Czego szukasz

10 sposobów na skuteczny personal branding

Personal branding w praktyce, czyli 10 miejsc w sieci (i nie tylko) gdzie warto być, aby budować własną markę.

  • Justyna Markusik - 23/09/2014

Przeczytaj, co kryje się za pojęciem personal brandingu.

 

Personal branding w 10 krokach

1. Własna strona lub blog /wirtualne CV

Jeśli zależy Ci na profesjonalnym zaprezentowaniu swojej osoby i kwalifikacji – stwórz własną stronę, bloga czy też skorzysj z istniejących narzędzi do kreacji CV w sieci. Dzięki temu będziesz miała możliwość przedstawienia siebie, swoich kompetencji i zainteresowań znacznie dokładniej niż w standardowym CV. Mówi się, że CV w edytorze tekstowym nie powinno przekraczać 2 stron, ale z moich doświadczeń wynika, że jest to bardzo trudne. CV online jest świetnym narzędziem do tego aby o sobie powiedzieć coś więcej.  Jedno z ciekawszych resume jakie miałam okazje zobaczyć to:

2. LinkedIn

LinkedIn skupia społeczność międzynarodową i pozostaje głównie portalem gdzie specjaliści prezentują siebie, gdzie można nawiązywać kontakty w pracownikami innych firm, czy też sprawdzić kto jest kim i szukać osób o podobnych specjalnościach. LinkedIn nastawiony jest na profesjonalistów i ekspertów i tworzy wirtualny rynek pracy. Wiele korporacji tylko tam wrzuca ogłoszenia o wolnych stanowiskach nie korzystając z popularnych portali z ogłoszeniami o pracę. Jeżeli koncentrujesz się na znalezieniu pracy w dużej organizacji, to warto abyś założyła tam swój profil.

3. GoldenLine

GoldenLine został wykreowany jako alternatywa polska dla portalu LinkedIn, z tą różnicą, że w serwisie utworzyło się mnóstwo grup (zainteresowań, eksperckich, profili firm) i prócz bycia rynkiem pracy online, portal stał się mocną platformą wymiany informacji i dużą tablicą ogłoszeń wszelakich.

4. Facebook

Facebook to już wirtualny świat, który funkcjonuje gdzieś obok nas. Kreowanie wizerunku na Facenooku urosło do rozmiarów niewyobrażalnych, posty, zdjęcia, informacje, to wszystko, co użytkownik publikuje, składa sie automatycznie na jego wizerunek FB. Facebook jest platformą wymiany informacji, jednak kreowanie zindywidualizowanego wizerunku raczej koncentruje się wokół zainteresowań i wymiany informacji z rodziną i znajomymi. Uważaj na to, co publikujesz w sieci. Pamiętaj, że Internet rządzi się swoimi prawami i raz wrzucona informacja zostaje tam nawet po usunięciu jej przez zainteresowaną osobę.

5. Profeo

Portal stworzony przed GoldenLine, niestety został zepchnięty na margines. W zasadzie jego celem było tworzenie bazy CV, ale zarówno GoldenLine jak i LinkedIn na tyle go zdominowały, że niewielu rekruterów z niego korzysta.

6. Portale/Fora specjalistyczne – branżowe

Kreowanie własnego wizerunku jako eksperta czy profesjonalistę z danej dziedziny to również obecność na branżowych portalach czy forach internetowych. Zdarza się że portale mają dodatkową możliwość tworzenia profili eksperckich – treco.pl, nf.pl czy inne.

7. Udział w branżowych konferencjach i targach oraz sesjach networkingowych

Jeśli masz możliwość – bierz udział w branżowych targach czy konferencjach. Tam masz możliwość spotkać się z pracodawcami i ekspertami, tam możesz poznać nowe trendy. Szukaj również miejsc, gdzie możesz spotkać innych, z którymi mogłabyś współpracować, czy wymienić się opinią. Powstaje coraz więcej lokalnych klubów networkingowych typu BNI, gdzie każdy ma okazję przedstawić siebie, swoją firmę czy powstający koncept biznesowy. Pamiętaj, że żaden biznes nie może być bezludną wyspą.

8. Pinterest

Raj dla miłośników podróży, kulinariów, literatury, dekoracji, sztuki  – w zasadzie miłośników wszystkiego, co można zaprezentować obrazem. Baza pomysłów na wszystko. Baza inspiracji i fantazji. Jeśli ktoś zajmuje się czymś, co może pokazać innym, to ta platforma jest znakomita. Doskonała platforma do budowy wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Więcej o Pintereście możesz przeczytać w artykule: Pinterest, czyli mamo do tablicy!

9. Instagram

Portal ten jest miejscem wymiany informacji, prezentacji zdjęć i video. Serwis jest wsparciem w szczególności, kiedy działasz w branży, która bazuje na wizerunku w sieci, a efekty Twoich działań możesz zaprezentować poprzez zdjęcie czy film – fryzjerstwo, modeling, fotografia, grafika, kulinaria to tylko niektóre z przykładów. Świetnie. Dzisiaj nie wychodząc z domu możemy zebrać wielką publikę.

10. about.me

To esencja Twojej obecności w sieci. Serwis oferuje prostą platformę, z której możesz przejść do wszystkich Twoich profili w serwisach społecznościowych, do Twoich stron www, blogów itp. Masz do dyspozycji 1 stronę, na której chwalisz się tym, gdzie indziej w sieci istniejesz. Proste i genialne!

10 zaprezentowanych wyżej sposobów na personal branding to mój subiektywny wybór i wiem, że lista nie jest kompletna. Zacznij budować swój wizerunek świadomie już od dzisiaj. Do dzieła!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Justyna Markusik
Ekspert Talent Development/Trener Biznesu/Wykładowca i Coach. Od ponad 10 lat specjalizuje się w koordynowaniu kompleksowych procesów szkoleniowo - rozwojowych w organizacjach biznesowych oraz usprawnianiu procesów HRM w tym w szczególności komunikacji wewnętrznej i zarządzania talentami - https://www.linkedin.com/in/justyna-markusik-7566a1a/
Podyskutuj

Rebelki – liderki społeczne pokolenia Z.

Henkel Polska wraz z platformą edukacyjną Zwolnieni z Teorii zorganizował program społeczny Rebelki, dzięki któremu 20 uczestniczek mogło zrealizować pięć autorskich projektów społecznych.
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 17/09/2019
Rebelki zdjęcie grupowe dziewczyn

Program Rebelki to kolejna inicjatywa na rzecz różnorodności. – Tym razem kierujemy ją do młodych, ambitnych dziewczyn – liderek społecznych, które chcą wspólnie z nami zmieniać świat – mówi Anna Kobierska, Corporate Communications Senior Specialist w firmie Henkel, mentorka w programie Rebelki.

Pokolenie Z – a jednak zaangażowane

Ten program aktywuje do działania pokolenie Z – czyli osoby urodzone po 2000 roku – które jest ostatnio przedmiotem licznych badań. 20 uczestniczek mogło dzięki niemu stworzyć ambitne i istotne społecznie akcje, które przynoszą realne efekty i są pożyteczne dla obywateli.

Skierowany do osób mających już pierwsze doświadczenia w temacie, rozwija umiejętności liderskie oraz zachęca do prospołecznych akcji. Dzięki takim inicjatywom zaszczepia się w następnych pokoleniach postawę która może być przyczynkiem do inicjowania istotnych zmian.

20 uczestniczek podzielonych zostało na 4 osobowe zespoły, z których każdy wspierany był przez mentorki z firmy Henkel.

Społeczne inicjatywy

Zresztą o poważnym podejściu i społecznym zaangażowaniu Rebelek niech powiedzą zainicjowane przez nie akcje:

  • Akcja Menstruacja – Projekt edukacyjny ukierunkowany na walkę z ubóstwem menstruacyjnym. W ramach prowadzonej dodatkowo zbiórki zapewnione zostaną środki do higieny intymnej dla kobiet, znajdujących się w trudnej sytuacji ekonomicznej.
  • Nie bądź @! – kampania społeczna poświęcona walce z patotreściami w mediach społecznościowych. Zespół projektowy do swoich działań angażuje YouTube’owych influencerów, którzy mają stanowić przykład tworzenia wartościowych treści.
  • Ups! My Boobs – skierowana do młodych kobiet kampania edukacyjna, promująca świadome dbanie o piersi. Efektem projektu jest seria merytorycznych artykułów oraz wywiadów z lekarzami i brafitterkami, przekazujących informacje na temat podstawowych zasad zdrowia piersi i odpowiedniego doboru biustonosza.
  • Yes! YOUth Can – stowarzyszenie zrzeszające aktywną społecznie młodzież, którego misją jest promowanie pozytywnego wizerunku młodych ludzi oraz wspieranie zaangażowanej społecznie młodzieży. W ramach prowadzonych akcji, w wybranych placówkach edukacyjnych organizowane są symulacje wyborów oraz panele dyskusyjne z udziałem ekspertów ze świata biznesu i polityki podczas wydarzeń lokalnych.
  • THINK. IT’S LEGAL. – projekt zachęcający do myślenia krytycznego, szczególnie ważnej umiejętności w dobie natłoku informacji i fake newsów. Osią inicjatywy jest blog Think. It’s legal oraz profil na Instagramie.

Dzięki oferowanym w ramach programu szkoleniom, mentoringowi oraz pracy zespołowej, młode liderki rozwijają kompetencje w obszarach przywództwa, pracy w zespole, zarządzania projektami i zwiększania ich skali.

Do udziału w programie zgłosiło się blisko 100 kandydatek w wieku 15-19 lat.

Rebelki_dwie_uczstniczki_programu

W dwustopniowej rekrutacji wyłoniono ostatecznie 20 uczestniczek z całej Polski. Program obejmował udział w trzech zjazdach szkoleniowych, prowadzonych przez ekspertów z firmy Henkel Polska i Fundacji Zwolnieni z Teorii. Każde spotkanie poświęcone było poszczególnym etapom tworzenia projektu społecznego: od procesu planowania do jego finalizacji.

A tak o programie wypowiadają się organizatorzy

„Dla mnie osobiście udział w programie Rebelki, był niesamowitym przeżyciem. Ta nieposkromiona energia dziewczyn, ich zapał są imponujące i na szczęście zaraźliwe. Jestem przekonana, że nowe doświadczenia, sukcesy i pokonane trudności będą dla uczestniczek świetną lekcją, która zaowocuje w przyszłości i przełoży się nie tylko naich kolejne projekty, lecz także na budowę kapitału społecznego” – Anna Kobierska, mentorka w programie Rebelki.

„Jestem pod wrażeniem projektów, które powstały w ramach programu Rebelki. Najbardziej jednak cieszę się z tego, jak w ciągu tych kilku miesięcy dziewczyny dojrzały jako menedżerki i zbudowały szczerą więź z mentorkami” – powiedziała Aleksandra Chudaś, dyrektor zarządzająca Fundacji Zwolnieni z Teorii. Jestem dumna, że mogliśmy stworzyć z Henklem program w tak ważnym temacie.

Zwolnieni z Teorii

To największa w Polsce olimpiada, w której licealiści i studenci realizują własne projekty społeczne. To sposób na zmotywowanie młodych ludzi do działania na rzecz innych oraz zdobywania niezbędnych na rynku pracy kompetencji, takich jak zarządzanie, praca w zespole, przywództwo. W działającej od 2014 roku olimpiadzie wzięło udział ponad 50 000 osób, dzięki którym powstało prawie 2 000 projektów społecznych – co roku, blisko 70% uczestników stanowią dziewczyny.

Henkel

Jest firmą globalną, o zrównoważonej i różnorodnej ofercie produktów i usług. Dzięki wiodącym markom, innowacjom i technologiom spółka zajmuje czołowe pozycje rynkowe zarówno w sektorze przemysłowym jak i dóbr konsumpcyjnych. Firma, założona w 1876, działa i odnosi sukcesy od ponad 140 lat, zatrudnia na całym świecie ponad 53 tysiące pracowników.

Zdjęcia są własnością firmy Henkel.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj

#WomanOnStage – Firma Aptiv zaprasza na 6 edycję Connected.Cars

Firma Aptiv wraca do nas po wakacyjnej przerwie z ciekawym wydarzeniem. Niezależnie od tego czy interesujesz się motoryzacją i nowymi technologiami, czy może po prostu lubisz być na bieżąco z nowinkami, na tym spotkaniu nie może Cię zabraknąć! Sprawdź dlaczego i zapisz się już teraz!
  • Ewa Moskalik - Pieper - 17/09/2019

Firma Aptiv zaprasza na 6 edycję Connected.Cars: #WomanOnStage

Po wakacyjnej przerwie firma Aptiv nadal nie zwalnia tempa i już:

25 września o godzinie 18:00 w Starej Zajezdni w Krakowie odbędzie się 6 edycja Connected.Cars: #WomenOnStage.

Ta edycja jest wyjątkowa i szczególnie ważna, ponieważ w całości przygotowały ją kobiety – inżynierki z Aptiv, które pokażą Wam, że świat motoryzacji nie jest tylko domeną mężczyzn.

Oczywiście na spotkanie zapraszamy zarówno Panie, jak i Panów. 🙂

Poznaj szczegóły spotkania i zapisz się!

Możesz mieć niepowtarzalną okazję wyruszenia do krainy nowych technologii i samochodów przyszłości. Poznać tematy związane z bezpieczeństwem, inteligencją samochodów, testowania oraz budowania innowacyjnych produktów pod kątem Agile, ale nie tylko!

To będzie też doskonała okazja, żeby porozmawiać z managerami Aptiv o możliwościach zatrudnienia! Dlatego zabierz ze sobą swoje CV!

Agenda:

18:00 -18:20 – Poznajmy się!

18:20 – 18:40 – Dlaczego testowanie samochodów przyszłości jest takie ważne?

18:40 – 19:10 – Networking (pizza & drinks on us!)

19:10 – 19:30 – Wyższy poziom inteligencji w samochodach przyszłości – projekt Simusafe

19:30 – 19:50 – Agile jako narzędzie do budowania innowacyjnych produktów w branży automotive.

19:50 – 21:00 – Speed recruiting + Networking

Wydarzenie jest bezpłatne, ale rejestracja obowiązkowa. Łap bilet!

Co jeszcze Cię czeka na miejscu?

  • Mocna dawka wiedzy oraz inspiracji od najlepszych inżynierek oraz managerów!
  • Strefy inżynieryjne, w których spotkacie ekspertów Aptiv oraz porozmawiacie o aktualnych ofertach pracy.
  • Spotkanie z przedstawicielkami Fundacji Mamo Pracuj.
  • Dla pierwszych 100 osób specjalne prezenty!
  • Pizza i napoje.

Zobacz jak wygląda serce i dusza samochodów przyszłości 🙂

Nie przegap okazji i zapisz się! Do zobaczenia 25 września!

Wiemy, że takie bilety szybko się rozchodzą 🙂

aptiv logo

Zdjęcie: archiwum Aptiv

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail