Czego szukasz

Bądź otwarta – X konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet

Nie musisz zgadywać jaka będzie przyszłość. Nie musisz się jej bać, ani na nią czekać. Możesz być jedną z tych, które wiedzą, co widać na horyzoncie. Możesz być jedną z tych, które kształtują swoją przyszłość. Jak? Bądź otwarta i zobacz swój biznes z perspektywy jutra.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 22/05/2017
sala pełna słuchaczy, na której odbywa się prelekcja

Bądź otwarta.

Na nowe technologie i zmiany, które przynoszą. Bądź otwarta na ludzi i na nowe metody współpracy. Nie zamykaj swojej firmy pod kloszem, z obawy przed konkurencją. Bądź otwarta i zobacz to, na co inni zamykają oczy. Tam gdzie są zagrożenia, są też szanse na rozwój.

Już 31 maja w Centrum Konferencyjnym Muranów w Muzeum Polin odbędzie się X konferencja Sieci Przedsiębiorczych Kobiet. Hasłem przewodnim tegorocznego wydarzenia jest „Be Open. Zobacz biznes z perspektywy jutra”.

Dla Czytelniczek Mamo Pracuj mamy 20 % zniżkę na hasło: MumsX

Program wydarzenia.

9:15 – 9:30 Katarzyna Wierzbowska i Dorota Czekaj, powitanie.

9:30 – 9:45 wystąpienia współorganizatora: Miasta St. Warszawy oraz partnera – Citi Handlowy.

9:45 – 10:10 Marek Staniszewski, Heuristica, Improwizacja – znaczenie – prowokacja.

W zmieniającym się otoczeniu biznesowym, społecznym i technologicznym każda zmiana może stanowić barierę lub szansę. Jeśli ma być szansą, to wymaga postawy otwartości, elastyczności i szybkiego reagowania na sygnały płynące z otoczenia. O ile dawniej ceniona była umiejętność powtarzania wypracowanych schematów i rozwiązań, o tyle dziś coraz cenniejsza staje się zdolność spontanicznej improwizacji. W jaki sposób improwizować by przynosiło to jak najwięcej wartości i korzyści?

10:10 – 10:35 Aleksandra Przegalińska, MIT, Technologiczne przyspieszenie jako wyzwanie społeczne.

Już dziś każda z nas może już w domowych warunkach przetestować najprostsze przejawy sztucznej inteligencji. Rosnąca dostępność AI zmusza do refleksji nad etycznymi, psychologicznymi i społecznymi konsekwencjami rozwoju technologii, a także do otworzenia szerokiej debaty dotyczącej tego, jak dalej wyobrażamy sobie rozwój technologiczny.

10:35 – 10:45 Kinga Nowakowska, Black Swan Fund, Czy warto inwestować w startupy i jak to robi Black Swan Fund

10:45 – 11:15 przerwa kawowa | równolegle: sesja kawowa z Black Swan Fund dla potencjalnych inwestorek (obowiązują wcześniejsze zapisy).

11:15 – 11:45 Katarzyna Królak Wyszyńska, Innovatika, O nowych modelach biznesowych i inspiracjach z rynku.

11:45 – 12:15 Julia Izmałkowa, Izmałkowa, Future is now!

Opowiem o kilku najważniejszych siłach, które kształtują naszą przyszłość. Niektórzy nazywają je trendami – ja uważam,że kluczowa jest uważna obserwacja teraźniejszości. Te siły nie są często ani odkrywcze ani spektakularne, ale są jak powietrze i woda – niezbędne dla naszego funkcjonowania nawet jeżeli są codzienne i oczywiste. Chcę zwrócić uwagę na kilka takich oczywistości – które będą stanowić DNA każdej skutecznej firmy w przyszłości – bo teraz są wdrukowane w DNA każdej innowacyjnej firmy.

12:15 – 12:45 Prof. Bolesław Rok, ALK, Otwarte modele biznesowe. W poszukiwaniu pozytywnego wpływu.

Są na świecie tacy ludzie, którzy zakładają przedsiębiorstwa po to, by jedynie zarobić jak najwięcej i jak najszybciej, nie myśląc o odpowiedzialności, społeczeństwie i zrównoważonym rozwoju. Ale są też tacy, którzy tworzą „pozytywne” firmy.

Często są one firmami globalnymi od samego początku, zapewniając nieograniczony czasowo i przestrzennie dostęp (access economy), wykorzystując wydajne aplikacje i idee pochodzące z wielu „modnych” koncepcji ostatnich lat, m.in. gospodarki inkluzywnej (inclusive economy), gospodarki zamkniętego obiegu (circular economy), nowej przedsiębiorczości społecznej (social entrepreneurship), czy ekonomii współpracy (collaborative economy, sharing economy).

W modelach tych zwraca się uwagę przede wszystkim na otwarte innowacje (open innovation), umożliwiające współpracę z otoczeniem na różnych etapach powstawania produktów i usług (user-driven). Rozwój takich modeli przyczynia się do wzmocnienia pozytywnego wpływu (impact investment), skierowanego na zmiany jakości i stylu życia, wzorców produkcji i konsumpcji, w kierunku realizacji wizji zrównoważonego rozwoju.

12:45 – 13:00 Justyna Pokojska, DELab UW, Zawód Prezeska – diagnoza przedsiębiorczości kobiet.

13:00 – 13:30 Dawid Prokopowicz, Google | Internetowe Rewolucje, Bądź otwarta na dane i wykorzystaj je do celów marketingowych.

Czy Twój klient lubi jazz? Kuchnie włoską? Czy może jest mężczyzną „w średnim wieku” i naprawdę intensywnie eksploruje Internet za pomocą tabletu? Co tak naprawdę wiesz o swoich klientach? Czy planując aktywność biznesową online, trafnie ich profilujesz i – co równie istotne – czy wiedzę tę trafnie wykorzystujesz? Dowiedz się, jakie sa możliwości gromadzenia i skutecznego wykorzystywania danych o Twoich klientach w celach marketingowych.

13:30 – 14:45 lunch | równolegle: spotkanie Black Swan Fund dla pomysłodawczyń (obowiązują wcześniejsze zapisy).

14:45 – 15:45 Sesja Be The Change „BE OPEN”, wystąpią m.in. Paula Rettinger i Eliza Kugler z Hospicare.

3 wystąpienia w duchu storytellingu, w trakcie których, prelegentki dzielą się niezwykłymi historiami o punkcie zwrotnym w ich życiu.
Punkt zwrotny to takie zdarzenie, które zmienia kierunek historii. Albo życia. Trzy kobiety opowiadają, jak dzięki wyborom, których dokonały, odmieniły biznes, rodzinę, edukację, a może nawet świat.

16:00 – 18:00 3 równoległe seminaria warsztatowe do wyboru:

1. Marek Staniszewski, Krzysztof Jankowski: 4 bieguny zarządzania
2. Ola Więcka – Jak mówić o sobie dobrze? Storytelling w praktyce
3. Agnieszka Grostal – Strategia wprowadzenia nowego produktu na rynek. Co zrobić, aby wyprzedzić konkurencję i osiągnąć sprzedażowy sukces?

Podczas konferencji uczestniczki będą mogły skorzystać z indywidualnych konsultacji z obszaru wykorzystania narzędzi internetowych do rozwoju swojej firmy, prowadzonych przez ekspertów Internetowych Rewolucji Google.

Miejsca na konsultacje z ekspertami dostępne są po wcześniejszej rejestracji.

Dobra wiadomość dla mam.

W trakcie wydarzenia dostępna będzie specjalna strefa dla Matki i Niemowlaka pod patronatem Mamo, to ja. Dostępne będą w niej przewijaki, podgrzewacze, maty edukacyjne i transmisja na żywo z audytorium 🙂

A dla Czytelniczek mamo Pracuj jest 20 % zniżka na wydarzenie na hasło: MumsX 

Zapraszamy!

Artykuł powstał na podstawie materiałów prasowych organizatora wydarzenia.

Zdjęcie: Pixabay.com

 

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail