezpieczne – korzystamy ze sprawdzonych źródeł, odczynniki dobieramy tak, aby nie powodowały zagrożenia. Do każdego zestawu dołączona jest instrukcja bezpieczeństwa, podajemy też, jak bezpiecznie pozbywać się poszczególnych odpadów.

Warto też podkreślić, że mamy rekomendacje Instytutu Fizyki Molekularnej Polskiej Akademii Nauk, Mensa Polska czy Fundacji Rozwoju Talentów.

W ostatnich dniach otrzymaliśmy też nagrodę ZABAWKA ROKU 2019 za nasz zestaw „Zmiennokształtność”, który wyjaśnia dzieciom ekstremalne metamorfozy w świecie nauki wzbogacony technologią rozszerzonej rzeczywistości – AR.

Co dzieci zyskają dzięki przynależności do SmartBee Club?

Przede wszystkim możliwość nauki poprzez zabawę – a to, jak wiemy, najskuteczniejsza metoda zdobywania wiedzy, zwłaszcza u dzieci.

Rozbudzamy w nich ciekawość świata, skłaniamy do zadawania pytań i poszukiwania na nie odpowiedzi. Przyszłość będzie należała właśnie do ludzi, którzy to potrafią. W wielu mechanicznych czynnościach wkrótce zastąpią nas roboty i sztuczna inteligencja. Liczyć się będzie zdolność do nieszablonowego myślenia i wymyślania „problemów”.

Raz w miesiącu, bez wychodzenia z domu rodzina ok. ośmioletniego, ciekawego świata dziecka otrzymuje pod drzwi tzw. BeeBox. Co się w nim znajduje?

Wszystko, co potrzebne do wykonania eksperymentów (poza najbardziej podstawowymi rzeczami, takimi jak długopis czy woda).

A zatem – odczynniki, naczynia laboratoryjne i narzędzia, ale także wyposażenie bezpieczeństwa, takie jak okulary laboratoryjne czy rękawiczki.
Do tego drukowana instrukcja wykonania eksperymentów i wspomniana już karta do AR.

Jak wygląda system subskrypcji?

Wystarczy się zapisać na naszej stronie Smartbee.club. Płaci się co miesiąc i co miesiąc na adres domowy przychodzi nowy zestaw eksperymentów. W każdej chwili z subskrypcji można zrezygnować.

Na początku cena wynosi 149 zł co miesiąc. Ale wierni klubowicze płacą coraz mniej – cena spada co kwartał, żeby po roku osiągnąć poziom 99 zł na miesiąc. Można go także od razu obniżyć do tej kwoty, zapraszając trzy inne osoby do subskrypcji. Więcej informacji jest na www. smartbee.club

Istnieją też zestawy prezentowe – Mini BeeBoxy z jednym eksperymentem oraz BeeBoxy Premium z czterema. To dobry sposób, żeby wypróbować przygodę ze SmartBee, zanim zapisze się na subskrypcję.

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała: Ewa Moskalik Pieper

Zdjęcia: SmartBee Club

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.

A gdyby rekrutacja była dopasowana do potrzeb kobiet? – Talenti.pl

Wyobraź sobie, że to praca szuka Ciebie. Wyobraź sobie, że jest takie miejsce, w którym proces rekrutacyjny jest intuicyjny i pozwala poznać Twoje oczekiwania i mocne strony. Miejsce, w którym to pracodawcy potrzebujący Twoich umiejętności i wartości znajdują Ciebie… Odpowiedzią na Twoje potrzeby jest nasza platforma rekrutacyjna - Talenti.pl
logo talenti na tle dwóch obejmujących się, uśmiechniętych kobiet

A gdyby rekrutacja była dopasowana do potrzeb kobiet? Czym jest Talenti?

Tworzymy platformę, która pomoże nam, kobietom, w znalezieniu odpowiedniego pracodawcy odwracając proces rekrutacji!

To miejsce stworzone z myślą o kobietach poszukujących wsparcia i wskazówek, jak aplikować skutecznie i być zauważoną na rynku pracy. Dla tych spośród nas, które nie chcą zdawać się na przypadek, na wysyłanie dziesiątek CV bez odzewu. W końcu dla tych, które chcą otrzymywać informację zwrotną na poszczególnych etapach procesu!

To również przestrzeń dla pracodawców, pozwalająca szybko i skutecznie wzbogacić swoje zespoły o świetne kandydatki!

Dlaczego tworzymy platformę dla kobiet Talenti?

Po pierwsze dlatego, że dane statystyczne dotyczące aktywności zawodowej i wskaźniki zatrudnialności kobiet w Polsce są cały czas znacząco niższe aniżeli mężczyzn (źródło: GUS, Global Gender Gap Report i wiele innych).

Po drugie, nadal nie ma równości na rynku pracy i nie będzie jej w naszej części globu jeszcze 107 lat! (link do raportu). My nie chcemy czekać!

Po trzecie, luka płacowa w Polsce pomiędzy wynagrodzeniem kobiet i mężczyzn cały czas wynosi ok. 20% (lub więcej) i nie dlatego, że kobiety wybierają słabiej płatne zawody! Tu chodzi o różnice w wynagrodzeniu kobiet i mężczyzn, o takich samych kwalifikacjach, na tych samych stanowiskach, w tej samej firmie…

Po czwarte, stereotypy nadal mają się całkiem dobrze. Choć wiele organizacji, w tym www.mamopracuj.pl, od lat starają się przeciwdziałać stereotypowemu postrzeganiu ról kobiet i ich “powinności”, cały czas w środowisku zawodowym kobiety postrzegane są jako te, które będą brać zwolnienia na dzieci, albo te, które zaraz zajdą w ciążę. A to tylko czubek góry lodowej… (wątpiących zapraszamy do tekstu tutaj, o “karze za macierzyństwo” tutaj, i jeszcze tutaj).

Po piąte, choć i tak to nie jest pełna lista powodów, wszystkie trendy wskazują na konieczność personalizacji treści, precyzyjnego przekazu i mówienia do węższej grupy, aby docierać precyzyjniej i rzeczywiście móc pomagać swoim odbiorcom!

Jeśli z talenti.pl zdecyduje się skorzystać mężczyzna, nie ma najmniejszego problemu, znajdzie u nas świetną pracę, ale pełna komunikacja, łącznie z feminatywami, będzie prowadzona z myślą o kobietach, dla ich komfortu i poczucia akceptacji.

Jak chcemy to zrobić?

Odwrócimy proces rekrutacji i kontaktu kandydatki z pracodawcą. To my zaproponujemy pracę dla Ciebie. Nie chcemy Twojego CV na tym etapie, więc nie musisz się martwić, czy jest ono idealne, ale poprosimy Cię o odpowiedzi na szereg ważnych pytań. Masz CV? Świetnie!!! O wiele łatwiej będzie Ci podążać naszą autorską ścieżką, prowadzącą Cię do pracy, której szukasz.

10 lat doświadczenia w pracy z kobietami, sprawiło, iż doskonale wiemy, że na różnych etapach procesu szukania pracy pojawiają się wątpliwości i pytania. My pomagamy znaleźć na nie odpowiedź! A Ty, bez wychodzenia z platformy, możesz z nich skorzystać.

Odwrócony proces rekrutacji, zapewni Ci także informację, na którym z etapów procesu obecnie jesteś i ile czasu może zająć cały proces, tak abyś nie pozostawała bez odpowiedzi przez cały okres poszukiwań.

Wierzymy, że efektywny i bezpieczny proces rekrutacji opiera się na profesjonalnym wsparciu i zrozumieniu potrzeb obu stron – kobiet i pracodawców.

Do uruchomienia platformy talenti.pl mamy jeszcze chwilę! Pracujemy w pocie czoła! 😉

Ale już teraz aktywnie działamy w grupie Kobiety szukają pracy – Talenti, tworząc społeczność, do której chcemy Cię zaprosić.

To bezpieczne miejsce, w którym się wspieramy i pomagamy w odnalezieniu się na rynku pracy. Czekają tam na Ciebie porady specjalistów, cykle wiedzy, opinie i ciekawe oferty pracy. Bardzo zależy nam na tym, żebyś czuła się swobodnie i bezpiecznie.

Dołącz do grupy!

Podziel się swoją historią zawodową. Możesz zainspirować wiele innych kobiet i razem z nami tworzyć tę przestrzeń.

Testuj platformę rekrutacyjną

W tym momencie jesteśmy na etapie tworzenia i doskonalenia platformy, ale już teraz pragniemy zaprosić Cię na stronę www.talenti.pl, gdzie możesz zostawić swój adres mailowy, dzięki czemu będziesz mogła jako pierwsza testować platformę i współtworzyć z nami Talenti.pl, udzielać nam opinii o tym, co Ci się podoba, a co jeszcze możemy poprawić.

Chcemy pozytywnie namieszać na rynku pracy kobiet w Polsce!
Jak myślisz, przyda Ci się takie rozwiązanie?

Dołącz do grupy na FB!

Źródło:
Jadwiga Suchmiel, Emancypacja naukowa kobiet w uniwersytetach w Krakowie i we Lwowie do roku 1939, Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, seria: Pedagogika, 2004

Współautorką artykułu jest Joanna Przystał – studentka socjologii, współtworzy platformę Talenti, odpowiada za marketing i rozwój społeczności w grupie. Lubi pomagać ludziom i próbować nowych rzeczy. Po nocach uczy się hiszpańskiego i praktykuje jogę.

Zdjęcia: Talenti.pl

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 

Jak stworzyć markę, którą pokochają Twoi klienci? O wydarzeniu Become Lovebrand

W dniach 15-16 czerwca 2021 roku (godz. 10.00 – 13.00) odbędzie się bezpłatna konferencja on-line pt. „Become Lovebrand”, dotycząca obszarów ważnych z punktu widzenia przedsiębiorczyń, w tym: budowania marki, prowadzenia biznesu, rozwoju osobistego.
Zaproszenie na konferencje Become Lovvebrand

Celem Organizatora, marki Brand Sugar, jest stworzenie okazji do pokazania przedsiębiorczym kobietom, jak korzystać ze swoich wewnętrznych zasobów w prowadzeniu biznesu oraz w jaki sposób budować swoją markę z sukcesem. Jest to bowiem kluczem do uzyskania balansu w biznesie, dzięki czemu firma oprócz zysków finansowych przynosi także satysfakcję oraz zadowolenie.

Uczestniczki tego wydarzenia to osoby, które:

  • myślą o założeniu własnego biznesu, ale brakuje im inspiracji,
  • prowadzą własny biznes i poszukują rozwiązań wartych naśladowania,
  • uważają rozwój osobisty za klucz do sukcesu w biznesie.

Przeczytaj także: Firma jest dla mnie fantastyczną przygodą – historia Justyny, przedsiębiorczej mamy i założycielki CosmIQ

Warto wziąć udział w tym spotkaniu, ze względu na:

  • atmosferę sprzyjającą rozwojowi i wymianie doświadczeń,
  • mini-warsztaty prowadzone przez wieloletnich praktyków,
  • możliwość zainspirowania się od innych przedsiębiorczyń,
  • szansę na poznanie interesujących historii lovebrandów,
  • wiedzę uzyskaną od znanych i cenionych specjalistów.

Wezmę udział w Become Lovebrand!

Podczas konferencji wystąpią:

  • Anna Dorot, „Jak ubrać swoją markę?”,
  • Anna Oszajca, „Pokaż się światu”,
  • Celestyna Osiak, „Twoje relacje z pieniądzem a prowadzenie biznesu”,
  • Fryderyk Karzełek, „Pokochaj sprzedaż”.
  • Gocha Szoka, „Znajdź wyróżnik swojej marki”,
  • Justyna Kopeć, „Przygotuj się strategicznie na prowadzenie biznesu”,
  • Katarzyna Mrzygłód, „Komu pragniesz sprzedawać? Twój klient idealny”,
  • Małgo Kotlonek, „GOSHICO – historia lovebrandu”,
  • Pati Garg, „Jak być autentyczną?”,
  • Paulina Niemińska-Momot, „Zdjęcia warte więcej niż tysiąc słów”,
  • Tatiana Pałucka, „Energia w prowadzeniu biznesu”.

Przeczytaj także: Prosta strategia na dobry początek dla małego biznesu

Sposoby na relaks i lepsze samopoczucie zaprezentują:

  • Adam Tkaczyk – medytacja,
  • Agnieszka Penczonek – taniec,
  • Liliana Dworecka – masaż twarzy,
  • Magdalena Pawłowska – joga.

Patroni Medialni:

  • MamoPracuj.pl,
  • Klub Integracji Europejskiej,
  • Lady Business Club,
  • „Przedsię[email protected]”,
  • Szkoła Liderek.

Zapisuję się na konferencję!

Grafika: organizatorów konferencji

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×