Czego szukasz

10 sposobów na skuteczny personal branding

Personal branding w praktyce, czyli 10 miejsc w sieci (i nie tylko) gdzie warto być, aby budować własną markę.

  • Justyna Markusik - 23/09/2014

Przeczytaj, co kryje się za pojęciem personal brandingu.

 

Personal branding w 10 krokach

1. Własna strona lub blog /wirtualne CV

Jeśli zależy Ci na profesjonalnym zaprezentowaniu swojej osoby i kwalifikacji – stwórz własną stronę, bloga czy też skorzysj z istniejących narzędzi do kreacji CV w sieci. Dzięki temu będziesz miała możliwość przedstawienia siebie, swoich kompetencji i zainteresowań znacznie dokładniej niż w standardowym CV. Mówi się, że CV w edytorze tekstowym nie powinno przekraczać 2 stron, ale z moich doświadczeń wynika, że jest to bardzo trudne. CV online jest świetnym narzędziem do tego aby o sobie powiedzieć coś więcej.  Jedno z ciekawszych resume jakie miałam okazje zobaczyć to:

2. LinkedIn

LinkedIn skupia społeczność międzynarodową i pozostaje głównie portalem gdzie specjaliści prezentują siebie, gdzie można nawiązywać kontakty w pracownikami innych firm, czy też sprawdzić kto jest kim i szukać osób o podobnych specjalnościach. LinkedIn nastawiony jest na profesjonalistów i ekspertów i tworzy wirtualny rynek pracy. Wiele korporacji tylko tam wrzuca ogłoszenia o wolnych stanowiskach nie korzystając z popularnych portali z ogłoszeniami o pracę. Jeżeli koncentrujesz się na znalezieniu pracy w dużej organizacji, to warto abyś założyła tam swój profil.

3. GoldenLine

GoldenLine został wykreowany jako alternatywa polska dla portalu LinkedIn, z tą różnicą, że w serwisie utworzyło się mnóstwo grup (zainteresowań, eksperckich, profili firm) i prócz bycia rynkiem pracy online, portal stał się mocną platformą wymiany informacji i dużą tablicą ogłoszeń wszelakich.

4. Facebook

Facebook to już wirtualny świat, który funkcjonuje gdzieś obok nas. Kreowanie wizerunku na Facenooku urosło do rozmiarów niewyobrażalnych, posty, zdjęcia, informacje, to wszystko, co użytkownik publikuje, składa sie automatycznie na jego wizerunek FB. Facebook jest platformą wymiany informacji, jednak kreowanie zindywidualizowanego wizerunku raczej koncentruje się wokół zainteresowań i wymiany informacji z rodziną i znajomymi. Uważaj na to, co publikujesz w sieci. Pamiętaj, że Internet rządzi się swoimi prawami i raz wrzucona informacja zostaje tam nawet po usunięciu jej przez zainteresowaną osobę.

5. Profeo

Portal stworzony przed GoldenLine, niestety został zepchnięty na margines. W zasadzie jego celem było tworzenie bazy CV, ale zarówno GoldenLine jak i LinkedIn na tyle go zdominowały, że niewielu rekruterów z niego korzysta.

6. Portale/Fora specjalistyczne – branżowe

Kreowanie własnego wizerunku jako eksperta czy profesjonalistę z danej dziedziny to również obecność na branżowych portalach czy forach internetowych. Zdarza się że portale mają dodatkową możliwość tworzenia profili eksperckich – treco.pl, nf.pl czy inne.

7. Udział w branżowych konferencjach i targach oraz sesjach networkingowych

Jeśli masz możliwość – bierz udział w branżowych targach czy konferencjach. Tam masz możliwość spotkać się z pracodawcami i ekspertami, tam możesz poznać nowe trendy. Szukaj również miejsc, gdzie możesz spotkać innych, z którymi mogłabyś współpracować, czy wymienić się opinią. Powstaje coraz więcej lokalnych klubów networkingowych typu BNI, gdzie każdy ma okazję przedstawić siebie, swoją firmę czy powstający koncept biznesowy. Pamiętaj, że żaden biznes nie może być bezludną wyspą.

8. Pinterest

Raj dla miłośników podróży, kulinariów, literatury, dekoracji, sztuki  – w zasadzie miłośników wszystkiego, co można zaprezentować obrazem. Baza pomysłów na wszystko. Baza inspiracji i fantazji. Jeśli ktoś zajmuje się czymś, co może pokazać innym, to ta platforma jest znakomita. Doskonała platforma do budowy wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Więcej o Pintereście możesz przeczytać w artykule: Pinterest, czyli mamo do tablicy!

9. Instagram

Portal ten jest miejscem wymiany informacji, prezentacji zdjęć i video. Serwis jest wsparciem w szczególności, kiedy działasz w branży, która bazuje na wizerunku w sieci, a efekty Twoich działań możesz zaprezentować poprzez zdjęcie czy film – fryzjerstwo, modeling, fotografia, grafika, kulinaria to tylko niektóre z przykładów. Świetnie. Dzisiaj nie wychodząc z domu możemy zebrać wielką publikę.

10. about.me

To esencja Twojej obecności w sieci. Serwis oferuje prostą platformę, z której możesz przejść do wszystkich Twoich profili w serwisach społecznościowych, do Twoich stron www, blogów itp. Masz do dyspozycji 1 stronę, na której chwalisz się tym, gdzie indziej w sieci istniejesz. Proste i genialne!

10 zaprezentowanych wyżej sposobów na personal branding to mój subiektywny wybór i wiem, że lista nie jest kompletna. Zacznij budować swój wizerunek świadomie już od dzisiaj. Do dzieła!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Justyna Markusik
Ekspert Talent Development/Trener Biznesu/Wykładowca i Coach. Od ponad 10 lat specjalizuje się w koordynowaniu kompleksowych procesów szkoleniowo - rozwojowych w organizacjach biznesowych oraz usprawnianiu procesów HRM w tym w szczególności komunikacji wewnętrznej i zarządzania talentami - https://www.linkedin.com/in/justyna-markusik-7566a1a/
Podyskutuj

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Jak wygląda szukanie pracy przez social media? Pamiętaj, że media społecznościowe mogą być Twoim prawdziwym sprzymierzeńcem w tym procesie. Sprawdź jak je wykorzystać i czego absolutnie nie powinnaś robić, by sobie nie zaszkodzić. Posłuchaj 3 odcinka naszego podcastu!
  • Podcast Mamo Pracuj - 12/11/2019
kobieta siedząca na łóżku z laptopem na kolanach

[03] Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

 
 
00:00 / 16:06
 
1X

Co powinnaś wiedzieć o social mediach zanim zaczniesz szukać pracy?

Zapraszamy na trzeci odcinek naszego podcastu. Dzisiaj opowiemy o roli social mediów przy szukaniu pracy.

Pierwszy odcinek podcastu – Jak opisać w CV przerwę związaną z opieką nad dziećmi? – posłuchaj!

Social media – Twój sprzymierzeniec czy przeciwnik podczas szukania pracy?

Mówiąc o roli social mediów przy szukaniu pracy, nie mamy na myśli tylko LinkedIn czy Golden Line – serwisów z założenia zawodowych. Ważną rolę mogą odegrać również Twitter, Instagram czy Facebook.

Dzisiaj pracy szuka się przez internet – to jest wspaniałe źródło dotarcia do ciekawych ofert pracy.

1. W social mediach znajdziesz oferty pracy

Oferty pracy znajdziesz nie tylko na LinkedIn czy na Golden Line, ale także na Facebooku. Dzięki specjalnej funkcji Facebook Jobs możesz zapisać się na powiadomienia o interesujących Cię ofertach – dostaniesz je na maila lub przez Messengera.

Aplikując na taką ofertę – aplikujesz swoim profilem, a nie wysyłasz CV (przynajmniej na początku), potraktuj więc ten profil bardziej zawodowo.

Obserwuj posty osób prywatnych czy profile firm z branży, które Cię interesują. Dołącz do grup tematycznych – tam też pojawiają się ciekawe oferty pracy.

2. Wykorzystaj kontakty i znajomości z social mediów do szukania pracy

Obserwuj znajomych, pytaj ich o firmy i branże, które Cię interesują. Możesz napisać wprost, że szukasz pracy. Pamiętaj, że osoby z Twojej sieci kontaktów mają dostęp do zupełnie innych informacji i ofert pracy niż Ty.

Niech te osoby będą Twoimi sprzymierzeńcami podczas szukania pracy.

Na LinkediIn jest specjalna rubryka, gdzie możesz zaznaczyć, że szukasz nowych możliwości rozwoju zawodowego – dzięki temu rekruterzy szybciej Cię znajdą. A taki komunikat możesz skierować do wszystkich, oprócz Twojego obecnego pracodawcy.

3. Ucz się i bądź na bieżąco – korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach

Zdobywaj wiedzę z dziedziny, która Cię interesuje. Dołącz do grup tematycznych, branżowych na Facebooku czy LinkedIn. To świetna okazja by odświeżyć sobie niektóre informacje (np. jeśli wracasz do pracy po przerwie), lub zdobyć całkiem nową wiedzę, z branży, do której dopiero planujesz wejść.

W branżowych grupach dowiesz się o ciekawych spotkaniach, wystąpieniach i meetup’ach. Poznasz osoby, które działają w branży i które chętnie podzielą się swoją wiedzą i wsparciem. Zdobędziesz dostęp do wartościowych treści, artykułów czy oczywiście ofert pracy.

4. Niech social media będą Twoim sprzymierzeńcem

Zanim rekruter zadzwoni do Ciebie, dokładnie sprawdzi Twoje profile w social mediach. Także tych, które są uważane za prywatne – np. Facebooka. Nawet jeśli twój profil jest ustawiony jako prywatny – pamiętaj, że w sieci nic nie ginie i komentując, postując – zostawiasz po sobie ślad.

Rób to mądrze i pokaż się od pozytywnej strony. Niech Twój obraz w sieci wskazuje na sympatyczną, pomocną osobę, a nie na złośliwego hejtera, z którym nikt nie będzie chciał pracować.

Także Twoje prywatne zainteresowania – np. decoupage, gra na instrumencie czy miłość do gór – dużo o Tobie mówią i mogą mieć znaczenie przy zaproszeniu Cię na rozmowę kwalifikacyjną.

5. Działaj świadomie i z pomysłem

Korzystaj z wiedzy dostępnej w social mediach, świadomie buduj swój wizerunek – to wszystko sprawi, że social media będą Twoim sprzymierzeńcem podczas szukania pracy.

Posłuchaj drugiego odcinka podcastu Jak przygotować dziecko na powrót mamy do pracy?

Dowiedz się więcej i przeczytaj

Czy social media mogą pomóc znaleźć pracę?

Jak skutecznie szukać pracy w sieci?

7 najczęstszych błędów, które możesz popełnić szukając pracy

Zapraszamy do wysłuchania 4 odcinka podcastu: Jak zbudować dobrą relację z rekruterem?

zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Podcast Mamo Pracuj
Z podcastu Mamo Pracuj jeśli chcesz dowiesz się: jak szukać pracy po przerwie oraz jak przygotować siebie i rodzinę na Twój powrót do pracy. Podpowiemy Ci jak prowadzić firmę oraz jak pracować i nie zwariować.

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail