Czego szukasz

Biznes on-line – idealne rozwiązanie dla Mamy?

To mogłaby być kolejna już historia z cyklu: „gdy pojawiły się dzieci, to zrozumiałam, że chciałabym coś zmienić”. To mogłaby być historia o tym, że marzyłam o możliwości pogodzenia pracy zawodowej z życiem rodzinnym. To mogłaby być również historia o szukaniu możliwości rozwoju poza strukturami korporacyjnymi. To mogłaby być historia o fascynacji rozwojem biznesu on-line. To mogłaby być również historia z chorującym dzieckiem w tle.

Dorota Kocot Rzepka siedzi przy stoliku w restauracji

Przepis na sukces? Internet i przyjaciółki – młode mamy

W gronie moich bliskich znajomych i przyjaciół mam psychologów, psychoterapeutów i coachów. Mają ogromną wiedzę i doświadczenie. Często sama podpytywałam je o rady, opinie w swoich prywatnych dylematach. Zauważyłam, że to mi pomaga, pozwala zrozumieć mechanizmy zachowań innych osób.

Pomyślałam wtedy: „jaka szkoda, że nie wiedziałam tego wcześniej! jaka szkoda, że tak wartościowa wiedza jest dostępna tylko w ograniczonym zakresie klientom ich gabinetów lub uczestnikom szkoleń. A co by było, gdyby jednak przekazywać taką wiedzę szerszemu gronu?”.

Spędzałam wtedy sporo czasu w Internecie, szukałam inspiracji w mediach społecznościowych. Mówiąc wprost, wciągnął mnie świat on-line. Zafascynowało mnie, jak szybko budowane są nowe projekty, jak rozwijają się nowe biznesy. W sposób szczególny zwróciłam uwagę na rozwój rynku szkoleń on-line. Sama stałam się klientką wielu z nich, szczególnie tych z rynku amerykańskiego.

Jak powstały pierwsze kursy?

Opowiadałam moich znajomym o nowej fascynacji i to one namówiły mnie, żeby coś wspólnie razem zrobić w Internecie. Zdecydowałyśmy się uruchomić kursy on-line z obszaru wiedzy psychologicznej dla par, ponieważ w tym specjalizowały się moje przyjaciółki. Początkowo miałam spinać projekt od strony organizacyjnej, technicznej. One w tym czasie opracowywały materiały do kursów. Zaczęłam się doszkalać, nawiązałam współpracę z informatykiem, grafikiem, fotografem.

Kiedy szukałam technicznych możliwości zrobienia kursu on-line, okazało się, że istnieje wiele rozwiązań, ale na rynku amerykańskim, w dodatku były stosunkowo drogie i wymagały sporego zaangażowania w konfigurowanie i tłumaczenie na język polski. Wtedy wspólnie z informatykiem ustaliliśmy, że zrobimy to sami. I tak powstała nasza pierwsza platforma 🙂

Wypuściłyśmy pierwsze kursy i wtedy pojawiły się też osoby, które były zainteresowane zamieszczaniem swoich szkoleń na platformie. Postanowiłam wówczas rozwinąć ten projekt, zbudować zespół. Wspólnie rozbudowaliśmy panel szkoleniowy tak, aby móc obsługiwać wiele kursów i wielu ekspertów. Obecnie wygląda to tak:

Równocześnie strona zaczęła ewoluować w kierunku portalu z rozbudowaną strefą bezpłatnych treści. Pojawiali się kolejni eksperci, kolejne artykuły, kolejne tematy. Poszerzyłam również tematykę i obecnie tworzymy Strefę Rozwoju Osobistego w 3 obszarach: Rozwój Osobisty, Praca Zawodowa, Życie Rodzinne.

I tutaj znowu pojawia się kolejna przyjaciółka – Magda – redaktorka, dziennikarka, radiowiec, również młoda mama. Dołączyła do mnie i prowadzi pełną redakcję portalu, przeprowadza wywiady z ekspertami, pisze artykuły, opracowuje podcasty od strony technicznej. Postawiłyśmy na jakość.

Specjaliści od wyciągania mam z domów?

Okazuje się zatem, że biznes on-line może być świetnym rozwiązaniem dla młodych mam. Pozwala na elastyczne łączenie pracy z opieką nad dziećmi. Nasza platforma umożliwia to młodym mamom – psychologom, coachom, trenerom. Nie tylko tym zaawansowanym w świecie on-line, ale również tym, dla których jest to całkiem „czarna magia”.

Umożliwiamy ekspertom publikowanie artykułów w formie serii tematycznych, co pozwala na sprawdzenie swojego pomysłu, zweryfikowanie czy temat jest ciekawy dla odbiorców. Naszą silną stroną jest praca redaktorska Magdy, która zapewnia profesjonalną korektę i redakcję tekstów. Eksperci dostają od nas również możliwość stworzenia swojej podstrony tzw. wizytówki eksperta, zatem na tym etapie możliwe jest sprawdzenie pomysłu bez konieczności uruchamiania własnej www.

Kolejnym krokiem może być stworzenie swojego pierwszego kursu on-line. Tutaj mamy dwie opcje:

  • stworzenie kursu bezpłatnego to idealne rozwiązanie dla osób, które budują swoją publiczność i markę osobistą, dla ekspertów pragnących przetestować swoje nowe pomysły w świecie on-line;
  • kurs płatny to idealne rozwiązanie dla tych, którzy decydują się poszerzyć działalność o strefę e-learningową, mając już gotowe produkty offline warsztaty stacjonarne, książki etc.

Kogo może zainteresować współpraca z nami?

Jeśli:

  • jesteś psychologiem/coachem/trenerem,
  • chcesz dołączyć do grona naszych autorów,
  • planujesz wzbogacić swoją ofertę o produkty on-line szukasz sposobów na dotarcie do nowych odbiorców,
  • chcesz stworzyć swój kurs on-line.

Zapraszamy do współtworzenia naszego portalu i społeczności osób zainteresowanych rozwojem osobistym. Wspieramy na co dzień ekspertów, pragnących dzielić się wiedzą z obszaru: Rozwój Osobisty; Rodzina, Relacje, Związki; Biznes i Kariera.

Naszym czytelnikom, słuchaczom i kursantom przekazujemy treści wspierające ich w codziennym życiu zawodowym i rodzinnym. Staramy się prezentować takie materiały, które mogą być pomocne na różnych etapach życia.

Wszystkich zainteresowanych zapraszam do kontaktu: motivita.pl/kontakt.

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej akcji pod hasłem:

„Wystartuj ze swoim biznesem on-line”. Wszelkie szczegóły znajdziesz tutaj >>>

Zgłoszenia przyjmujemy od 5 lipca do 20 sierpnia.

A od razu pobierz Niezbędnik Eksperta w świecie on-line.

Zdjęcia: Kyzioł Photo.

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jestem założycielką i CEO portalu motivita.pl. Zarządzam platformą e-learningową z kursami on-line z obszaru rozwoju osobistego. Współpracuję z grupą psychologów, coachów oraz trenerów. Wierzę, że planowanie i odpowiednia strategia działania pomagają realizować nawet najbardziej niezwykle projekty.
Podyskutuj

Praca i macierzyństwo – jaki zawód wybrać?

Wiele mam szuka możliwości pracy zdalnej, która pozwoliłaby jednocześnie na opiekę nad dzieckiem w domu. Znalezienie pracy idealnej z elastycznym grafikiem to duże wyzwanie. Podpowiadamy, w jakiej branży warto szukać, a następnie jak się zorganizować, żeby skutecznie połączyć macierzyństwo z obowiązkami zawodowymi.
mama siedzi na podłodze z laptopem na kolanach obok bawi się dziecko

Praca i macierzyństwo – jaki zawód wybrać?

Praca i jednoczesna opieka nad dzieckiem to nie lada wyzwanie. Przyjęcie zlecenia, choćby na część etatu, wpływa jednak pozytywnie na nastrój i poczucie samorealizacji mamy. Jednym z prostszych pomysłów może okazać się opieka nad dzieckiem, najlepiej w podobnym wieku do własnej pociechy. Brzdące będą miały towarzystwo, a mama dodatkowy zarobek.

Inny sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym to pieczenie ciast na zamówienie. Jeśli lubisz gotować i eksperymentować w kuchni, dlaczego by nie przerodzić tego w własną działalność? Możesz przygotowywać piękne torty na zamówienie albo catering na wydarzenia i eventy. Rozważ również założenie bloga o kulinariach, żeby dzielić się pomysłami na przepisy z innymi mamami. Wykorzystaj to, w czym jesteś dobra, a następnie stwórz sklep internetowy i sprzedawaj swoje rękodzieło: biżuterię, obrazy, kosze upominkowe.

Niektóre mamy decydują się na założenie bloga, często o charakterze parentingowym. Konkurencja w branży jest jednak dość spora. Równie ciężko rozpocząć działalność w zakresie marketingu online, na przykład jako copywriterka. Autorów tekstów jest w sieci dużo, dlatego zarobki początkowo mogą wydawać się bardzo niskie. Istnieją jednak liczne portale dla freelancerów, na których codziennie pojawiają się oferty związane z tłumaczeniami lub copywritingiem, jak na przykład Useme, Freelanceria, Fiverr, czy Freelancer.

Wystarczy założyć profil i aplikować na wybrane zlecenia. Do pracy potrzebny będzie jedynie laptop i dobre połączenie z Internetem, można też zainstalować usługę VPN, która zapewni dostęp do zagranicznych witryn bez względu na blokadę krajową i dodatkową warstwę bezpieczeństwa. Po zakończeniu pracy zarówno freelancer jak i klient wystawiają sobie opinie – w miarę zbierania pozytywnych komentarzy, zarobki rosną.

Jak efektywnie zorganizować dzień pracy?

Najważniejszy krok to umiejętne przygotowanie miejsca pracy, zwłaszcza jeśli wybierzesz pracę o charakterze biurowym. Nie zawsze będzie możliwość przeznaczenia całego pokoju, ale powinien to być chociaż spokojny kącik. W przypadku starszych dzieci trzeba będzie wytłumaczyć im, że w tym konkretnym miejscu mama pracuje i nie można jej przeszkadzać kiedy tam przebywa. Powinno to być miejsce dobrze oświetlone, niedaleko od wtyczki do ładowania komputera.

Harmonogram zależeć zapewne będzie od wieku dziecka i specyfiki pracy. Najwygodniej – w miarę możliwości – ustalić stałe godziny i na ten czas zaplanować dziecku zajęcia. Twórz listy zadań i odhaczaj zrealizowane pozycje. Możesz skorzystać z dostępnych aplikacji mobilnych, które pomogą zorganizować home office.

LastPass to świetny generator i menedżer haseł – nie trzeba wymyślać długich i skomplikowanych haseł do każdej witryny – wystarczy zapamiętać jedno hasło główne, a system sam i bezpiecznie wprowadzi je w polu logowania. Alegra to aplikacja księgowa dla mikro i małych przedsiębiorstw, która bardzo pomaga w uporządkowaniu finansów, a Tasks organizuje dzień pracy pod kątem liczby zadań do wykonania. Trello pozwala na tworzenie wirtualnych notatek w formie tablic do zapamiętania oraz na dodawanie zdjęć i plików.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:

Jak szukać pracy w czasie pandemii? 5 kroków

Koronawirus nagle zmienił rzeczywistość, niespodziewanie wiele z nas zostało zmuszonych do aktywnego poszukiwania nowej pracy. Warto podkreślić hasło - aktywnego, ponieważ wejście na popularny portal z ogłoszeniami od pracodawców i kliknięcie w przycisk aplikuj, dziś nie jest wystarczające. Jeszcze kilka miesięcy temu zdecydowanie byłoby to właściwe, dziś musimy zrobić coś więcej. Uwaga! Będzie to wymagało poświęcenia czasu oraz zaangażowania.
młoda kobieta siedzi przed ekranem monitora i szuka pracy

Jak szukać pracy w czasie pandemii?

Poniżej znajdziecie kilka wskazówek, dzięki którym staniecie się bardziej widoczne dla potencjalnych pracodawców, jednocześnie zwiększając swoje szanse na otrzymanie nowej, wymarzonej oferty pracy w tym trudnym czasie. Sytuacja ta wywołuje stres, ale zdecydowanie jest do opanowania.

1. Odwiedź co najmniej kilka miejsc publikujących oferty pracy

Przeanalizuj portale, które publikują ogłoszenia o pracę. Sprawdź, w jakich miejscach można znaleźć interesujące Cię oferty, nie skupiaj się wyłącznie na jednym czy dwóch portalach, które są wszystkim znane. Zajrzyj również na portale, które są skierowane do osób związanych z konkretnymi branżami np. HR, IT, TSL. Użytkownicy Linkedin mogą skorzystać z zakładki OFERTY PRACY, dostaniecie tu również propozycje ofert w oparciu o Wasz profil zawodowy.

Co więcej, agencje pracy często publikują ogłoszenia wyłącznie na swoich stronach, warto więc zajrzeć na te strony bezpośrednio. Twoja aktywność nie może się zakończyć na przesłaniu CV.

Przeczytaj także: Zawody po kryzysie – kto będzie miał pracę?

2. Pokaż, że jesteś zmotywowana – zbuduj relacje

Przesłałaś już CV? Świetnie! Teraz czas na nawiązanie kontaktu z przedstawicielami firm, do których aplikowałaś. Niemal 100% firm posiada swoje strony internetowe, dzięki czemu kontakt z nimi jest bardzo łatwy. Nic prostszego, niż wykonanie telefonu i po krótkim przedstawieniu dopytanie, czy CV dotarło lub po prostu czy proces jest w dalszym ciągu aktualny. Informacja na temat tego, czy rekrutacja jest prowadzona lub czy została wstrzymana jest bardzo ważna. Jeśli rzeczywiście tak będzie, skup się na miejscach, gdzie procesy są kontynuowane.

Jeśli nie jesteś fanką rozmów telefonicznych z nieznanymi osobami, sprawdź kontakt do osoby odpowiedzialnej za procesy rekrutacyjne i wyślij maila lub wiadomość poprzez Linkedin do osoby, która odpowiada za obszar związany z pozyskiwaniem talentów.

Co zyskasz kontaktując się bezpośrednio? Przede wszystkim zaprezentujesz się jako osoba zmotywowana i zdeterminowana, aby dołączyć właśnie do tej konkretnie, a nie innej przypadkowej organizacji. Nawet jeśli w tym momencie nie uda Ci się zdobyć wymarzonego stanowiska, zostawisz po sobie ślad w postaci pozytywnego wrażenia i zwiększysz szansę na kontakt w przyszłości. To bardzo częsta praktyka, aby powracać do kandydatów z wcześniejszych procesów, którzy wyróżnili się na tle innych osób.

Interesują Cię nasze propozycje dla rodziców?

Zapisz się do newslettera Mamo Pracuj i nie przegap żadnych nowości!

Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych na zasadach określonych w polityce prywatności. W każdej chwili zgodę możesz wycofać.

3. Znajdź interesujących Cię pracodawców i nawiąż z nimi kontakt

Jakie firmy z lokalnego rynku wydają Ci się szczególnie atrakcyjnymi pracodawcami? Uwielbiasz ich produkty? Jesteś przekonana, że świadczą usługi na wysokim poziomie? Twoi znajomi pracowali w tej firmie i rekomendują ją? Nic prostszego, wystarczy wziąć telefon i skontaktować się z nimi, nawet jeśli aktualnie nie znalazłaś w sieci informacji o otwartej rekrutacji. Przed rozmową zastanów się jaka jest Twoja motywacja, daj argumenty, pokaż dlaczego warto z Tobą kontynuować rozmowę. Kto wie może akurat szukają kogoś z kompetencjami podobnymi do tych które posiadasz!

Przeczytaj też: Rynek pracy w trakcie i po pandemii. Możliwe scenariusze, szanse i ryzyka

4. Rozwiń sieć kontaktów i odśwież znajomości

Poczta pantoflowa ma dużą moc, dlatego warto wśród rodziny, znajomych, byłych współpracowników podzielić się informacją, że aktualnie poszukujesz pracy. Koniecznie poproś, aby takie osoby dały Ci znać, jeśli zauważą nowe oferty w obszarze, który Cię interesuje.

Daj znać Twojej sieci kontaktów na Linkedin, jeśli zgodzą się udostępnić Twój post, będzie widoczny dla większej liczby osób. Wykorzystaj fakt, jeśli w przeszłości kontaktował się z Tobą jakikolwiek rekruter. Nawet jeśli nie byłaś zainteresowana zmianą pracy, odśwież kontakt i wróć do rekrutera z informacją, że to dobry moment, aby porozmawiać o ewentualnych zmianach.

5. Daj sobie czas na wybór najlepszej drogi rozwoju

Pozwól sobie na chwilę wytchnienia i zastanowienia. Postaraj się wyciągnąć wnioski i choć jeden pozytyw z zaistniałej sytuacji. Dokładnie przeanalizuj, w którym kierunku chcesz się rozwijać, jaka rola jest dla Ciebie najbardziej atrakcyjna. To dobry moment, aby zastanowić się nad rozwojem nowych czy dotychczas zdobytych umiejętności. Jeśli w przeszłości rozważałaś zmianę branży, to może jest to dobry moment, aby dołączyć do firm aktualnie prężnie działających. np. FMCG, IT, logistyka, branża medyczna czy budowlana.

Konsekwencje związane z pojawieniem się COVID-19 sprawiły, że kryzys pojawił się w wielu branżach. Nie jest to dobry moment, aby wysłać CV i czekać na kontakt. Zauważcie, że wiele osób może znajdować się w podobnym momencie i ich schemat działania będzie zgodny z zasadą “wysłać – czekać”. Wyjdźcie z inicjatywą, zróbcie coś ponad standard i uwierzcie w siebie, a na pewno zostaniecie zauważone na rynku pracy.

Życzę Wam powodzenia w poszukiwaniach Waszego wymarzonego miejsca pracy!

Przeczytaj też: Szukasz pracy? Sprawdź, jak zmienił się rynek zatrudnienia w okresie pandemii

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Psycholog biznesu, łącząca sprzedaż z rekrutacją. Obecnie pracuje w agencji doradztwa personalnego, jako konsultant 360, łącząc kandydatów z potencjalnymi pracodawcami. Jednocześnie wykorzystuje swoje doświadczenie zdobyte w sprzedaży powierzchni reklamowych. Prywatnie mama Maksia wierząca, że macierzyństwo i rozwój zawodowy to świetnie połączenie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×