Logo Mamo Pracuj
Open menu
Pracuj

Znajdź wymarzoną pracę i pracodawcę.

Rozwijaj się

Pozwól się wesprzeć w rozwoju.

Inspiruj się

Sprawdź nasze propozycje dla Ciebie.

ZAINSPIRUJ SIĘ

10 sposobów na skuteczny personal branding

  • Justyna Markusik
  • 23 września 2014
  • 4 MIN. CZYTANIA

Personal branding w praktyce, czyli 10 miejsc w sieci (i nie tylko) gdzie warto być, aby budować własną markę.

Przeczytaj, co kryje się za pojęciem personal brandingu.

 

Personal branding w 10 krokach

1. Własna strona lub blog /wirtualne CV

Jeśli zależy Ci na profesjonalnym zaprezentowaniu swojej osoby i kwalifikacji – stwórz własną stronę, bloga czy też skorzysj z istniejących narzędzi do kreacji CV w sieci. Dzięki temu będziesz miała możliwość przedstawienia siebie, swoich kompetencji i zainteresowań znacznie dokładniej niż w standardowym CV. Mówi się, że CV w edytorze tekstowym nie powinno przekraczać 2 stron, ale z moich doświadczeń wynika, że jest to bardzo trudne. CV online jest świetnym narzędziem do tego aby o sobie powiedzieć coś więcej.  Jedno z ciekawszych resume jakie miałam okazje zobaczyć to:

2. LinkedIn

LinkedIn skupia społeczność międzynarodową i pozostaje głównie portalem gdzie specjaliści prezentują siebie, gdzie można nawiązywać kontakty w pracownikami innych firm, czy też sprawdzić kto jest kim i szukać osób o podobnych specjalnościach. LinkedIn nastawiony jest na profesjonalistów i ekspertów i tworzy wirtualny rynek pracy. Wiele korporacji tylko tam wrzuca ogłoszenia o wolnych stanowiskach nie korzystając z popularnych portali z ogłoszeniami o pracę. Jeżeli koncentrujesz się na znalezieniu pracy w dużej organizacji, to warto abyś założyła tam swój profil.

3. GoldenLine

GoldenLine został wykreowany jako alternatywa polska dla portalu LinkedIn, z tą różnicą, że w serwisie utworzyło się mnóstwo grup (zainteresowań, eksperckich, profili firm) i prócz bycia rynkiem pracy online, portal stał się mocną platformą wymiany informacji i dużą tablicą ogłoszeń wszelakich.

4. Facebook

Facebook to już wirtualny świat, który funkcjonuje gdzieś obok nas. Kreowanie wizerunku na Facenooku urosło do rozmiarów niewyobrażalnych, posty, zdjęcia, informacje, to wszystko, co użytkownik publikuje, składa sie automatycznie na jego wizerunek FB. Facebook jest platformą wymiany informacji, jednak kreowanie zindywidualizowanego wizerunku raczej koncentruje się wokół zainteresowań i wymiany informacji z rodziną i znajomymi. Uważaj na to, co publikujesz w sieci. Pamiętaj, że Internet rządzi się swoimi prawami i raz wrzucona informacja zostaje tam nawet po usunięciu jej przez zainteresowaną osobę.

5. Profeo

Portal stworzony przed GoldenLine, niestety został zepchnięty na margines. W zasadzie jego celem było tworzenie bazy CV, ale zarówno GoldenLine jak i LinkedIn na tyle go zdominowały, że niewielu rekruterów z niego korzysta.

6. Portale/Fora specjalistyczne – branżowe

Kreowanie własnego wizerunku jako eksperta czy profesjonalistę z danej dziedziny to również obecność na branżowych portalach czy forach internetowych. Zdarza się że portale mają dodatkową możliwość tworzenia profili eksperckich – treco.pl, nf.pl czy inne.

7. Udział w branżowych konferencjach i targach oraz sesjach networkingowych

Jeśli masz możliwość – bierz udział w branżowych targach czy konferencjach. Tam masz możliwość spotkać się z pracodawcami i ekspertami, tam możesz poznać nowe trendy. Szukaj również miejsc, gdzie możesz spotkać innych, z którymi mogłabyś współpracować, czy wymienić się opinią. Powstaje coraz więcej lokalnych klubów networkingowych typu BNI, gdzie każdy ma okazję przedstawić siebie, swoją firmę czy powstający koncept biznesowy. Pamiętaj, że żaden biznes nie może być bezludną wyspą.

8. Pinterest

Raj dla miłośników podróży, kulinariów, literatury, dekoracji, sztuki  – w zasadzie miłośników wszystkiego, co można zaprezentować obrazem. Baza pomysłów na wszystko. Baza inspiracji i fantazji. Jeśli ktoś zajmuje się czymś, co może pokazać innym, to ta platforma jest znakomita. Doskonała platforma do budowy wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Więcej o Pintereście możesz przeczytać w artykule: Pinterest, czyli mamo do tablicy!

9. Instagram

Portal ten jest miejscem wymiany informacji, prezentacji zdjęć i video. Serwis jest wsparciem w szczególności, kiedy działasz w branży, która bazuje na wizerunku w sieci, a efekty Twoich działań możesz zaprezentować poprzez zdjęcie czy film – fryzjerstwo, modeling, fotografia, grafika, kulinaria to tylko niektóre z przykładów. Świetnie. Dzisiaj nie wychodząc z domu możemy zebrać wielką publikę.

10. about.me

To esencja Twojej obecności w sieci. Serwis oferuje prostą platformę, z której możesz przejść do wszystkich Twoich profili w serwisach społecznościowych, do Twoich stron www, blogów itp. Masz do dyspozycji 1 stronę, na której chwalisz się tym, gdzie indziej w sieci istniejesz. Proste i genialne!

10 zaprezentowanych wyżej sposobów na personal branding to mój subiektywny wybór i wiem, że lista nie jest kompletna. Zacznij budować swój wizerunek świadomie już od dzisiaj. Do dzieła!

+3 tys. mam w newsletterze

© Mamopracuj 2024

Skip to content