Czego szukasz

5 sprawdzonych sposobów na promocję firmy w internecie

Jak zareklamować się w internecie? Odpowiednie działania pomogą Ci pozyskać klientów, a czytając poniższy tekst dowiesz się od czego zacząć. Sukces jest bliżej niż Ci się wydaje!

  • Monika Dudek - 05/06/2019
kobieta pracuje przy komputerze

Pierwsze kroki we własnym biznesie bywają trudne. Często wymagają poszerzenia swoich kompetencji i nauki nowych rzeczy. Przy tworzeniu swojej firmy pojawia się także niepewność, jak zdobyć nowe zlecenia i czy Twoje produkty rzeczywiście będą na tyle atrakcyjne, że znajdą aprobatę wśród konsumentów.

Sukces sam się nie osiągnie. 😉 Dlatego warto poinformować internet, że otworzyłaś swój biznes. Bez działań marketingowych się nie obędzie. Odpowiednia reklama pomoże Ci znaleźć klientów. Jednak od czego zacząć?

Kim są Twoi klienci?

Na początku zastanów się dla kogo tworzysz produkt. Kto może go kupić i do kogo chcesz dotrzeć ze swoją reklamą. Aby wejść w buty klienta, stwórz przykładową personę, czyli model osoby, która jest zainteresowana Twoimi produktami bądź usługami. Zastanów się, czym się interesuje, jak spędza czas i gdzie taką personę spotkasz. Tutaj znajdziesz narzędzie, które Ci w tym pomoże.

Dzięki określeniu swojej grupy docelowej dobierzesz odpowiedni kanał komunikacji oraz lepiej określisz sposób dotarcia do niej. Zastanów się także, jaka treść reklamy przekona taką osobę do skorzystania z Twojej oferty.

Reklama na Facebooku – czy warto?

Facebook to miejsce w sieci, gdzie większość ludzi spędza sporo czasu. Najczęściej rozmawiają ze znajomymi, przeglądają firmowe fanpage, publikują ciekawe treści na swoim profilu, czy dodają zdjęcia z wakacji. Dzięki tym informacjom Facebook w łatwy sposób określa kim jesteś, co Cię interesuje i jak spędzasz wolny czas.

Takie dane pozwalają stworzyć niezwykle skuteczną platformę reklamową. Dzięki zgromadzonym informacjom przez Facebooka możesz skierować swój komunikat reklamowy i precyzyjnie dotrzeć do swojej grupy docelowej. Przykładowo, jeżeli sprzedajesz ubrania dla dzieci w wieku 3-14 lat, to panel reklamowy daje Ci możliwość dotarcia do rodziców dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Sprzedając biżuterię, możesz zaadresować ofertę do znajomych osób, które mają urodziny w ciągu najbliższych 7-30 dni.

Podczas tworzenia reklam, nie zapominaj o testowaniu różnych kreacji. Na każdą grupę docelową może zadziałać inny komunikat reklamowy. Warto stworzyć 2-3 różne reklamy i sprawdzać ich skuteczność. Pamiętaj, by nie wrzucać wszystkich zainteresowań do jednej grupy reklam. Utrudni Ci to skuteczne oszacowanie ich efektywności.

Google Ads – co wybrać?

Platforma Google Ads oferuje wiele form reklamowych. Warto jednak, abyś bliżej przyjrzała się kampanii w wyszukiwarce Google. Odznacza się ona wysoką skutecznością dlatego, że odpowiada na rzeczywiste zapytania użytkowników.

Jeżeli użytkownik szuka w internecie “kursu języka japońskiego” i jest nim zainteresowany, to trafia na reklamę Twojej szkoły językowej. Dzięki promocji w sieci wyszukiwania docierasz do osób, które rzeczywiście mogą potrzebować Twojego produktu lub usługi.

Google dla osób, które chcą przetestować ich platformę reklamową, przygotował ofertę promocyjną. Zostawiając swój email tutaj, możesz otrzymać na niego kod rabatowy na 200 zł do wykorzystania na swoim koncie. Bądź cierpliwa – mail przychodzi ze sporym opóźnieniem.

Buduj bazę i wysyłaj newslettery

Email ma już ponad 40 lat i jego moc nie słabnie. Z całą pewnością posiadasz własną skrzynkę mailową i codziennie odbierasz lub wysyłasz wiadomości. Emaile dostarczane są w jedno z Twoich najbardziej prywatnych miejsc w internecie. Mailingi i newslettery stają się bardzo personalnym kanałem komunikacji między firmą, a klientem. Koszt wysyłki dużej liczby wiadomości nie jest drogi, natomiast zwrot z inwestycji może się okazać bardzo duży.

Jednak, aby wysyłać mailingi, musisz zbudować własną listę mailingową, co wymaga trochę wysiłku. Zastanów się, za co skłonny byłby Twój klient pozostawić swój adres email. Umieść na swojej stronie internetowej formularz. Zaproponuj zniżkę na pierwsze zakupy podaruj gratis lub zaoferuj ciekawy prezent, łączący się z działalnością Twojej firmy, jak np. merytoryczny e-book.

Kolejnym krokiem jest stworzenie koncepcji komunikacji mailingowej z klientami. Zastanów się, co chcesz dostarczać im za pomocą kampanii email marketingowych. Jakie informacje i reklamy produktów powinni otrzymać? Opracuj wiadomość i wysyłaj do swojej bazy.

Innym, szybszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy domu mediowego, który zajmuje się wysyłką kampanii email marketingowych do baz zewnętrznych. Dzięki odpowiednio dobranej grupie docelowej Twoja wiadomość dotrze do właściwych osób. Przy wyborze firmy zwróć uwagę, czy posiada niezbędne zgody na wysyłkę wiadomości do oferowanej bazy mailingowej.

Masz wiadomość – czyli kampanie SMS

Coraz większą popularność wśród marketerów zyskują kampanie SMS. Wysoka skuteczność w porównaniu do niskiej ceny zachęca do skorzystania z tej formy promocji. Średni koszt za smsa waha się od 0,06 – 0,10 złotych netto, a finalna cena zależy od wolumenu wysyłki.

160 znaków wystarczy, by stworzyć skuteczny komunikat reklamowy.

Wiadomości SMS dają Ci możliwość komunikacji jeden do jednego. Skracasz dystans z odbiorcą i zyskujesz szansę na jego szybką reakcję. Dużą zaletą masowej wysyłki SMS jest fakt, że ponad 90% wysłanych wiadomości zostaje przeczytanych. Docierasz do swoich klientów, gdziekolwiek się znajdują. W ciągu pierwszych 5 minut, aż 69% odbiorców otwiera SMSy.

Szybkość dotarcia sms vs e-mail

Źródło: Raport SMSapi

Buduj wizerunek eksperta i współpracuj

Niewątpliwie ciężko być samotną wyspą. Warto skorzystać ze społeczności, grup tematycznych stworzonych na portalu Facebook czy LinkedIn. Możesz nie tylko polecać swoje produkty lub usługi, promować fanpage, ale także zebrać wierne rzesze fanów, które będą rekomendować Twoje produkty swoim znajomym.

Niezwykle wartościowe jest budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie. Włączaj się w dyskusje na grupach i pomagaj. Pisz artykuły, prowadź bloga. Tym sposobem wypromujesz swoją osobę i firmę, a także pokażesz, jak Twoje usługi rozwiązują problemy klientów. Zachęcaj też innych użytkowników sieci, by nie wahali się zadawać pytań dotyczących produktu.

W grupach na Facebooku znajdziesz wiele kobiet i mężczyzn, którzy jak Ty podchodzą z pasją do swojego biznesu. Warto wymieniać poglądy i inspirować się wzajemnie. Spróbuj nawiązać współpracę z takimi osobami. Możecie na przykład reklamować nawzajem swoje produkty.

Po raz ostatni – nie zapomnij o reklamie

Na pewno wiesz już, jak ważne są działania reklamowe dla Twojego biznesu. Nie bój się próbować nowych sposobów promocji. Bądź aktywny na Facebooku, testuj nowe formaty reklamowe, buduj bazy mailingowe i dbaj o wizerunek eksperta.

Jak to powiedział Stuart Henderson “Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. Daj się poznać swoim klientom. Odważne decyzje pomogą Twojemu biznesowi osiągnąć sukces.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Monika Dudek
Od ponad 5 lat związana zawodowo z marketingiem online. Na co dzień zajmuje się m.in. planowaniem projektów marketingowych oraz prowadzeniem kampanii płatnych w internecie. Miłośniczka dobrego kina i kryminałów.

Jeśli nie własna firma, to co? 4 pomysły dla aktywnej mamy

Wiele z nas ma w sobie mniejszą lub większą potrzebę realizowania niezawodowych projektów. Nie ma znaczenia, czy chodzi o prowadzenie schroniska dla zwierząt, wspieranie osób wracających na rynek pracy, prowadzenie zajęć sportowych „pod chmurką”, czy organizację incydentalnego wydarzenia - ciekawego koncertu, wykładu czy warsztatu. Wszystkie te pomysły da się zrealizować i to często nie tak dużym kosztem. Jakie możliwości daje w tym zakresie polskie prawo?
  • Daria Milewska - 07/10/2019
kobieta pracuje laptop biurko

Stowarzyszenie

Stowarzyszenie w swojej najpopularniejszej formie (czyli tzw. stowarzyszenie rejestrowe – podlegające obowiązkowi wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego i posiadające osobowość prawną) jest organizacją zakładaną przez co najmniej 7 osób fizycznych.

Musi posiadać statut, władze i może zatrudniać pracowników. Jego najważniejszym organem jest walne zebranie członków, czyli wszystkich osób, które do stowarzyszenia przystąpiły.

Cel działania stowarzyszenia może być dowolny, natomiast nie może ono działać w celach zarobkowych. Prawo dopuszcza jednak, aby stowarzyszenie gromadziło majątek ze składek członkowskich, darowizn, spadków, zapisów, dochodów z własnej działalności, dochodów z majątku stowarzyszenia oraz z ofiarności publicznej. Środki te mogą być jednak przeznaczane wyłącznie na działalność statutową stowarzyszenia (czyli innymi słowy – do realizacji celów, do których dane stowarzyszenie zostało powołane).

Fundacja

Fundacja może być założona przez tzw. fundatora, czyli osobę fizyczną lub prawną, która określa cel fundacji i składniki majątkowe przeznaczone na jego realizację (czyli wyposaża fundację w majątek w momencie jej powstania).

Fundacje powoływane są przede wszystkim w celu ochrony zdrowia, rozwoju gospodarki i nauki, oświaty i wychowania, kultury i sztuki, opieki i pomocy społecznej, ochrony środowiska oraz opieki nad zabytkami.

W statucie fundacji można określić w jakim zakresie fundacja będzie prowadziła działalność gospodarczą. Ustawa nie ogranicza przedmiotu prowadzonej przez fundację działalności gospodarczej – warunkiem jest jedynie, aby była ona prowadzona w rozmiarach służących celom fundacji.

Fundacja, w przeciwieństwie do stowarzyszenia, jest tworzona wyłącznie przez fundatora, tj. jej założyciela i nie posiada członków, a jedynie zarząd fundacji. Nadany przez fundatora statut określa sposób powołania i kompetencje zarządu fundacji oraz ewentualnie innych władz. W statucie określa się także cel fundacji i jej majątek – w tym majątek przeznaczony na prowadzenie działalności gospodarczej.

Inicjatywa lokalna

Inicjatywa lokalna jest nadal niestety mało znaną, ale bardzo użyteczną formą realizacji projektów. Opiera się ona na umowie pomiędzy wnioskodawcą (mieszkańcem danej gminy/miasta, który złożył wniosek w trybie inicjatywy lokalnej), a wójtem/ burmistrzem/ prezydentem miasta.

Na podstawie umowy wnioskodawca przy pomocy swojej gminy realizuje pomysł z zakresu m.in. edukacji, ochrony przyrody, turystyki, kultury fizycznej, czy budowy lub remontu dróg.

Kluczowa w inicjatywie lokalnej jest współpraca – każda ze stron (wnioskodawca z jednej strony, a gmina/miasto z drugiej) daje coś od siebie: pracę społeczną, środki finansowe albo rzeczowe. W ramach inicjatywy lokalnej można np. zasadzić gminny ogródek warzywny czy zorganizować koncert plenerowy dla mieszkańców albo cykl zajęć plastycznych dla dzieci.

Istotne jest, aby realizowany projekt nie był nastawiony na zysk oraz był ogólnodostępny dla mieszkańców danej gminy. Szczegółowe warunki realizowania projektów w ramach inicjatywy lokalnej określa indywidualnie każda gmina.

Budżet obywatelski (partycypacyjny)

Budżet obywatelski jest dosyć nową formą realizacji przez obywateli własnych projektów. Dopiero od kilku lat istnieje prawny obowiązek jego tworzenia w miastach na prawach powiatu (w mniejszych miastach i gminach decyzja o jego utworzeniu nadal jest dobrowolna).

Czym jest budżet obywatelski? W dużym skrócie – budżet obywatelski jest pewną pulą środków, którą corocznie gmina/miasto wyodrębnia w swoim budżecie w celu realizacji projektów zgłaszanych bezpośrednio przez mieszkańców.

A projekty mogą być bardzo różne – od typowo inwestycyjnych (np. budowa chodnika, czy remont drogi), po sportowe (np. cotygodniowy nordic walking dla seniorów), czy kulturalne (np. doposażenie biblioteki). Zatem w ramach budżetu obywatelskiego można zrealizować zarówno projekt długoterminowy, jak i jednorazowe wydarzenie.

Terminy zgłaszania projektów i zasady ich oceny oraz kwalifikacji do realizacji każda gmina określa indywidualnie.

Polskie prawo umożliwia realizowanie pozazawodowych pomysłów i projektów w bardzo różny sposób – chociażby w jednej z czterech opisanych powyżej form. To, która z nich będzie najbardziej adekwatna w określonym przypadku, zależy przede wszystkim od rodzaju pomysłu, długości trwania ewentualnego projektu oraz planowanego budżetu.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Daria Milewska
Adwokat oraz mama kilkunastomiesięcznej Basi – absolutnego wulkanu energii. Prowadzi kancelarię adwokacką w Warszawie pod marką Milewska Legal. Wspiera od strony prawnej polskich i zagranicznych przedsiębiorców, a także fundacje i stowarzyszenia. Prywatnie miłośniczka podróży, zumby i języków obcych.

Kto może dostać dotację w 2019 i 2020 roku?

Dotacje na własny biznes to temat, o który często pytacie. Z jakich programów można skorzystać w 2019 i 2020 roku i jakie będą możliwości uzyskania dotacji od 2021 roku? Sprawdź!
  • Agnieszka Pierzak - 02/10/2019
trzy_stosy_monet_z_ktorych_wyrastaja_rosliny

Dotacje 2021-2027 – nowa perspektywa finansowa UE

Prace w sprawie nowej perspektywy budżetowej UE (tj. 2021-2027) rozpoczęły się już w 2018 roku. W maju 2019 Komisja Europejska przedstawiła propozycję podziału środków. Do Polski mają trafić około 64 mld euro – to 20 proc. mniej niż w obecnej perspektywie (2014-2020).

Tak znaczne cięcia nie będą jednak dotyczyć obszaru związanego z rynkiem pracy i wyłączaniem społecznym. Zdaniem Komisji Europejskiej obywatele są najważniejszym kapitałem Unii i to wokół nich powinien rozwijać się proces integracji.

Zgodnie z przedstawionymi przez Komisję dokumentami – na wspieranie mobilności, podnoszenie kompetencji i poprawę zatrudnienia, ale także na włączenie społeczne i rozwijanie postaw aktywnego obywatelstwa i partycypacji w życiu UE przewidziano nawet 8% wzrost środków.

O tym jakie konkretnie działania aktywizacyjne będą finansowane dowiemy się dopiero najwcześniej w 2020 roku, kiedy powstaną dokumenty szczegółowe na szczeblu krajowym.

Dotacje 2014-2020 – kto może dostać dotację?

Obecnie obowiązuje perspektywa finansowa 2014-2020. O tym jakie działania były finansowane obecnie pisaliśmy już szczegółowo w artykułach

Dotacje na opiekę nad dziećmi do lat 3

Dotacje na tworzenie nowych miejsc opieki nad dziećmi do lat trzech

Kobiety posiadające dzieci do 3 roku życia oprócz działań aktywizacyjnych (tj. kursy szkolenia podnoszące kwalifikacje, staże, pośrednictwo pracy czy dotacje na rozpoczęcie działalności) mogły liczyć na zapewnienie opieki nad dziećmi w czasie kursów/szkoleń/staży.

Ze środków unijnych zostały również dofinansowane żłobki, w których ceny za opiekę nad dzieckiem (z racji częściowego dofinansowania z UE) kształtowały się na poziomie cen w żłobkach samorządowych.

Wiele z tych projektów realizowanych jest nadal, gdyż do końca tej perspektywy finansowej mamy jeszcze cały rok.

Aktualne projekty unijne 2019 i 2020

Informację o realizowanych projektach w danym województwie można uzyskać w punktach informacyjnych funduszy europejskich.

Wiele instytucji prowadzi nawet swoje kanały na You Tube oraz kampanie informacyjne na temat funduszy w mediach społecznościowych. Przykładem tego jest WUP w Krakowie, który do promocji działań aktywizacyjnych dla osób do 29 roku życia prowadzi kampanię #jestespowerful

Program POWER

Działania w ramach programu POWER są realizowane nie tylko w Małopolsce, ale w każdym województwie, zatem osoby młode z innych województw również mogą korzystać z programu POWER.

Dowiedz się więcej: Inwestuj w rozwój krok po kroku – jak dostać dofinansowanie z programu POWER

Dotacje dla osób bez pracy – czy na macierzyńskim i wychowawczym dostanę dotację?

Projekty aktywizacyjne, a zwłaszcza te nastawione na dotacje przeznaczone są dla osób bez pracy (nie muszą być one zarejestrowane w urzędzie pracy). Kobiety przebywające na urlopach macierzyńskich, które myślą o swojej działalności niestety nie mogą skorzystać z tych funduszy, gdyż w okresie urlopu macierzyńskiego/rodzicielskiego de facto pozostają związane z pracodawcą, a wiec nie są osobą bezrobotną.

Dowiedz się więcej: Czy na macierzyńskim mogę dostać dotację na rozwój biznesu?

Zdjęcie: Pixabay.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Pierzak
Z funduszami europejskimi związana jestem od 2006 r. Najpierw jako pracownik instytucji odpowiedzialnej za wdrażanie środków europejskich, a od momentu kiedy zostałam mamą prowadzę wspólnie z mężem firmę pomagającą pozyskiwać fundusze unijne i rozliczać projekty finansowane ze środków UE. Taki model pracy bardzo mi odpowiada i pozwala łączyć miłość do dzieci i rodziny z pasją pracy - www.pierzak.pl
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail