Czego szukasz

5 sprawdzonych sposobów na promocję firmy w internecie

Jak zareklamować się w internecie? Odpowiednie działania pomogą Ci pozyskać klientów, a czytając poniższy tekst dowiesz się od czego zacząć. Sukces jest bliżej niż Ci się wydaje!

  • Monika Dudek - 05/06/2019
kobieta pracuje przy komputerze

Pierwsze kroki we własnym biznesie bywają trudne. Często wymagają poszerzenia swoich kompetencji i nauki nowych rzeczy. Przy tworzeniu swojej firmy pojawia się także niepewność, jak zdobyć nowe zlecenia i czy Twoje produkty rzeczywiście będą na tyle atrakcyjne, że znajdą aprobatę wśród konsumentów.

Sukces sam się nie osiągnie. 😉 Dlatego warto poinformować internet, że otworzyłaś swój biznes. Bez działań marketingowych się nie obędzie. Odpowiednia reklama pomoże Ci znaleźć klientów. Jednak od czego zacząć?

Kim są Twoi klienci?

Na początku zastanów się dla kogo tworzysz produkt. Kto może go kupić i do kogo chcesz dotrzeć ze swoją reklamą. Aby wejść w buty klienta, stwórz przykładową personę, czyli model osoby, która jest zainteresowana Twoimi produktami bądź usługami. Zastanów się, czym się interesuje, jak spędza czas i gdzie taką personę spotkasz. Tutaj znajdziesz narzędzie, które Ci w tym pomoże.

Dzięki określeniu swojej grupy docelowej dobierzesz odpowiedni kanał komunikacji oraz lepiej określisz sposób dotarcia do niej. Zastanów się także, jaka treść reklamy przekona taką osobę do skorzystania z Twojej oferty.

Reklama na Facebooku – czy warto?

Facebook to miejsce w sieci, gdzie większość ludzi spędza sporo czasu. Najczęściej rozmawiają ze znajomymi, przeglądają firmowe fanpage, publikują ciekawe treści na swoim profilu, czy dodają zdjęcia z wakacji. Dzięki tym informacjom Facebook w łatwy sposób określa kim jesteś, co Cię interesuje i jak spędzasz wolny czas.

Takie dane pozwalają stworzyć niezwykle skuteczną platformę reklamową. Dzięki zgromadzonym informacjom przez Facebooka możesz skierować swój komunikat reklamowy i precyzyjnie dotrzeć do swojej grupy docelowej. Przykładowo, jeżeli sprzedajesz ubrania dla dzieci w wieku 3-14 lat, to panel reklamowy daje Ci możliwość dotarcia do rodziców dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Sprzedając biżuterię, możesz zaadresować ofertę do znajomych osób, które mają urodziny w ciągu najbliższych 7-30 dni.

Podczas tworzenia reklam, nie zapominaj o testowaniu różnych kreacji. Na każdą grupę docelową może zadziałać inny komunikat reklamowy. Warto stworzyć 2-3 różne reklamy i sprawdzać ich skuteczność. Pamiętaj, by nie wrzucać wszystkich zainteresowań do jednej grupy reklam. Utrudni Ci to skuteczne oszacowanie ich efektywności.

Google Ads – co wybrać?

Platforma Google Ads oferuje wiele form reklamowych. Warto jednak, abyś bliżej przyjrzała się kampanii w wyszukiwarce Google. Odznacza się ona wysoką skutecznością dlatego, że odpowiada na rzeczywiste zapytania użytkowników.

Jeżeli użytkownik szuka w internecie “kursu języka japońskiego” i jest nim zainteresowany, to trafia na reklamę Twojej szkoły językowej. Dzięki promocji w sieci wyszukiwania docierasz do osób, które rzeczywiście mogą potrzebować Twojego produktu lub usługi.

Google dla osób, które chcą przetestować ich platformę reklamową, przygotował ofertę promocyjną. Zostawiając swój email tutaj, możesz otrzymać na niego kod rabatowy na 200 zł do wykorzystania na swoim koncie. Bądź cierpliwa – mail przychodzi ze sporym opóźnieniem.

Buduj bazę i wysyłaj newslettery

Email ma już ponad 40 lat i jego moc nie słabnie. Z całą pewnością posiadasz własną skrzynkę mailową i codziennie odbierasz lub wysyłasz wiadomości. Emaile dostarczane są w jedno z Twoich najbardziej prywatnych miejsc w internecie. Mailingi i newslettery stają się bardzo personalnym kanałem komunikacji między firmą, a klientem. Koszt wysyłki dużej liczby wiadomości nie jest drogi, natomiast zwrot z inwestycji może się okazać bardzo duży.

Jednak, aby wysyłać mailingi, musisz zbudować własną listę mailingową, co wymaga trochę wysiłku. Zastanów się, za co skłonny byłby Twój klient pozostawić swój adres email. Umieść na swojej stronie internetowej formularz. Zaproponuj zniżkę na pierwsze zakupy podaruj gratis lub zaoferuj ciekawy prezent, łączący się z działalnością Twojej firmy, jak np. merytoryczny e-book.

Kolejnym krokiem jest stworzenie koncepcji komunikacji mailingowej z klientami. Zastanów się, co chcesz dostarczać im za pomocą kampanii email marketingowych. Jakie informacje i reklamy produktów powinni otrzymać? Opracuj wiadomość i wysyłaj do swojej bazy.

Innym, szybszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy domu mediowego, który zajmuje się wysyłką kampanii email marketingowych do baz zewnętrznych. Dzięki odpowiednio dobranej grupie docelowej Twoja wiadomość dotrze do właściwych osób. Przy wyborze firmy zwróć uwagę, czy posiada niezbędne zgody na wysyłkę wiadomości do oferowanej bazy mailingowej.

Masz wiadomość – czyli kampanie SMS

Coraz większą popularność wśród marketerów zyskują kampanie SMS. Wysoka skuteczność w porównaniu do niskiej ceny zachęca do skorzystania z tej formy promocji. Średni koszt za smsa waha się od 0,06 – 0,10 złotych netto, a finalna cena zależy od wolumenu wysyłki.

160 znaków wystarczy, by stworzyć skuteczny komunikat reklamowy.

Wiadomości SMS dają Ci możliwość komunikacji jeden do jednego. Skracasz dystans z odbiorcą i zyskujesz szansę na jego szybką reakcję. Dużą zaletą masowej wysyłki SMS jest fakt, że ponad 90% wysłanych wiadomości zostaje przeczytanych. Docierasz do swoich klientów, gdziekolwiek się znajdują. W ciągu pierwszych 5 minut, aż 69% odbiorców otwiera SMSy.

Szybkość dotarcia sms vs e-mail

Źródło: Raport SMSapi

Buduj wizerunek eksperta i współpracuj

Niewątpliwie ciężko być samotną wyspą. Warto skorzystać ze społeczności, grup tematycznych stworzonych na portalu Facebook czy LinkedIn. Możesz nie tylko polecać swoje produkty lub usługi, promować fanpage, ale także zebrać wierne rzesze fanów, które będą rekomendować Twoje produkty swoim znajomym.

Niezwykle wartościowe jest budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie. Włączaj się w dyskusje na grupach i pomagaj. Pisz artykuły, prowadź bloga. Tym sposobem wypromujesz swoją osobę i firmę, a także pokażesz, jak Twoje usługi rozwiązują problemy klientów. Zachęcaj też innych użytkowników sieci, by nie wahali się zadawać pytań dotyczących produktu.

W grupach na Facebooku znajdziesz wiele kobiet i mężczyzn, którzy jak Ty podchodzą z pasją do swojego biznesu. Warto wymieniać poglądy i inspirować się wzajemnie. Spróbuj nawiązać współpracę z takimi osobami. Możecie na przykład reklamować nawzajem swoje produkty.

Po raz ostatni – nie zapomnij o reklamie

Na pewno wiesz już, jak ważne są działania reklamowe dla Twojego biznesu. Nie bój się próbować nowych sposobów promocji. Bądź aktywny na Facebooku, testuj nowe formaty reklamowe, buduj bazy mailingowe i dbaj o wizerunek eksperta.

Jak to powiedział Stuart Henderson “Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. Daj się poznać swoim klientom. Odważne decyzje pomogą Twojemu biznesowi osiągnąć sukces.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Monika Dudek
Od ponad 5 lat związana zawodowo z marketingiem online. Na co dzień zajmuje się m.in. planowaniem projektów marketingowych oraz prowadzeniem kampanii płatnych w internecie. Miłośniczka dobrego kina i kryminałów.

Jak wypracować pewność siebie w biznesie?

Kiedy zaczynasz budować swój własny biznes, czujesz się niepewnie. Podobnie czują się ci, którzy stawiają pierwsze kroki w nowej roli zawodowej albo w nowym miejscu pracy. Jest to niezależne od zgromadzonego wcześniej doświadczenia i wiedzy. Stopień nasilenia tego nieprzyjemnego uczucia zależy w dużej mierze od sposobu, w jaki sama patrzysz siebie, zarówno na co dzień, jak i w tej nowej sytuacji.
  • Monika Sowińska - 22/07/2020
młoda kobieta siedzi na podłodze nad dokumentami

Zajrzyj w głąb siebie

Po pierwsze sprawdź co sprawia Ci dyskomfort; co się w Tobie dzieje i w jakich sytuacjach; kiedy czujesz się świetnie, a kiedy ogarnia Cię niepewność, a nawet strach. Poprzyglądaj się sobie. Poszukaj własnych potrzeb. Może masz za sobą jakieś nierozwiązane sprawy, które Cię zatrzymują. Może jest coś, czego dla siebie nigdy nie zrobiłaś. Może dla równowagi potrzebujesz jakiejś innej działalności niż biznesowa. Czy pewność siebie słabnie tylko w biznesie, czy też w życiu prywatnym? A co ją w Tobie wzmacnia?

Zbierz swoje atuty

Zastanów się w czym jesteś dobra. Sporządź własną laurkę. Zacznij od spraw oczywistych, jak znajomość branży, w której prowadzisz swój biznes, umiejętności, dzięki którym świadczysz usługi, … Stopniowo przechodź do spraw mniej oczywistych, jak umiejętność prowadzenia samochodu, bo to oszczędza Twój czas i pieniądze, daje niezależność w przemieszczaniu się.

Spisz wszystko, nawet jeśli wydaje Ci się, że to bzdura, albo, że każdy to potrafi. Zapewniam Cię, że są na świecie ludzie, którzy nie mają wielu oczywistych dla Ciebie sprawności. Jeśli jest Ci trudno, sprawdź swoje dyplomy, poczytaj opinie, posłuchaj co o Tobie mówią inni, zapytaj ich o swoje mocne strony. Będziesz zdziwiona komplementami.

Przeczytaj także: Jak mieć więcej czasu dla siebie?

Daj sobie to, czego potrzebujesz

Jeśli czujesz, że za mało wiesz, doucz się. Wybierz przy tym metodę nauki dostosowaną do Ciebie. Nie sięgaj po podręcznik, jeśli do nauki potrzebujesz interakcji i odwrotnie – nie zapisuj się na warsztat, skoro peszą Cię inne osoby.

Jeśli potrzebujesz wsparcia, kogoś, kto przegada z Tobą wątpliwości, poklepie po ramieniu, poszukaj takiej osoby. Masz przyjaciółkę, która spełnia tę rolę – świetnie. A jak nie, to znajdź kogoś, kto jest w podobnej sytuacji – razem będzie raźniej a w dodatku wzajemnie będziecie się motywować. Możesz zapisać się na master mind, master class, do grupy w social mediach. I znowu – wybierz coś, co będzie Ci odpowiadać. Może wolisz pracować indywidualnie, intymnie – poszukaj coacha, mentora, doradcy.

Wiadomo też, że to praktyka najbardziej utwierdza nas w roli. Zatem poszukaj możliwości trenowania, popełniania błędów, nabywania doświadczenia. Nie wszystko od razu musisz robić za pieniądze, albo za pełną stawkę. Nie wszystko też będziesz robić perfekcyjnie.

Nawet ze strachem na ramieniu – trzeba robić swoje, bo to jedyna droga do pełnej sprawności. Po prostu nastaw się na to, że początek to czas zanurzania się w nową sytuację, więc możliwe są różne scenariusze. Rozważ je wszystkie i wybierz te, które najbardziej Ci odpowiadają.

Przeczytaj także: 7 kroków do zbudowania pewności siebie

Osadź się w nowej roli

Wybrałaś drogę przedsiębiorczości właśnie w tej – Twojej – dziedzinie z określonych powodów. Powinny one być wystarczająco silne, byś miała motywację do budowania swojego świata niezależnie od własnych strachów. Czy tak jest? Czy na pewno wiesz jaką rolę pełnisz w swoim biznesie i co poprzez swoją działalność dajesz światu?

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Monika Sowińska
Coach przedsiębiorczych, mentorka start’upów, menedżerka e-biznesów z ponad 15-letnim doświadczeniem. Uczy początkujących przedsiębiorców skutecznego działania we współczesnym – dynamicznym i cyfrowym świecie. Pomaga zmienić wizję w realny, prosperujący biznes. Prywatnie miłośniczka górskich wędrówek, książek i kultury francuskiej.

Uczę kobiety holistycznego dbania o zdrowie i emocje – Mamy kupują u Mam

"Jestem mamą, psychoterapeutką i terapeutką Tradycyjnej Medycyny Chińskiej. Od 2006 roku prowadzę w Krakowie Centrum Promocji Zdrowia Almedica, gdzie pracuję terapeutycznie i uczę Kobiety holistycznego dbania o zdrowie i emocje. Niestety z powodu pandemii, musiałam wstrzymać pracę" - opowiada Eliza Sobuta-Wajdi, która zgłosiła się do nas w ramach wsparcia w projekcie#MamyKupująUMam.
  • Listy do Redakcji - 21/07/2020

Eliza Sobuta-Wajdi zgłosiła się do naszej akcji Mamy kupują u Mam. Przeczytaj czym się zajmuje, jaką prowadzi działalność i jak sobie teraz radzi!

Nazywam się Eliza Sobuta-Wajdi i pomagam kobietom w znalezieniu swojego emocjonalnego balansu. Jestem certyfikowaną psychoterapeutką oraz terapeutką Tradycyjnej Medycyny Chińskiej. Od 15 lat prowadzę w Krakowie Centrum Promocji Zdrowia Almedica oraz Szkołę Balansu dla Kobiet. Pracuję holistycznie łącząc wiedzę Zachodu i mądrość Wschodu. Prowadzę terapię, zabiegi i szkolenia dla kobiet oraz mam. Od 4 lat sama również jestem mamą. 🙂

Przeczytaj także: Spakujemy dla Ciebie idealną torbę do porodu – Mamy kupują u Mam

Pandemia wstrzymała moją pracę

Niestety z powodu pandemii, musiałam wstrzymać pracę. Sytuacja dla nas wszystkich zarówno pacjentów, jak i terapeutów początkowo była trudna. Drastyczne zmiany w codzienności każdego z nas, wysoki poziom lęku jaki stworzyła ta sytuacja, dotknęły wszystkich.

Jednak ze względu na to, że wiele osób było w trakcie procesu terapii, a sytuacja dla nich była szczególnie dotkliwa, jako terapeutka skupiłam się na organizowaniu pracy w sposób, który umożliwi wsparcie i dalszą pomoc.

Jeśli chcesz być na bieżąco z innymi historiami kobiet, zapisz się na nasz newsletter!

Zrobiłam szkolenia, by pracować online

Przeszłam na formę pracy online, co oczywiście wiązało się ze zmianami technicznymi, prawnymi i organizacyjnymi. Musiałam skończyć w międzyczasie dwa intensywne szkolenia online, aby nauczyć się wszystkich kwestii technicznych, graficznych, organizacyjnych takiego modelu pracy. Przebudować stronę www, zbudować na niej możliwości zakupu, pobierania dokumentów, zmienić RODO.

Wtedy nie wiedziałam kiedy rozpoczniemy ponownie pracę stacjonarnie, miałam nadzieję, że najszybciej jak będzie to możliwe i bezpiecznie dla wszystkich. Jednak myślę, że będę kontynuować szkolenia również w tej formie. Okazało się bowiem, że ten sposób pracy, jest dla wielu osób pomocny. Szczególnie dla tych mam, które niezależnie od pandemii i tak nie mogły sobie pozwolić na wyjścia z domu na terapię czy szkolenie.

Szkoła Balansu

Dla mam, które dotąd korzystały z praktycznych warsztatów i szkoleń w Centrum w ramach Szkoły Balansu przygotowałam szkolenia w formie indywidualnej online. Przeprojektowałam programy i materiały szkoleniowe aby umożliwić naukę zdalną. Jeśli jesteś Mamą, lub będziesz nią wkrótce, zapraszam na:

1.Balans Ciała i Emocji: program terapeutyczno – mentoringowy, który łączy coaching zdrowia, psychologię pozytywną, mindfulness, pracę z oddechem i ciałem oraz dietoterapię wg TMC. Pomaga:

  • lepiej radzić sobie ze skutkami stresu i wypalenia,
  • znaleźć drogę do wewnętrznej harmonii i zadbać o swoje zdrowie,
  • lepiej radzić sobie ze stresem związanym z nową życiową rolą Mamy.

2. Szkolenie MamyBalans: w którym uczę Mamy w ciąży oraz po porodzie, jak wspierać ciało i emocje przez masaż stref na dłoniach, twarzy, stopach swoich i dziecka. Pomaga on w łatwiejszej adaptacji maluszka do nowego świata. A Mamom pozwala zregenerować siły i łatwiej dojść do siebie po porodzie.

Program Szkoły Balansu on-line jest rozwiązaniem na czas, kiedy nasze ciało i emocje potrzebują wsparcia, a nie możemy wyjść z domu. A co najważniejsze, pozwala na przekazanie holistycznych metod zaopiekowania się sobą, w ręce Kobiety. Uczy jak stać się terapeutką dla siebie. Specjalistką od swojego balansu.

Bo „gram praktyki zawsze jest lepszy niż tona teorii.”

Na hasło: mamopracuj 10% zniżka!

Przeczytaj także: Koronawirus zamknął moją restaurację, więc zaczęłam szyć maseczki – Mamy kupują u Mam

Zdjęcia: archiwum prywatne

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Listy do Redakcji

Poglądy wyrażone w listach są wyłącznie poglądami ich autorów i nie mogą być uznane za poglądy Redakcji Mamo Pracuj.

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail