Czego szukasz

Biznes on-line – idealne rozwiązanie dla Mamy?

To mogłaby być kolejna już historia z cyklu: „gdy pojawiły się dzieci, to zrozumiałam, że chciałabym coś zmienić”. To mogłaby być historia o tym, że marzyłam o możliwości pogodzenia pracy zawodowej z życiem rodzinnym. To mogłaby być również historia o szukaniu możliwości rozwoju poza strukturami korporacyjnymi. To mogłaby być historia o fascynacji rozwojem biznesu on-line. To mogłaby być również historia z chorującym dzieckiem w tle.

  • Dorota Kocot - Rzepka - 04/07/2017
Dorota Kocot Rzepka siedzi przy stoliku w restauracji

Przepis na sukces? Internet i przyjaciółki – młode mamy

W gronie moich bliskich znajomych i przyjaciół mam psychologów, psychoterapeutów i coachów. Mają ogromną wiedzę i doświadczenie. Często sama podpytywałam je o rady, opinie w swoich prywatnych dylematach. Zauważyłam, że to mi pomaga, pozwala zrozumieć mechanizmy zachowań innych osób.

Pomyślałam wtedy: „jaka szkoda, że nie wiedziałam tego wcześniej! jaka szkoda, że tak wartościowa wiedza jest dostępna tylko w ograniczonym zakresie klientom ich gabinetów lub uczestnikom szkoleń. A co by było, gdyby jednak przekazywać taką wiedzę szerszemu gronu?”.

Spędzałam wtedy sporo czasu w Internecie, szukałam inspiracji w mediach społecznościowych. Mówiąc wprost, wciągnął mnie świat on-line. Zafascynowało mnie, jak szybko budowane są nowe projekty, jak rozwijają się nowe biznesy. W sposób szczególny zwróciłam uwagę na rozwój rynku szkoleń on-line. Sama stałam się klientką wielu z nich, szczególnie tych z rynku amerykańskiego.

Jak powstały pierwsze kursy?

Opowiadałam moich znajomym o nowej fascynacji i to one namówiły mnie, żeby coś wspólnie razem zrobić w Internecie. Zdecydowałyśmy się uruchomić kursy on-line z obszaru wiedzy psychologicznej dla par, ponieważ w tym specjalizowały się moje przyjaciółki. Początkowo miałam spinać projekt od strony organizacyjnej, technicznej. One w tym czasie opracowywały materiały do kursów. Zaczęłam się doszkalać, nawiązałam współpracę z informatykiem, grafikiem, fotografem.

Kiedy szukałam technicznych możliwości zrobienia kursu on-line, okazało się, że istnieje wiele rozwiązań, ale na rynku amerykańskim, w dodatku były stosunkowo drogie i wymagały sporego zaangażowania w konfigurowanie i tłumaczenie na język polski. Wtedy wspólnie z informatykiem ustaliliśmy, że zrobimy to sami. I tak powstała nasza pierwsza platforma 🙂

Wypuściłyśmy pierwsze kursy i wtedy pojawiły się też osoby, które były zainteresowane zamieszczaniem swoich szkoleń na platformie. Postanowiłam wówczas rozwinąć ten projekt, zbudować zespół. Wspólnie rozbudowaliśmy panel szkoleniowy tak, aby móc obsługiwać wiele kursów i wielu ekspertów. Obecnie wygląda to tak:

Równocześnie strona zaczęła ewoluować w kierunku portalu z rozbudowaną strefą bezpłatnych treści. Pojawiali się kolejni eksperci, kolejne artykuły, kolejne tematy. Poszerzyłam również tematykę i obecnie tworzymy Strefę Rozwoju Osobistego w 3 obszarach: Rozwój Osobisty, Praca Zawodowa, Życie Rodzinne.

I tutaj znowu pojawia się kolejna przyjaciółka – Magda – redaktorka, dziennikarka, radiowiec, również młoda mama. Dołączyła do mnie i prowadzi pełną redakcję portalu, przeprowadza wywiady z ekspertami, pisze artykuły, opracowuje podcasty od strony technicznej. Postawiłyśmy na jakość.

Specjaliści od wyciągania mam z domów?

Okazuje się zatem, że biznes on-line może być świetnym rozwiązaniem dla młodych mam. Pozwala na elastyczne łączenie pracy z opieką nad dziećmi. Nasza platforma umożliwia to młodym mamom – psychologom, coachom, trenerom. Nie tylko tym zaawansowanym w świecie on-line, ale również tym, dla których jest to całkiem „czarna magia”.

Umożliwiamy ekspertom publikowanie artykułów w formie serii tematycznych, co pozwala na sprawdzenie swojego pomysłu, zweryfikowanie czy temat jest ciekawy dla odbiorców. Naszą silną stroną jest praca redaktorska Magdy, która zapewnia profesjonalną korektę i redakcję tekstów. Eksperci dostają od nas również możliwość stworzenia swojej podstrony tzw. wizytówki eksperta, zatem na tym etapie możliwe jest sprawdzenie pomysłu bez konieczności uruchamiania własnej www.

Kolejnym krokiem może być stworzenie swojego pierwszego kursu on-line. Tutaj mamy dwie opcje:

  • stworzenie kursu bezpłatnego to idealne rozwiązanie dla osób, które budują swoją publiczność i markę osobistą, dla ekspertów pragnących przetestować swoje nowe pomysły w świecie on-line;
  • kurs płatny to idealne rozwiązanie dla tych, którzy decydują się poszerzyć działalność o strefę e-learningową, mając już gotowe produkty offline warsztaty stacjonarne, książki etc.

Kogo może zainteresować współpraca z nami?

Jeśli:

  • jesteś psychologiem/coachem/trenerem,
  • chcesz dołączyć do grona naszych autorów,
  • planujesz wzbogacić swoją ofertę o produkty on-line szukasz sposobów na dotarcie do nowych odbiorców,
  • chcesz stworzyć swój kurs on-line.

Zapraszamy do współtworzenia naszego portalu i społeczności osób zainteresowanych rozwojem osobistym. Wspieramy na co dzień ekspertów, pragnących dzielić się wiedzą z obszaru: Rozwój Osobisty; Rodzina, Relacje, Związki; Biznes i Kariera.

Naszym czytelnikom, słuchaczom i kursantom przekazujemy treści wspierające ich w codziennym życiu zawodowym i rodzinnym. Staramy się prezentować takie materiały, które mogą być pomocne na różnych etapach życia.

Wszystkich zainteresowanych zapraszam do kontaktu: motivita.pl/kontakt.

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej akcji pod hasłem:

„Wystartuj ze swoim biznesem on-line”. Wszelkie szczegóły znajdziesz tutaj >>>

Zgłoszenia przyjmujemy od 5 lipca do 20 sierpnia.

A od razu pobierz Niezbędnik Eksperta w świecie on-line.

Zdjęcia: Kyzioł Photo.

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dorota Kocot - Rzepka
Jestem założycielką i CEO portalu motivita.pl. Zarządzam platformą e-learningową z kursami on-line z obszaru rozwoju osobistego. Współpracuję z grupą psychologów, coachów oraz trenerów. Wierzę, że planowanie i odpowiednia strategia działania pomagają realizować nawet najbardziej niezwykle projekty.
Podyskutuj

Dlaczego warto pracować w State Street Bank? Relacja z Dnia Otwartego dla Mam w Krakowie

25 marca spotkaliśmy się na Dniu Otwartym dla Mam w krakowskiej siedzibie State Street Bank. Dowiedz się kogo do pracy szuka State Street w Krakowie i co najbardziej podobało się uczestniczkom spotkania?
  • Joanna Gotfryd - 24/06/2019
Dzień otwarty dla Mam w State Street w Krakowie

Dlaczego warto pracować w State Street Bank?

State Street Bank to światowy lider wśród dostawców usług finansowych i jeden z największych banków powierniczych z centralą w Bostonie. Działa na 100 rynkach finansowych i zatrudnia ponad 35 000 pracowników. W Polsce jest od 2007 roku, a jego biura znajdują się między innymi w Krakowie i Gdańsku.

Firma wspiera rodziców w godzeniu ról, oferując im bogaty pakiet benefitów.

Zapoznaj się z profilem State Street w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

Dzień Otwarty dla Mam w Krakowie

Spotkanie w Krakowie odbyło się 25 marca 2019 r. w biurze State Street przy ul. Podgórskiej. Mamy licznie przybyły na spotkanie, nie zabrakło również dzieci.

Dzień otwarty dla Mam w State Street w Krakowie

State Street Bank, czyli przyjazna firma

Dzień Otwarty dla Mam rozpoczął się od powitania uczestniczek przez Annę Germugę – Specjalistę ds. Relacji z Uczelniami.

Uczestniczki miały okazję dowiedzieć się, czym zajmuje się firma State Street i jaki zakres wsparcia oferuje swoim pracownikom oraz jak można dołączyć do grona pracowników State Street – prezentację prowadziła Magdalena Mardosz – Manager ds. Marketingu.

Dzień otwarty w State Street Kraków

Rozmowa panelowa i networking

Kolejnym punktem programu była rozmowa panelowa pt: „Poznaj mamy pracujące w State Street Bank”.

O swojej pracy w firmie i wsparciu, na jakie mogą liczyć od pracodawcy z Anią Łabno-Kucharską z Mamo Pracuj rozmawiały panie:

  • Renata Szostak – Dyrektor ds. Personalnych
  • Agnieszka Langer-Krol – Dyrektor ds. Wsparcia Zarządu
  • Anna Ciężadło – Starszy Menedżer Zespołu ds. Obsługi Klienta
  • Monika Lis – Trener i twórca szkoleń technicznych w firmie

Dziewczyny uczestniczące w rozmowie wspominały o różnych benefitach, które oferuje im firma a które bardzo cenią sobie jako pracujące zawodowo mamy. Są to w szczególności elastyczne godziny pracy, praca zdalna lub zatrudnienie na część etatu. Dodatkowo dofinansowanie do żłóbków i przedszkoli czy pakiet medyczny VIP z możliwością wizyt w domu oraz wsparcie innych rodziców w ramach działającego w firmie Working Parents Club, to tylko kilka przykładów z bogatej listy wsparcia.

Następnie nadeszła pora na networking – mamy chętnie pytały zatrudnione panie o możliwości pracy, o to, jak wygląda rekrutacja oraz praca na co dzień w międzynarodowej korporacji.

Zainteresowane osoby mogły również wziąć udział w krótkiej wycieczce po biurze.

State Street Kraków - Dzień otwarty dla Mam

Hit – warsztat rekrutacyjny

Ostatnim punktem programu był warsztat rekrutacyjny – czyli kilka słów o procesie rekrutacyjnym i sesja Q&A – który bardzo ciekawie poprowadziła Anna Germuga.

Praktyczne wskazówki, bardzo przydatne w procesie rekrutacji do State Street Bank bardzo spodobały się mamom. Z sali padło bardzo wiele pytań, a uczestniczące w spotkaniu mamy doceniły praktyczne porady i gotowe wskazówki.

Tutaj możesz przeczytać relację ze spotkania w Gdańsku, które odbyło się kilka dni wcześniej. >>>

Dowiedz się więcej jakie wsparcie oferuje State Street swoim pracownikom i na jakie oferty pracy w Krakowie oraz w Gdańsku możesz aplikować już teraz!

Logo firmy State Street

Zdjęcia: własność State Street Bank w Polsce

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Jak prawidłowo wypełnić JEDZ?

Błąd polegający na wpisaniu w wymaganym polu numeru identyfikacji podatkowej „Numer VAT” numeru niepoprzedzonego prefiksem PL nie musi być w żaden sposób konwalidowany. Jest to brak natury formalnej. W obrocie krajowym polski wykonawca w ogóle nie ma obowiązku wskazywania prefiksu PL.
  • Zofia Kowalska - 21/06/2019

Problem

Zgodnie z instrukcją wypełniania jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia z 14 lutego 2018 r. zamieszczoną na stronie UZP w części II „Informacje dotyczące wykonawcy” w przypadku wykonawców posługujących się numerem VAT należy wpisać NIP poprzedzony symbolem PL.

Jak prawidłowo postąpić, jeśli ofertę złożył wykonawca, który posługuje się numerem VAT i który wpisał w wyznaczonym miejscu numer identyfikacji podatkowej, ale niepoprzedzony symbolem PL, tak jak nakazuje Instrukcja. Czy w związku z tym zamawiający może uznać, że miejsce „Numer VAT” zostało prawidłowo wypełnione, czy powinien wezwać wykonawcę do uzupełnienia JEDZ w powyższym zakresie?

Rozwiązanie

Wykonawca w postępowaniach o wartości powyżej progów unijnych zgodnie z art. 25a ust. 2 Prawo zamówień publicznych jest zobowiązany złożyć oświadczenie w postaci jednolitego dokumentu. Zgodnie z formularzem stanowiącym załącznik do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/7 z 5 stycznia 2016 r. (Dz. Urz. UE nr L 3 z 6 stycznia 2016 r.) w sprawie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ), wykonawcy wypełniają odpowiednio część II:

  • A (informacje ogólne),
  • B (informacje dotyczące osób reprezentujących),
  • C (informacje dotyczące podmiotów trzecich),
  • D (informacje dotyczące podwykonawców), oraz części od III do VI formularza.

W części I A (JEDZ) wykonawca jest zobowiązany uzupełnić informacje dotyczące numeru VAT. W formularzu należy wpisać „Numer VAT, jeżeli dotyczy” lub alternatywnie: „Jeżeli numer VAT nie ma zastosowania, proszę podać inny krajowy numer identyfikacyjny, jeżeli jest wymagany i ma zastosowanie”.

Co zrobić z niekompletnym JEDZ? Sprawdź >>

To oznacza, zgodnie z zamieszczonym komentarzem do wypełniania JEDZ dostępnym na stronie UZP, że wykonawcy posługujący się numerem VAT powinni wpisać ten numer (numer identyfikacji podatkowej poprzedzony symbolem PL). Zatem wykonawca jest zobowiązany uzupełnić JEDZ o informacje w zakresie numeru identyfikacji podatkowej poprzedzonego symbolem PL (gdy posługuje się numerem VAT) bądź numeru, którym posługuje się w związku z prowadzoną działalnością (np. REGON).

Natomiast osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej będące wykonawcami zamieszczają numer ewidencyjny PESEL, jeżeli posługują się nim do celów podatkowych.

Zauważyć należy, że przedsiębiorcy nadawany jest unikatowy numer identyfikacji podatkowej – NIP. Jest to dziesięciocyfrowy numer identyfikacji podatkowej. Jeśli do numeru NIP dodamy symbol (prefiks) PL, stanie się on jednocześnie numerem identyfikacji podatkowej VAT UE.

W obrocie krajowym NIP z prefiksem PL nie jest obowiązkowy, aby zaś móc używać prefiksu PL, konieczna jest osobna rejestracja. Podmioty zarejestrowane w kraju jako podatnicy VAT czynni, będący równocześnie zarejestrowanymi podatnikami VAT UE, nie powinny tym samym w transakcjach krajowych posługiwać się numerem identyfikacji podatkowej zawierającym prefiks PL.

Zgodnie z art. 97 ust. 10 ustawy o VAT krajowi podatnicy VAT są zobowiązani do posługiwania się NIP z przedrostkiem PL w przypadku dokonywania wewnątrzwspólnotowego nabycia, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów lub przy nabywaniu usług, o których mowa w art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7 ustawy o VAT. Wobec powyższego można stwierdzić, iż ujęcie w treści JEDZ prefiksu PL ma charakter wyłącznie informacyjny i dotyczy wyłącznie sytuacji wskazanych powyżej.
Jego brak zaś nie będzie stanowił błędu w rozumieniu art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, który prowadziłby do konieczności wezwania wykonawcy do złożenia ponownie formularza JEDZ poprawionego o wpis w postaci prefiksu PL.

Więcej o jednolitym europejskim dokumencie zamówienia na www.portalzp.pl

Andrzej Łukaszewicz – konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych, prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców, reprezentuje przed KIO, ekspert Portalu Zamówień Publicznych i Prywatnych www.portalzp.pl

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Zofia Kowalska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail