Czego szukasz

10 sposobów na skuteczny personal branding

Personal branding w praktyce, czyli 10 miejsc w sieci (i nie tylko) gdzie warto być, aby budować własną markę.

  • Justyna Markusik - 23/09/2014

Przeczytaj, co kryje się za pojęciem personal brandingu.

 

Personal branding w 10 krokach

1. Własna strona lub blog /wirtualne CV

Jeśli zależy Ci na profesjonalnym zaprezentowaniu swojej osoby i kwalifikacji – stwórz własną stronę, bloga czy też skorzysj z istniejących narzędzi do kreacji CV w sieci. Dzięki temu będziesz miała możliwość przedstawienia siebie, swoich kompetencji i zainteresowań znacznie dokładniej niż w standardowym CV. Mówi się, że CV w edytorze tekstowym nie powinno przekraczać 2 stron, ale z moich doświadczeń wynika, że jest to bardzo trudne. CV online jest świetnym narzędziem do tego aby o sobie powiedzieć coś więcej.  Jedno z ciekawszych resume jakie miałam okazje zobaczyć to:

2. LinkedIn

LinkedIn skupia społeczność międzynarodową i pozostaje głównie portalem gdzie specjaliści prezentują siebie, gdzie można nawiązywać kontakty w pracownikami innych firm, czy też sprawdzić kto jest kim i szukać osób o podobnych specjalnościach. LinkedIn nastawiony jest na profesjonalistów i ekspertów i tworzy wirtualny rynek pracy. Wiele korporacji tylko tam wrzuca ogłoszenia o wolnych stanowiskach nie korzystając z popularnych portali z ogłoszeniami o pracę. Jeżeli koncentrujesz się na znalezieniu pracy w dużej organizacji, to warto abyś założyła tam swój profil.

3. GoldenLine

GoldenLine został wykreowany jako alternatywa polska dla portalu LinkedIn, z tą różnicą, że w serwisie utworzyło się mnóstwo grup (zainteresowań, eksperckich, profili firm) i prócz bycia rynkiem pracy online, portal stał się mocną platformą wymiany informacji i dużą tablicą ogłoszeń wszelakich.

4. Facebook

Facebook to już wirtualny świat, który funkcjonuje gdzieś obok nas. Kreowanie wizerunku na Facenooku urosło do rozmiarów niewyobrażalnych, posty, zdjęcia, informacje, to wszystko, co użytkownik publikuje, składa sie automatycznie na jego wizerunek FB. Facebook jest platformą wymiany informacji, jednak kreowanie zindywidualizowanego wizerunku raczej koncentruje się wokół zainteresowań i wymiany informacji z rodziną i znajomymi. Uważaj na to, co publikujesz w sieci. Pamiętaj, że Internet rządzi się swoimi prawami i raz wrzucona informacja zostaje tam nawet po usunięciu jej przez zainteresowaną osobę.

5. Profeo

Portal stworzony przed GoldenLine, niestety został zepchnięty na margines. W zasadzie jego celem było tworzenie bazy CV, ale zarówno GoldenLine jak i LinkedIn na tyle go zdominowały, że niewielu rekruterów z niego korzysta.

6. Portale/Fora specjalistyczne – branżowe

Kreowanie własnego wizerunku jako eksperta czy profesjonalistę z danej dziedziny to również obecność na branżowych portalach czy forach internetowych. Zdarza się że portale mają dodatkową możliwość tworzenia profili eksperckich – treco.pl, nf.pl czy inne.

7. Udział w branżowych konferencjach i targach oraz sesjach networkingowych

Jeśli masz możliwość – bierz udział w branżowych targach czy konferencjach. Tam masz możliwość spotkać się z pracodawcami i ekspertami, tam możesz poznać nowe trendy. Szukaj również miejsc, gdzie możesz spotkać innych, z którymi mogłabyś współpracować, czy wymienić się opinią. Powstaje coraz więcej lokalnych klubów networkingowych typu BNI, gdzie każdy ma okazję przedstawić siebie, swoją firmę czy powstający koncept biznesowy. Pamiętaj, że żaden biznes nie może być bezludną wyspą.

8. Pinterest

Raj dla miłośników podróży, kulinariów, literatury, dekoracji, sztuki  – w zasadzie miłośników wszystkiego, co można zaprezentować obrazem. Baza pomysłów na wszystko. Baza inspiracji i fantazji. Jeśli ktoś zajmuje się czymś, co może pokazać innym, to ta platforma jest znakomita. Doskonała platforma do budowy wizerunku eksperta w danej dziedzinie. Więcej o Pintereście możesz przeczytać w artykule: Pinterest, czyli mamo do tablicy!

9. Instagram

Portal ten jest miejscem wymiany informacji, prezentacji zdjęć i video. Serwis jest wsparciem w szczególności, kiedy działasz w branży, która bazuje na wizerunku w sieci, a efekty Twoich działań możesz zaprezentować poprzez zdjęcie czy film – fryzjerstwo, modeling, fotografia, grafika, kulinaria to tylko niektóre z przykładów. Świetnie. Dzisiaj nie wychodząc z domu możemy zebrać wielką publikę.

10. about.me

To esencja Twojej obecności w sieci. Serwis oferuje prostą platformę, z której możesz przejść do wszystkich Twoich profili w serwisach społecznościowych, do Twoich stron www, blogów itp. Masz do dyspozycji 1 stronę, na której chwalisz się tym, gdzie indziej w sieci istniejesz. Proste i genialne!

10 zaprezentowanych wyżej sposobów na personal branding to mój subiektywny wybór i wiem, że lista nie jest kompletna. Zacznij budować swój wizerunek świadomie już od dzisiaj. Do dzieła!

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Justyna Markusik
Ekspert Talent Development/Trener Biznesu/Wykładowca i Coach. Od ponad 10 lat specjalizuje się w koordynowaniu kompleksowych procesów szkoleniowo - rozwojowych w organizacjach biznesowych oraz usprawnianiu procesów HRM w tym w szczególności komunikacji wewnętrznej i zarządzania talentami - https://www.linkedin.com/in/justyna-markusik-7566a1a/
Podyskutuj

Od czego zacząć tworzenie własnego biznesu?

Dobra koniunktura w gospodarce to zachęta do tworzenia własnego biznesu. Chętnych nie brakuje, podobnie jak pomysłów na wiele atrakcyjnych usług i produktów. Nie każdy posiada wiedzę, nabytą na temat zakładania firmy. Bez względu na branżę, zwykle początkujący przedsiębiorca zadaje sobie pytanie, od czego zacząć?
  • Dominika Kamińska - 25/04/2019
laptopy i dokumenty na stole, ręce osób planujących działania biznesowe

Biznesplan to podstawa

Własny biznes kusi, ponieważ daje poczucie, że tworzymy coś nowego, unikatowego. Autor pomysłu decyduje o tym, jaki przyjmie kształt i w jakim tempie ruszy na podbój wymagającego rynku. Biznesmen amator na początku obawia się formalności i zderzenia z biurokracją. Wbrew pozorom, to nie jest najtrudniejszy etap, ponieważ wiele spraw można załatwić już przez Internet.

O wiele większym wyzwaniem jest dokładne sprecyzowanie charakteru naszej działalności. Nadmierne rozdrobnienie oferty może zdezorientować potencjalnych klientów. Jeden lub dwa konkrety dają bardziej czytelny znak, w czym się specjalizujemy. Warto określić też grupę docelową, jakiej dedykujemy swoją działalność. Pomoże to później w procesie promowania strony internetowej przez firmy takie, jak Netmove. Przed przystąpieniem do działalności nie zaszkodzi również sprawdzić, jak prezentuje się oferta konkurencji.

Koszty prowadzenia biznesu

Każda działalność gospodarcza kosztuje. Przedsiębiorca płaci podatki, składki, rachunki, inwestuje w sprzęt i oprogramowanie. Ponosi koszty wynajmu biura, zakupu usług i półproduktów, z których tworzy swoją ofertę. Najlepiej wyliczyć koszty zanim się pojawią i ocenić, na ile są realne do udźwignięcia.

Biznes to również szeroko zakrojona akcja promowania firmy, na przykład przy pomocy agencji interaktywnej. Żeby móc odróżnić się od konkurencji, trzeba zainwestować w działania pozycjonujące stronę internetową. Wybierając usługi Netmove, można liczyć na 15 lat doświadczenia w promocji witryn. Firma proponuje usługi SEO, wykonuje audyty, konsultacje, linkowanie stron. To szeroko zakrojone działania, obliczone na nieco wolniejszy, ale stabilny sukces. Na promocji marki w Internecie nie warto oszczędzać. To inwestycja, która daje całodobową promocję przez wszystkie dni w roku.

Rejestracja i podatki

Nie każda działalność gospodarczą należy rejestrować. Przy drobnej działalności, w której przychody nie przekraczają 50 proc. płacy minimalnej można prowadzić działalność w opcji niezgłoszonej do urzędu. Każdy przedsiębiorca ma do wyboru kilka form opodatkowania, od których zależy rodzaj księgowości firmy. Nie można jej zmienić w dowolnym momencie, dlatego warto zdecydować się na najtańszą. Rejestrując firmę od razu należy wskazać formę opodatkowania, jak również określić sposób płacenia zaliczek na podatek. Do wyboru są opcje miesięczne oraz kwartalne.

Nowy biznes najlepiej promować od razu. Pomoże w tym Netmove, opracowując odpowiednią strategię, uzależnioną od konkretnej branży. W tym celu bardziej przyda się dobrze zaprojektowana strona internetowa niż nawet stacjonarna siedziba firmy.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Kamińska

Jak odkryć swoje mocne strony i ruszyć z miejsca – video z Kamilą Rowińską

Jak odkryć swoje mocne strony i ruszyć z miejsca - po urlopie macierzyńskim? Od czego zacząć? Jak porozmawiać ze swoją rodziną o swoich potrzebach dotyczących rozwoju? Zobacz video z Kamilą Rowińską i zrób pierwszy krok.
  • Joanna Gotfryd - 24/04/2019
zadowolona kobieta w okularach pracuje przy komputerze

Jak odkryć swoje mocne strony i ruszyć z miejsca?

Zapraszam Was do obejrzenia video z Kamilą Rowińską – coachem, kobietą, która wspiera inne kobiety w rozwoju osobistym, zawodowym i niezależności. Autorką 7 książek i mamą dwójki dzieci.

Z tego video dowiesz się:

  • Jak znaleźć swoją drogę zawodową?
  • W którą stronę pójść, kiedy jestem na rozdrożu?
  • Od czego zacząć?
  • Jak uwierzyć we własne możliwości?
  • Jak najlepiej wykorzystać swój potencjał?
  • Jak rozmawiać z bliskimi o potrzebie własnego rozwoju?

Zobacz też inne ciekawe materiały video:

Jak uwierzyć w siebie i odkryć swoją siłę? 

Jak pokonać strach przed działaniem

Jak przestać się przejmować co powiedzą inni? 

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail