Czego szukasz

Bezpłatne warsztaty dla kobiet „Sukces TO JA” w Elblągu już 11 maja!

W ramach ogólnopolskiego programu aktywizacji zawodowej kobiet „Sukces TO JA”, 11 maja w Hotelu Elbląg, odbędą się bezpłatne warsztaty z ekspertami i praktykami biznesu dedykowane kobietom pragnącym założyć własną firmę. Udział jest bezpłatny.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 02/05/2017
zdjęcie z jednej z edycji warsztatów  Sukces To Ja

Warmińsko-mazurska konferencja w ramach programu ,,Sukces TO JA” odbędzie się już 11 maja w Hotelu Elbląg, w godzinach 8:30 – 16:30.

Sukces TO JA

Największy w Polsce program wzmacniania aktywności zawodowej kobiet, zainicjowany przez Sukces Pisany Szminką i firmę Coca-Cola. Kierowany jest do kobiet chcących powrócić na rynek pracy, znaleźć lepszą pracę lub zdobyć wiedzę i kompetencje niezbędne do tego, by założyć i prowadzić działalność gospodarczą lub start-up. Program zakłada różnorodne działania mające na celu podniesienie kompetencji kobiet – przedsiębiorców oraz pracowników. Wszystko jest całkowicie bezpłatne. Obowiązuje tylko rejestracja na dedykowanym portalu https://sukcestoja.pl/.

Program oparty jest na dwóch obszarach, kluczowych dla aktywizacji zawodowej kobiet:

  • poszerzanie kompetencji i wiedzy;
  • umożliwienie wymiany doświadczeń i znalezienia inspiracji.

W ramach wydarzenia odbędą się warsztaty odpowiadające na potrzeby kobiet planujących założyć własną działalność. Uczestniczki otrzymają kompleksową wiedzę z zakresu tworzenia modelu biznesowego, poszukiwania finansowania oraz posługiwania się social media oraz językiem korzyści w kontaktach z klientami i partnerami biznesowymi.

Warsztaty „Sukces TO JA” odbyły się już w Warszawie, Katowicach, Bydgoszczy, Radomiu, Krakowie, Trójmieście i Rzeszowie. Uczestniczyło w nich ponad 1000 kobiet.

W programie także najnowszy Power Speech Olgi Kozierowskiej pt. „Mój Przyjaciel Kryzys”.

Dlaczego ten rodzaj wsparcia jest tak potrzeby kobietom w Polsce?  – Bardzo mocno wierzymy w potencjał kobiet. Jest to grupa z jednej strony nastawiona na rozwój, kształcenie się, z drugiej natrafiająca na rynku na szereg barier, z którymi muszą sobie radzić – przekonuje Olga Kozierowska, założycielka organizacji Sukces Pisany Szminką.

Z czego jeszcze możesz skorzystać?

Na program „Sukces TO JA” oprócz bezpłatnych konferencji i warsztatów składa się także kompleksowy portal wiedzy dedykowany kobietom www.sukcestoja.pl, na którym znajdują się wideo-szkolenia, interaktywne wykłady i ćwiczenia, pigułki wiedzy oraz szereg innych narządzi pozwalających w krótkim czasie opanować niezbędne kompetencje zawodowe.

Portal jest podzielony na trzy sekcje: JA-biznes – odpowiadający na potrzeby kobiet planujących założyć własną działalność, JA-kariera – opracowany z myślą o kobietach poszukujących pracy lub chcących ją zmienić oraz Inspiracje, zawierający ciekawe informacje o szeroko rozumianej aktywności zawodowej kobiet. Z portalu korzysta już blisko 2 tys. kobiet.

W projekt zaangażowało się wielu ekspertów, którzy pragną dzielić się wiedzą, inspirować i motywować innych do działania. Są wśród nich: Ewa Foley ceniona promotorka pozytywnego życia, Marzena Chełminiak dziennikarka radiowa oraz life coach, Joanna Ceplin, ekspert ds. skutecznej komunikacji w social media, twórczyni markaonline.pl, Olga Zarachowicz ekspert w obszarach HR i negocjacji, Dorota Stasikowska-Woźniak założycielka Dress for Success Poland, Jarosław Gibas socjolog, autor wielu książek z zakresu inteligencji emocjonalnej i psychologii rozwoju, Dominika Nawrocka, przedsiębiorczyni i autorka książki ,,Kobieta i pieniądze”, Aneta Wątor ekspert od metody Kaizen oraz Olga Kozierowska założycielka organizacji Sukces Pisany Szminką.

Program z misją

Sukces Pisany Szminką jest pierwszą w Polsce organizacją, która kompleksowo wspiera i promuje działania kobiet w obszarach nauki, kultury i biznesu. Została utworzona w 2008 roku z inicjatywy Olgi Kozierowskiej. Misją Sukces Pisanego Szminką jest inspirowanie kobiet do podejmowania odważnych działań, spełniania marzeń, nagłaśnianie ich sukcesów w mediach oraz dostarczanie fachowej wiedzy, niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego. Więcej informacji znajduje się na stronie: www.sukcespisanyszminka.pl

W trakcie szkoleń i warsztatów można zdobyć praktyczną wiedzę o prowadzeniu firmy, np. w obszarze prawno-organizacyjnych, finansowym, ale też marketingu, promocji. Poruszany jest też aspekt kierowania swoją ścieżką rozwoju w firmie. Są także wzmacniane kompetencje miękkie, np. budowanie motywacji, siły przekonywania, pewności siebie. Spotkania są prowadzone zarówno w dużych miastach, do których przyjeżdżają ludzie w poszukiwaniu pracy, ale też w mniejszych miejscowościach, w których bezrobocie jest większym problemem.

Inauguracyjne spotkanie programu odbyło się 27 października 2016 r. w Warszawie. Do tej pory podczas wszystkich bezpośrednich spotkań przeszkolonych zostało ok. 400 kobiet. Wszystkie miały możliwość poszerzenia swojej sieci kontaktów zawodowych, ale także poznać tajniki prowadzenia działalności gospodarczej oraz skutecznego kierowania swoją karierą zawodową.

Kiedy i gdzie?

Warmińsko-mazurska konferencja w ramach programu ,,Sukces TO JA” odbędzie się już 11 maja w Hotelu Elbląg, w godzinach 8:30 – 16:30.

Udział w konferencji jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona. Aby wziąć udział należy się zarejestrować na www.sukcestoja.pl.

Zdjęcie: organizatora wydarzenia

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Dlaczego warto pracować w State Street Bank? Relacja z Dnia Otwartego dla Mam w Krakowie

25 marca spotkaliśmy się na Dniu Otwartym dla Mam w krakowskiej siedzibie State Street Bank. Dowiedz się kogo do pracy szuka State Street w Krakowie i co najbardziej podobało się uczestniczkom spotkania?
  • Joanna Gotfryd - 24/06/2019
Dzień otwarty dla Mam w State Street w Krakowie

Dlaczego warto pracować w State Street Bank?

State Street Bank to światowy lider wśród dostawców usług finansowych i jeden z największych banków powierniczych z centralą w Bostonie. Działa na 100 rynkach finansowych i zatrudnia ponad 35 000 pracowników. W Polsce jest od 2007 roku, a jego biura znajdują się między innymi w Krakowie i Gdańsku.

Firma wspiera rodziców w godzeniu ról, oferując im bogaty pakiet benefitów.

Zapoznaj się z profilem State Street w Bazie Pracodawców Przyjaznych Mamie >>>

Dzień Otwarty dla Mam w Krakowie

Spotkanie w Krakowie odbyło się 25 marca 2019 r. w biurze State Street przy ul. Podgórskiej. Mamy licznie przybyły na spotkanie, nie zabrakło również dzieci.

Dzień otwarty dla Mam w State Street w Krakowie

State Street Bank, czyli przyjazna firma

Dzień Otwarty dla Mam rozpoczął się od powitania uczestniczek przez Annę Germugę – Specjalistę ds. Relacji z Uczelniami.

Uczestniczki miały okazję dowiedzieć się, czym zajmuje się firma State Street i jaki zakres wsparcia oferuje swoim pracownikom oraz jak można dołączyć do grona pracowników State Street – prezentację prowadziła Magdalena Mardosz – Manager ds. Marketingu.

Dzień otwarty w State Street Kraków

Rozmowa panelowa i networking

Kolejnym punktem programu była rozmowa panelowa pt: „Poznaj mamy pracujące w State Street Bank”.

O swojej pracy w firmie i wsparciu, na jakie mogą liczyć od pracodawcy z Anią Łabno-Kucharską z Mamo Pracuj rozmawiały panie:

  • Renata Szostak – Dyrektor ds. Personalnych
  • Agnieszka Langer-Krol – Dyrektor ds. Wsparcia Zarządu
  • Anna Ciężadło – Starszy Menedżer Zespołu ds. Obsługi Klienta
  • Monika Lis – Trener i twórca szkoleń technicznych w firmie

Dziewczyny uczestniczące w rozmowie wspominały o różnych benefitach, które oferuje im firma a które bardzo cenią sobie jako pracujące zawodowo mamy. Są to w szczególności elastyczne godziny pracy, praca zdalna lub zatrudnienie na część etatu. Dodatkowo dofinansowanie do żłóbków i przedszkoli czy pakiet medyczny VIP z możliwością wizyt w domu oraz wsparcie innych rodziców w ramach działającego w firmie Working Parents Club, to tylko kilka przykładów z bogatej listy wsparcia.

Następnie nadeszła pora na networking – mamy chętnie pytały zatrudnione panie o możliwości pracy, o to, jak wygląda rekrutacja oraz praca na co dzień w międzynarodowej korporacji.

Zainteresowane osoby mogły również wziąć udział w krótkiej wycieczce po biurze.

State Street Kraków - Dzień otwarty dla Mam

Hit – warsztat rekrutacyjny

Ostatnim punktem programu był warsztat rekrutacyjny – czyli kilka słów o procesie rekrutacyjnym i sesja Q&A – który bardzo ciekawie poprowadziła Anna Germuga.

Praktyczne wskazówki, bardzo przydatne w procesie rekrutacji do State Street Bank bardzo spodobały się mamom. Z sali padło bardzo wiele pytań, a uczestniczące w spotkaniu mamy doceniły praktyczne porady i gotowe wskazówki.

Tutaj możesz przeczytać relację ze spotkania w Gdańsku, które odbyło się kilka dni wcześniej. >>>

Dowiedz się więcej jakie wsparcie oferuje State Street swoim pracownikom i na jakie oferty pracy w Krakowie oraz w Gdańsku możesz aplikować już teraz!

Logo firmy State Street

Zdjęcia: własność State Street Bank w Polsce

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Jak prawidłowo wypełnić JEDZ?

Błąd polegający na wpisaniu w wymaganym polu numeru identyfikacji podatkowej „Numer VAT” numeru niepoprzedzonego prefiksem PL nie musi być w żaden sposób konwalidowany. Jest to brak natury formalnej. W obrocie krajowym polski wykonawca w ogóle nie ma obowiązku wskazywania prefiksu PL.
  • Zofia Kowalska - 21/06/2019

Problem

Zgodnie z instrukcją wypełniania jednolitego europejskiego dokumentu zamówienia z 14 lutego 2018 r. zamieszczoną na stronie UZP w części II „Informacje dotyczące wykonawcy” w przypadku wykonawców posługujących się numerem VAT należy wpisać NIP poprzedzony symbolem PL.

Jak prawidłowo postąpić, jeśli ofertę złożył wykonawca, który posługuje się numerem VAT i który wpisał w wyznaczonym miejscu numer identyfikacji podatkowej, ale niepoprzedzony symbolem PL, tak jak nakazuje Instrukcja. Czy w związku z tym zamawiający może uznać, że miejsce „Numer VAT” zostało prawidłowo wypełnione, czy powinien wezwać wykonawcę do uzupełnienia JEDZ w powyższym zakresie?

Rozwiązanie

Wykonawca w postępowaniach o wartości powyżej progów unijnych zgodnie z art. 25a ust. 2 Prawo zamówień publicznych jest zobowiązany złożyć oświadczenie w postaci jednolitego dokumentu. Zgodnie z formularzem stanowiącym załącznik do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2016/7 z 5 stycznia 2016 r. (Dz. Urz. UE nr L 3 z 6 stycznia 2016 r.) w sprawie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ), wykonawcy wypełniają odpowiednio część II:

  • A (informacje ogólne),
  • B (informacje dotyczące osób reprezentujących),
  • C (informacje dotyczące podmiotów trzecich),
  • D (informacje dotyczące podwykonawców), oraz części od III do VI formularza.

W części I A (JEDZ) wykonawca jest zobowiązany uzupełnić informacje dotyczące numeru VAT. W formularzu należy wpisać „Numer VAT, jeżeli dotyczy” lub alternatywnie: „Jeżeli numer VAT nie ma zastosowania, proszę podać inny krajowy numer identyfikacyjny, jeżeli jest wymagany i ma zastosowanie”.

Co zrobić z niekompletnym JEDZ? Sprawdź >>

To oznacza, zgodnie z zamieszczonym komentarzem do wypełniania JEDZ dostępnym na stronie UZP, że wykonawcy posługujący się numerem VAT powinni wpisać ten numer (numer identyfikacji podatkowej poprzedzony symbolem PL). Zatem wykonawca jest zobowiązany uzupełnić JEDZ o informacje w zakresie numeru identyfikacji podatkowej poprzedzonego symbolem PL (gdy posługuje się numerem VAT) bądź numeru, którym posługuje się w związku z prowadzoną działalnością (np. REGON).

Natomiast osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej będące wykonawcami zamieszczają numer ewidencyjny PESEL, jeżeli posługują się nim do celów podatkowych.

Zauważyć należy, że przedsiębiorcy nadawany jest unikatowy numer identyfikacji podatkowej – NIP. Jest to dziesięciocyfrowy numer identyfikacji podatkowej. Jeśli do numeru NIP dodamy symbol (prefiks) PL, stanie się on jednocześnie numerem identyfikacji podatkowej VAT UE.

W obrocie krajowym NIP z prefiksem PL nie jest obowiązkowy, aby zaś móc używać prefiksu PL, konieczna jest osobna rejestracja. Podmioty zarejestrowane w kraju jako podatnicy VAT czynni, będący równocześnie zarejestrowanymi podatnikami VAT UE, nie powinny tym samym w transakcjach krajowych posługiwać się numerem identyfikacji podatkowej zawierającym prefiks PL.

Zgodnie z art. 97 ust. 10 ustawy o VAT krajowi podatnicy VAT są zobowiązani do posługiwania się NIP z przedrostkiem PL w przypadku dokonywania wewnątrzwspólnotowego nabycia, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów lub przy nabywaniu usług, o których mowa w art. 28 ust. 3, 4, 6 i 7 ustawy o VAT. Wobec powyższego można stwierdzić, iż ujęcie w treści JEDZ prefiksu PL ma charakter wyłącznie informacyjny i dotyczy wyłącznie sytuacji wskazanych powyżej.
Jego brak zaś nie będzie stanowił błędu w rozumieniu art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, który prowadziłby do konieczności wezwania wykonawcy do złożenia ponownie formularza JEDZ poprawionego o wpis w postaci prefiksu PL.

Więcej o jednolitym europejskim dokumencie zamówienia na www.portalzp.pl

Andrzej Łukaszewicz – konsultant Polskiego Związku Rzeczoznawców Zamówień Publicznych, prowadzi szkolenia zarówno dla zamawiających, jak i wykonawców, reprezentuje przed KIO, ekspert Portalu Zamówień Publicznych i Prywatnych www.portalzp.pl

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Zofia Kowalska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail