Czego szukasz

5 wskazówek jak stworzyć swój własny kurs on-line

Kursy on-line to coraz popularniejsza forma nauki. Będąc ekspertem w swojej dziedzinie, możesz zrobić swój własny kurs on-line i zarabiać na jego sprzedaży. W ten sposób zapewniasz sobie dochód pasywny, niezależny od twojej dalszej pracy. Od czego zacząć? Czy od razu trzeba zacząć od modnych kursów wideo? Jak znaleźć swój pomysł na kurs? Wszystkie te pytania zadałyśmy ekspertce od kursów on-line – Ariadnie Wiczling.

  • Ariadna Wiczling - 17/03/2016
Ariadna Wiczling przy pracy

Kursy on-line to coraz modniejsza forma zdobywania wiedzy, podnoszenia kwalifikacji… i nawet prowadzenia biznesu. A Ty masz już swój pomysł? Od czego zacząć?

1. Kurs on-line, czym jest i jaki może być? E-mailowy, video wideo a może audio?

Kurs możemy podzielić ze względu na dostawę. Kurs online może być dostarczany w e-mailach i w e-mailach możesz zawrzeć treść kursu, linki do PDF-ów z lekcjami, linki do wideo lub pliku audio.
Możesz utworzyć też kurs na specjalnej platformie chronionej hasłem i tam treść może być również dostępna w formie tekstu, audio, wideo lub połączenia tych t metod.

Kurs e-mailowy jest oczywiście łatwiejszy do zorganizowania i tańszy i dlatego polecam taki typ kursu osobom, które dopiero zaczynają. Kurs e-mailowy pozwala też tanio zbadać rynek na dany temat kursu.

2. Co decyduje o formie kursu? Czy temat ma znaczenie? No i czy każdy kurs powinien być wideo?

O formie kursu decyduje przede wszystkim jego treść i to, w jaki sposób powinnaś ją przedstawić, aby uczestnicy mogli się od ciebie jak najszybciej i jak najłatwiej nauczyć. Nie zawsze jest konieczny kurs wideo, ale jest on najbogatszy pod względem treści, bo ma w sobie i obraz i dźwięk. Jest niestety najdroższy do wyprodukowania. Na niektóre tematy nie da się zrobić kursu w formie wyłącznie tekstowej, nieraz jest konieczne wideo, aby dokładnie pokazać jak coś należy zrobić.

Dodam jeszcze, że wideo to nie tylko pokazywanie siebie w kamerze, ale także nagrywanie ekranu ze slajdami i głosem, który opisuje daną lekcję. Jeżeli jakaś część kursu nie wymaga pokazania konkretnej czynności, to slajdy są wystarczające (dodatkowo lubią je wzrokowcy, którzy w ten sposób zapamiętują treść). Jeżeli uczymy się obsługi jakiegoś programu, to też wystarczy tylko nagrywanie swojego ekranu i nie trzeba się wcale pokazywać na wideo.

3. Co jest najważniejsze: wiedza o tym jak zrobić kurs, czy może pomysł na kurs? A może coś jeszcze?

Na początku najważniejszy jest pomysł na kurs. Kurs musi pomóc innym i pozwolić tobie zarobić pieniądze. Kiedy znajdziesz już taki temat (a w tym pomaga między innymi moja darmowa seria wideo), to wiedza o tym jak zrobić kurs jest już tylko techniczna. Tego między innymi uczę w swoim kursie „Kurs Online w 30 Dni”. Tę wiedzę możesz także zdobyć w Internecie za darmo, tylko będzie to wymagało od ciebie trochę więcej czasu i testowania. Ważne jest też, aby skonstruować kurs tak, aby uczestnicy mieli efekty – muszą być odpowiednie treści, odpowiednia kolejność i do tego motywacja.

4. Kiedy możemy być pewne, że jesteśmy już ekspertami w danej dziedzinie na tyle, aby zrobić kurs online?

Spotykam się z tym pytaniem wiele razy i sama też miałam takie obawy kiedy wypuszczałam swoje kolejne produkty. Prawda jest taka, że nigdy nie będziesz czuć się ekspertem wystarczająco “mocno”. Nawet ludzie, których podziwiasz też w głębi serca uważają, że ciągle jeszcze nie są wystarczająco dobrzy w tym co robią. I to jest pozytywne, bo dzięki temu mogą bardziej krytycznie spojrzeć na swoją pracę. Ważne jednak jest to, aby nie hamować się i działać pomimo tego strachu, pomimo tego, że czujemy, że być może nie jesteśmy jeszcze gotowe.

Nigdy nie będziemy w 100% gotowe i nikt nigdy nie przyjdzie do nas i nie powie nam “Słuchaj, teraz jesteś już ekspertem, możesz zrobić kurs online!”

Jeżeli wiesz, że twoja wiedza i doświadczenie działają, że jesteś w stanie pomóc innym, to zrób na początku mały kurs, który rozwiąże bardzo konkretny problem i który da ludziom rezultaty. Później rozwijaj swoją działalność, rób  większe kursy i zwiększaj zasięg.

5. Czy to bardzo skomplikowana wiedza? Jak bardzo zaawansowanym informatycznie trzeba być?

Wiedza ta nie jest bardzo skomplikowana. Wśród moich kursantek są osoby, które siebie na początku nazywają “zielonymi”, a potem tworzą swój kurs online w miesiąc. Naprawdę nie trzeba być bardzo zaawansowanym informatycznie, nie trzeba umieć kodować. Trzeba mieć po prostu zaparcie i dobre źródło wiarygodnych informacji o tym, jak robić kolejne rzeczy.

Moje motto to słowa Henry’ego Forda:

“Jeśli sądzisz, że potrafisz, to masz rację. Jeśli sądzisz, że nie potrafisz, to również masz rację”.

Jeśli interesuje cię temat robienia kursów online i chcesz dla siebie odkryć pomysł na kurs online, który się sprzeda, to zapraszam do obejrzenia mojej darmowej serii video.

A na koniec pytanie bardziej osobiste: Ty sama szukałaś wiedzy o tym jak tworzyć kursy, ile czasu Ci to zajęło?

Swoją wiedzę zdobyłam na kursach zagranicznych oraz na własnym doświadczeniu. Zanim zrobiłam swój pierwszy kurs, to bardzo dobrze znałam wszystkie elementy, które składają się na zrobienie kursu – takie jak e-mail marketing, robienie wideo, projektowanie ładnych PDF-ów, itp. Używałam tego na co dzień w mojej pracy jako freelancer przez kilka lat. To jednak nie znaczy, że i ty musisz czekać kilka lat na to, żeby zrobić kurs online. Możesz zrobić ładny i ciekawy kurs w dużo krótszym czasie zwłaszcza, jeżeli działasz według sprawdzonego systemu krok po kroku.

Powodzenia!

AriadnaWiczling_Reklama_MamoPracuj

Zdjęcia: własność Po nitce Ariadny

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ariadna Wiczling
Autorka Kursu Online w 30 Dni i darmowego podcastu (radia internetowego) Po Nitce Ariadny dla przedsiębiorczych kobiet z biznesem online. Pokazuje kobietom, że biznes online i technologia nie są takie trudne i że każda z nich również może mieć dobrze zarabiający biznes online. Prywatnie mama trójki dzieci pracująca ze swojego domowego biura.
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail