Czego szukasz

6 pomysłów na sklep internetowy dla mam

Zazwyczaj słyszymy od młodych mam, że chcą poświęcić się opiece nad swoim dzieckiem, jednak z drugiej strony pragną rozwijać się zawodowo. Jak połączyć życie rodzinne z pracą, kiedy w domu jest mała pociecha, która potrzebuje uwagi? Kobiety często znajdują szansę na rozwiązanie tego dylematu w założeniu sklepu internetowego. Jednak wtedy powstaje kolejne pytanie: co sprzedawać w sieci. Przedstawiamy 6 pomysłów na e-biznes dla mam, które pochodzą ze sklepów internetowych, działających na platformie Sky-Shop.pl.

  • Dominika Kamińska - 14/03/2017
Kreatywna osoby w pracy - biurko, komputery, paczki z rękodziełem, kawa

1. Sklep internetowy z rękodziełem

Produkty hand made jeszcze do niedawna były w Internecie niszowe. Kupowała je tylko wąska grupa klientów. Jednak w ostatnim czasie rękodzieło stało się popularne i zyskało grono miłośników. Odbiorcy poszukują w sieci unikatowych produktów, których nie znajdą w sieciówkach. Dlatego, jeśli pasjonujesz się rękodziełem, to warto jest otworzyć sklep internetowy z takimi wyrobami. Część z Was pewnie teraz sobie myśli, że ich przedmioty hand made nie nadają się do sprzedaży. Nie daj się zwieść temu przekonaniu! Kobiety często bagatelizują swoje zdolności i mają obawy przed zmonetyzowaniem pasji. Uwierz w siebie i swoje umiejętności! Zrozum, że naprawdę możesz podbić serca konsumentów produktami hand made. Możesz sprzedawać ręcznie robioną biżuterię, ubrania wytwarzane na drutach, poduszki, obrazy, wianki, świecące kule czy mydła. Wszystko zależy od Twojego pomysłu i talentu.

2. E-sklep z ubraniami

Konsumenci najczęściej kupują w Internecie odzież i właśnie dlatego w tej branży wśród sprzedawców jest największa konkurencja. Aby przebić się przez już wypromowane sklepy internetowe, możesz założyć wyspecjalizowaną witrynę. Z naszego doświadczenia wiemy, że wiele młodych mam na początku swojej drogi na rynku e-commerce, handluje ubraniami dla kobiet w ciąży i dzieci. Z pewnością znasz się na tej kategorii odzieży, dlatego będziesz mogła doradzić swoim klientkom. Dzięki temu, kobiety kupujące ubrania ciążowe w Twoim sklepie internetowym, wrócą, gdy będą chciały zaopatrzyć swoje maleństwa w śliczne ciuszki. W ten sposób będziesz budować grupę lojalnych odbiorców, którzy będą zaglądać do Twojej witryny i zapewnią Ci stałe dochody. Z czasem, gdy będziesz miała już ustabilizowaną pozycję na rynku, możesz pomyśleć nad poszerzeniem asortymentu.

3. E-biznes z zabawkami

Jako mama z pewnością wiesz, jak trudno jest wybrać idealną zabawkę dla dziecka. Maskotka powinna być odpowiednia do wieku maluszka i jego upodobań. Powinna też uczyć i edukować. Ponadto zabawka musi być bezpieczna dla dziecka. Wymieniliśmy tylko kilka najważniejszych jej cech, prawda? Jednak wszyscy wiemy, że jest ich znacznie więcej. Na rynku jest mnóstwo różnorodnych zabawek od wielu producentów, przez co rodzice i bliscy, chcący sprawić maluszkowi prezent, gubią się w propozycjach. Może warto posegregować towar od hurtowni i stworzyć sklep internetowy z idealnymi zabawkami? Zagłęb się w temat i sprawdź, czy masz odpowiednią wiedzę o zabawkach. Jeśli tak, to zapewnisz zmęczonym rodzicom ekspercką Obsługę Klienta. Będziesz miała także pole do popisu w kwestii promocji. Przykładowo możesz założyć bloga sklepowego i doradzać na nim w kwestii zakupu zabawki dla dziecka w konkretnym wieku.

4. Handel kosmetykami

Młode mamy często chcą poczuć się bardziej atrakcyjne po ciąży. Dlatego wiele z nich pragnie zainwestować w dobre kosmetyki. Niestety kobiety nie zawsze mają czas na wyjście na zakupy i spędzenie godziny w drogerii. Sama pewnie rozumiesz ten problem. Dlatego możesz spełnić pragnienie młodych mam i umożliwić im kupowanie kosmetyków przez Internet. Jednocześnie zrealizujesz swoje marzenie o posiadaniu sklepu internetowego. Jeśli obawiasz się konkurencji, możesz otworzyć wyspecjalizowaną witrynę, np. z kosmetykami naturalnymi.

5. Sklep internetowy ze zdrową żywnością

Nastała moda na zdrową żywność. Tentacja ta ma zbawienny wpływ na samopoczucie wielu osób. Naturalną żywność doceniają zwłaszcza młodzi rodzice, którzy chcą zapewnić swoim dzieciom pełnowartościową i zbilansowaną dietę. Jeśli w swoim domu praktykujesz dobre nawyki żywieniowe, to powinnaś przełożyć je na e-biznes. Otwórz sklep internetowy ze zdrową żywnością. Dzięki temu odpowiesz na zapotrzebowanie rynku i wejdziesz w trend. Ponadto poprzez swoje zaangażowanie w szerzenie idei zdrowego odżywania, będziesz budowała społeczność wokół swojej marki.

6. Sprzedaż plików cyfrowych

Ostatni pomysł na sklep internetowy skierowany jest przede wszystkim do mam, które prowadzą własnego bloga. Jeśli piszesz artykuły, tworzysz poradniki czy prowadzisz szkolenia, możesz pomyśleć o sprzedawania swojej wiedzy w plikach cyfrowych. Nieważne, czy będą to materiały pisane czy video, ponieważ możesz handlować produktami elektronicznymi w dowolnych formatach, np. PDF, MP3 i MP4. Proces wysyłki odbywa się automatycznie, a treści multimedialne są przechowywane na bezpiecznym serwerze. Więcej na temat sprzedaży plików cyfrowych w Sky-Shop.pl przeczytasz TUTAJ >>

Podsumowanie

Wymieniliśmy tylko 6 pomysłów na sklep internetowy dla mam, jednak jest ich znacznie więcej! W Internecie możesz sprzedawać niemal wszystko. Pamiętaj jednak, aby przede wszystkim handlować produktami, na których się znasz. Dzięki temu staniesz się specjalistką w branży i profesjonalnie będziesz doradzać swoim klientom. Praca powinna Ci także sprawiać satysfakcję, dlatego idź za głosem swojej pasji. Jesteśmy przekonani, że dasz radę połączyć życie rodzinne z rozwojem zawodowym! Gdy już będziesz wiedziała, co chcesz sprzedawać, to załóż sklep internetowy. Możesz to zrobić na platformie sklepowej na abonament Sky-Shop.pl.

Wejdź na stronę Sky-Shop.pl i testuj oprogramowanie przez 14 dni za darmo. Zobacz również sklepy internetowe, działające na naszej platformie TUTAJ. Mamy nadzieję, że znajdziesz inspirację dla swojego e-biznesu!

Artykuł powstał we współpracy z platformą Sky-Shop.pl.

Zdjęcia: własność Sky-Shop.pl

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Kamińska
Podyskutuj

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail