Logo Mamo Pracuj
Open menu
Pracuj

Znajdź wymarzoną pracę i pracodawcę.

Rozwijaj się

Pozwól się wesprzeć w rozwoju.

Inspiruj się

Sprawdź nasze propozycje dla Ciebie.

ZAINSPIRUJ SIĘ

5 sprawdzonych sposobów na promocję firmy w internecie

  • Monika Dudek
  • 5 czerwca 2019
  • 6 MIN. CZYTANIA
5 sposobów na promocję firmy w internecie
Jak zareklamować się w internecie? Odpowiednie działania pomogą Ci pozyskać klientów, a czytając poniższy tekst dowiesz się od czego zacząć. Sukces jest bliżej niż Ci się wydaje!

Pierwsze kroki we własnym biznesie bywają trudne. Często wymagają poszerzenia swoich kompetencji i nauki nowych rzeczy. Przy tworzeniu swojej firmy pojawia się także niepewność, jak zdobyć nowe zlecenia i czy Twoje produkty rzeczywiście będą na tyle atrakcyjne, że znajdą aprobatę wśród konsumentów.

Sukces sam się nie osiągnie. 😉 Dlatego warto poinformować internet, że otworzyłaś swój biznes. Bez działań marketingowych się nie obędzie. Odpowiednia reklama pomoże Ci znaleźć klientów. Jednak od czego zacząć?

Kim są Twoi klienci?

Na początku zastanów się dla kogo tworzysz produkt. Kto może go kupić i do kogo chcesz dotrzeć ze swoją reklamą. Aby wejść w buty klienta, stwórz przykładową personę, czyli model osoby, która jest zainteresowana Twoimi produktami bądź usługami. Zastanów się, czym się interesuje, jak spędza czas i gdzie taką personę spotkasz. Tutaj znajdziesz narzędzie, które Ci w tym pomoże.

Dzięki określeniu swojej grupy docelowej dobierzesz odpowiedni kanał komunikacji oraz lepiej określisz sposób dotarcia do niej. Zastanów się także, jaka treść reklamy przekona taką osobę do skorzystania z Twojej oferty.

Reklama na Facebooku – czy warto?

Facebook to miejsce w sieci, gdzie większość ludzi spędza sporo czasu. Najczęściej rozmawiają ze znajomymi, przeglądają firmowe fanpage, publikują ciekawe treści na swoim profilu, czy dodają zdjęcia z wakacji. Dzięki tym informacjom Facebook w łatwy sposób określa kim jesteś, co Cię interesuje i jak spędzasz wolny czas.

Takie dane pozwalają stworzyć niezwykle skuteczną platformę reklamową. Dzięki zgromadzonym informacjom przez Facebooka możesz skierować swój komunikat reklamowy i precyzyjnie dotrzeć do swojej grupy docelowej. Przykładowo, jeżeli sprzedajesz ubrania dla dzieci w wieku 3-14 lat, to panel reklamowy daje Ci możliwość dotarcia do rodziców dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Sprzedając biżuterię, możesz zaadresować ofertę do znajomych osób, które mają urodziny w ciągu najbliższych 7-30 dni.

Podczas tworzenia reklam, nie zapominaj o testowaniu różnych kreacji. Na każdą grupę docelową może zadziałać inny komunikat reklamowy. Warto stworzyć 2-3 różne reklamy i sprawdzać ich skuteczność. Pamiętaj, by nie wrzucać wszystkich zainteresowań do jednej grupy reklam. Utrudni Ci to skuteczne oszacowanie ich efektywności.

Google Ads – co wybrać?

Platforma Google Ads oferuje wiele form reklamowych. Warto jednak, abyś bliżej przyjrzała się kampanii w wyszukiwarce Google. Odznacza się ona wysoką skutecznością dlatego, że odpowiada na rzeczywiste zapytania użytkowników.

Jeżeli użytkownik szuka w internecie “kursu języka japońskiego” i jest nim zainteresowany, to trafia na reklamę Twojej szkoły językowej. Dzięki promocji w sieci wyszukiwania docierasz do osób, które rzeczywiście mogą potrzebować Twojego produktu lub usługi.

Google dla osób, które chcą przetestować ich platformę reklamową, przygotował ofertę promocyjną. Zostawiając swój email tutaj, możesz otrzymać na niego kod rabatowy na 200 zł do wykorzystania na swoim koncie. Bądź cierpliwa – mail przychodzi ze sporym opóźnieniem.

Buduj bazę i wysyłaj newslettery

Email ma już ponad 40 lat i jego moc nie słabnie. Z całą pewnością posiadasz własną skrzynkę mailową i codziennie odbierasz lub wysyłasz wiadomości. Emaile dostarczane są w jedno z Twoich najbardziej prywatnych miejsc w internecie. Mailingi i newslettery stają się bardzo personalnym kanałem komunikacji między firmą, a klientem. Koszt wysyłki dużej liczby wiadomości nie jest drogi, natomiast zwrot z inwestycji może się okazać bardzo duży.

Jednak, aby wysyłać mailingi, musisz zbudować własną listę mailingową, co wymaga trochę wysiłku. Zastanów się, za co skłonny byłby Twój klient pozostawić swój adres email. Umieść na swojej stronie internetowej formularz. Zaproponuj zniżkę na pierwsze zakupy podaruj gratis lub zaoferuj ciekawy prezent, łączący się z działalnością Twojej firmy, jak np. merytoryczny e-book.

Kolejnym krokiem jest stworzenie koncepcji komunikacji mailingowej z klientami. Zastanów się, co chcesz dostarczać im za pomocą kampanii email marketingowych. Jakie informacje i reklamy produktów powinni otrzymać? Opracuj wiadomość i wysyłaj do swojej bazy.

Innym, szybszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy domu mediowego, który zajmuje się wysyłką kampanii email marketingowych do baz zewnętrznych. Dzięki odpowiednio dobranej grupie docelowej Twoja wiadomość dotrze do właściwych osób. Przy wyborze firmy zwróć uwagę, czy posiada niezbędne zgody na wysyłkę wiadomości do oferowanej bazy mailingowej.

Masz wiadomość – czyli kampanie SMS

Coraz większą popularność wśród marketerów zyskują kampanie SMS. Wysoka skuteczność w porównaniu do niskiej ceny zachęca do skorzystania z tej formy promocji. Średni koszt za smsa waha się od 0,06 – 0,10 złotych netto, a finalna cena zależy od wolumenu wysyłki.

160 znaków wystarczy, by stworzyć skuteczny komunikat reklamowy.

Wiadomości SMS dają Ci możliwość komunikacji jeden do jednego. Skracasz dystans z odbiorcą i zyskujesz szansę na jego szybką reakcję. Dużą zaletą masowej wysyłki SMS jest fakt, że ponad 90% wysłanych wiadomości zostaje przeczytanych. Docierasz do swoich klientów, gdziekolwiek się znajdują. W ciągu pierwszych 5 minut, aż 69% odbiorców otwiera SMSy.

Szybkość dotarcia sms vs e-mail

Źródło: Raport SMSapi

Buduj wizerunek eksperta i współpracuj

Niewątpliwie ciężko być samotną wyspą. Warto skorzystać ze społeczności, grup tematycznych stworzonych na portalu Facebook czy LinkedIn. Możesz nie tylko polecać swoje produkty lub usługi, promować fanpage, ale także zebrać wierne rzesze fanów, które będą rekomendować Twoje produkty swoim znajomym.

Niezwykle wartościowe jest budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie. Włączaj się w dyskusje na grupach i pomagaj. Pisz artykuły, prowadź bloga. Tym sposobem wypromujesz swoją osobę i firmę, a także pokażesz, jak Twoje usługi rozwiązują problemy klientów. Zachęcaj też innych użytkowników sieci, by nie wahali się zadawać pytań dotyczących produktu.

W grupach na Facebooku znajdziesz wiele kobiet i mężczyzn, którzy jak Ty podchodzą z pasją do swojego biznesu. Warto wymieniać poglądy i inspirować się wzajemnie. Spróbuj nawiązać współpracę z takimi osobami. Możecie na przykład reklamować nawzajem swoje produkty.

Po raz ostatni – nie zapomnij o reklamie

Na pewno wiesz już, jak ważne są działania reklamowe dla Twojego biznesu. Nie bój się próbować nowych sposobów promocji. Bądź aktywny na Facebooku, testuj nowe formaty reklamowe, buduj bazy mailingowe i dbaj o wizerunek eksperta.

Jak to powiedział Stuart Henderson “Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. Daj się poznać swoim klientom. Odważne decyzje pomogą Twojemu biznesowi osiągnąć sukces.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Zobacz więcej

artykuł
kobieta spaceruje
  • Judyta Wałach
  • 5 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj
  • 6 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj
  • 5 MIN. CZYTANIA
artykuł
800+ - wszystko co musisz wiedzieć
  • Agnieszka Wadecka
  • 3 MIN. CZYTANIA
artykuł
zdjęcie relacja ze spotkania w ramach programu Destination IT vol. 3
  • Anna Łabno - Kucharska
  • 3 MIN. CZYTANIA
artykuł
Ewa Moskalik Pieper
  • Ewa Moskalik - Pieper
  • 3 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Dominika Cienkiewicz
  • 6 MIN. CZYTANIA

+3 tys. mam w newsletterze

© Mamopracuj 2024

Skip to content