Logo Mamo Pracuj
Open menu
Pracuj

Znajdź wymarzoną pracę i pracodawcę.

Rozwijaj się

Pozwól się wesprzeć w rozwoju.

Inspiruj się

Sprawdź nasze propozycje dla Ciebie.

ZAINSPIRUJ SIĘ

Biznes w internecie. Zobacz, jak w 4 krokach możesz zwiększyć swoje zyski

  • Dominika Kamińska
  • 13 lipca 2017
  • 4 MIN. CZYTANIA
Prowadzenie własnego sklepu internetowego czy jakiegokolwiek innej działalności w sieci wiąże się w sposób naturalny z poszukiwaniem efektywnych sposobów na promocję biznesu. Co zrobić w sytuacji, gdy mamy określony budżet przeznaczony na reklamę? A co wtedy, gdy jesteśmy właścicielami poczytnego bloga i poszukujemy metod jego finansowego wsparcia? Ten tekst krok po kroku pokaże, jak zrealizować powyższe cele.

Krok 1: dotarcie do właściwych odbiorców

Sieci afiliacyjne to konglomerat serwisów internetowych i grupa osób, które chcą na nich zarabiać. Z jednej strony sieć zrzesza właścicieli małych blogów, ale też administratorów większych portali tematycznych, z drugiej – reklamodawców pragnących jak najskuteczniej zwiększyć sprzedaż i wygenerować większe zyski. Sieć zarządzana jest przez operatorów, którzy dbają o udostępnienie odpowiedniej jakości przestrzeni reklamowej i uczciwy system rozliczeń dostarczający korzyści obu stronom. Oznacza to, że reklamodawca otrzymuje określone miejsce na promocję swoich produktów i usług w Internecie, zaś właściciel serwisu może czerpać korzyści finansowe z prowadzenia portalu i zamieszczania reklam.

Jednym z głównych czynników, który przemawia za inwestycją w marketing afiliacyjny z punktu widzenia reklamodawcy czy właściciela sklepu internetowego, jest trafienie ze swoją reklamą do grupy odbiorców o określonych zainteresowaniach, preferencjach zakupowych i gotowości do nabycia danego produktu czy usługi. Reklamodawca płaci za wartościowy lead, który pozwala mu na kontakt z potencjalnym klientem i dokładniejsze przedstawienie oferty sprzedażowej.

Czym właściwie jest lead? Tym terminem marketerzy B2B określają osobę, która wykazuje potrzeby zakupowe i wpisuje się w naszą grupę docelową. Najprościej mówiąc, z leadem mamy do czynienia w przypadku zbioru danych, pozostawianych przez użytkownika na stronie internetowej (na przykład za pośrednictwem formularza kontaktowego czy newslettera), które umożliwiają kontakt z klientem.

Dlaczego reklamowanie się na blogu ma sens? Odpowiedni content przyciąga użytkowników zainteresowanych konkretną tematyką, produktami i usługami. Właściciel tak funkcjonującej strony internetowej, dołączając do programu partnerskiego, może zacząć na niej zarabiać. Działalność w sieci afiliacyjnej i korzystanie z profesjonalnych narzędzi marketingowych pozwala wygenerować wartościowe leady, za które inni chętnie nam zapłacą.

Weźmy pod lupę taką sytuację. Użytkownik X, będący wielkim pasjonatem motocykli i przygody związanej z dwoma kółkami, skupia na swoim blogu innych miłośników tych stylowych maszyn. Reklama skórzanych kurtek motocyklowych firmy Y, która pojawia się na blogu prowadzonym przez użytkownika X, wpisuje się naturalnie w kontekst strony i trafia wprost do swojej grupy docelowej. Co więcej – jest wręcz skrojona na miarę ich potrzeb.

Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przekaz reklamowy zainteresuje tych konkretnych internautów i będzie stanowić odpowiedź na ich realne potrzeby.

Krok 2: poznanie mechanizmów działania

Za sprawą marketingu afiliacyjnego, przy użyciu odpowiednich narzędzi marketingowych, możemy śledzić zachowanie użytkownika na stronie – które zakładki odwiedza najczęściej, które produkty przegląda najdłużej, jakie akcje podejmuje. Dzięki opcjom udostępnionym przez LeadsMansion (platformę dostarczającą leady, głównie dla sektora finansowego, telekomunikacyjnego oraz energetycznego), afiliant od razu widzi w systemie, na jakie wynagrodzenie może liczyć. LeadsMansion jest częścią międzynarodowej grupy kapitałowej, należącej do DFEX INVESTMENTS.

Krok 3: wybór najlepszego dla siebie sposobu rozliczeń

Metody monetyzacji stron internetowych stosowane w LeadsMansion opierają się na nowoczesnym podejściu i skupieniu wyłącznie na konkretnych efektach. Dostępne są następujące sposoby rozliczeń za reklamę:

  • CPL (cost per lead) – afiliant otrzymuje wynagrodzenie za każdy unikatowy lead. Klient sam pozostawia swoje dane kontaktowe w formularzu rejestracyjnym dostępnym na stronie internetowej. Z punktu widzenia reklamodawcy, jest to korzystny sposób rozliczenia, gdyż płaci on za konkretne dane kontaktowe, a więc za efekty.
  • CPS (cost per sale) – afiliant otrzymuje pieniądze za klienta, który dokona zakupu zgodnego z intencjami reklamodawcy. Zazwyczaj reklamodawca wypłaca procent od sprzedaży.

Krok 4: znalezienie godnego partnera biznesowego

W jaki sposób blogerzy mogą pozyskać wartościowych reklamodawców do współpracy? Jak ustalić sposób rozliczenia i wysokość stawek za reklamę? Dzięki LeadsMansion, tego typu kwestie będą prostsze niż dotychczas.

Oto, jak marketing efektywnościowy pozwala zwiększyć dochody:

  1. regularne wypłaty – pieniądze trafiają na konto każdego 1. i 16. dnia miesiąca
  2. płatność za każdego leada – każdy poprawnie wygenerowany lead daje zyski
  3. walidacja leadów w czasie rzeczywistym – afiliant może od razu sprawdzić w systemie, jakie wynagrodzenie otrzyma za lead
  4. wysoka konwersja
  5. możliwość promowania aplikacji mobilnej
  6. szeroka gama profesjonalnych narzędzi promocyjnych – umożliwia pozyskiwanie dużej liczby informacji na temat zachowań danego klienta (leada) za sprawą:
  • 40 landing page’y
  • 60 kreacji mailingowych
  • banerów reklamowych
  • formularzy iframe

Więcej informacji na temat korzyści płynących z programu partnerskiego można uzyskać na stronie https://leadsmansion.com/pl.

Wpis powstał we współpracy z partnerem portalu – platformą LeadsMansion

Zdjęcie: Licencja CC0

Zobacz więcej

  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 4 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj
  • 2 MIN. CZYTANIA
artykuł
Tuyo
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 5 MIN. CZYTANIA
artykuł
Slow Planner
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 2 MIN. CZYTANIA
artykuł
OgarniamSię
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 2 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 2 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj
  • 4 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 2 MIN. CZYTANIA
artykuł
MilinPlan
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 2 MIN. CZYTANIA

+3 tys. mam w newsletterze

© Mamopracuj 2024

Skip to content