Czego szukasz

Wspieraj rozwój miękkich kompetencji u dzieci i rozwijaj własny biznes z Akademią JA!

Wiesz, że rozwój emocjonalny dzieci to ważny temat. Interesujesz się psychologią i chciałabyś swoją pasję połączyć z własnym biznesem? Dołącz do Akademii JA. Akademia JA to sprawdzony pomysł na biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży. Dowiedz się już dzisiaj czy to właśnie wymarzony pomysł dla Ciebie. Bez opłat wstępnych ani miesięcznych! Rozwijając biznes, rozwijasz siebie!

  • Joanna Gotfryd - 03/04/2018

Już dzisiaj poznaj szczegóły biznesu Akademia JA

Kwestie organizacyjne związane z założeniem Ośrodka Akademii JA:
Iwona Żbikowska
tel.: 502 313 636
e-mail: [email protected]

Kontakt merytoryczny:
Agnieszka Zielonka
tel.: 603 447 284
e-mail: [email protected]

Kolejne bezpłatne spotkanie dla przyszłych właścicieli Ośrodków Akademii JA – 11 czerwca 2018r. – Rzucewo, godziny: 9.30-16.00

 

Pani Agnieszko, Pani Iwono, dlaczego w swoim biznesie zajęły się Panie rozwojem emocjonalnym dzieci? Czy nie wystarcza nam wychowanie w rodzinie? Dlaczego jako rodzice powinniśmy jeszcze bardziej dbać o rozwój emocjonalny naszych dzieci?

Nasze wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi, a także znajomość programu nauczania w szkołach pozwoliły nam zaobserwować, że obszar ludzkich emocji jest niewystarczająco wspierany na wczesnym etapie rozwoju. Dlatego stworzyłyśmy autorskie programy pracy z emocjami dzieci „Oto JA” i „JA czyli Kto?”.

Dorośli do edukowania dzieci o emocjach podchodzą intuicyjnie, często przenosząc na nie własne schematy przeżywania i radzenia sobie z emocjami, nie zawsze właściwe i konstruktywne.

Naszym celem jest, aby dzieci od najmłodszych lat potrafiły o emocjach rozmawiać, aby dobrze radziły sobie z emocjami, a w konsekwencji wyrosły na osoby pewne siebie i swojej wartości.

Badania w innych krajach pokazują, że temat emocji jest niezwykle ważny. W Anglii wprowadza się obowiązkowe zajęcia z mindfullness (uważność) dla 8 latków, które nierozerwalnie łączą się z radzeniem sobie ze stresem, sytuacją trudną a zatem z emocjami. O Finlandii, w której oświata bardzo świadomie dba o rozwój emocjonalny podopiecznych, mówi się, że to kraj, w którym żyją najszczęśliwsze i jednocześnie najefektywniejsze merytorycznie dzieci.

Uważamy, że warto inwestować w rozwój emocjonalny dzieci, ponieważ jeśli będą zadbane emocjonalnie, będą miały zrównoważone poczucie własnej wartości. Dzięki temu będą lepiej radziły sobie w sytuacjach trudnych, ponieważ będą je racjonalnie oceniały.

Do tej pory zajęcia dodatkowe dla dzieci kojarzyły mi się z lekcjami języków, sportu czy grania na instrumencie…

Język obcy czy sport to zajęcia popołudniowe, które rozwijają twarde umiejętności a nie miękkie. Na rynku brakowało zajęć, które dbają o rozwój miękkich umiejętności w obszarze emocji. Warto tutaj powiedzieć też o tym, że to właściwie dorośli sami przyszli do nas z tą potrzebą. Przez blisko 20 lat szkoleń dla biznesu słyszałyśmy pytanie: “Dlaczego w szkole nas tego nie uczą?” i zastanawiałyśmy się “No właśnie – dlaczego?”.

Zauważyłyśmy jak ważne jest świadome rozwijanie emocji i że musi ono trwać od wczesnego dzieciństwa do okresu pełnoletności. Podpowiada to też Stuart Shanker mówiąc o nauce samoregulacji, Jesper Juul o radzeniu sobie z emocjami czy koncepcje polskiej psycholog Agnieszki Stein. Dzieci i młodzież prawie co roku stają przed nowymi wyzwaniami i problemami, których właściwe przepracowanie i zrozumienie powoduje stworzenie skutecznych schematów działań.

akademia ja

Stworzyły Panie pomysł na Ośrodek Akademii JA, jest to propozycja dla rodziców, którzy chcą zadbać o rozwój emocjonalny dziecka. Na czym polegają zajęcia realizowane w Ośrodku?

To cykliczne spotkania w tej samej grupie, które pozwalają dzieciom i młodzieży poznać bliżej świat emocji, rozwinąć samoświadomość w tym obszarze, a w związku z tym rozpoznawać emocje u siebie i u innych, radzić sobie z nimi, a także rozwijać umiejętności społeczne. Zajęcia opierają się na autorskim programie, który jest dopasowany do potrzeb dzieci w danym wieku.

Prowadzenie Ośrodka Akademii JA to gotowy koncept biznesowy, który można razem z Paniami realizować. Do kogo dokładnie kierują Panie swoją ofertę?

Bardzo szeroko definiujemy grupę docelową. Jest to temat w zasadzie dla wszystkich, którzy są przedsiębiorczy i jednocześnie interesują się tematyką rozwoju dzieci i młodzieży.

Stawiamy na ludzi przedsiębiorczych, którzy prowadzą lub chcieliby prowadzić własną działalność gospodarczą. Dla nas liczy się przede wszystkim pasja do tego tematu. Staramy się, aby w naszym gronie byli pasjonaci, osoby, które lubią ludzi i pracę z ludźmi, którzy są uparci na rozwój. Skupiamy wokół siebie osoby, które mają podobne spojrzenie na świat, dla których ważny jest drugi człowiek. Osoby, które wkładają serce w swoją pracę ponieważ widzą w niej sens.

Jakie wymagania należy spełnić, żeby dołączyć do Państwa sieci?

Warto zaznaczyć, że nie trzeba być psychologiem czy pedagogiem, aby otworzyć Ośrodek Akademii JA. Można np. zatrudnić psychologa lub pedagoga albo samemu zgłębić wiedzę z tego obszaru. Nie mniej jednak wykształcenie związane z tematem rozwoju dzieci pomaga w pracy, łatwiej też przyswaja się informacje. Dla osób, którym brakuje wiedzy z tego zakresu, podpowiadamy jaką lekturę warto przeczytać, aby poznać zagadnienia. Uczymy też jak prowadzić zajęcia. Przyszli trenerzy doświadczają metody na sobie, dzięki czemu mogą ją dobrze poznać i sami rozwinąć się z tym obszarze.

Młode mamy mają łatwiej, bo w naturalny sposób wkraczają do świata rozwoju dzieci. Często same szukają sposobu na wspieranie ich w tym obszarze. Ten program jest odpowiedzią na ich poszukiwania.

A z wymagań formalnych – jest to oczywiście prowadzenie działalności gospodarczej.

Zajęcia można prowadzić we własnym lub wynajmowanym lokalu. Specyfika zajęć wymaga jednak, aby pomieszczenie dawało komfort pracy dzięki przestrzeni na ćwiczenia ruchowe. Zależy nam na tym, aby zajęcia odbiegały od tego, co dzieci mają tradycyjnie w szkołach, przedszkolach. Wychodzimy z ławek na rzecz pracy w bardziej swobodnej atmosferze.

akademia ja

Jakie zajęcia są w ofercie Akademii JA?

Mamy zajęcia grupowe dla dzieci przedszkolnych i szkolnych.

Proponujemy gotowy i sprawdzony program „Oto JA” dla najmłodszych dzieci w wieku przedszkolnym. W ramach tego programu mamy dwie grupy wiekowe: 3-4 lata (Pudełko talentów) oraz 5-6 lat (Podróż). Warto pamiętać, że dzieci przed pójściem do szkoły potrzebują osiągnąć „dojrzałość szkolną”, w skład której wchodzą rozwój umysłowy, fizyczny, emocjonalny i społeczny.

Program „Oto JA” wspiera niezbędne kompetencje w zakresie rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczy dzieci jak odnaleźć się ze sobą samym, swoim ciałem, ze swoimi emocjami i w tym cały nowym świecie, który je otacza. Program zaczyna uczyć interakcji i czytania zachowań społecznych, by finalnie rozwijać stabilne poczucie własnej wartości i umiejętność kooperacji.

Dla szkół podstawowych proponujemy program „JA czyli KTO?”, który pomaga odnaleźć się w nowej rzeczywistości, z nowymi emocjami, które towarzyszą rozpoczęciu nauki w szkole, dojrzewaniu, zawieraniu nowych znajomości, szukaniu własnej tożsamości. Program uczy jak rozwiązywać konflikty, a także jak być asertywnym, dbać o swoje i cudze granice. W tym trudnym okresie wspieramy dzieci i młodzież adekwatnie do rodzaju potrzeb, które się pojawiają, stąd podział na 3 grupy wiekowe: „JA” (klasy 1-2), „TY” (klasy 3-5), „MY” (klasy 6-8).

Aktualnie pracujemy nad programem dla szkół średnich („KTO jak nie JA?”) oraz zajęciami dodatkowymi. Proponujemy też warsztaty dla chętnych rodziców, które wspierają zajęcia dla dzieci.

Jak wygląda współpraca z Państwem od strony finansowej? Jakich inwestycji wymaga i na jakie zarobki można liczyć?

Przede wszystkim warto zaznaczyć, że nie jesteśmy franczyzą i nie ma żadnych opłat związanych z otwarciem Ośrodka Akademii JA.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na bezpłatne spotkanie, podczas którego rozmawiamy o szczegółach współpracy. Przed spotkaniem wysyłamy pakiet informacji, aby móc przygotować sobie ewentualne pytania.

Poza tym jako pomysłodawca programu i materiałów, przeprowadzamy Akademię trenera w oparciu o naszą metodykę. Finansujemy 75% kosztów komercyjnej Akademii Trenera. Pozostałą część pokrywa właściciel nowego Ośrodka Akademii JA lub trener, który chce prowadzić zajęcia dla dzieci i młodzieży.

W zasadzie oprócz materiałów na szkolenia dla dzieci i młodzieży, udział w Akademii trenera to jedyny koszt jaki trzeba ponieść przy otwieraniu Ośrodka Akademii JA, wynikający z podjęcia współpracy. Pozostałe koszty są zależne od tego czy np. dysponujemy lokalem czy trzeba go wynająć. Tutaj każdy przypadek może być inny.

Warto dodać, że traktujemy Szkołę trenera jako naszą inwestycję w nowych partnerów. Uczymy jak prowadzić szkolenia z dziećmi i młodzieżą, wszystkie zajęcia prowadzimy osobiście.

Zależy nam, aby wszędzie zachować te same standardy pracy, jednorodność metod, materiałów. Dajemy gotowy pomysł, scenariusze zajęć, materiały.

W zasadzie przy uruchomieniu pierwszej 12 osobowej grupy, zwraca się koszt Szkoły trenera i materiałów, czyli podstawowe koszty.

A jakie wsparcie oferują Panie dla przyszłych partnerów biznesowych?

Na pewno to, co powiedziałyśmy wcześniej, czyli Ośrodek Akademii JA to gotowy i sprawdzony pomysł na biznes. Warto podkreślić, że pomysł jest autorski i oparty na wiedzy naukowej. Osobiście angażujemy się w przygotowanie przyszłych właścicieli Ośrodków do prowadzenia zajęć i otworzenia placówki. Nasi partnerzy otrzymują gotowe scenariusze zajęć, specjalnie przygotowane autorskie materiały dydaktyczne (plansze, maskotka JA, emonakładki, zdjęcia).

Podczas bezpłatnego początkowego szkolenia dla właścicieli Ośrodków omawiamy kampanie reklamowe, zasady prowadzenia Ośrodka, biznesplan, prowadzenie dni otwartych, zarządzanie placówką. Szkolimy też przyszłych właścicieli oraz trenerów prowadzących zajęcia z dziećmi.

Dajemy wsparcie merytoryczne podczas całej współpracy: począwszy od pierwszego spotkania, szkoły trenera po specjalnie przygotowane formy wsparcia podczas prowadzenia działalności: logo, dostęp do materiałów reklamowych, platforma z materiałami, coroczne spotkania dla właścicieli (wymian doświadczeń), szkolenie on-line dla trenerów.

Zapewniamy wyłączność na danym terenie. Właśnie dzięki wyłączności, dzielenie się dobrymi praktykami bardzo się sprawdza, ponieważ nie traktujemy siebie nawzajem jak konkurencji.

Dbamy też o rozwijanie nowych programów dla dzieci i młodzieży, które pozwolą na kontynuowanie współpracy z tymi samy grupami.

akademia ja

Programy dla dzieci i młodzieży, które Panie proponujecie, sprawdziły się podczas szkoleń w ramach projektu unijnego i zyskały bardzo pozytywne opinie. To dobra podstawa, żeby rozwijać sprawdzony koncept i wspierać rodziców w rozwoju dzieci.

Faktycznie zrealizowałyśmy nasze programy podczas projektu unijnego.

Pilotażowy program „Oto JA” dla przedszkoli ruszył w październiku 2016 w Przedszkolu nr 5 w Gdyni. „Piąteczka“ jako pierwsze przedszkole w Polsce zaczęło wspierać dzieci w rozwoju, wykorzystując autorski program „Oto JA“. Mamy tam 4 trenerów i 75 przeszkolonych dzieci.

W listopadzie 2017 roku objęliśmy programem kolejne dzieci które biorą udział w programie „Oto JA“ Pudełko Talentów i Podróż oraz w zajęciach „Oto JA liczy i eksperymentuje“. Zajęcia z dziećmi prowadzi na ten moment 18 wyszkolonych trenerów.

Pilotażowo wspieramy także dwie grupy dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi współpracując z Polskim Stowarzyszeniem na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Gdańsku.

Z kolei program „JA czyli KTO?” dla uczniów szkół podstawowych (klasy 6-8) rozpoczął się w styczniu 2017 roku. Objęliśmy programem kilkuset uczniów. Zajęcia z dziećmi prowadzi na ten moment 23 trenerów, natomiast przeszkolonych jest 85.

Liczby to jedno. Dla nas najważniejsze są opinie zadowolonych rodziców, dzieci, trenerów prowadzących zajęcia, a także samych placówek oświatowych, których podopieczni brali udział w projekcie. Prowadzone dotychczas zajęcia potwierdziły skuteczność proponowanych programów.

Czy zajęcia rozwijające umiejętności miękkie dzieci będą zyskiwać na popularności?

Obserwujemy rosnący trend związany ze zwiększoną potrzebą rozwijania umiejętności miękkich. To dobry moment, aby dołączyć do naszego zespołu. Kompetencje twarde już mocno ugruntowały się na rynku i w zasadzie normą są np. zajęcia z języka angielskiego.

Rozwijanie kompetencji miękkich związanych z obszarem emocji, umiejętności społecznych odpowiada na aktualne potrzeby rynku i jest spójne ze zmianami w sposobie wychowywania dzieci. Rodzice są bardziej świadomi i na własną rękę szukają sposobu na poszerzenie wiedzy w zakresie wspierania dzieci w rozwoju. Program odpowiada na te potrzeby, jest spójny z filozofią Self Reg oraz założeniami Rodzicielstwa Bliskości.

Na pewno będą się pojawiać podobne zajęcia, ponieważ jest to aktualna potrzeba rynku i znajdą się osoby, które będą chciały na tę potrzebę odpowiedzieć. Warto jednak zaznaczyć, że nasze programy są rzetelne i oparte na wiedzy psychologicznej, badaniach. Co więcej, podchodzimy do tematu holistycznie, tzn. dbamy o najbliższe środowisko dzieci i młodzieży, a co za tym idzie uczymy także rodziców oraz zapraszamy do współpracy placówki oświatowe, w których dzieci funkcjonują.

Już dzisiaj Akademia JA działa w kilku miastach – gdzie można Państwa znaleźć?

To bardzo dynamicznie się zmienia. Na ten moment z zajęciami ruszają Ośrodki w Łodzi, Gdyni, Włoszczowej, Toruniu, Bydgoszczy, Pruszczu Gdańskim i Rzeszowie. W przygotowaniu są Kraków, Lębork, Gdańsk i Poznań.

Warto dodać, że jesteśmy otwarte na współpracę także z innymi placówkami niż szkoły i przedszkola. Program sprawdził się np. we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Gdańsku.

akademia ja

Na koniec zapytam – dlaczego warto dołączyć do Państwa biznesu?

Przede wszystkim myślimy, że warto dołączyć ze względu na ludzi. To oni są dla nas motorem do działania. Jeśli masz w sobie pasję do pracy z dziećmi i młodzieżą, chcesz się rozwijać, zapraszamy do naszego zespołu.

Warto pamiętać, że program jest rzetelnie przygotowany, przemyślany i odpowiada na potrzeby rynku. To sprawdzony i gotowy pomysł na biznes. Co również ważne, założenie Ośrodka Akademii JA i udział w szkole trenera, daje możliwość własnego rozwoju.

Stoi za nami ponad 20 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, biura i rozwijania tematów związanych z programem. Dzięki naszemu wykształceniu wiemy jak wspierać człowieka w jego rozwoju. Nasze doświadczenie w zawodzie trenerów i coachów pozwoliło wypracować nam metody, które są najbardziej efektywne, a bycie mamami – jak być z dzieckiem i pomagać mu w odkrywaniu świata.

Rozumiemy mamy, które chcą spełniać się zawodowo, prowadzić własny biznes i jednocześnie mieć czas dla dziecka oraz spełniać się w roli rodzica. Znamy te dylematy i wiemy jak można to pogodzić.

Z kim mogą skontaktować się mamy, które będą chciały poznać szczegóły dołączenia do biznesu Akademia JA?

Wszystkich, którzy czują, że ten temat jest dla nich, zapraszamy na niezobowiązujące spotkanie, które odbędzie się 30 maja w Rzucewie (woj. pomorskie). Będzie okazja, żeby się poznać, zadać pytania i porozmawiać o szczegółach. Grupy są maksymalnie 15 osobowe, żebyśmy mogły poświęcić czas wszystkim osobom zainteresowanym. Zachęcam też do kontaktowania się z nami.

Kwestie organizacyjne związane z założeniem Ośrodka Akademii JA:
Iwona Żbikowska
tel.: 502 313 636
e-mail: [email protected]

Kontakt merytoryczny:
Agnieszka Zielonka
tel.: 603 447 284
e-mail: [email protected]

Spotkanie dla właścicieli Ośrodków Akademii JA
11 czerwca 2018r. – Rzucewo
Godziny: 9.30-16.00

Agenda spotkania:

Akademia JA – kim jesteśmy i skąd nasz pomysł?

  • Jakie mamy programy dla dzieci , młodzieży i dorosłych?
  • Kilka słów 0 programie” Oto JA „dla 3-4 latków i 5-6 latków.
  • Kilka słów o programie JA czyli kto „ JA”,” TY „ ,” MY „ dla szkoły podstawowej.
  • Prezentacja i krótkie omówienie materiałów dydaktycznych potrzebnych do prowadzenia zajęć.
  • Jak otworzyć i prowadzić Ośrodek Akademii JA?
  • Jakie wsparcie otrzymasz od nas?
  • Jakie mamy oczekiwania od Ciebie?
  • Jakie formy reklamy ,promocji proponujemy?
  • Jak pozyskać klientów?
  • Jak pozyskać trenerów do pracy w Ośrodku Akademii JA?
  • Jak zamawiać materiały dydaktyczne?
  • Biznes plan – jak go zbudować?
  • Czas na pytania i indywidualne rozmowy.

W trakcie naszego spotkania przewidujemy przerwy kawowe.

O godzinie 13 :00 zapraszamy na obiad.

Spotkanie jest bezpłatne.

Zapraszamy

akademia ja

akademia jaAgnieszka Zielonka – z wykształcenia doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Od kilkunastu lat nieustająco niesie wsparcie i pomoc jako konsultant, supervisor i trener zarówno prywatnie jak i biznesowo. Jest certyfikowanym business coachem International Coaching Community (ICC), certyfikowanym supervisorem ICC z akredytacją Polskiej Izby Coachingu oraz facylitatorem NEWS. Posiada również certyfikat TalentReflect. Pracuje zarówno indywidualnie (life coaching, business coaching, executive coaching, superwizje coachingowe oraz trenerskie, mentoring) jak i grupowo (team coaching, szkolenia, grupy superwizyjne, action learning). Prywatnie szczęśliwa mama i pasjonatka koni.

akademia jaIwona Żbikowska – ukończyła studia o kierunku zarządzanie i marketing. Poszerzając swoje kompetencje i podążając za marzeniami została coachem i supervisorem z akredytacją Polskiej Izby Coachingu, certyfikowanym coachem International Coaching Community (ICC) oraz facylitatorem HAE. Jest trenerem, specjalistką public relations i doradztwa personalnego oraz expertem Master Business Trainer, aktywnie działającym w dziedzinie rozwoju osobistego. Ma wieloletnie doświadczenie w organizowaniu i prowadzeniu szkoleń, warsztatów i treningów dla wszystkich grup odbiorców – klientów indywidualnych, instytucji państwowych, placówek oświatowych oraz firm. Specjalizuje się zarówno w coachingu indywidualnym, jak i grupowym. Od kilkunastu lat prowadzi Ośrodek i realizuje w nim
zajęcia dla dzieci gdzie mogą rozwijać swoje kompetencje i chętnie dzieli się swoim doświadczeniem w prowadzeniu i zarządzaniu taką placówką. Prywatnie spełniona mama realizująca nowe marzenia.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Jak tworzyć skuteczne teksty seo?

Samo pisanie tekstów seo nie wystarczy do uzyskania pożądanych efektów. Kluczem do sukcesu jest to, aby pisać skuteczne teksty seo, a to jest już znacznie większe wyzwanie, któremu nie każdy jest w stanie sprostać.
  • Dominika Kamińska - 09/07/2019

Wiele osób błędnie myśli, że najważniejsze jest pisanie pod kątem Google, nie zważając na użytkowników. Nie tędy jednak droga. Bardzo ważne jest oczywiście pamiętanie o słowach kluczowych, ich nasyceniu i najróżniejszych parametrach technicznych, ale konieczne jest także uwzględnienie potrzeb i oczekiwań czytelników. Teksty seo nie mogą być dla nich bezwartościowe.

Jak tworzyć skuteczne teksty seo?

Kluczową kwestią przy pisaniu tekstów seo jest to, aby odpowiadały one na zapytania Internautów wpisywane przez nich w Google. Już same tytuły artykułów powinny odpowiadać na zapytania użytkowników wyszukiwarek, natomiast ich treść będzie zawierała odpowiedź na nurtujące ich pytanie. Tak więc teksty seo powinny być przyjazne zarówno dla wyszukiwarek, jak i dla czytelników.

Umieszczanie słów/fraz kluczowych jest ważne, ale nie należy przesadzać z ich ilością. Można wówczas uzyskać efekt odwrotny od zamierzonego i zrazić do siebie czytelników. Co więcej, strona przeładowana powtarzającymi się frazami może zostać uznana za wyszukiwarki za spam i całkowicie zignorowana. Znaczenie ma także sposób dobierania słów i fraz kluczowych. Dobrym posunięciem będzie ujmowanie nazw miejscowości we frazie kluczowej w celu zawężenia wyników.

Konieczne jest zastanowienie się, jak myślą i działają potencjalni klienci firmy. Pisanie przede wszystkim dla ludzi, a potem dla wyszukiwarek powinno zakodować się w głowie każdej osoby tworzącej teksty seo. To przecież człowiek jest głównym odbiorcom zamieszczanych treści. Muszą one być zoptymalizowane zarówno pod kątem wyszukiwarek, jak i czytelnika. Nie obędzie się bez tworzenia wysokiej jakości tekstów, które są wartościowe dla Internautów – czytelne i zwięzłe oraz napisane w sposób przejrzysty prostym językiem. Nie należy sięgać po fachową terminologię i żargon zawodowy. Dążenie do zachowania balansu, czyli odpowiednich proporcji między pisaniem dla wyszukiwarek i dla ludzi, jest kluczem do sukcesu.

O czym jeszcze należy pamiętać?

Podczas tworzenia tekstów seo należy pamiętać o dywersyfikacji słów kluczowych. Zamiast ciągłego powtarzania tych samych słów kluczowych, należy stosować słowa zamienne, bliskoznaczne i odmienione. Trzeba jednak unikać trudnych fraz kluczowych, gdyż trudniej będzie wówczas uzyskać wysokie pozycje w Google.

Niezwykle istotne jest to, aby treści były autorskie. Nie ma też sensu używanie słów kluczowych niezwiązanych z tematyką witryny. Nie wolno kopiować cudzych tekstów, co grozi nie tylko utratą zaufania czytelników, ale także zbanowaniem strony przez Google. Jest to nieuczciwe dla obu stron, a Internauci szybko zorientują się, że tekst widniejący na stronie jest plagiatem.

Dobrze zoptymalizowany tekst, to taki który zawiera tytuł, nagłówek H1, description, lead, treść właściwą i grafikę. Zaleca się przygotowywać opisy wyświetlane w wynikach wyszukiwania pod linkiem do strony, stosować wyróżnienia, pamiętać o podziale na akapity i właściwym sformatowaniu tekstu.

Źródło: Intellect.pl

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Dominika Kamińska

Allegretto – chciałam zarażać ludzi pasją do muzyki

Jestem Muzykiem. Zawsze nim byłam. Jestem też Mamą. Od ośmiu lat! Tak się potoczyło, że od 3 lat jestem Mamą Samotną. A od 6 lat jestem też Przedsiębiorcą. Założyłam Autorską Szkołę Muzyki Allegretto we Wrocławiu. I właśnie o byciu Przedsiębiorczą Mamą Muzykiem, chcę Wam opowiedzieć - napisała do nas w swoim liście Urszula Polak z prośbą o pomoc, o wsparcie nie dla siebie, ale dla miejsca, które stworzyła, z wielką pasją i zaangażowaniem. Miejsca, w którym dzieci spotykają się z muzyką. Zobacz jak możesz wesprzeć Urszulę!
  • Listy do Redakcji - 09/07/2019
 dzieci na zajęciach w szkole muzycznej allegretto

Pasja do muzyki

Zakładając Allegretto przyświecał mi konkretny cel: chciałam zarażać ludzi pasją do muzyki, najlepiej już od samych narodzin. Bazowałam na nowatorskiej metodzie opartej o koncepcję Edwina Eliasa Gordona. Udało się wynająć małą salkę w prywatnym punkcie przedszkolnym, zorganizować ulotki, plakaty oraz reklamę na jednym z portali społecznościowych i tak się zaczęło.

Ruszyłam z 4 grupami dla dzieci od urodzenia do 3 roku życia, jedną grupą przedszkolną oraz 4 uczennicami gry na pianinie. Na tym etapie wszystkiego brakowało: uczniów, miejsca, a przede wszystkim finansowania. Mimo to, dawałam radę! Miałam ogromny zapał! Zaczęli pojawiać się uczniowie z polecenia, poczta pantoflowa zaczęła działać. Z czasem małych słuchaczy przybywało, zatrudniłam pierwszego pracownika, przeszkoliłam – śpiewaliśmy razem. Następnie zaczęłam organizować mini koncerty dla dzieci od 0 do 3 lat. Szło naprawdę nieźle.

Kiedy idzie nieźle, to czas na zmiany

Jest kilka rzeczy, których się nauczyłam, będąc Przedsiębiorcą. Oto jedna z nich. Kiedy idzie nieźle, znaczy, że czas na zmiany. Niektóre z nich jesteśmy w stanie przewidzieć, a inne totalnie nas zaskakują. Te drugie są zazwyczaj bardzo kosztowne pod każdym względem.

Więcej uczniów oznacza potrzebę większej sali, większej ilości wyspecjalizowanej kadry, a to wszystko oznacza większe nakłady finansowe. Jednocześnie, chcąc zapewnić synowi nowoczesną, alternatywną edukację, zdecydowałam się na otworzenie wraz z koleżanką wolnościowej szkoły podstawowej – Horyzonty Wyobraźni.

W tym celu wynajęłyśmy trzy duże sale. Dość szybko okazało się, że ta współpraca nie układa się i nasze drogi się rozeszły (Horyzonty nadal funkcjonują), a ja nie mogłam utrzymać tak dużych przestrzeni.

Nieszczęścia chodzą parami

W tym samym czasie kiedy Allegretto straciło lokal, moje małżeństwo legło w gruzach. Myślę, że dla każdej z Was byłoby to ciosem, trudnym do udźwignięcia. Ja – Przedsiębiorcza Mama Muzyk stanęłam na skraju rozpaczy. Za wszelką cenę chciałam ratować Allegretto, jakby nie patrzeć – moje drugie dziecko. Wydawałoby się, że znalezienie nowego lokalu w tak dużym i serdecznym miejscu, jakim jest Wrocław, nie stanowi najmniejszego problemu.

Szansa na rozwój

Oto kolejna rzecz, jaką nauczyło mnie prowadzenie własnego biznesu. W nieoczekiwanych zwrotach akcji, szukaj szansy na rozwój. Ostatecznie udało się wygrać wyścig z czasem i Allegretto otworzyło się zgodnie z moimi obietnicami sprzed ówczesnych wakacji. Wynajęłam starą willę na Karłowicach. Prawda jest taka, że nigdzie indziej nie chciano mieć szkoły muzycznej za sąsiada lub lokatora. Jak na tamte potrzeby, willa była w sam raz, ale wynajem drogi. Układ budynku, jego niezależność, pozwoliło znacznie rozszerzyć ofertę. To jednak wymagało sporych inwestycji, a zatem kredytów, a więc (jak część z Was już wie) stresów.

Ostatecznie odświeżyłam i przygotowałam do użytku trzy sale do nauki, dwie łazienki, sekretariat, kuchnię oraz przedpokój. Zakupiłam instrumenty, podręczniki i inne pomoce naukowe. Zatrudniłam pracowników i przeszkoliłam z koncepcji E.E. Gordona oraz z NVC (Nonviolent Communication). Wszystkie te działania z jednej strony kosztowały mnie olbrzymią ilość pracy i mocno nadszarpnęły moje zszargane nerwy. Z drugiej strony pozwoliły mi poradzić sobie z tym złym stanem psychicznym i uwierzyć we własne siły. Jako Przedsiębiorcy, jako Muzykowi, jako Matki.

Druga szansa

Obecnie odbieram kolejną lekcję. Dawanie drugiej szansy. Allegretto pod nowym adresem rozwinęło skrzydła! Mamy (nie sposób pisać dalej w liczbie pojedynczej :)) 250 dzieci pod opieką; prowadzimy zajęcia dla dzieci od urodzenia; uczymy grać na pianinie, wiolonczeli, skrzypcach i gitarze; stworzyliśmy dwa chóry dla dzieci przedszkolnych i starszych (które zdobywają nagrody!); uczymy dzieci o różnych schorzeniach, które nie mogłyby skorzystać z tradycyjnej edukacji muzycznej; przygotowujemy koncerty naszych wychowanków oraz koncerty dla maluszków co pół roku; w wakacje wyjeżdżamy na muzyczne kolonie; w weekendy szkolimy kadrę nauczycielską… Brzmi fantastycznie! I jest fantastyczne! I jestem dumna z każdego mojego wychowanka! Moja Szkoła napawa mnie dumą! Dla takich efektów wart był cały ten trud i stres!

Jednocześnie każdego dnia spotykają mnie (tu niestety wraca liczba pojedyncza) niby malutkie problemy: niezrozumienie zasady ciszy opiekuna podczas zajęć, wchodzenie w butach na teren szkoły, zatkane toalety i inne usterki, pretensje sąsiadów o źle zaparkowane auta, roszczenia rodziców na temat odrabiania zajęć niezgodnie z umową, nieopłacone zajęcia, rozstrojone instrumenty, choroby kadry, zmęczeni lub sfrustrowani uczniowie… Kamyczek do kamyczka, a nagle czuję się, jakbym dźwigała ciężki wór gruzu! Która kobieta tego nie zna? Mimo to, staram się zrozumieć każdą sytuację i zastanowić się zanim coś powiem. Zawsze szukam pojednania, zawsze daję drugą szansę, choć czasem nie jest łatwo! Dziś ja szukam drugiej szansy.

Proszę o Wasze zrozumienie i wsparcie:

https://zrzutka.pl/pkvdaj

Cała droga, którą pokonałam wraz z Allegretto, spowodowała zaciągnięcie olbrzymich długów. Czy można było postąpić inaczej, aby znaleźć się tu, gdzie jestem? Może. Może gdybym była Przedsiębiorczą Matką Ekonomistką, albo gdybym nie była Samotną Matką, albo gdybym nie była Matką?

Fakty są takie, że miesięczne raty zobowiązań sięgają 7 tysięcy złotych. Sami nie wydostaniemy się ze spirali kredytów, które umożliwiły mi stworzenie tego wyjątkowego miejsca. Bez tych rat, szkoła jest rentowna. Z nimi zatonie, a wraz z nią ja – Przedsiębiorcza Mama Muzyk.

Zdjęcie: archiwum Urszuli Polak

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Listy do Redakcji

Poglądy wyrażone w listach są wyłącznie poglądami ich autorów i nie mogą być uznane za poglądy Redakcji Mamo Pracuj.

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail