Czego szukasz

5 sprawdzonych sposobów na promocję firmy w internecie

Jak zareklamować się w internecie? Odpowiednie działania pomogą Ci pozyskać klientów, a czytając poniższy tekst dowiesz się od czego zacząć. Sukces jest bliżej niż Ci się wydaje!

  • Monika Dudek - 05/06/2019
kobieta pracuje przy komputerze

Pierwsze kroki we własnym biznesie bywają trudne. Często wymagają poszerzenia swoich kompetencji i nauki nowych rzeczy. Przy tworzeniu swojej firmy pojawia się także niepewność, jak zdobyć nowe zlecenia i czy Twoje produkty rzeczywiście będą na tyle atrakcyjne, że znajdą aprobatę wśród konsumentów.

Sukces sam się nie osiągnie. 😉 Dlatego warto poinformować internet, że otworzyłaś swój biznes. Bez działań marketingowych się nie obędzie. Odpowiednia reklama pomoże Ci znaleźć klientów. Jednak od czego zacząć?

Kim są Twoi klienci?

Na początku zastanów się dla kogo tworzysz produkt. Kto może go kupić i do kogo chcesz dotrzeć ze swoją reklamą. Aby wejść w buty klienta, stwórz przykładową personę, czyli model osoby, która jest zainteresowana Twoimi produktami bądź usługami. Zastanów się, czym się interesuje, jak spędza czas i gdzie taką personę spotkasz. Tutaj znajdziesz narzędzie, które Ci w tym pomoże.

Dzięki określeniu swojej grupy docelowej dobierzesz odpowiedni kanał komunikacji oraz lepiej określisz sposób dotarcia do niej. Zastanów się także, jaka treść reklamy przekona taką osobę do skorzystania z Twojej oferty.

Reklama na Facebooku – czy warto?

Facebook to miejsce w sieci, gdzie większość ludzi spędza sporo czasu. Najczęściej rozmawiają ze znajomymi, przeglądają firmowe fanpage, publikują ciekawe treści na swoim profilu, czy dodają zdjęcia z wakacji. Dzięki tym informacjom Facebook w łatwy sposób określa kim jesteś, co Cię interesuje i jak spędzasz wolny czas.

Takie dane pozwalają stworzyć niezwykle skuteczną platformę reklamową. Dzięki zgromadzonym informacjom przez Facebooka możesz skierować swój komunikat reklamowy i precyzyjnie dotrzeć do swojej grupy docelowej. Przykładowo, jeżeli sprzedajesz ubrania dla dzieci w wieku 3-14 lat, to panel reklamowy daje Ci możliwość dotarcia do rodziców dzieci w wieku szkolnym i przedszkolnym. Sprzedając biżuterię, możesz zaadresować ofertę do znajomych osób, które mają urodziny w ciągu najbliższych 7-30 dni.

Podczas tworzenia reklam, nie zapominaj o testowaniu różnych kreacji. Na każdą grupę docelową może zadziałać inny komunikat reklamowy. Warto stworzyć 2-3 różne reklamy i sprawdzać ich skuteczność. Pamiętaj, by nie wrzucać wszystkich zainteresowań do jednej grupy reklam. Utrudni Ci to skuteczne oszacowanie ich efektywności.

Google Ads – co wybrać?

Platforma Google Ads oferuje wiele form reklamowych. Warto jednak, abyś bliżej przyjrzała się kampanii w wyszukiwarce Google. Odznacza się ona wysoką skutecznością dlatego, że odpowiada na rzeczywiste zapytania użytkowników.

Jeżeli użytkownik szuka w internecie “kursu języka japońskiego” i jest nim zainteresowany, to trafia na reklamę Twojej szkoły językowej. Dzięki promocji w sieci wyszukiwania docierasz do osób, które rzeczywiście mogą potrzebować Twojego produktu lub usługi.

Google dla osób, które chcą przetestować ich platformę reklamową, przygotował ofertę promocyjną. Zostawiając swój email tutaj, możesz otrzymać na niego kod rabatowy na 200 zł do wykorzystania na swoim koncie. Bądź cierpliwa – mail przychodzi ze sporym opóźnieniem.

Buduj bazę i wysyłaj newslettery

Email ma już ponad 40 lat i jego moc nie słabnie. Z całą pewnością posiadasz własną skrzynkę mailową i codziennie odbierasz lub wysyłasz wiadomości. Emaile dostarczane są w jedno z Twoich najbardziej prywatnych miejsc w internecie. Mailingi i newslettery stają się bardzo personalnym kanałem komunikacji między firmą, a klientem. Koszt wysyłki dużej liczby wiadomości nie jest drogi, natomiast zwrot z inwestycji może się okazać bardzo duży.

Jednak, aby wysyłać mailingi, musisz zbudować własną listę mailingową, co wymaga trochę wysiłku. Zastanów się, za co skłonny byłby Twój klient pozostawić swój adres email. Umieść na swojej stronie internetowej formularz. Zaproponuj zniżkę na pierwsze zakupy podaruj gratis lub zaoferuj ciekawy prezent, łączący się z działalnością Twojej firmy, jak np. merytoryczny e-book.

Kolejnym krokiem jest stworzenie koncepcji komunikacji mailingowej z klientami. Zastanów się, co chcesz dostarczać im za pomocą kampanii email marketingowych. Jakie informacje i reklamy produktów powinni otrzymać? Opracuj wiadomość i wysyłaj do swojej bazy.

Innym, szybszym rozwiązaniem jest skorzystanie z pomocy domu mediowego, który zajmuje się wysyłką kampanii email marketingowych do baz zewnętrznych. Dzięki odpowiednio dobranej grupie docelowej Twoja wiadomość dotrze do właściwych osób. Przy wyborze firmy zwróć uwagę, czy posiada niezbędne zgody na wysyłkę wiadomości do oferowanej bazy mailingowej.

Masz wiadomość – czyli kampanie SMS

Coraz większą popularność wśród marketerów zyskują kampanie SMS. Wysoka skuteczność w porównaniu do niskiej ceny zachęca do skorzystania z tej formy promocji. Średni koszt za smsa waha się od 0,06 – 0,10 złotych netto, a finalna cena zależy od wolumenu wysyłki.

160 znaków wystarczy, by stworzyć skuteczny komunikat reklamowy.

Wiadomości SMS dają Ci możliwość komunikacji jeden do jednego. Skracasz dystans z odbiorcą i zyskujesz szansę na jego szybką reakcję. Dużą zaletą masowej wysyłki SMS jest fakt, że ponad 90% wysłanych wiadomości zostaje przeczytanych. Docierasz do swoich klientów, gdziekolwiek się znajdują. W ciągu pierwszych 5 minut, aż 69% odbiorców otwiera SMSy.

Szybkość dotarcia sms vs e-mail

Źródło: Raport SMSapi

Buduj wizerunek eksperta i współpracuj

Niewątpliwie ciężko być samotną wyspą. Warto skorzystać ze społeczności, grup tematycznych stworzonych na portalu Facebook czy LinkedIn. Możesz nie tylko polecać swoje produkty lub usługi, promować fanpage, ale także zebrać wierne rzesze fanów, które będą rekomendować Twoje produkty swoim znajomym.

Niezwykle wartościowe jest budowanie wizerunku eksperta w swojej dziedzinie. Włączaj się w dyskusje na grupach i pomagaj. Pisz artykuły, prowadź bloga. Tym sposobem wypromujesz swoją osobę i firmę, a także pokażesz, jak Twoje usługi rozwiązują problemy klientów. Zachęcaj też innych użytkowników sieci, by nie wahali się zadawać pytań dotyczących produktu.

W grupach na Facebooku znajdziesz wiele kobiet i mężczyzn, którzy jak Ty podchodzą z pasją do swojego biznesu. Warto wymieniać poglądy i inspirować się wzajemnie. Spróbuj nawiązać współpracę z takimi osobami. Możecie na przykład reklamować nawzajem swoje produkty.

Po raz ostatni – nie zapomnij o reklamie

Na pewno wiesz już, jak ważne są działania reklamowe dla Twojego biznesu. Nie bój się próbować nowych sposobów promocji. Bądź aktywny na Facebooku, testuj nowe formaty reklamowe, buduj bazy mailingowe i dbaj o wizerunek eksperta.

Jak to powiedział Stuart Henderson “Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy”. Daj się poznać swoim klientom. Odważne decyzje pomogą Twojemu biznesowi osiągnąć sukces.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Monika Dudek
Od ponad 5 lat związana zawodowo z marketingiem online. Na co dzień zajmuje się m.in. planowaniem projektów marketingowych oraz prowadzeniem kampanii płatnych w internecie. Miłośniczka dobrego kina i kryminałów.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail