Czego szukasz

Agent Ubezpieczeniowy – pomysł na pracę

Joanna Włochowicz jest szczęśliwą mamą dwójki dzieci – 8-letniej Wanesy i 2-letniego Oliviera. Pracuje zawodowo od 19. roku życia, a od ponad 5 lat związana jest z Pramerica Życie TUiR SA. Zobacz na czym polega jej praca, jak godzi życie rodzinne i zawodowe. Aplikuj na stanowisko Agenta Ubezpieczeniowego – Life Plannera® i pracuj elastycznie tak, jak Joanna!

  • Tekst promocyjny - 01/07/2014

Joanno, jaka jest Twoja historia?

W trakcie pracy jako Life Planner® zaszłam w drugą ciążę. Od 3. miesiąca z powodu komplikacji zdrowotnych przebywałam na zwolnieniu lekarskim. Starałam się wykorzystać ten czas jak najlepiej oczywiście na tyle, na ile pozwalał mi stan zdrowia i postanowiłam skończyć studia magisterskie, które wcześniej przerwałam z uwagi na brak czasu. Podczas całej ciąży oraz urlopu macierzyńskiego mogłam liczyć na wsparcie firmy. Po urlopie macierzyńskim spokojnie mogłam powrócić do wykonywanego wcześniej zawodu. To bardzo ważne dla każdej mamy, by mieć tę świadomość, że ma się do czego wrócić. Jednak praca to nie wszystko. Ponieważ ludzkie sprawy, życie społeczeństwa, w którym funkcjonuję nigdy nie były mi obojętne, dlatego staram się udzielać społecznie chociażby w postaci wspierania zbiórek odzieży dla potrzebujących osób. Cieszę się, gdy mogę pomóc choćby i w taki sposób. Wolne chwile staram się spędzać na oglądaniu dobrych filmów, spacerach z rodziną i czytaniu ulubionych książek.

Jak trafiłaś do firmy Pramerica Życie TUiR SA?

Pracowałam na stanowisku administratora projektów informatycznych w pewnej korporacji. Była to bardzo absorbująca i ciężka praca. Większość projektów miała status priorytetowy, dlatego wymagano ode mnie ogromnego zaangażowania, a zatem spędzania po 12 godzin w biurze, co wiązało się z ciągłym zmęczeniem i ogromnym wysiłkiem psychicznym. Oczywiście jakakolwiek choroba dziecka również nie była dobrze postrzegana, a przecież takich sytuacji nie da się przewidzieć. Pomimo ogromnego wkładu w pracę czułam się niedoceniona. Bardzo trudnym momentem w ówczesnej pracy było dla mnie cofnięcie wniosku o urlop wypoczynkowy z powodu prowadzonego projektu. Mąż nie miał możliwości odwołania zaplanowanych wakacji, zresztą wcześniej obiecanych dziecku, dlatego na urlop był zmuszony pojechać beze mnie. Mniej więcej w tym czasie mąż postanowił wykupić polisę na życie i wtedy pojawiła się u nas Agentka Ubezpieczeniowa Pramerica Życie TUiR SA. Pamiętam jak dziś, że spytała mnie, czemu jestem taka zmęczona. Po krótkiej rozmowie powiedziała: Zapraszam do nas. Praca Agenta to nie jest zwykła sprzedaż, a swego rodzaju odpowiedzialność społeczna.

I co zrobiłaś?

Mimo wszystko, nie było mi łatwo podjąć decyzję o zmianie pracy. Obawiałam się rezygnacji ze stałego etatu i założenia własnej działalność gospodarczej. Postanowiłam jednak spróbować. Co ważne, przez pierwsze dwa lata Pramerica zapewnia nowym współpracownikom wsparcie finansowe. Poza tym Life Plannerzy® przechodzą specjalistyczne szkolenia oraz mają wsparcie zarówno ze strony bezpośredniego przełożonego, jak osób pracujących w sprzedaży i centrali, co jest szczególnie ważne na etapie wdrażania, otrzymują też specjalne bonusy za dobrą pracę i osiąganie założonych celów. Oczywiście nie było łatwo, bo na sukces trzeba mocno pracować. Do dziś z pełnym przekonaniem mogę polecić ten zawód każdej mamie, naprawdę warto.

Od ilu lat trwa Twoja współpraca z Pramerica Życie TUiR SA?

Jak wspomniałam, jestem Agentem Ubezpieczeniowym w Pramerica Życie TUiR SA od ponad 5 lat i wciąż uważam, że zmiana zawodu – zostanie Life Plannerem® była jedną z najlepszych decyzji w moim życiu.

Co robi osoba na stanowisku Life Planner?

Zawód Life Plannera® ma dwa oblicza. Z jednej strony polega na zabezpieczaniu potrzeb finansowych naszych obecnych i przyszłych Klientów. Ja to nazywam parasolem ochronnym, który łagodzi finansowo skutki chorób, wypadków czy też śmierci głównego żywiciela rodziny.  I to jest dla mnie nadrzędna rola Agenta Ubezpieczeniowego. Oczywiście pieniądze nie zwrócą utraconego zdrowia, ale z całą pewnością będą pomocne w trudnych sytuacjach życiowych. Niekiedy mogą okazać się niezbędne, by móc przynajmniej częściowo powrócić do zdrowia.

Z drugiej strony jest to sprzedaż, która wymaga od nas samych ogromnego samozaparcia, wewnętrznej motywacji, wytrwałości. Bardzo ważna jest też samodzielność, która polega m.in. na tym, by samemu szukać wyzwań. Od tego, jak bardzo jesteśmy skupieni na realizowaniu założonego celu zależy efektywność naszych działań.

Dlaczego jest to dobry zawód dla mamy małych dzieci?

Najważniejsze dla mnie, jako matki jest to, że bycie Life Planerem® daje wiele możliwości w kwestii opieki nad dziećmi. Dostosowuję swój grafik do pobytu dzieci w szkole czy przedszkolu. Dzięki temu nie muszę się martwić o to, czy i kto je odbierze. Owszem wymaga się od nas dużej elastyczności, musimy się dostosować do warunków wykonywanego zawodu, ale i sami mamy więcej możliwości. To bardzo cenne. Poza tym 8-godzinny etat dla mnie jest zbyt monotonny, każdego dnia stałe godziny pracy, stałe obowiązki. Tak przynajmniej wyglądała moja wcześniejsza praca. Teraz cieszę się, że mam stały kontakt z ludźmi i że ten zawód to codzienne ćwiczenia dla mózgu. Cały czas ćwiczę pamięć, nieustannie trenuję swój umysł. Ważne dla mnie jest również to, że mogę pracować w domu, bo czasem 30 minut w pełnym skupieniu daje dużo lepsze efekty niż kilka godzin pracy w biurze, w którym wciąż jesteśmy rozpraszani dochodzącymi zewsząd odgłosami.

Jakie udogodnienia proponuje Pramerica Życie TUiR SA? Jak pomaga Ci być szczęśliwą mamą?

Największym udogodnieniem jest to, że możemy pracować w dowolnym miejscu i o różnych porach dnia. Dzięki temu, że obowiązuje mnie nienormowany czas pracy mogę dostosować się do planu lekcji dzieci oraz do grafiku męża. Chciałabym również podkreślić, że Pramerica Życie TUiR SA wspierała mnie także w czasie mojej drugiej ciąży o podwyższonym ryzyku oraz po porodzie. Obawiałam się tego, co będzie dalej, bo ze względu na stan zdrowia byłam w domu prawie rok. Na szczęście mogłam liczyć na wsparcie, miałam indywidualny program wynagradzania dzięki wcześniej wypracowanym wynikom, co najważniejsze również w czasie ciąży.

Różne nieprzewidziane sytuacje – nagła choroba dziecka – jak sobie z tym radzisz?

Przyznam, że póki co moje dzieci nie chorują zbyt często. Zdarzały się sporadyczne sytuacje, gdy córka poszła do przedszkola i wtedy musiałam pojechać do lekarza, czy też zostać kilka dni w domu. Praca Life Plannera® jest na tyle elastyczna, że mogłam pojechać do przychodni, bo w odpowiedni sposób planowałam spotkania z Klientami. Korzystałam też z pomocy opiekunki lub gdy takiej możliwości nie było zawsze mogłam i mogę skorzystać z pomocy rodziny. Jeśli chodzi o samą opiekę podczas choroby – nie miałam z tego powodu i z całą pewnością nie będą miała żadnych problemów. Tutaj zawsze mogę liczyć na wyrozumiałość współpracowników.

Jak przekonasz nasze Czytelniczki, że warto aplikować na stanowisko Agenta w Pramerica Życie TUiR SA?

Z pełnym przekonaniem mogę polecić zawód Life Plannera®. Tutaj naprawdę czuję się doceniana, dobrze traktowana, mam możliwość awansu, otrzymuję benefity. Zresztą nigdy wcześniej nie dostałam tylu nagród i wyróżnień za wykonywana pracę. Oczywiście wszystko zależy od tego, ile serca i zaangażowania wkładamy w to, co robimy. Ograniczenia wynikają z nas samych i naszych wewnętrznych barier. Zatem jeśli tylko chcemy możemy realizować własne pasje, spokojnie odłożyć na wakacje, zapewnić dzieciom odpowiednią edukację, dawać im wymarzone prezenty i mieć ten komfort, że otrzymujemy godziwe wynagrodzenie, które daje poczucie bezpieczeństwa rodziny. To jest niezwykle istotne chyba dla większości z nas – troskliwych matek.

I na koniec – Twoja rada, jaka jest recepta na sukces w domu i w pracy?

Pozytywne nastawienie, trzeba cały czas powtarzać sobie: dam radę i nie martwić się niepowodzeniami. Bo kobieta jako matka nie może się poddawać, musi walczyć. Ona musi być oparciem, mieć hart ducha, być osobą silną i zawsze chodzić z podniesioną głową, bez względu na to, ile trudu na co dzień znosi, by dawać przykład innym.

Dziękuję Ci za rozmowę i życzę wielu sukcesów!

Jeśli chcesz być szczęśliwą mamą i kobietą spełnioną zawodowo – wybierz pracę Life Plannera®

Zobacz nasze ogłoszenie.

 

 

Artykuł sponsorowany przez Pramerica Życie TUiR SA

Life Planner® to zastrzeżony znak towarowy wykorzystywany przez Pramerica Życie TUiR SA na określenie profesjonalnych Agentów Ubezpieczeniowych.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Tekst promocyjny
Podyskutuj

Szykuj formę na 2021 – czyli jak odnaleźć się na nowym rynku pracy?

Pandemia weszła w gospodarkę z impetem tarana. Kryzys stał się faktem. Co będzie dalej? Tego nikt nie wie na pewno... Jeśli jednak nie chcesz czekać z założonymi rękami i już teraz zacząć przygotowania się do ponownego wejścia na rynek pracy, skorzystaj z tych podpowiedzi!
  • Joanna Wojdan – Liszewska - 27/05/2020

Pandemia weszła w gospodarkę z impetem tarana. Aby opisać jej wpływ na gospodarkę, analitycy stosują wykresy odpowiadające kształtem trzem literom: V, U oraz L.

Model V przypomina ślad, jak zostawiłaby za sobą kauczukowa piłka, która upuszczona odbija się i osiąga nieco niższą wysokość (gwałtowny spadek i gwałtowny wzrost).

Model U można zobrazować jako pływaka na brzegu basenu, który po skoku na główkę wynurza się – tutaj krach wytraca swój impet by powoli przerodzić się we wzrost gospodarczy.

I na koniec model L, upadek gospodarki bez odbicia. Na szczęście większość prognostów mówi o modelu V i U, a wzrost prognozuje już w 2021 roku (Spring 2020 Economic Forecast).

A jak znaleźć wspólny język z rekruterem? Weź udział w naszym webinarze już 2 czerwca br. Zapisy już trwają!

Rynek pracodawcy

Żeby zrozumieć kryzys gospodarczy powróćmy wspomnieniami do uczuć, jakie towarzyszyły nam na przełomie kwietnia i marca. Przypomnijmy sobie obawy, które odczuwaliśmy (lub wciąż odczuwamy) z ludźmi, za których jesteśmy odpowiedzialni. Lęk towarzyszył nam, gdy myśleliśmy o członkach naszej rodziny, o naszych zobowiązaniach i planach. A teraz pomyślimy o prezesach małych i średnich przedsiębiorstw, o osobach stojących na czele wielkich korporacji i o tych, którzy decydują o prawodawstwie.

Ciążąca na nich odpowiedzialność wymusza ostrożność i powściągliwość w podejmowanych decyzjach. Ostatnie lata wzrostu gospodarczego nauczyły nas „chcenia”, teraz musimy zweryfikować nasze oczekiwania, gdyż rynek pracownika w ciągu kilku tygodniu zamienił się w rynek pracodawcy.

Zobaczmy jak funkcjonuje teraz biznes

Firmy przyglądają się dokładnie każdej złotówce i ograniczają wydatki. Ale też dokładnie analizują plany inwestycyjne, (a co za tym idzie zatrudnienia) w kluczowych dla siebie obszarach. Zdają sobie sprawę z tego, że planowany na 2021 rok wzrost, to okazja na prześcignięcie konkurencji. Zakładając, że spełni się scenariusz U lub V, firmy staną przed ogromną szansą. To, jak dynamicznie firma odbije się, zdecyduje o jej miejscu na nowym, post-pandemicznym rynku. Chcę zachęcić kandydatów, by myśleli podobnie. Teraz nabierajmy nowych kompetencji, by odpowiedzieć na potrzeby pracodawców niecierpliwie czekających na biznesowe „zielone światło”.

Biuro firmy Bosch w Warszawie

Przeczytaj także: Szukasz pracy? Tej wiedzy będziesz potrzebować!

Co teraz możemy zrobić, żeby być atrakcyjnym kandydatem?

To bardzo trudne pytanie, bo szykujemy się na nieznane. Na rynku może nastąpić przetasowanie. Giganci z 2020 roku mogą stracić na znaczeniu, a wśród pracodawców mogą pojawić się nowi gracze, polscy lub zagraniczni.

Ucz się języków

Dlatego niezwykle ważne jest szlifowanie języków obcych. Wystarczy zmienić swoje przyzwyczajenia. Książki do poduszki czytaj po angielsku, spróbuj wykonywać trening z anglojęzyczną gwiazdą fitnessu, a seriale oglądaj z angielskimi napisami. Jeśli kiedyś uczyłaś się drugiego języka, ściągnij na telefon aplikację, która, dzięki fiszkom lub quizom, pozwoli Ci odświeżyć słownictwo. Umiejętność dobrego posługiwania się językiem obcym, jak również wyłapywania znaczenia, ma ogromne znaczenie w międzynarodowych korporacjach.

Zadbaj o swój profil na LinkedIn

Jak mantrę będę powtarzać, że LinkedIn i inne media społecznościowe ułatwiają znalezienie pracy. To dobry moment, żeby odnowić stare znajomości i zapisać się do branżowych grup dyskusyjnych. Dzięki Facebookowi możemy dowiedzieć się o ciekawych wydarzeniach, takich jak webinary czy spotkania, które wcześniej były dla nas niedostępne, bo np. organizowane w innym mieście.

Spójrz na swój profil na LinkedIn i sprawdź, czy nie wymaga uzupełnienia lub uaktualnienia. Poproś swoich znajomych o potwierdzenie umiejętności lub wypisanie rekomendacji. Wybierz jedną lub dwie osoby, które pracują
w wymarzonej przez Ciebie branży i śledź ich na social media tak, by zrozumieć ich perspektywę.

Chcesz prowadzić swój profil na LinkedIn. Poznaj 4 najważniejsze kroki na początek

Jak poruszać się na nowym rynku pracy?

Na początku artykułu pisałam o rewolucji w gospodarce, a teraz powtórzę to w odniesieniu do naszych osobistych celów i wartości. Czas kwarantanny pokazał, że dla ważnego celu jesteśmy w stanie wiele poświęcić: swój komfort, oszczędności, plany. Być może dla niektórych z nas ruszyło domino, które wywoła szereg zmian w naszym życiu.

Zanim zaczniemy aplikować na stanowiska, o których wcześniej marzyliśmy, warto przyjrzeć się samemu sobie i sprawdzić, czy nasze aspiracje pozostają bez zmian. Warto też pamiętać, że jeśli wszystkich nas czeka nieznane, to zmieniając teraz swoją ścieżkę kariery, nie ryzykujemy wcale znacznie bardziej niż inni.

Zobacz także: Jak firma Bosch wspiera wspiera swoich pracowników na co dzień i w tych trudnych czasach!

Poznaj także nasz projekt mentoringowy #MotherEmopower, który realizujemy od marca br., wspólnie z Fundajcją Mamo Pracuj, wspierając 13 mam wracających do pracy!

Zdjęcie: główne Istock, zdjęcie biura Robert Bosch

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Wojdan – Liszewska
Employer Branding Expert w Robert Bosch Sp. z o.o., absolwentka psychologii Uniwersytetu SWPS oraz studiów podyplomowych z Zarządzania Wizerunkiem Pracodawcy na Akademii Leona Koźmińskiego. Od 2011 roku pracuje w dziale HR w firmach zajmujących się nowymi technologiami. Jako doświadczony employer brandingowiec kieruje się zasadą mówiącą, że sukcesy biznesowe firmy i sukcesy osobiste jej pracowników są ze sobą silnie powiązane. Od lat z sukcesem wdraża inicjatywy mające na celu wsparcie pracowników – rodziców.

Jak znaleźć wspólny język z rekruterem? Weź udział w webinarze

W rekrutacji nie ma miejsca na nieporozumienia. To czy znajdziesz pracę może zależeć właśnie od tego pierwszego spotkania. Jeśli więc szukasz pracy lub za chwilę zaczniesz, weź udział w naszym webinarze z firmą Bosch już 2 czerwca o 21:00! Zapisz się już dziś! Nie przegap!
  • Agnieszka Kaczanowska - 21/05/2020

Jak znaleźć wspólny język z rekruterem i dobrze wypaść na rozmowie o pracę?

Jeśli szukasz pracy to wiesz, że rozmowa rekrutacyjna to spotkanie, od którego wszystko zależy.

Jak zatem zaprezentować się rekruterowi, aby zwiększyć swoje szanse?

Co pomaga a co przeszkadza w dobrym zrozumieniu się z rekruterem?

Jakie zwroty i wyrażenia mogą pojawić się w trakcie rozmowy?

Czy znajomość języka korporacji może okazać się kluczowa?

Na te i wiele innych pytań odpowiemy w trakcie najbliższego webinaru, przygotowanego wspólnie z firmą Robert Bosch Polska w ramach programu #MotherEmpower.

Zapisz się już dziś!

Dlaczego warto wziąć udział w webinarze?

W rekrutacji nie ma miejsca na nieporozumienia. Bardzo wiele zależy od tego, na ile dokładnie i w jakim kontekście opiszemy swoje doświadczenie, a także od tego, czy będziemy porozumiewać się z rekruterem wspólnym  językiem.

Dlatego podczas webinaru opowiemy:

  • Jak odpowiadać na pytania, by uwypuklić swoje mocne strony?
  • Jak przedstawić swoje sukcesy i porażki rekruterowi?
  • Jak w precyzyjny sposób opisać swoje umiejętności w CV?
  • Z jakimi zwrotami z tzw. „korpomowy” można się spotkać najczęściej na rozmowie rekrutacyjnej?

Weź udział w naszym webinarze już 2 czerwca i poznaj odpowiedzi na te i wiele innych pytań!

Skąd pomysł na webinar?

Po pierwsze: bardzo wiele zależy od zbudowanej relacji z rekruterem, a dla wielu osób spotkanie z rekruterem wiąże się z ogromnym stresem. Warto zatem wiedzieć jak przygotować się do rozmowy.

Po drugie: silna reprezentacja zespołu firmy Bosch ponownie chce podzielić się swoim doświadczeniem, wiedzą i podpowiedzieć Wam, jak pozytywnie wypaść na rozmowie o pracę!

Po trzecie: firma Bosch jest partnerem Programu Mentoringowego „Mother Empower”, z którego obecnie korzysta 13 kobiet i powoli zbliżamy się do końca programu!

Zapisujesz się? Zapraszamy!

Prowadzące webinar:

Katarzyna Nieroda, HR Business Partner w Robert Bosch

Sama o sobie mówi: „Psycholog, sympatyk człowieka i jego rozwoju. Kompetencje zawodowe zdobywałam na studiach magisterskich na Uniwersytecie SWPS, a także podczas studiów podyplomowych na SGH. Od 17 lat zajmuję się szeroko rozumianym obszarem HR, rekrutacjami, rozwojem, talentami i szkoleniami. Obecnie jako HR Business Partner wspieram managerów Bosch w obszarze HR. Bardzo lubię samorozwój oraz wszelkie aspekty pozwalające na poszerzanie swoich kompetencji miękkich. Prywatnie jestem żoną Przemka, mamą 4 letniego Antka i 7 letniego Franka”.

Agnieszka Goś, HR Business Partner w Robert Bosch

Absolwentka psychologii Uniwersytetu SWPS od wielu lat związana z obszarem HR. Doświadczenie zdobywała w takich firmach jak Nestle i Philips, pełniąc funkcje związane z rekrutacją, szkoleniami i rozwojem, zarzadzaniem talentami. Aktualnie pracuje w Bosch jako HR Business Partner oraz Team Leader Zespołu Rekrutacji wspierając managerów Bosch z obszaru IT. Prywatnie mama dwojga prawie dorosłych nastolatków.

A ja (czyli Agnieszka Czmyr-Kaczanowska) będę miała przyjemność moderować naszą rozmowę! Zapraszam!

Szczegóły organizacyjne webinaru

Kiedy?

  • 2 czerwca br. we wtorek (nie ma za wiele czasu!).

Godzina?

  • 21:00 – to start webinaru, a planowane zakończenie o 22:30.

Czy będzie nagrywany?

  • Tak, o ile technika nie zawiedzie. 🙂

Webinar jest bezpłatny, ale konieczna jest rejestracja.

Tak zapisuję się od razu!

Ważna informacja: aby otrzymywać od nas powiadomienia i przypomnienia o webinarze prosimy o wyrażenie zgody na otrzymywanie od nas wiadomości, inaczej nie dostaniesz przypomnienia!

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie Robert Bosch? Zobacz pełny profil firmy w Bazie Pracodawców Przyjaznych Rodzicom i poznaj aktualne oferty o pracę!

Zdjęcia i logotypy: własność firmy Robert Bosch.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kaczanowska
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail