ZAINSPIRUJ SIĘ
7 korzyści wynikających ze współpracy z firmą marketingową
- Daniel Podgórski
- 23 czerwca 2020
- 5 MIN. CZYTANIA
Wiele przedsiębiorstw decyduje się na rozpoczęcie współpracy z firmą marketingową, aby skutecznie się wypromować. Czy warto zdecydować się na taki krok? W tym artykule poznasz 7 korzyści, jakie wynikają z takiej decyzji.
1.Firma marketingowa pozwoli Ci zaoszczędzić pieniądze na dłuższą metę
Oczywiście sytuacja każdej firmy jest inna, jednak w wielu przypadkach outsourcing Twojego marketingu przyniesie tak naprawdę wiele oszczędności. Zatrudnianie pracowników, szkolenie ich, zakup odpowiednich narzędzi pracy – wszystko to wiąże się z kosztami, aby w ogóle stworzyć dział marketingu. Z kolei wynajęcie agencji reklamowej to jedynie kwestia wydawania stałej kwoty.
Jak zatem widać, możesz w ten sposób oszczędzić nie tylko pieniądze, ale czas i siły potrzebne do stworzenia oraz utrzymywania własnego działu marketingowego.
2. Zachowasz moce przerobowe na inne dziedziny biznesu
Niektóre firmy, gdy zaczynają zajmować się bardziej zaawansowanym marketingiem na własną rękę, część obowiązków przekazują na już obecnych pracowników. Zazwyczaj nie mają oni zbyt dużego doświadczenia ani umiejętności w tej dziedzinie. Oprócz tego są obarczeni innymi obowiązkami. Taki scenariusz prowadzi do braku wydajności, a co za tym idzie słabych rezultatów.
Reklamę najlepiej pozostawić specjalistom, z których to firma marketingowa składa się w całości. Dzięki temu Twoi obecni pracownicy nie będą rozproszeni dodatkowymi zadaniami. Dla odmiany będziesz w stanie skupić się na rozwoju innych dziedzin prowadzenia biznesu jak choćby ulepszaniu produktów i usług.
3. Agencja pozwoli Ci stale być na czasie z najnowszymi trendami marketingowymi
Firmy marketingowe muszą wiedzieć, jak wyglądają reklamowe trendy. Dlatego też zatrudniają pasjonatów, którzy regularnie czytają branżowe magazyny i uczestniczą w konferencjach. Wielu z nich stale bada różne strategie i upewnia się, które są najskuteczniejsze.
Marketing obejmuje wiele różnych kwestii jak SEO, media społecznościowe, content marketing, reklama tradycyjna, projektowanie graficzne itp. Aby pokryć tak szeroką tematykę, potrzebne są liczne zasoby ludzkie. Agencja marketingowa pomoże Ci pod tym względem, dzięki czemu nie zostaniesz w tyle za konkurencją, która na pewno chce wykorzystać wszystkie najnowsze trendy.
4. Uzyskasz dostęp do profesjonalnych narzędzi i technologii
Podobnie jak to jest z trendami, w marketingu stale pojawiają się nowe branżowe narzędzia. Odgrywają one bardzo dużą rolę w przypadku działań reklamowych. Jednak nie zawsze jest oczywiste, z których z nich warto korzystać. Dostęp do nich wiąże się także z kosztami.
Specjaliści z firmy marketingowej na szczęście są wyposażeni w odpowiednie technologie, którymi potrafią się posługiwać. Oprócz tego stale zapoznają się z nowymi, aby znaleźć narzędzia, które jak najlepiej wesprą ich pracę związaną z promowaniem Twojej firmy.
5. Usługi firmy marketingowej możesz łatwo skalować
W przypadku działań in-house rozwijanie marketingu wymaga stworzenia odpowiedniego działu, a następnie zatrudniania kolejnych pracowników. Ten drugi proces także wymaga czasu, gdyż konieczne jest wdrożenie nowych specjalistów i zapewnienie im stanowisk pracy.
Jeśli jednak współpracujesz z firmą marketingową, cały ten proces jest znacznie prostszy. Agencje mają na podorędziu licznych pracowników. Wystarczy, że poinformujesz ją o tym, że chcesz poszerzyć zakres kampanii. Tym, jak to zorganizować, zajmie się już ona.
Taki model współpracy pozwoli Ci także eksperymentować z nowymi sposobami na promowanie swojej firmy. Jeśli chcesz spróbować reklam na Facebooku, nie musisz zatrudniać nowego pracownika, czy już obecnego wysyłać na szkolenie. Agencja marketingowa będzie w stanie dostosować się do Twoich potrzeb i pomóc Ci w zależności od Twoich planów.
6. Agencja reklamowa może specjalizować się w Twojej niszy
Podczas wyboru agencji do współpracy masz pełną swobodę. Warto dlatego znaleźć taką, w której specjaliści od marketingu są także obeznani ze specyfiką Twojej firmy. Przykładowo Owocni kierują swoje usługi głównie do małych, lokalnych firm, jak i średnich przedsiębiorstw. Dzięki temu wiedzą, jak to jest startować z pomysłem na mały biznes oraz jak wyglądają wyzwania marketingowe w takiej sytuacji.
7. Firma marketingowa jest w stanie udzielić świeżego spojrzenia
Trudno jest trafnie ocenić cały obraz sytuacji, jeśli jesteś jego częścią. Twoi wewnętrzni pracownicy mogą mieć obawy przed wyrażeniem swojego zdania na temat stanu marketingu w firmie, bo sami nie są pewni, co i jak należy zmienić.
Zewnętrzna firma jest w stanie uczciwie ocenić Twoją sytuację. Bardzo pomaga jej w tym doświadczenie, gdyż zapewne miała do czynienia z podobnymi lub nawet takimi samymi scenariuszami w przypadku innych klientów. Wytyczne oferowane przez agencję marketingową pozwalają i Tobie lepiej zrozumieć swój biznes. Otrzymasz także świetne porady, co i jak można poprawić.
Podsumowanie – współpraca z firmą marketingową może przynieść wiele korzyści
Powodów, dla których warto wynająć firmę marketingową, jest wiele więcej. Jak jednak już widać na przykładzie tych przedstawionych, taki krok może bardzo pomóc Twojej firmie. Przeanalizuj zatem swoją sytuację i wybierz agencję, dzięki której rozpoznawalność Twojego przedsiębiorstwa, jak i zyski znacznie się poprawią.
Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.
Zdjęcie: Storyblocks.com