Czego szukasz

5 pomysłów na konkurs promujący markę na FB

Bez względu na to, czy dopiero rozkręcasz swój biznes, czy prowadzisz go od wielu lat, na pewno udziela Ci się wakacyjny luz. Latem spędzamy więcej czasu z bliskimi, na świeżym powietrzu np. uprawiając sport. Aż żal byłoby nie wykorzystać takiej aury do promocji swojego biznesu na Facebooku. Oto kilka pomysłów.

Pomysł nr 1: Pocztówka z wakacji

Urlop w pięknej scenerii skłania do robienia pamiątkowych zdjęć, którymi można się potem pochwalić. Konkurs zdjęciowy sprawdzi się na Facebookowym fanpage’u każdej marki. Dla przykładu: marka odzieżowa może zachęcić do robienia zdjęć w ubraniach w konkretnych kolorach, a marka przyborów kuchennych do fotografowania podczas letnich pikników.

Pomysł jest tak prosty, że ani się obejrzysz, jak galeria konkursowa sama wypełni się pięknymi zdjęciami! 

Przetestuj aplikację Konkurs graficzny.

Pomysł nr 2: Relacja z podróży

Wakacyjne historie są często tak barwne, że szkoda byłoby się nimi nie podzielić. Pozwól Twoim Facebookowym fanom opowiedzieć, co przydarzyło im się podczas urlopu, co widzieli i jakie miejsca odwiedzili. Może wolisz, by zaproponowali wakacyjne hasło dla Twojej marki albo napisali krótki wakacyjny wiersz?

Napisanie tekstu to wdzięczne zadanie, któremu podoła każdy. Wybór tematu należy do Ciebie!

Przetestuj aplikację Konkurs tekstowy.

Pomysł nr 3: Wakacyjny quiz

Lubimy quizy, zagadki i inne zabawy. Wykorzystaj to! Masz firmę meblową? Quiz z przymrużeniem oka pt. „Jakim meblem jesteś?” na pewno rozbawi niejednego. Możesz postawić także na edukację i sprawdzić wiedzę w zakresie urządzania mieszkania, a następnie doradzić jeden ze swoich produktów.

Jeśli quiz będzie ciekawy, uczestnicy chętnie podzielą się wynikiem ze znajomymi, a Twoja marka zyska nowych sympatyków!

Przetestuj aplikację Quiz.

Pomysł nr 4: Puzzle z widokiem

Wbrew pozorom nie jest to pomysł wyłącznie dla dzieci. Także dorośli lubią gry, rywalizację i osiąganie coraz lepszego wyniku. Wystarczy kilka pięknych zdjęć (np. nadmorskich lub górskich pejzaży), które posłużą jako puzzle, aby umilić Twoim fanom czas na plaży czy podczas pikniku. Zawsze możesz połączyć grę z konkursem na kreatywny podpis do ułożonego obrazka.

Gry i zabawy to świetny sposób na zyskanie wiernych fanów, którzy będą wracać na fanpage marki!

Przetestuj aplikację Układanka.

Pomysł nr 5: Wakacyjny mem

Memy podbiły serca internautów, czas by podbić nimi serca swoich fanów. Wrzuć do konkursowej galerii kilka wakacyjnych zdjęć i ogłoś konkurs na zabawny lub kreatywny podpis. Jeśli postawisz na zdjęcia Twoich produktów, zapewnisz sobie dodatkową reklamę i… być może świetne materiały marketingowe! 

Sama zobaczysz, że kreatywność uczestników i stworzone przez nich memy nie raz Cię zaskoczą!

Przetestuj aplikację Demotywatory.

Pamiętaj, że najlepsze konkursy to te najprostsze. Zabawna, przejrzysta koncepcja to gwarancja dużej liczby zgłoszeń, a co za tym idzie – organicznej promocji, którą zapewnią Twojej marce sami uczestnicy. 

Jeśli nie jesteś pewna, czy Twoja koncepcja chwyci, napisz do nas: [email protected] Wspólnie dopracujemy ją tak, by konkurs spełnił Twoje oczekiwania. Zaglądaj także na naszego bloga – znajdziesz tam inspiracje oraz porady związanie z konkursami.

Życzymy powodzenia i czekamy na Wasze konkursy!

Artykuł przygotowany w ramach projektu „Mamy e-sklep” >>>

Organizatorzy:

            

Partnerzy: 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Firma Sedlak & Sedlak jest Patronem merytorycznym serwisu Mamo Pracuj. Firma Sedlak & Sedlak Personnel Consulting jest najstarszą w Polsce firmą w tej branży. Zainicjowała pionierskie działania wdrażając w Polsce standardy zarządzania kapitałem ludzkim.
Podyskutuj

A gdyby rekrutacja była dopasowana do potrzeb kobiet? – Talenti.pl

Wyobraź sobie, że to praca szuka Ciebie. Wyobraź sobie, że jest takie miejsce, w którym proces rekrutacyjny jest intuicyjny i pozwala poznać Twoje oczekiwania i mocne strony. Miejsce, w którym to pracodawcy potrzebujący Twoich umiejętności i wartości znajdują Ciebie… Odpowiedzią na Twoje potrzeby jest nasza platforma rekrutacyjna - Talenti.pl
logo talenti na tle dwóch obejmujących się, uśmiechniętych kobiet

A gdyby rekrutacja była dopasowana do potrzeb kobiet? Czym jest Talenti?

Tworzymy platformę, która pomoże nam, kobietom, w znalezieniu odpowiedniego pracodawcy odwracając proces rekrutacji!

To miejsce stworzone z myślą o kobietach poszukujących wsparcia i wskazówek, jak aplikować skutecznie i być zauważoną na rynku pracy. Dla tych spośród nas, które nie chcą zdawać się na przypadek, na wysyłanie dziesiątek CV bez odzewu. W końcu dla tych, które chcą otrzymywać informację zwrotną na poszczególnych etapach procesu!

To również przestrzeń dla pracodawców, pozwalająca szybko i skutecznie wzbogacić swoje zespoły o świetne kandydatki!

Dlaczego tworzymy platformę dla kobiet Talenti?

Po pierwsze dlatego, że dane statystyczne dotyczące aktywności zawodowej i wskaźniki zatrudnialności kobiet w Polsce są cały czas znacząco niższe aniżeli mężczyzn (źródło: GUS, Global Gender Gap Report i wiele innych).

Po drugie, nadal nie ma równości na rynku pracy i nie będzie jej w naszej części globu jeszcze 107 lat! (link do raportu). My nie chcemy czekać!

Po trzecie, luka płacowa w Polsce pomiędzy wynagrodzeniem kobiet i mężczyzn cały czas wynosi ok. 20% (lub więcej) i nie dlatego, że kobiety wybierają słabiej płatne zawody! Tu chodzi o różnice w wynagrodzeniu kobiet i mężczyzn, o takich samych kwalifikacjach, na tych samych stanowiskach, w tej samej firmie…

Po czwarte, stereotypy nadal mają się całkiem dobrze. Choć wiele organizacji, w tym www.mamopracuj.pl, od lat starają się przeciwdziałać stereotypowemu postrzeganiu ról kobiet i ich “powinności”, cały czas w środowisku zawodowym kobiety postrzegane są jako te, które będą brać zwolnienia na dzieci, albo te, które zaraz zajdą w ciążę. A to tylko czubek góry lodowej… (wątpiących zapraszamy do tekstu tutaj, o “karze za macierzyństwo” tutaj, i jeszcze tutaj).

Po piąte, choć i tak to nie jest pełna lista powodów, wszystkie trendy wskazują na konieczność personalizacji treści, precyzyjnego przekazu i mówienia do węższej grupy, aby docierać precyzyjniej i rzeczywiście móc pomagać swoim odbiorcom!

Jeśli z talenti.pl zdecyduje się skorzystać mężczyzna, nie ma najmniejszego problemu, znajdzie u nas świetną pracę, ale pełna komunikacja, łącznie z feminatywami, będzie prowadzona z myślą o kobietach, dla ich komfortu i poczucia akceptacji.

Jak chcemy to zrobić?

Odwrócimy proces rekrutacji i kontaktu kandydatki z pracodawcą. To my zaproponujemy pracę dla Ciebie. Nie chcemy Twojego CV na tym etapie, więc nie musisz się martwić, czy jest ono idealne, ale poprosimy Cię o odpowiedzi na szereg ważnych pytań. Masz CV? Świetnie!!! O wiele łatwiej będzie Ci podążać naszą autorską ścieżką, prowadzącą Cię do pracy, której szukasz.

10 lat doświadczenia w pracy z kobietami, sprawiło, iż doskonale wiemy, że na różnych etapach procesu szukania pracy pojawiają się wątpliwości i pytania. My pomagamy znaleźć na nie odpowiedź! A Ty, bez wychodzenia z platformy, możesz z nich skorzystać.

Odwrócony proces rekrutacji, zapewni Ci także informację, na którym z etapów procesu obecnie jesteś i ile czasu może zająć cały proces, tak abyś nie pozostawała bez odpowiedzi przez cały okres poszukiwań.

Wierzymy, że efektywny i bezpieczny proces rekrutacji opiera się na profesjonalnym wsparciu i zrozumieniu potrzeb obu stron – kobiet i pracodawców.

Do uruchomienia platformy talenti.pl mamy jeszcze chwilę! Pracujemy w pocie czoła! 😉

Ale już teraz aktywnie działamy w grupie Kobiety szukają pracy – Talenti, tworząc społeczność, do której chcemy Cię zaprosić.

To bezpieczne miejsce, w którym się wspieramy i pomagamy w odnalezieniu się na rynku pracy. Czekają tam na Ciebie porady specjalistów, cykle wiedzy, opinie i ciekawe oferty pracy. Bardzo zależy nam na tym, żebyś czuła się swobodnie i bezpiecznie.

Dołącz do grupy!

Podziel się swoją historią zawodową. Możesz zainspirować wiele innych kobiet i razem z nami tworzyć tę przestrzeń.

Testuj platformę rekrutacyjną

W tym momencie jesteśmy na etapie tworzenia i doskonalenia platformy, ale już teraz pragniemy zaprosić Cię na stronę www.talenti.pl, gdzie możesz zostawić swój adres mailowy, dzięki czemu będziesz mogła jako pierwsza testować platformę i współtworzyć z nami Talenti.pl, udzielać nam opinii o tym, co Ci się podoba, a co jeszcze możemy poprawić.

Chcemy pozytywnie namieszać na rynku pracy kobiet w Polsce!
Jak myślisz, przyda Ci się takie rozwiązanie?

Dołącz do grupy na FB!

Źródło:
Jadwiga Suchmiel, Emancypacja naukowa kobiet w uniwersytetach w Krakowie i we Lwowie do roku 1939, Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, seria: Pedagogika, 2004

Współautorką artykułu jest Joanna Przystał – studentka socjologii, współtworzy platformę Talenti, odpowiada za marketing i rozwój społeczności w grupie. Lubi pomagać ludziom i próbować nowych rzeczy. Po nocach uczy się hiszpańskiego i praktykuje jogę.

Zdjęcia: Talenti.pl

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Współzałożycielka mamopracuj.pl, od dziesięciu lat rozwija swoje umiejętności łączenia życia rodzinnego i zawodowego i nawet jej to wychodzi! Lubi wyzwania i cieszy ją kiedy pracodawcy znajdują świetnych pracowników. Mama wesołej trójki, żona i miłośniczka kotów. 

Jak stworzyć markę, którą pokochają Twoi klienci? O wydarzeniu Become Lovebrand

W dniach 15-16 czerwca 2021 roku (godz. 10.00 – 13.00) odbędzie się bezpłatna konferencja on-line pt. „Become Lovebrand”, dotycząca obszarów ważnych z punktu widzenia przedsiębiorczyń, w tym: budowania marki, prowadzenia biznesu, rozwoju osobistego.
Zaproszenie na konferencje Become Lovvebrand

Celem Organizatora, marki Brand Sugar, jest stworzenie okazji do pokazania przedsiębiorczym kobietom, jak korzystać ze swoich wewnętrznych zasobów w prowadzeniu biznesu oraz w jaki sposób budować swoją markę z sukcesem. Jest to bowiem kluczem do uzyskania balansu w biznesie, dzięki czemu firma oprócz zysków finansowych przynosi także satysfakcję oraz zadowolenie.

Uczestniczki tego wydarzenia to osoby, które:

  • myślą o założeniu własnego biznesu, ale brakuje im inspiracji,
  • prowadzą własny biznes i poszukują rozwiązań wartych naśladowania,
  • uważają rozwój osobisty za klucz do sukcesu w biznesie.

Przeczytaj także: Firma jest dla mnie fantastyczną przygodą – historia Justyny, przedsiębiorczej mamy i założycielki CosmIQ

Warto wziąć udział w tym spotkaniu, ze względu na:

  • atmosferę sprzyjającą rozwojowi i wymianie doświadczeń,
  • mini-warsztaty prowadzone przez wieloletnich praktyków,
  • możliwość zainspirowania się od innych przedsiębiorczyń,
  • szansę na poznanie interesujących historii lovebrandów,
  • wiedzę uzyskaną od znanych i cenionych specjalistów.

Wezmę udział w Become Lovebrand!

Podczas konferencji wystąpią:

  • Anna Dorot, „Jak ubrać swoją markę?”,
  • Anna Oszajca, „Pokaż się światu”,
  • Celestyna Osiak, „Twoje relacje z pieniądzem a prowadzenie biznesu”,
  • Fryderyk Karzełek, „Pokochaj sprzedaż”.
  • Gocha Szoka, „Znajdź wyróżnik swojej marki”,
  • Justyna Kopeć, „Przygotuj się strategicznie na prowadzenie biznesu”,
  • Katarzyna Mrzygłód, „Komu pragniesz sprzedawać? Twój klient idealny”,
  • Małgo Kotlonek, „GOSHICO – historia lovebrandu”,
  • Pati Garg, „Jak być autentyczną?”,
  • Paulina Niemińska-Momot, „Zdjęcia warte więcej niż tysiąc słów”,
  • Tatiana Pałucka, „Energia w prowadzeniu biznesu”.

Przeczytaj także: Prosta strategia na dobry początek dla małego biznesu

Sposoby na relaks i lepsze samopoczucie zaprezentują:

  • Adam Tkaczyk – medytacja,
  • Agnieszka Penczonek – taniec,
  • Liliana Dworecka – masaż twarzy,
  • Magdalena Pawłowska – joga.

Patroni Medialni:

  • MamoPracuj.pl,
  • Klub Integracji Europejskiej,
  • Lady Business Club,
  • „Przedsię[email protected]”,
  • Szkoła Liderek.

Zapisuję się na konferencję!

Grafika: organizatorów konferencji

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×