Czego szukasz

5 pomysłów na konkurs promujący markę na FB

Bez względu na to, czy dopiero rozkręcasz swój biznes, czy prowadzisz go od wielu lat, na pewno udziela Ci się wakacyjny luz. Latem spędzamy więcej czasu z bliskimi, na świeżym powietrzu np. uprawiając sport. Aż żal byłoby nie wykorzystać takiej aury do promocji swojego biznesu na Facebooku. Oto kilka pomysłów.

  • Natalia Bednarz - 09/07/2014

Pomysł nr 1: Pocztówka z wakacji

Urlop w pięknej scenerii skłania do robienia pamiątkowych zdjęć, którymi można się potem pochwalić. Konkurs zdjęciowy sprawdzi się na Facebookowym fanpage’u każdej marki. Dla przykładu: marka odzieżowa może zachęcić do robienia zdjęć w ubraniach w konkretnych kolorach, a marka przyborów kuchennych do fotografowania podczas letnich pikników.

Pomysł jest tak prosty, że ani się obejrzysz, jak galeria konkursowa sama wypełni się pięknymi zdjęciami! 

Przetestuj aplikację Konkurs graficzny.

Pomysł nr 2: Relacja z podróży

Wakacyjne historie są często tak barwne, że szkoda byłoby się nimi nie podzielić. Pozwól Twoim Facebookowym fanom opowiedzieć, co przydarzyło im się podczas urlopu, co widzieli i jakie miejsca odwiedzili. Może wolisz, by zaproponowali wakacyjne hasło dla Twojej marki albo napisali krótki wakacyjny wiersz?

Napisanie tekstu to wdzięczne zadanie, któremu podoła każdy. Wybór tematu należy do Ciebie!

Przetestuj aplikację Konkurs tekstowy.

Pomysł nr 3: Wakacyjny quiz

Lubimy quizy, zagadki i inne zabawy. Wykorzystaj to! Masz firmę meblową? Quiz z przymrużeniem oka pt. „Jakim meblem jesteś?” na pewno rozbawi niejednego. Możesz postawić także na edukację i sprawdzić wiedzę w zakresie urządzania mieszkania, a następnie doradzić jeden ze swoich produktów.

Jeśli quiz będzie ciekawy, uczestnicy chętnie podzielą się wynikiem ze znajomymi, a Twoja marka zyska nowych sympatyków!

Przetestuj aplikację Quiz.

Pomysł nr 4: Puzzle z widokiem

Wbrew pozorom nie jest to pomysł wyłącznie dla dzieci. Także dorośli lubią gry, rywalizację i osiąganie coraz lepszego wyniku. Wystarczy kilka pięknych zdjęć (np. nadmorskich lub górskich pejzaży), które posłużą jako puzzle, aby umilić Twoim fanom czas na plaży czy podczas pikniku. Zawsze możesz połączyć grę z konkursem na kreatywny podpis do ułożonego obrazka.

Gry i zabawy to świetny sposób na zyskanie wiernych fanów, którzy będą wracać na fanpage marki!

Przetestuj aplikację Układanka.

Pomysł nr 5: Wakacyjny mem

Memy podbiły serca internautów, czas by podbić nimi serca swoich fanów. Wrzuć do konkursowej galerii kilka wakacyjnych zdjęć i ogłoś konkurs na zabawny lub kreatywny podpis. Jeśli postawisz na zdjęcia Twoich produktów, zapewnisz sobie dodatkową reklamę i… być może świetne materiały marketingowe! 

Sama zobaczysz, że kreatywność uczestników i stworzone przez nich memy nie raz Cię zaskoczą!

Przetestuj aplikację Demotywatory.

Pamiętaj, że najlepsze konkursy to te najprostsze. Zabawna, przejrzysta koncepcja to gwarancja dużej liczby zgłoszeń, a co za tym idzie – organicznej promocji, którą zapewnią Twojej marce sami uczestnicy. 

Jeśli nie jesteś pewna, czy Twoja koncepcja chwyci, napisz do nas: natalia@fanpoint.com. Wspólnie dopracujemy ją tak, by konkurs spełnił Twoje oczekiwania. Zaglądaj także na naszego bloga – znajdziesz tam inspiracje oraz porady związanie z konkursami.

Życzymy powodzenia i czekamy na Wasze konkursy!

Artykuł przygotowany w ramach projektu „Mamy e-sklep” >>>

Organizatorzy:

            

Partnerzy: 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Natalia Bednarz
Firma Sedlak & Sedlak jest Patronem merytorycznym serwisu Mamo Pracuj. Firma Sedlak & Sedlak Personnel Consulting jest najstarszą w Polsce firmą w tej branży. Zainicjowała pionierskie działania wdrażając w Polsce standardy zarządzania kapitałem ludzkim.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail