Czego szukasz

Biznes kocha Kobiety – ale przygotuj się do tej miłości! Spotkanie w Trójmieście

Pewnie marzysz po cichu o własnej firmie, ale obawy biorą górę i czekasz…czekasz… Bo jak się do tego przygotować? Chodzić na szkolenia, inspirować się, rozmawiać z innymi kobietami. Nabywać odpowiednich kompetencji. Starać się jak najlepiej przygotować i wyczuć dobry moment na „skok” w biznes, bez względu na to, czy to jest własna działalność, czy awans w korporacji. Teraz masz okazję przekonać się sama, 28 września w Trójmieście na spotkaniu „Biznes kocha Kobiety”, gdzie cztery kobiety opowiedzą jak to było i jest w ich biznesach. Trochę o promocji marek, trochę o sprzedaży, a przede wszystkim o tym jak wystartować na swoim oraz jakich błędów nie popełniać, bo początki zawsze są trudne. Zapraszamy w imieniu Organizatora Fundacji Ad Fontes.

  • Marzena Gólska - 23/09/2016
kobiety biznesu

Czy uczyć można się wyłącznie na własnych błędach? Niekoniecznie!
Przyjdźcie na spotkanie, które pomoże Wam w podjęciu decyzji o rozpoczęciu własnej działalności, realizacji marzeń oraz odpowiedzi na pytanie, czy to jest odpowiedni moment, by opuścić korporację? A dla prowadzących własny biznes, otrzymacie praktyczne wskazówki dla rozwoju siebie i własnej firmy.

„Biznes kocha Kobiety” zaprezentują cztery wspaniałe kobiety, które chętnie podzielą się swoją wiedzą:

  • Joanna Cieślak Ospalska, Autopromocja z klasą.

Joanna podzieli się z Wami swoim doświadczeniem związanym z promocją marek w mediach. Opowie, jak ważny jest brand journalism dla każdej, nawet najmniejszej firmy. Przekona, że odchodzi się od pisania nudnych informacji prasowych, za to zaczyna się opowiadać historie. Wzbudzanie emocji, tworzenie atmosfery, zaciekawienie sobą, swoim projektem, misją, ideą…
Wciąż wiele osób, zwłaszcza kobiet, czuje się nieswojo na myśl, że mogłaby promować się w mediach. Obawia się zarzutu nachalności. Dlatego podczas naszego spotkania Joanna pokaże Wam możliwe drogi “autopromocji z klasą”. Przekonacie się też, czy i jak można poderwać dziennikarza… 😉

  • Monika Kowalska-Aćimović, Nie sprzedawaj! …ale niech od Ciebie kupują.

Monika gwarantuje 30 minut praktycznej wiedzy na temat sprzedaży. Dzięki niej poznacie moc właściwie zadawanych pytań. Dowiecie się, dlaczego odpychanie jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na przyciąganie. Monika wytłumaczy, w jaki sposób dobrze „zdiagnozowany” Klient poczuje, że trafił na kompetentną osobę, która zrozumie jego oczekiwania.

  • Karolina Sozańska, Wydaje Ci się czy wiesz na pewno? Kiedy zamienić korpo na swoje?

Skąd wiedzieć, czy dany moment to czas na zmianę ścieżki zawodowej i życiowej? Jaką podjąć decyzję? Przecież… może się nie udać!
Te i wiele innych pytań zaprzątało głowę Karoliny do momentu, kiedy wiedziała, że to już czas. Dziś już wie, że ten moment był właściwy, bo z perspektywy czasu najważniejsze jest to wewnętrzne WIEM. O dojściu do WIEM, o LUDZIACH, o WIERZE WE WŁASNE: JA MOGĘ, JA CHCĘ, O INTUICJI i SPLOTACH OKOLICZNOŚCI – o tym właśnie będzie ta historia…

  • Iza Kielusiak, Popełniłam kilka błędów przy zakładaniu firmy, Ty nie musisz.

Podczas spotkania Iza opowie o biznesowych żółtodziobach i ich najczęstszych błędach. Zaliczyła je wszystkie, więc jej wiedza wynika z praktycznego doświadczenia. Pokaże też, jakich narzędzi można użyć, aby zminimalizować ryzyko i zmniejszyć koszty porażki. Powie, czemu osoby rozpoczynające własne biznesy popełniają podstawowe błędy.

Rezerwacja biletów >>

Szczegóły spotkania >>

Wydarzenie na FB >> 

biznes-kocha-kobiety-plakat

Zdjęcia: Fundacja Ad Fontes, Biznes kocha Kobiety.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Marzena Gólska
Jestem mamą 4-letniego Oskara. Pracowałam w marketingu oraz w projektach unijnych. Podczas „urlopu” macierzyńskiego moją firmę zamknęli, a ja pozostałam bez pracy. Przez kilka lat spędzonych z dzieckiem miałam dużo czasu na przemyślenia i ostatecznie postanowiłam robić to, co kocham najbardziej, czyli pracując wspierać inne mamy. Dodatkowo kocham jogę, spacery, podróże i długie spanie ;)
Podyskutuj

Jak założyć własną firmę? – 21 wskazówek dla każdej mamy

Myślisz o założeniu własnej działalności? Chciałabyś dowiedzieć się jakie będziesz płacić składki? Kiedy możesz zacząć od działalności nierejestrowanej? Czy możesz założyć firmę na macierzyńskim? W końcu, czy dostaniesz dotację? Mam dla Ciebie 21 wskazówek, które podpowiedzą Ci jak założyć własną firmę.
  • Joanna Gotfryd - 12/06/2019
21 wskazówek jak otworzyć własną firmę

Jak założyć własną firmę?

Własny biznes to coś o czym myśli wiele mam. Jeśli i Tobie chodzi po głowie, skorzystaj z wiedzy, którą zebrałyśmy w tym miejscu specjalnie dla Was!

Zakładanie własnej firmy – działalność nierejestrowana i mały ZUS:

Na czym polega działalność nierejestrowana?

Jaki jest maksymalny okres ulg przy zakładaniu działalności?

Konstytucja biznesu – prowadzenie firmy będzie łatwiejsze

Ulga na start dla nowych przedsiębiorców

Ulga na start – pół roku bez ZUS – nowe przepisy

Pieniądze na własny rozwój:

Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER?

9 pomysłów skąd wziąć pieniądze na rozwój zawodowy

Pożyczki na kształcenie Twoją szansą na rozwój

Dotacje na własną firmę:

Czy na urlopie macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Jak wypełnić wniosek i dostać dotację na założenie firmy?

Dotacja na założenie firmy – jak się o nią starać?

Własny biznes – zakładanie, finansowanie i inne:

Własna firma, czy się do tego nadajesz? Zalety i wady własnego biznesu

Czy pobierając świadczenie rodzicielskie można założyć działalność gospodarczą?

12 podpowiedzi jak założyć biznes bez pieniędzy

Jak założyć firmę – własna działalność krok po kroku

Własna firma na etacie, czy to się opłaca?

Własna firma na macierzyńskim

Jak założyć działalność gospodarczą na macierzyńskim krok po kroku?

Koniec urlopu macierzyńskiego – czy warto założyć działalność gospodarczą?

Zasiłek macierzyński i działalność gospodarcza – wszystko co musisz wiedzieć o składkach

Historie mam które założyły własne firmy:

9 historii kobiet, które dzięki fotografii pracują z pasją

3 historie mam, które założyły biznes on-line po urodzeniu dziecka

A może jest jeszcze coś, co chciałabyś wiedzieć na temat zakładania własnej firmy? Napisz do nas!

Spodobał Ci się ten materiał? Udostępnij go proszę, niech ta wiedza idzie w świat!

Zdjęcie: Pixabay.com

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail