Czego szukasz

Załóż biznes, w którym liczą się ludzie, zaufanie i rozwój – Akademia JA

Akademia JA to sieć placówek oferujących zajęcia wspierające rozwój emocjonalny i wzmacnianie kompetencji miękkich dla dzieci i młodzieży. Biznes założony przez dwie mamy, którym zależało na równowadze i czasie dla rodziny. Wartości bliskie założycielkom, Agnieszce Zielonce i Iwonie Żbikowskiej – partnerstwo, zaufanie, relacje z ludźmi – przyciągają mamy z całej Polski. Może to też pomysł na biznes i sposób work – life balance dla Ciebie? Sprawdź – weź udział w bezpłatnym spotkaniu 27 stycznia w Gdyni. Warto!

Iwona Żbikowska i Agnieszka Zielonka z Akademii JA

Iwona Żbikowska i Agnieszka Zielonka, przedsiębiorcze mamy założyły Akademię JA, która oferuje zajęcia dodatkowe dla dzieci i młodzieży rozwijające kompetencje miękkie i wspierające rozwój emocjonalny. I rozwija sieć Ośrodków w całej Polsce.

Poznaj szczegóły biznesu Akademia JA

Kwestie organizacyjne związane z założeniem Ośrodka Akademii JA:
Iwona Żbikowska

tel.: 502 313 636
e-mail: [email protected]

Kontakt merytoryczny:
Agnieszka Zielonka

tel.: 603 447 284
e-mail: [email protected]

Kolejne bezpłatne spotkanie dla przyszłych właścicieli Ośrodków Akademii JA – 27 stycznia 2020 – Gdynia – godziny: 9.30-15.30.

Agnieszko, Iwono, obie jesteście przedsiębiorczymi mamami. Czy pomysł na Waszą firmę to była potrzeba znalezienia recepty na work-life-family balance?

Agnieszka: Jeśli chodzi o mnie to bardziej potrzeba niezależności i możliwości samodzielnego decydowania o sobie oraz realizacji własnych pomysłów. Za tym też właśnie idzie możliwość jeszcze większej równowagi zawodowej i prywatnej, bo jest ona w moich rękach.

To, że pracujemy razem, daje mi też poczucie bezpieczeństwa i zastępowalności w sytuacji, choćby choroby mojego synka. Nie ukrywam, że to urodzenie syna skłoniło mnie do decyzji o zmianie mojego zawodowego życia – kiedyś żyłam na walizkach, pracowałam dla klientów w całej Polsce.

Myślałam oczywiście o dziecku i rozmawiając o tym, na jednym ze szkoleń dla superwizorów, dostałam zadanie, bym posadziła w słoiku z wodą fasolkę i przez 2 tygodnie robiła codziennie fotkę tej fasolki.

Nie zrozumiałam wtedy tego zadania – później uświadomiłam sobie, że mam dwa wyjścia żeby je wykonać: albo poproszę kogoś żeby robił to zdjęcie fasolce stojącej w domu, albo będę targała ją po lotniskach. To było inspirujące zadanie coachingowe. Teraz „fasolka” ma już prawie 8 lat, niebieskie oczy, a ja latam głównie z nim na wakacje.

Iwona: Moją inspiracją do prowadzenia własnej działalności gospodarczej była dwójka moich dzieci, a przede wszystkim ich rozwój. Mieszkając w małym mieście, możliwości zajęć dla dzieci były bardzo małe i stanęłam przed dylematem, czy wozić dzieciaki na zajęcia 50 km, czy zorganizować je w swoim mieście. Wybrałam to drugie rozwiązanie, a po 20 latach mogę powiedzieć, że była to trafna decyzja – dziś moje dzieci mają blisko 30 lat i bardzo doceniają możliwości, które im stworzyłam.

Powiedzcie proszę jak sobie radzicie z trudnościami w biznesie?

Iwona: Obie mamy nastawienie na szukanie rozwiązań i tak radzimy sobie z trudnościami. Wspiera nas też zarówno rodzina, jak i nasi współpracownicy – Ci, z którymi długo już pracujemy, są dla nas olbrzymią kopalnią inspiracji i pomocy.

Mamy to szczęście, że budowany przez nas zespół, pomimo że, różnorodny, to łączą go wartości takie jak szacunek, empatia, zaufanie, odpowiedzialność, efektywność i oczywiście radość – bo bez odrobiny szaleństwa w biznesie byłoby nam nudno.

A co jest największym wyzwaniem, jeśli chodzi o Waszą firmę?

Agnieszka: Wyzwaniem jest to, czego ciągle się jeszcze trochę uczymy – „zamykanie głowy” po wyjściu z pracy. Bardzo dbamy o to, by nie pracować 24h na dobę. Kiedy razem spędzamy czas prywatnie, to oczywiście zdarza się nam gadać o pracy, ale staramy się nie przesadzać 🙂

Akademia JA intensywnie się rozwija. Budujecie sieć Ośrodków w całej Polsce, prowadzonych przez niezależnych przedsiębiorców. Czy Wasz osobisty przykład przedsiębiorczych mam przekazujecie kolejnym właścicielom Ośrodków?

Agnieszka: Staramy się przekazywać, lecz w naszej filozofii mamy taką myśl “każdy bierze tyle, ile potrzebuje i na ile jest gotowy”.

W ostatnich latach powstało prawie 30 nowych ośrodków Akademii JA, większość z nich założyły kobiety – mamy. Jak bardzo istotny był dla nich aspekt work-life balance?

Iwona: To bardziej pytanie do właścicieli naszych ośrodków, jednak z rozmów wynika, że tak – to bardzo ważny aspekt, często pojawia się ten wątek podczas naszych spotkań.

Przeczytaj także: W końcu mam czas dla dzieci – historia Ani, która rozwija własny biznes z Akademią JA.

Styczeń to czas noworocznych postanowień. Wiele osób mówi sobie wtedy – założę firmę, odejdę z etatu i przejdę na swoje. Jakich osób szukacie do współpracy, do założenia nowych Ośrodków Akademii JA? Kogo chcecie zaprosić do współpracy?

Iwona: Szukamy osób, które potrafią pracować motywując się wewnętrznie i mają samodyscyplinę w działaniu.

Nasze kandydatki to osoby, których pasjonują ludzie. Super, jeśli lubią dzieci.

Szukamy tych, którym bliskie jest partnerstwo, zaufanie, którzy potrafią budować dobre relacje oraz sprzedawać.

A dlaczego akurat styczeń to dobry moment, by się z Wami skontaktować?

Agnieszka: Styczeń to dobry moment na start, ponieważ pierwsze półrocze jest potrzebne by przygotować się do działania z klientami w drugiej połowie roku. Sprzedaje się cały rok i dlatego dobrze jest przygotować sobie świadomie rynek.

W pierwszej połowie roku mamy zaplanowane szkolenia przygotowujące do pracy z nami. W tym czasie mamy też spotkania z osobami chcącymi zacząć współpracę – najbliższe zaplanowane jest na 27.01., w naszej siedzibie w Gdyni w godzinach 9.30-15, a kolejne 9.03.

Już dzisiaj poznaj szczegóły biznesu Akademia JA

Kwestie organizacyjne związane z założeniem Ośrodka Akademii JA:
Iwona Żbikowska

tel.: 502 313 636
e-mail: [email protected]

Kontakt merytoryczny:
Agnieszka Zielonka

tel.: 603 447 284
e-mail: [email protected]

Kolejne bezpłatne spotkanie dla przyszłych właścicieli Ośrodków Akademii JA – 27 stycznia 2020 – Gdynia – godziny: 9.30-15.30

Iwona Żbikowska i Agnieszka Zielonka z Akademii JA

Własna firma to dla Was pole do rozwoju – również osobistego. W trakcie prowadzenia Akademii JA ukończyłyście kursy, które dały Wam nowe kompetencje.

Rozwijacie też ofertę Akademii JA, organizując szkołę dla rodziców i pracujecie nad kolejnymi nowymi projektami. Opowiedzcie proszę więcej o tym, dlaczego ten rozwój jest taki ważny, co Wam daje?

Iwona: W ostatnim czasie powstał program „Kto jak nie JA” dla młodzieży i dorosłych rozwijający kompetencje miękkie, a także program „Oto JA liczy i eksperymentuje”, dopełniający kompetencje przedszkolaków o umiejętności twarde. Powstaje też Akademia Rodzica online – ruszy od września.

Dlaczego rozwój jest ważny?

Dla nas rozwój to życie.

Chcemy być na bieżąco z nowościami, wiedzieć i potrafić odnajdować się w jakże nowoczesnym świecie dzieci i szybkim świecie dorosłych. Trudno byłoby kogoś uczyć, samemu się nie rozwijając.

Przeczytaj także: Prowadzę biznes, który do mnie pasuje – historia Kamili, która założyła Akademię JA.

To nie koniec nowości – stworzyłyście też Fundację Kalos, która realizuje świetną akcję „Zacznij dobrze dzień”. Skąd pomysł na taką akcję i jaki jest jej cel?

Agnieszka: Kalos to z greckiego dobro (ważny jest tu akcent na o, bo inaczej słowo to oznacza po grecku “odcisk”). Nasza fundacja chce żebyśmy pamiętali o tym codziennie (więc odcisk też jest nieprzypadkowy). Łatwiej żyje się w miłej atmosferze, a nasze działania skierowane są do wszystkich działających, czujących i myślących podobnie.

Iwona: Chcemy z jednej strony podpowiadać idee i rozwiązania dbające o dobre prawdziwe relacje oparte na szacunku i zaufaniu. Z drugiej strony zależy nam, by te rozwiązania były proste, praktyczne, przyjemne, a przede wszystkim trafne.

Dlatego fundacja zajmuje się również badaniami społecznymi, by maksymalnie efektywnie rozpoznawać potrzeby naszych odbiorców. Zapraszamy na naszą stronę projektu „Zacznij dobrze dzień” www.przywitajsie.pl i do wykorzystania naszego pomysłu u siebie.

Na zakończenie zapytam Was, czy z Waszej perspektywy rzeczywiście własna firma daje większą elastyczność i jest sprzymierzeńcem w utrzymaniu work-life balance?

Agnieszka: Z naszej perspektywy tak jest – jednak warto pamiętać, że to tak samo wymagająca czasu i energii praca, jak ta „etatowa”. Choć nam przyświeca też idea, że lepiej pracować na własne dzieci niż cudze 🙂 A ponieważ są ferie, to właśnie wyjeżdżamy na urlop 🙂

Dziękuję za rozmowę.

Rozmawiała: Joanna Gotfryd

Zdjęcie: własność Akademia JA

Artykuł powstał w ramach akcji Franczyza dla Mamy realizowanej przez nas od 2014 roku.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

7 kroków jak wystartować z własnym biznesem, wykorzystując podejście Design Thinking?

Masz pomysł na biznes, ale nie masz pewności czy jest on dostatecznie dobry i czy znajdziesz klientów? Wykorzystaj narzędzia Design Thinking, aby to tanio i szybko sprawdzić. Stwórz produkt lub usługę, którą pokochają Twoi klienci.
zespół pracuje nad strategią biznesu

Jak wystartować z własnym biznesem wykorzystując podejście Design Thinking?

Design Thinking to kreatywna metoda rozwiązywania problemów, wykorzystywana przez wiele znanych i świetnie prosperujących firm tj. Google, Apple czy AirbNB do tworzenia innowacyjnych i użytecznych produktów lub usług. Metoda ta została spopularyzowana przez Tima Browna z firmy IDEO i jest jednym z kierunków wykładanych na uniwersytecie Stanford.

Design Thinking sprawdza się również dla przedsiębiorców, którzy chcą wystartować z własnym biznesem w sposób sprawdzony i efektywny. Na czym polega to podejście i jak je wykorzystać? Oto mapa 7 prostych kroków do wykonania.

Krok 1: Zdefiniuj kto jest użytkownikiem Twojego rozwiązania

Zastanów się i stwórz listę ludzi doświadczających problemu, który chcesz rozwiązać. Zastanów się i wypisz do kogo dokładnie kierujesz swój produkt i usługę, kto będzie go używał oraz kto będzie za niego płacił. Upewnij się, że masz przynajmniej 10 takich osób na swojej liście.

Dla przykładu jeśli Twój biznes miałby polegać na szyciu ubranek dla dzieci to Twoja lista powinna zawierać dzieci (użytkownicy produktu) oraz ich rodziców czy dziadków (osoby kupujące).

Krok 2: Umów się na rozmowę z konkretnymi osobami z Twojej grupy docelowej

Spójrz na swoją listę z kroku 1 i zastanów się kogo znasz, kto dobrze wpisuje się w profil Twoich odbiorców. Dopasuj konkretne imiona i nazwiska i umów się na 30-40 min rozmowę. Prowadząc rozmowę Twoim celem będzie poznanie punktu widzenia, historii, doświadczeń i preferencji tych konkretnych osób w obszarze, który dotyczy Twojego biznesu.

Przeczytaj także: Dlaczego warto korzystać z Design Thinking?

Krok 3: Przygotuj scenariusz rozmowy

Zanim przeprowadzisz rozmowę, dobrze przygotuj się do jej poprowadzenia. Kluczowe jest tutaj stworzenie listy dobrych pytań.

W Design Thinking rozmowy służą poznaniu punktu widzenia, preferencji, nawyków, zachowań i przekonań odbiorców, aby wychwycić co jest dla nich ważne i zidentyfikować ich najważniejsze potrzeby. Dobre pytania to pytania o ich doświadczenia i historie w interesującym Cię obszarze, pytania, których warto unikać to pytania o opinie na temat Twojego pomysłu i dyskutowanie rozwiązań, które już wymyśliłaś.

Oto przykładowe pytania jakie mogłabyś zadać rodzicom pracując nad produktem ubranek dla dzieci:

  • Jak często kupujesz ubranka swoim dzieciom? Gdzie najczęściej kupujesz i co bierzesz pod uwagę?
  • Opowiedz mi o swoich ostatnich doświadczeniach z zakupem i użytkowaniem zakupionych ubranek dla dzieci.
  • Opowiedz mi o swoim najlepszym / najgorszym doświadczeniu z ubrankami dla dziecka. Dlaczego to doświadczenie było najlepsze / najgorsze?

Krok 4: Przeprowadź rozmowy i zapisz najważniejsze wnioski

W kolejnym kroku po prostu przeprowadź swoje rozmowy, robiąc z nich szczegółowe notatki. Zapewne będziesz zaskoczona jak wiele nowych wartościowych informacji Ci dostarczą! Po każdej rozmowie wypisz: co się zaskoczyło, co często się powtarza, co wydaje Ci się najważniejsze. Spróbuj wypisać najważniejsze potrzeby swoich odbiorców, jakie zauważasz.

Krok 5: Dopracuj swój pomysł w oparciu o potrzeby odbiorców

Patrząc na potrzeby Twoich użytkowników i zapisane wnioski, włącz dobrą muzykę i wypisz pomysły na to, jak możesz dopracować swój pomysł, aby jeszcze lepiej spełniał ważne potrzeby Twojej grupy docelowej. Możesz zaprosić kilka innych wspierających Cię osób do wspólnego generowania pomysłów. Na koniec pogrupuj podobne pomysły razem i zdecyduj, który ostatecznie chcesz wypróbować.

Krok 6: Stwórz prototyp swojego rozwiązania i zaplanuj rynkowy test

Kiedy masz już konkretny i dopracowany pomysł na swój biznes warto sprawdzić czy znajdziesz na niego klientów. Aby zrobić to mądrze i oszczędzić sobie niepotrzebnych kosztów warto jest najpierw sprawdzić czy Twój pomysł sprawdzi się na rynku, czy znajdą się na niego klienci zanim zaczniesz w niego inwestować.

Możesz to zrobić przeprowadzając rynkowy test i przygotowując prototyp swojego rozwiązania. Chodzi o to, aby nie mając fizycznie gotowego produktu, dać swoim klientom wrażenie, że on już istnieje i sprawdzić jak na niego zareagują.

Dla przykładu możesz umieścić zdjęcia lub filmik prezentujący Twój produkt i umieścić go na stronie www. Link do strony promujesz w mediach społecznościowych lub wykorzystując swoje prywatne kontakty, a następnie sprawdzasz ile osób zdecydowało się zamówić Twój produkt.

Interesują Cię nasze propozycje dla rodziców?

Zapisz się do newslettera Mamo Pracuj i nie przegap żadnych nowości!

Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych na zasadach określonych w polityce prywatności. W każdej chwili zgodę możesz wycofać.

Krok 7: Porzuć, zmień lub zrealizuj swój pomysł

W zależności od tego, co pokazał test rynkowy, wybierasz jeden z trzech kierunków działania:

  1. Zaczynasz działać widząc, że Twój produkt lub usługa znalazła swoją grupę nabywców
  2. Zmieniasz swój pomysł, jeśli popyt na produkt lub usługę jest niesatysfakcjonujący, a test pokazał Ci, czego brakowało w pierwotnym pomyśle
  3. Porzucasz pomysł i próbujesz czegoś innego, wracając do swojej listy pomysłów z kroku 5.

Przeczytaj także: Design Thinking, czyli jak zaprojektować swój biznes

Te proste kroki są z powodzeniem stosowane przez wiele znanych i świetnie prosperujących firm na całym świecie. Dla przykładu twórcy AirBnB zanim odpalili swój serwis najpierw podjęli próbę wynajęcia swojej własnej sypialni, aby przekonać się, czy ich pomysł znajdzie chętnych odbiorców. Podobnie działał Uber udostępniając swoją aplikację w początkowo bardzo prostej i okrojonej wersji tylko wśród swoich znajomych.

Jeżeli czujesz, że podejście Design Thinking mogłoby być ciekawym kierunkiem dla rozwoju Twojego pomysłu biznesowego i chciałabyś dowiedzieć się więcej, zapraszamy Cię do obejrzenia nagrania z webinaru: “Jak stworzyć biznes, który klienci pokochają i który się opłaci?”

Obejrzyj nagranie!

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Spełnione zawodowo mamy, które odważyły się opuścić korporację i założyć własną firmę, w ramach której prowadzą warsztaty na temat otwartej i efektywnej komunikacji oraz technik kreatywnego rozwiązywania problemów. Chcą zmieniać środowiska pracy, wprowadzając w nie więcej zaufania, otwartości, zaangażowania i kreatywności. Współpracują z korporacjami za granicą, aby poprzez szkolenia i coaching wspierać zatrudnione tam mamy w efektywnym powrocie do pracy po urodzeniu dziecka.

Jednoosobowa działalność czy spółka z o.o.?

Kiedy podejmiemy już decyzję, że chcemy prowadzić własną firmę, mamy pomysł oraz plan działania, czas zająć się formalnościami. Pierwszym i kluczowym aspektem, nad którym powinniśmy się zastanowić, jest decyzja w jakiej formie chcemy prowadzić działalność gospodarczą. Duże znaczenie mają tutaj kwestie wizerunkowe i specyfika branży, w której chcemy działać. Warto jednak także zwrócić uwagę na kwestie formalno – prawne, które mogą mieć doniosłe skutki w przyszłości.
kobieta prowadzi własną firmę, siedzi przy biurku z laptopem

Jednoosobowa działalność gospodarcza czy spółka z o.o.?

Obecnie te dwie formy prowadzenia działalności są najczęściej wybierane przez przedsiębiorców. Mimo pierwszego skojarzenia prowadzić działalność w formie spółki z o.o. może także jedna osoba. Warto więc przyjrzeć się bliżej, jakie są wady i zalety obydwu rozwiązań i które będzie dla nas korzystniejsze.

Jednoosobowa działalność gospodarcza

Jest to najprostszy sposób prowadzenia własnej firmy. Założenie działalności gospodarczej nie wiąże się z poniesieniem żadnych opłat. Wniosek można złożyć elektronicznie poprzez stronę www.ceidg.gov.pl lub osobiście we właściwym wydziale działalności gospodarczej.

Założenie działalności przez Internet jest zdecydowanie najłatwiejszym rozwiązaniem, a wszystkie dokumenty możemy podpisać m.in. profilem zaufanym ePuap. Jeśli chcemy, żeby nasza działalności była zgłoszona do VAT, musimy złożyć osobny wniosek do urzędu skarbowego, który obecnie również nie wiąże się z żadnymi opłatami.

Stosunkowo prosta procedura zakładania firmy w tej formie oraz niewielkie koszty są niewątpliwą zaletą działalności gospodarczej. Na przykład cena księgowości to ok. 200 zł miesięcznie, przy działalności względnie niewielkich rozmiarów. Zwróćmy jednak uwagę na mniej korzystne aspekty. Przede wszystkim przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą odpowiada całym swoim majątkiem za zobowiązania firmy. Co więcej, jeśli pozostajemy w związku małżeńskim, w którym panuje ustrój wspólności majątkowej, negatywne konsekwencje naszych działań mogą również dotknąć naszego partnera. Dodatkowo musimy się również liczyć z obowiązkiem opłacania składek na ZUS, które po dwuletnim okresie preferencyjnym wynoszą obecnie ok. 1400 zł miesięcznie.

Przeczytaj także: Na czym polega działalność nierejestrowana?

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Jej powstanie i funkcjonowanie reguluje kodeks spółek handlowych. Spółka z o.o. jest jedną ze spółek kapitałowych, która posiada osobowość prawną. Oznacza to, że jest ona podmiotem niezależnym od osób ją tworzących.

Korzyścią jest to, że nie ma przeszkód, aby spółka z o.o. miała tylko jednego udziałowca. W pierwszej kolejności musimy zająć się przygotowaniem umowy spółki z o.o., którą należy podpisać u notariusza. Jest to koszt ok. 300 – 500 zł w zależności od wysokości kapitału zakładowego i długości umowy. Możemy również skorzystać z opcji rejestracji spółki przez Internet, w tak zwanym trybie S-24. Jest to rozwiązanie o tyle korzystne, że umowa spółki nie musi zostać sporządzona w formie aktu notarialnego, ponosimy tylko opłatę 350 zł za wpis spółki do KRS.

Interesują Cię nasze propozycje dla rodziców?

Zapisz się do newslettera Mamo Pracuj i nie przegap żadnych nowości!

Zapisując się na newsletter, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych na zasadach określonych w polityce prywatności. W każdej chwili zgodę możesz wycofać.

Spółka z o.o.

Spółka z o.o. prowadzi księgowość w formie ksiąg rachunkowych. Ich prowadzenie jest bardziej skomplikowane niż w przypadku księgowości dla jednoosobowej działalności gospodarczej, co skutkuje wyższą ceną usług biur rachunkowych (średnio cena zaczyna się od 500 zł miesięcznie), dodatkowo istnieje konieczność sporządzania corocznych sprawozdań finansowych. Pełna księgowość ma jednak swoje plusy. Dzięki temu, że musi ona być prowadzona bardzo skrupulatnie, zapewnia przejrzystość wszystkich operacji i łatwość kontrolowania finansów spółki.

To zdecydowana zaleta tej formy prowadzenia działalności, szczególnie jeśli spółkę prowadzimy z innymi osobami. Spółka z o.o. zapewnia też znacznie większe bezpieczeństwo prowadzenia biznesu. Jak zostało nadmienione powyżej spółka z o.o. posiada własną osobowość prawną. Za swoje zobowiązania odpowiada więc, co do zasady, tylko spółka.

Odpowiedzialność udziałowców jest wyłączona, ponoszą oni jedynie ryzyko utraty wkładów, które wnieśli do spółki na pokrycie kapitału zakładowego. Nie ma więc niebezpieczeństwa, że za niezapłaconą fakturę spotka nas wątpliwa przyjemność odwiedzin komornika, który będzie chciał zająć nasz prywatny majątek.

Zgodnie z przepisami, udziałowcy spółki z o.o. nie są osobami prowadzącymi działalność gospodarczą, w związku z tym nie podlegają oni obowiązkowi opłacania składek ZUS (w sytuacji, w której w spółce jest co najmniej dwóch udziałowców). Jeśli posiadamy ubezpieczenie z innych tytułów (np. umowa o pracę) pozwala nam to zaoszczędzić miesięcznie ok. 1400 zł. Mitem jest także twierdzenie, że kapitał zakładowy spółki (minimum 5000 zł) musi zostać “zamrożony”. Po jego wpłaceniu nie ma przeszkód aby te pieniądze inwestować w rozwój firmy np. w wyposażenie biura.

Przeczytaj także: Spółka z o.o. – ciekawy pomysł dla przedsiębiorczych mam

Co więc wybrać?

Powyżej przedstawiono zarówno wady jak i zalety prowadzenia firmy w formie jednoosobowej działalności gospodarczej i w formie spółki z o.o.. Zwykła działalność gospodarcza jest za zwyczaj korzystnym rozwiązaniem dla przedsięwzięcia niewielkich rozmiarów i obarczonego stosunkowo niedużym ryzykiem.

Mimo wyższych kosztów początkowych oraz bardziej skomplikowanej procedury rejestracji, spółki z o.o. cieszę się niesłabnącą popularnością, przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo jej udziałowców. Obecna sytuacja spowodowana pandemią koronawirusa, która znacząco wpłynęła na sytuację przedsiębiorców, pokazała jak ważny jest to aspekt.

Wybór odpowiedniej formy prawnej dla naszego biznesu może mieć niebagatelne skutki w przyszłości, dlatego warto dokładnie rozważyć wszystkie możliwości przy zakładaniu firmy. Przy wyborze odpowiedniej formy prawnej warto jest również skorzystać z porady specjalisty, przede wszystkim prawnika. Pamiętajmy bowiem, że każda działalność jest inna, dlatego tak ważny jest dobór rozwiązania dostosowanego do naszych potrzeb.

Zdjęcie: Canva

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
prawnik, założycielka i Partner Zarządzający firmy StillWell Polska Sp. z o.o., zajmującej się obsługą prawną i doradztwem biznesowym dla przedsiębiorców. Twórczyni inicjatywy Kobieta i Biznes wspierającej kobiecy biznes i edukację prawną (www.zminkowska.pl).

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×