Już dzisiaj poznaj szczegóły biznesu Akademia JA
Kwestie organizacyjne związane z założeniem Ośrodka Akademii JA:
Iwona Żbikowska
tel.: 502 313 636
e-mail: [email protected]
Kontakt merytoryczny:
Agnieszka Zielonka
tel.: 603 447 284
e-mail: [email protected]
Kolejne bezpłatne spotkanie dla przyszłych właścicieli Ośrodków Akademii JA – 11 czerwca 2018r. – Rzucewo, godziny: 9.30-16.00
Pani Agnieszko, Pani Iwono, dlaczego w swoim biznesie zajęły się Panie rozwojem emocjonalnym dzieci? Czy nie wystarcza nam wychowanie w rodzinie? Dlaczego jako rodzice powinniśmy jeszcze bardziej dbać o rozwój emocjonalny naszych dzieci?
Nasze wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi, a także znajomość programu nauczania w szkołach pozwoliły nam zaobserwować, że obszar ludzkich emocji jest niewystarczająco wspierany na wczesnym etapie rozwoju. Dlatego stworzyłyśmy autorskie programy pracy z emocjami dzieci „Oto JA” i „JA czyli Kto?”.
Dorośli do edukowania dzieci o emocjach podchodzą intuicyjnie, często przenosząc na nie własne schematy przeżywania i radzenia sobie z emocjami, nie zawsze właściwe i konstruktywne.
Naszym celem jest, aby dzieci od najmłodszych lat potrafiły o emocjach rozmawiać, aby dobrze radziły sobie z emocjami, a w konsekwencji wyrosły na osoby pewne siebie i swojej wartości.
Badania w innych krajach pokazują, że temat emocji jest niezwykle ważny. W Anglii wprowadza się obowiązkowe zajęcia z mindfullness (uważność) dla 8 latków, które nierozerwalnie łączą się z radzeniem sobie ze stresem, sytuacją trudną a zatem z emocjami. O Finlandii, w której oświata bardzo świadomie dba o rozwój emocjonalny podopiecznych, mówi się, że to kraj, w którym żyją najszczęśliwsze i jednocześnie najefektywniejsze merytorycznie dzieci.
Uważamy, że warto inwestować w rozwój emocjonalny dzieci, ponieważ jeśli będą zadbane emocjonalnie, będą miały zrównoważone poczucie własnej wartości. Dzięki temu będą lepiej radziły sobie w sytuacjach trudnych, ponieważ będą je racjonalnie oceniały.
Do tej pory zajęcia dodatkowe dla dzieci kojarzyły mi się z lekcjami języków, sportu czy grania na instrumencie…
Język obcy czy sport to zajęcia popołudniowe, które rozwijają twarde umiejętności a nie miękkie. Na rynku brakowało zajęć, które dbają o rozwój miękkich umiejętności w obszarze emocji. Warto tutaj powiedzieć też o tym, że to właściwie dorośli sami przyszli do nas z tą potrzebą. Przez blisko 20 lat szkoleń dla biznesu słyszałyśmy pytanie: “Dlaczego w szkole nas tego nie uczą?” i zastanawiałyśmy się “No właśnie – dlaczego?”.
Zauważyłyśmy jak ważne jest świadome rozwijanie emocji i że musi ono trwać od wczesnego dzieciństwa do okresu pełnoletności. Podpowiada to też Stuart Shanker mówiąc o nauce samoregulacji, Jesper Juul o radzeniu sobie z emocjami czy koncepcje polskiej psycholog Agnieszki Stein. Dzieci i młodzież prawie co roku stają przed nowymi wyzwaniami i problemami, których właściwe przepracowanie i zrozumienie powoduje stworzenie skutecznych schematów działań.
Stworzyły Panie pomysł na Ośrodek Akademii JA, jest to propozycja dla rodziców, którzy chcą zadbać o rozwój emocjonalny dziecka. Na czym polegają zajęcia realizowane w Ośrodku?
To cykliczne spotkania w tej samej grupie, które pozwalają dzieciom i młodzieży poznać bliżej świat emocji, rozwinąć samoświadomość w tym obszarze, a w związku z tym rozpoznawać emocje u siebie i u innych, radzić sobie z nimi, a także rozwijać umiejętności społeczne. Zajęcia opierają się na autorskim programie, który jest dopasowany do potrzeb dzieci w danym wieku.
Prowadzenie Ośrodka Akademii JA to gotowy koncept biznesowy, który można razem z Paniami realizować. Do kogo dokładnie kierują Panie swoją ofertę?
Bardzo szeroko definiujemy grupę docelową. Jest to temat w zasadzie dla wszystkich, którzy są przedsiębiorczy i jednocześnie interesują się tematyką rozwoju dzieci i młodzieży.
Stawiamy na ludzi przedsiębiorczych, którzy prowadzą lub chcieliby prowadzić własną działalność gospodarczą. Dla nas liczy się przede wszystkim pasja do tego tematu. Staramy się, aby w naszym gronie byli pasjonaci, osoby, które lubią ludzi i pracę z ludźmi, którzy są uparci na rozwój. Skupiamy wokół siebie osoby, które mają podobne spojrzenie na świat, dla których ważny jest drugi człowiek. Osoby, które wkładają serce w swoją pracę ponieważ widzą w niej sens.
Jakie wymagania należy spełnić, żeby dołączyć do Państwa sieci?
Warto zaznaczyć, że nie trzeba być psychologiem czy pedagogiem, aby otworzyć Ośrodek Akademii JA. Można np. zatrudnić psychologa lub pedagoga albo samemu zgłębić wiedzę z tego obszaru. Nie mniej jednak wykształcenie związane z tematem rozwoju dzieci pomaga w pracy, łatwiej też przyswaja się informacje. Dla osób, którym brakuje wiedzy z tego zakresu, podpowiadamy jaką lekturę warto przeczytać, aby poznać zagadnienia. Uczymy też jak prowadzić zajęcia. Przyszli trenerzy doświadczają metody na sobie, dzięki czemu mogą ją dobrze poznać i sami rozwinąć się z tym obszarze.
Młode mamy mają łatwiej, bo w naturalny sposób wkraczają do świata rozwoju dzieci. Często same szukają sposobu na wspieranie ich w tym obszarze. Ten program jest odpowiedzią na ich poszukiwania.
A z wymagań formalnych – jest to oczywiście prowadzenie działalności gospodarczej.
Zajęcia można prowadzić we własnym lub wynajmowanym lokalu. Specyfika zajęć wymaga jednak, aby pomieszczenie dawało komfort pracy dzięki przestrzeni na ćwiczenia ruchowe. Zależy nam na tym, aby zajęcia odbiegały od tego, co dzieci mają tradycyjnie w szkołach, przedszkolach. Wychodzimy z ławek na rzecz pracy w bardziej swobodnej atmosferze.
Jakie zajęcia są w ofercie Akademii JA?
Mamy zajęcia grupowe dla dzieci przedszkolnych i szkolnych.
Proponujemy gotowy i sprawdzony program „Oto JA” dla najmłodszych dzieci w wieku przedszkolnym. W ramach tego programu mamy dwie grupy wiekowe: 3-4 lata (Pudełko talentów) oraz 5-6 lat (Podróż). Warto pamiętać, że dzieci przed pójściem do szkoły potrzebują osiągnąć „dojrzałość szkolną”, w skład której wchodzą rozwój umysłowy, fizyczny, emocjonalny i społeczny.
Program „Oto JA” wspiera niezbędne kompetencje w zakresie rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczy dzieci jak odnaleźć się ze sobą samym, swoim ciałem, ze swoimi emocjami i w tym cały nowym świecie, który je otacza. Program zaczyna uczyć interakcji i czytania zachowań społecznych, by finalnie rozwijać stabilne poczucie własnej wartości i umiejętność kooperacji.
Dla szkół podstawowych proponujemy program „JA czyli KTO?”, który pomaga odnaleźć się w nowej rzeczywistości, z nowymi emocjami, które towarzyszą rozpoczęciu nauki w szkole, dojrzewaniu, zawieraniu nowych znajomości, szukaniu własnej tożsamości. Program uczy jak rozwiązywać konflikty, a także jak być asertywnym, dbać o swoje i cudze granice. W tym trudnym okresie wspieramy dzieci i młodzież adekwatnie do rodzaju potrzeb, które się pojawiają, stąd podział na 3 grupy wiekowe: „JA” (klasy 1-2), „TY” (klasy 3-5), „MY” (klasy 6-8).
Aktualnie pracujemy nad programem dla szkół średnich („KTO jak nie JA?”) oraz zajęciami dodatkowymi. Proponujemy też warsztaty dla chętnych rodziców, które wspierają zajęcia dla dzieci.
Jak wygląda współpraca z Państwem od strony finansowej? Jakich inwestycji wymaga i na jakie zarobki można liczyć?
Przede wszystkim warto zaznaczyć, że nie jesteśmy franczyzą i nie ma żadnych opłat związanych z otwarciem Ośrodka Akademii JA.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na bezpłatne spotkanie, podczas którego rozmawiamy o szczegółach współpracy. Przed spotkaniem wysyłamy pakiet informacji, aby móc przygotować sobie ewentualne pytania.
Poza tym jako pomysłodawca programu i materiałów, przeprowadzamy Akademię trenera w oparciu o naszą metodykę. Finansujemy 75% kosztów komercyjnej Akademii Trenera. Pozostałą część pokrywa właściciel nowego Ośrodka Akademii JA lub trener, który chce prowadzić zajęcia dla dzieci i młodzieży.
W zasadzie oprócz materiałów na szkolenia dla dzieci i młodzieży, udział w Akademii trenera to jedyny koszt jaki trzeba ponieść przy otwieraniu Ośrodka Akademii JA, wynikający z podjęcia współpracy. Pozostałe koszty są zależne od tego czy np. dysponujemy lokalem czy trzeba go wynająć. Tutaj każdy przypadek może być inny.
Warto dodać, że traktujemy Szkołę trenera jako naszą inwestycję w nowych partnerów. Uczymy jak prowadzić szkolenia z dziećmi i młodzieżą, wszystkie zajęcia prowadzimy osobiście.
Zależy nam, aby wszędzie zachować te same standardy pracy, jednorodność metod, materiałów. Dajemy gotowy pomysł, scenariusze zajęć, materiały.
W zasadzie przy uruchomieniu pierwszej 12 osobowej grupy, zwraca się koszt Szkoły trenera i materiałów, czyli podstawowe koszty.
A jakie wsparcie oferują Panie dla przyszłych partnerów biznesowych?
Na pewno to, co powiedziałyśmy wcześniej, czyli Ośrodek Akademii JA to gotowy i sprawdzony pomysł na biznes. Warto podkreślić, że pomysł jest autorski i oparty na wiedzy naukowej. Osobiście angażujemy się w przygotowanie przyszłych właścicieli Ośrodków do prowadzenia zajęć i otworzenia placówki. Nasi partnerzy otrzymują gotowe scenariusze zajęć, specjalnie przygotowane autorskie materiały dydaktyczne (plansze, maskotka JA, emonakładki, zdjęcia).
Podczas bezpłatnego początkowego szkolenia dla właścicieli Ośrodków omawiamy kampanie reklamowe, zasady prowadzenia Ośrodka, biznesplan, prowadzenie dni otwartych, zarządzanie placówką. Szkolimy też przyszłych właścicieli oraz trenerów prowadzących zajęcia z dziećmi.
Dajemy wsparcie merytoryczne podczas całej współpracy: począwszy od pierwszego spotkania, szkoły trenera po specjalnie przygotowane formy wsparcia podczas prowadzenia działalności: logo, dostęp do materiałów reklamowych, platforma z materiałami, coroczne spotkania dla właścicieli (wymian doświadczeń), szkolenie on-line dla trenerów.
Zapewniamy wyłączność na danym terenie. Właśnie dzięki wyłączności, dzielenie się dobrymi praktykami bardzo się sprawdza, ponieważ nie traktujemy siebie nawzajem jak konkurencji.
Dbamy też o rozwijanie nowych programów dla dzieci i młodzieży, które pozwolą na kontynuowanie współpracy z tymi samy grupami.
Programy dla dzieci i młodzieży, które Panie proponujecie, sprawdziły się podczas szkoleń w ramach projektu unijnego i zyskały bardzo pozytywne opinie. To dobra podstawa, żeby rozwijać sprawdzony koncept i wspierać rodziców w rozwoju dzieci.
Faktycznie zrealizowałyśmy nasze programy podczas projektu unijnego.
Pilotażowy program „Oto JA” dla przedszkoli ruszył w październiku 2016 w Przedszkolu nr 5 w Gdyni. „Piąteczka“ jako pierwsze przedszkole w Polsce zaczęło wspierać dzieci w rozwoju, wykorzystując autorski program „Oto JA“. Mamy tam 4 trenerów i 75 przeszkolonych dzieci.
W listopadzie 2017 roku objęliśmy programem kolejne dzieci które biorą udział w programie „Oto JA“ Pudełko Talentów i Podróż oraz w zajęciach „Oto JA liczy i eksperymentuje“. Zajęcia z dziećmi prowadzi na ten moment 18 wyszkolonych trenerów.
Pilotażowo wspieramy także dwie grupy dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi współpracując z Polskim Stowarzyszeniem na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Gdańsku.
Z kolei program „JA czyli KTO?” dla uczniów szkół podstawowych (klasy 6-8) rozpoczął się w styczniu 2017 roku. Objęliśmy programem kilkuset uczniów. Zajęcia z dziećmi prowadzi na ten moment 23 trenerów, natomiast przeszkolonych jest 85.
Liczby to jedno. Dla nas najważniejsze są opinie zadowolonych rodziców, dzieci, trenerów prowadzących zajęcia, a także samych placówek oświatowych, których podopieczni brali udział w projekcie. Prowadzone dotychczas zajęcia potwierdziły skuteczność proponowanych programów.
Czy zajęcia rozwijające umiejętności miękkie dzieci będą zyskiwać na popularności?
Obserwujemy rosnący trend związany ze zwiększoną potrzebą rozwijania umiejętności miękkich. To dobry moment, aby dołączyć do naszego zespołu. Kompetencje twarde już mocno ugruntowały się na rynku i w zasadzie normą są np. zajęcia z języka angielskiego.
Rozwijanie kompetencji miękkich związanych z obszarem emocji, umiejętności społecznych odpowiada na aktualne potrzeby rynku i jest spójne ze zmianami w sposobie wychowywania dzieci. Rodzice są bardziej świadomi i na własną rękę szukają sposobu na poszerzenie wiedzy w zakresie wspierania dzieci w rozwoju. Program odpowiada na te potrzeby, jest spójny z filozofią Self Reg oraz założeniami Rodzicielstwa Bliskości.
Na pewno będą się pojawiać podobne zajęcia, ponieważ jest to aktualna potrzeba rynku i znajdą się osoby, które będą chciały na tę potrzebę odpowiedzieć. Warto jednak zaznaczyć, że nasze programy są rzetelne i oparte na wiedzy psychologicznej, badaniach. Co więcej, podchodzimy do tematu holistycznie, tzn. dbamy o najbliższe środowisko dzieci i młodzieży, a co za tym idzie uczymy także rodziców oraz zapraszamy do współpracy placówki oświatowe, w których dzieci funkcjonują.
Już dzisiaj Akademia JA działa w kilku miastach – gdzie można Państwa znaleźć?
To bardzo dynamicznie się zmienia. Na ten moment z zajęciami ruszają Ośrodki w Łodzi, Gdyni, Włoszczowej, Toruniu, Bydgoszczy, Pruszczu Gdańskim i Rzeszowie. W przygotowaniu są Kraków, Lębork, Gdańsk i Poznań.
Warto dodać, że jesteśmy otwarte na współpracę także z innymi placówkami niż szkoły i przedszkola. Program sprawdził się np. we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Gdańsku.
Na koniec zapytam – dlaczego warto dołączyć do Państwa biznesu?
Przede wszystkim myślimy, że warto dołączyć ze względu na ludzi. To oni są dla nas motorem do działania. Jeśli masz w sobie pasję do pracy z dziećmi i młodzieżą, chcesz się rozwijać, zapraszamy do naszego zespołu.
Warto pamiętać, że program jest rzetelnie przygotowany, przemyślany i odpowiada na potrzeby rynku. To sprawdzony i gotowy pomysł na biznes. Co również ważne, założenie Ośrodka Akademii JA i udział w szkole trenera, daje możliwość własnego rozwoju.
Stoi za nami ponad 20 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, biura i rozwijania tematów związanych z programem. Dzięki naszemu wykształceniu wiemy jak wspierać człowieka w jego rozwoju. Nasze doświadczenie w zawodzie trenerów i coachów pozwoliło wypracować nam metody, które są najbardziej efektywne, a bycie mamami – jak być z dzieckiem i pomagać mu w odkrywaniu świata.
Rozumiemy mamy, które chcą spełniać się zawodowo, prowadzić własny biznes i jednocześnie mieć czas dla dziecka oraz spełniać się w roli rodzica. Znamy te dylematy i wiemy jak można to pogodzić.
Z kim mogą skontaktować się mamy, które będą chciały poznać szczegóły dołączenia do biznesu Akademia JA?
Wszystkich, którzy czują, że ten temat jest dla nich, zapraszamy na niezobowiązujące spotkanie, które odbędzie się 30 maja w Rzucewie (woj. pomorskie). Będzie okazja, żeby się poznać, zadać pytania i porozmawiać o szczegółach. Grupy są maksymalnie 15 osobowe, żebyśmy mogły poświęcić czas wszystkim osobom zainteresowanym. Zachęcam też do kontaktowania się z nami.
Kwestie organizacyjne związane z założeniem Ośrodka Akademii JA:
Iwona Żbikowska
tel.: 502 313 636
e-mail: [email protected]
Kontakt merytoryczny:
Agnieszka Zielonka
tel.: 603 447 284
e-mail: [email protected]
Spotkanie dla właścicieli Ośrodków Akademii JA
11 czerwca 2018r. – Rzucewo
Godziny: 9.30-16.00
Agenda spotkania:
Akademia JA – kim jesteśmy i skąd nasz pomysł?
- Jakie mamy programy dla dzieci , młodzieży i dorosłych?
- Kilka słów 0 programie” Oto JA „dla 3-4 latków i 5-6 latków.
- Kilka słów o programie JA czyli kto „ JA”,” TY „ ,” MY „ dla szkoły podstawowej.
- Prezentacja i krótkie omówienie materiałów dydaktycznych potrzebnych do prowadzenia zajęć.
- Jak otworzyć i prowadzić Ośrodek Akademii JA?
- Jakie wsparcie otrzymasz od nas?
- Jakie mamy oczekiwania od Ciebie?
- Jakie formy reklamy ,promocji proponujemy?
- Jak pozyskać klientów?
- Jak pozyskać trenerów do pracy w Ośrodku Akademii JA?
- Jak zamawiać materiały dydaktyczne?
- Biznes plan – jak go zbudować?
- Czas na pytania i indywidualne rozmowy.
W trakcie naszego spotkania przewidujemy przerwy kawowe.
O godzinie 13 :00 zapraszamy na obiad.
Spotkanie jest bezpłatne.
Zapraszamy
Agnieszka Zielonka – z wykształcenia doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Od kilkunastu lat nieustająco niesie wsparcie i pomoc jako konsultant, supervisor i trener zarówno prywatnie jak i biznesowo. Jest certyfikowanym business coachem International Coaching Community (ICC), certyfikowanym supervisorem ICC z akredytacją Polskiej Izby Coachingu oraz facylitatorem NEWS. Posiada również certyfikat TalentReflect. Pracuje zarówno indywidualnie (life coaching, business coaching, executive coaching, superwizje coachingowe oraz trenerskie, mentoring) jak i grupowo (team coaching, szkolenia, grupy superwizyjne, action learning). Prywatnie szczęśliwa mama i pasjonatka koni.
Iwona Żbikowska – ukończyła studia o kierunku zarządzanie i marketing. Poszerzając swoje kompetencje i podążając za marzeniami została coachem i supervisorem z akredytacją Polskiej Izby Coachingu, certyfikowanym coachem International Coaching Community (ICC) oraz facylitatorem HAE. Jest trenerem, specjalistką public relations i doradztwa personalnego oraz expertem Master Business Trainer, aktywnie działającym w dziedzinie rozwoju osobistego. Ma wieloletnie doświadczenie w organizowaniu i prowadzeniu szkoleń, warsztatów i treningów dla wszystkich grup odbiorców – klientów indywidualnych, instytucji państwowych, placówek oświatowych oraz firm. Specjalizuje się zarówno w coachingu indywidualnym, jak i grupowym. Od kilkunastu lat prowadzi Ośrodek i realizuje w nim
zajęcia dla dzieci gdzie mogą rozwijać swoje kompetencje i chętnie dzieli się swoim doświadczeniem w prowadzeniu i zarządzaniu taką placówką. Prywatnie spełniona mama realizująca nowe marzenia.