ZAINSPIRUJ SIĘ
Biznes w internecie. Zobacz, jak w 4 krokach możesz zwiększyć swoje zyski
- Dominika Kamińska
- 13 lipca 2017
- 4 MIN. CZYTANIA
Krok 1: dotarcie do właściwych odbiorców
Sieci afiliacyjne to konglomerat serwisów internetowych i grupa osób, które chcą na nich zarabiać. Z jednej strony sieć zrzesza właścicieli małych blogów, ale też administratorów większych portali tematycznych, z drugiej – reklamodawców pragnących jak najskuteczniej zwiększyć sprzedaż i wygenerować większe zyski. Sieć zarządzana jest przez operatorów, którzy dbają o udostępnienie odpowiedniej jakości przestrzeni reklamowej i uczciwy system rozliczeń dostarczający korzyści obu stronom. Oznacza to, że reklamodawca otrzymuje określone miejsce na promocję swoich produktów i usług w Internecie, zaś właściciel serwisu może czerpać korzyści finansowe z prowadzenia portalu i zamieszczania reklam.
Jednym z głównych czynników, który przemawia za inwestycją w marketing afiliacyjny z punktu widzenia reklamodawcy czy właściciela sklepu internetowego, jest trafienie ze swoją reklamą do grupy odbiorców o określonych zainteresowaniach, preferencjach zakupowych i gotowości do nabycia danego produktu czy usługi. Reklamodawca płaci za wartościowy lead, który pozwala mu na kontakt z potencjalnym klientem i dokładniejsze przedstawienie oferty sprzedażowej.
Czym właściwie jest lead? Tym terminem marketerzy B2B określają osobę, która wykazuje potrzeby zakupowe i wpisuje się w naszą grupę docelową. Najprościej mówiąc, z leadem mamy do czynienia w przypadku zbioru danych, pozostawianych przez użytkownika na stronie internetowej (na przykład za pośrednictwem formularza kontaktowego czy newslettera), które umożliwiają kontakt z klientem.
Dlaczego reklamowanie się na blogu ma sens? Odpowiedni content przyciąga użytkowników zainteresowanych konkretną tematyką, produktami i usługami. Właściciel tak funkcjonującej strony internetowej, dołączając do programu partnerskiego, może zacząć na niej zarabiać. Działalność w sieci afiliacyjnej i korzystanie z profesjonalnych narzędzi marketingowych pozwala wygenerować wartościowe leady, za które inni chętnie nam zapłacą.
Weźmy pod lupę taką sytuację. Użytkownik X, będący wielkim pasjonatem motocykli i przygody związanej z dwoma kółkami, skupia na swoim blogu innych miłośników tych stylowych maszyn. Reklama skórzanych kurtek motocyklowych firmy Y, która pojawia się na blogu prowadzonym przez użytkownika X, wpisuje się naturalnie w kontekst strony i trafia wprost do swojej grupy docelowej. Co więcej – jest wręcz skrojona na miarę ich potrzeb.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że przekaz reklamowy zainteresuje tych konkretnych internautów i będzie stanowić odpowiedź na ich realne potrzeby.
Krok 2: poznanie mechanizmów działania
Za sprawą marketingu afiliacyjnego, przy użyciu odpowiednich narzędzi marketingowych, możemy śledzić zachowanie użytkownika na stronie – które zakładki odwiedza najczęściej, które produkty przegląda najdłużej, jakie akcje podejmuje. Dzięki opcjom udostępnionym przez LeadsMansion (platformę dostarczającą leady, głównie dla sektora finansowego, telekomunikacyjnego oraz energetycznego), afiliant od razu widzi w systemie, na jakie wynagrodzenie może liczyć. LeadsMansion jest częścią międzynarodowej grupy kapitałowej, należącej do DFEX INVESTMENTS.
Krok 3: wybór najlepszego dla siebie sposobu rozliczeń
Metody monetyzacji stron internetowych stosowane w LeadsMansion opierają się na nowoczesnym podejściu i skupieniu wyłącznie na konkretnych efektach. Dostępne są następujące sposoby rozliczeń za reklamę:
- CPL (cost per lead) – afiliant otrzymuje wynagrodzenie za każdy unikatowy lead. Klient sam pozostawia swoje dane kontaktowe w formularzu rejestracyjnym dostępnym na stronie internetowej. Z punktu widzenia reklamodawcy, jest to korzystny sposób rozliczenia, gdyż płaci on za konkretne dane kontaktowe, a więc za efekty.
- CPS (cost per sale) – afiliant otrzymuje pieniądze za klienta, który dokona zakupu zgodnego z intencjami reklamodawcy. Zazwyczaj reklamodawca wypłaca procent od sprzedaży.
Krok 4: znalezienie godnego partnera biznesowego
W jaki sposób blogerzy mogą pozyskać wartościowych reklamodawców do współpracy? Jak ustalić sposób rozliczenia i wysokość stawek za reklamę? Dzięki LeadsMansion, tego typu kwestie będą prostsze niż dotychczas.
Oto, jak marketing efektywnościowy pozwala zwiększyć dochody:
- regularne wypłaty – pieniądze trafiają na konto każdego 1. i 16. dnia miesiąca
- płatność za każdego leada – każdy poprawnie wygenerowany lead daje zyski
- walidacja leadów w czasie rzeczywistym – afiliant może od razu sprawdzić w systemie, jakie wynagrodzenie otrzyma za lead
- wysoka konwersja
- możliwość promowania aplikacji mobilnej
- szeroka gama profesjonalnych narzędzi promocyjnych – umożliwia pozyskiwanie dużej liczby informacji na temat zachowań danego klienta (leada) za sprawą:
- 40 landing page’y
- 60 kreacji mailingowych
- banerów reklamowych
- formularzy iframe
Więcej informacji na temat korzyści płynących z programu partnerskiego można uzyskać na stronie https://leadsmansion.com/pl.
Wpis powstał we współpracy z partnerem portalu – platformą LeadsMansion
Zdjęcie: Licencja CC0