Czego szukasz

Biznes subskrypcyjny – zamów sobie wiedzę

Skills Box to rodzinny, kobiecy e-biznes. Prowadzą go 3 kobiety: Agata wraz z mamą i siostrą. Razem stworzyły box subskrypcyjny dla przedsiębiorczych kobiet. Zamawiasz pudełko „niespodziankę” i co miesiąc dostajesz porządną dawkę wiedzy, inspiracji i przydatnych narzędzi. Czytasz, oglądasz, uczysz się i coraz bardziej rozwijasz swój biznes…

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 26/10/2015
Skills box - książki, audiobooki i inspiracja dla przedsiębiorczych kobiet

Agato, czym jest Skills Box i dlaczego powstał?

Skills Box to pierwsze polskie boxy subskrypcyjne o tematyce samorozwojowej dla przedsiębiorczych kobiet. Produkt przeznaczony jest zwłaszcza dla kobiet pragnących bardziej regularnie niż do tej pory zadbać o pielęgnację własnego rozwoju osobistego, a także w miłym zaciszu domowym, zupełnie offline, a do tego przy pysznie zaparzonej herbacie, którą odnajdą w boxie, zaczerpnąć ciekawych inspiracji i motywacji w zakresie planowania i rozwoju własnych pomysłów biznesowych. Każdy Skills Box wykreowany jest z myślą zarówno o osobach myślących o założeniu własnej firmy, jak i tych prowadzących już dobrze prosperujące działalności gospodarcze, freelancerkach, blogerkach oraz wszystkich kobietach kochających samorozwój i niespodzianki.

Czy potrzebujemy inspiracji i wiedzy co miesiąc?

Do regularnej pielęgnacji rozwoju osobistego zachęcają nas chociażby wyniki badań nawyków najczęściej powtarzających się w życiu codziennym ludzi bogatych w Ameryce(1), mających znaczący wpływ na ich życie, które wykazały, że aż 55% ludzi sukcesu czyta lektury o tematyce rozwoju osobistego przez średnio 30 minut dziennie, a 63% słucha audiobooków w czasie jazdy samochodem. Wniosek nasuwa się aż sam, zaś ze Skills Box regularne dbanie o własny samorozwój staje się wygodne i przyjemne, jak nigdy dotąd.

Czyli, zamiast chodzić na kursy / szkolenia, można wiedzę po prostu zamówić do domu?

My mocno zachęcamy kobiety do aktywnego korzystania z obydwu możliwości :). Z każdym boxem jego przedsiębiorcza właścicielka otrzymuje zarówno produkty, dzięki którym może w zaciszu domowym pielęgnować swój rozwój osobisty i czerpać inspiracje biznesowe i samorozwojowe, jak i zachętę w formie rabatów do osobistego udziału w szkoleniach, konsultacjach czy też e-kursach.

Co każda prenumeratorka znajdzie w takim pudełku?

Posiadaczka Skills Box każdego miesiąca otrzymuje książkę o tematyce biznesowej, produkt – narzędzie do samorozwojowej pracy własnej, akcesoria przedsiębiorczej kobiety, Kopertę Inspiracji zawierającą niespodzianki od Partnerek Skills Box a także Przewodnik po zawartości boxa wraz z motywatorem samorozwojowym i aromatyczną herbatę, która umili moment celebracji kobiecych samorozwojowych pasji oraz przedsiębiorczych ambicji przy delektowaniu się zawartością pudełka.

skillsbox

Skąd wzięłaś pomysł na ten biznes? Wydaje się ciekawy, ostatnio też dużo można było przeczytać o biznesach polegających na subskrypcjach…

To prawda. Model biznesowy oparty na sprzedaży boxów subskrypcyjnch zdobywa ostatnimi czasy ogromną popularność na świecie, zaś jego popularność już wkroczyła na polski rynek e-commerce. W Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, a nawet Australii zakupy abonamentowe nie stanowią już nowości. Rosnące zainteresowanie subskrypcją, zarówno po stronie konsumenta  i biznesu, wydaje się być pewnym trendem e-commerce w ostatnich latach.

Z kolei pomysł na projekt Skills Box zaczął powstawać już od około roku przed jego założeniem. Przez ten czas intensywnie poznawałam wspaniałe kobiety i ich działalność biznesową związaną z rozwojem osobistym. Korzystałam z różnych form coachingu, kursów on-line oraz autorskich produktów rozwojowych dla kobiet i byłam pod wrażeniem wysokiej jakości rezultatów oraz ambicji i przedsiębiorczości autorek. Brakowało mi jednak na rynku dobrego miejsca w sieci czy też produktu, dzięki któremu można by od razu, a nie przez przypadek (jak to zazwyczaj bywa) zapoznać się z szeroką gamą produktów i usług samorozwojowych.

Drugi przełomowy powód, to myśl, dlaczego ja, jako przedsiębiorcza kobieta, nie miałam jeszcze wówczas swojego idealnego planera do organizacji? 🙂 Bardzo szybko nadrobiłam zaległości, a przy tym odkryłam i nadal odkrywam wyjątkowe, dostępne na rynku podobne akcesoria idealne dla przedsiębiorczej kobiety, niekoniecznie dostępne w sklepach stacjonarnych.

Biznes tworzysz razem z mamą i siostrą. To chyba nietypowe połączenie w e-biznesie…?

Dokładnie tak. Tworzymy produkt dla kobiet łącząc umiejętności, doświadczenia i kreatywność każdej z nas. Pomysł, urodził się w wyniku doświadczeń związanych z samorozwojem i kobiecą przedsiębiorczością oraz kiełkujących na ich bazie inspiracji.

Od początku Skills Box tworzymy w naszym kobiecym, rodzinnym zespole. Łączy nas pasja do rozwoju osobistego, wspólnie szukamy pomysłów i razem pakujemy i wysyłamy wszystkie paczuszki. Oprócz tego, każda z nas przekazuje do projektu coś wyjątkowego od siebie. Mama jest głównym zmysłem artystycznym przedsięwzięcia, Siostra przekazuje od siebie zwłaszcza talent pisarko-korektorski, ja zaś czuwam nad pozostałymi kwestiami. I tak powstaje nasz produkt finalny, jakim jest Skills Box.

Świetnie! Życzę Wam powodzenia i dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała Joanna Gotfryd

(1)  T. C. Corley, Rich Habits – The Daily Success Habits of Wealthy Individuals? http://www.entrepreneur.com/article/230918

Biznes Agaty to www.skillsbox.pl

Zdjęcia: Skills Box

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail