Czego szukasz

Wspieraj rozwój miękkich kompetencji u dzieci i rozwijaj własny biznes z Akademią JA!

Wiesz, że rozwój emocjonalny dzieci to ważny temat. Interesujesz się psychologią i chciałabyś swoją pasję połączyć z własnym biznesem? Dołącz do Akademii JA. Akademia JA to sprawdzony pomysł na biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży. Dowiedz się już dzisiaj czy to właśnie wymarzony pomysł dla Ciebie. Bez opłat wstępnych ani miesięcznych! Rozwijając biznes, rozwijasz siebie!

  • Joanna Gotfryd - 03/04/2018

Już dzisiaj poznaj szczegóły biznesu Akademia JA

Kwestie organizacyjne związane z założeniem Ośrodka Akademii JA:
Iwona Żbikowska
tel.: 502 313 636
e-mail: [email protected]

Kontakt merytoryczny:
Agnieszka Zielonka
tel.: 603 447 284
e-mail: [email protected]

Bezpłatne spotkanie dla przyszłych właścicieli Ośrodków Akademii JA – 30 maja 2018r. – Rzucewo, godziny: 9.30-16.00

 

Pani Agnieszko, Pani Iwono, dlaczego w swoim biznesie zajęły się Panie rozwojem emocjonalnym dzieci? Czy nie wystarcza nam wychowanie w rodzinie? Dlaczego jako rodzice powinniśmy jeszcze bardziej dbać o rozwój emocjonalny naszych dzieci?

Nasze wieloletnie doświadczenie w pracy z ludźmi, a także znajomość programu nauczania w szkołach pozwoliły nam zaobserwować, że obszar ludzkich emocji jest niewystarczająco wspierany na wczesnym etapie rozwoju. Dlatego stworzyłyśmy autorskie programy pracy z emocjami dzieci „Oto JA” i „JA czyli Kto?”.

Dorośli do edukowania dzieci o emocjach podchodzą intuicyjnie, często przenosząc na nie własne schematy przeżywania i radzenia sobie z emocjami, nie zawsze właściwe i konstruktywne.

Naszym celem jest, aby dzieci od najmłodszych lat potrafiły o emocjach rozmawiać, aby dobrze radziły sobie z emocjami, a w konsekwencji wyrosły na osoby pewne siebie i swojej wartości.

Badania w innych krajach pokazują, że temat emocji jest niezwykle ważny. W Anglii wprowadza się obowiązkowe zajęcia z mindfullness (uważność) dla 8 latków, które nierozerwalnie łączą się z radzeniem sobie ze stresem, sytuacją trudną a zatem z emocjami. O Finlandii, w której oświata bardzo świadomie dba o rozwój emocjonalny podopiecznych, mówi się, że to kraj, w którym żyją najszczęśliwsze i jednocześnie najefektywniejsze merytorycznie dzieci.

Uważamy, że warto inwestować w rozwój emocjonalny dzieci, ponieważ jeśli będą zadbane emocjonalnie, będą miały zrównoważone poczucie własnej wartości. Dzięki temu będą lepiej radziły sobie w sytuacjach trudnych, ponieważ będą je racjonalnie oceniały.

Do tej pory zajęcia dodatkowe dla dzieci kojarzyły mi się z lekcjami języków, sportu czy grania na instrumencie…

Język obcy czy sport to zajęcia popołudniowe, które rozwijają twarde umiejętności a nie miękkie. Na rynku brakowało zajęć, które dbają o rozwój miękkich umiejętności w obszarze emocji. Warto tutaj powiedzieć też o tym, że to właściwie dorośli sami przyszli do nas z tą potrzebą. Przez blisko 20 lat szkoleń dla biznesu słyszałyśmy pytanie: “Dlaczego w szkole nas tego nie uczą?” i zastanawiałyśmy się “No właśnie – dlaczego?”.

Zauważyłyśmy jak ważne jest świadome rozwijanie emocji i że musi ono trwać od wczesnego dzieciństwa do okresu pełnoletności. Podpowiada to też Stuart Shanker mówiąc o nauce samoregulacji, Jesper Juul o radzeniu sobie z emocjami czy koncepcje polskiej psycholog Agnieszki Stein. Dzieci i młodzież prawie co roku stają przed nowymi wyzwaniami i problemami, których właściwe przepracowanie i zrozumienie powoduje stworzenie skutecznych schematów działań.

akademia ja

Stworzyły Panie pomysł na Ośrodek Akademii JA, jest to propozycja dla rodziców, którzy chcą zadbać o rozwój emocjonalny dziecka. Na czym polegają zajęcia realizowane w Ośrodku?

To cykliczne spotkania w tej samej grupie, które pozwalają dzieciom i młodzieży poznać bliżej świat emocji, rozwinąć samoświadomość w tym obszarze, a w związku z tym rozpoznawać emocje u siebie i u innych, radzić sobie z nimi, a także rozwijać umiejętności społeczne. Zajęcia opierają się na autorskim programie, który jest dopasowany do potrzeb dzieci w danym wieku.

Prowadzenie Ośrodka Akademii JA to gotowy koncept biznesowy, który można razem z Paniami realizować. Do kogo dokładnie kierują Panie swoją ofertę?

Bardzo szeroko definiujemy grupę docelową. Jest to temat w zasadzie dla wszystkich, którzy są przedsiębiorczy i jednocześnie interesują się tematyką rozwoju dzieci i młodzieży.

Stawiamy na ludzi przedsiębiorczych, którzy prowadzą lub chcieliby prowadzić własną działalność gospodarczą. Dla nas liczy się przede wszystkim pasja do tego tematu. Staramy się, aby w naszym gronie byli pasjonaci, osoby, które lubią ludzi i pracę z ludźmi, którzy są uparci na rozwój. Skupiamy wokół siebie osoby, które mają podobne spojrzenie na świat, dla których ważny jest drugi człowiek. Osoby, które wkładają serce w swoją pracę ponieważ widzą w niej sens.

Jakie wymagania należy spełnić, żeby dołączyć do Państwa sieci?

Warto zaznaczyć, że nie trzeba być psychologiem czy pedagogiem, aby otworzyć Ośrodek Akademii JA. Można np. zatrudnić psychologa lub pedagoga albo samemu zgłębić wiedzę z tego obszaru. Nie mniej jednak wykształcenie związane z tematem rozwoju dzieci pomaga w pracy, łatwiej też przyswaja się informacje. Dla osób, którym brakuje wiedzy z tego zakresu, podpowiadamy jaką lekturę warto przeczytać, aby poznać zagadnienia. Uczymy też jak prowadzić zajęcia. Przyszli trenerzy doświadczają metody na sobie, dzięki czemu mogą ją dobrze poznać i sami rozwinąć się z tym obszarze.

Młode mamy mają łatwiej, bo w naturalny sposób wkraczają do świata rozwoju dzieci. Często same szukają sposobu na wspieranie ich w tym obszarze. Ten program jest odpowiedzią na ich poszukiwania.

A z wymagań formalnych – jest to oczywiście prowadzenie działalności gospodarczej.

Zajęcia można prowadzić we własnym lub wynajmowanym lokalu. Specyfika zajęć wymaga jednak, aby pomieszczenie dawało komfort pracy dzięki przestrzeni na ćwiczenia ruchowe. Zależy nam na tym, aby zajęcia odbiegały od tego, co dzieci mają tradycyjnie w szkołach, przedszkolach. Wychodzimy z ławek na rzecz pracy w bardziej swobodnej atmosferze.

akademia ja

Jakie zajęcia są w ofercie Akademii JA?

Mamy zajęcia grupowe dla dzieci przedszkolnych i szkolnych.

Proponujemy gotowy i sprawdzony program „Oto JA” dla najmłodszych dzieci w wieku przedszkolnym. W ramach tego programu mamy dwie grupy wiekowe: 3-4 lata (Pudełko talentów) oraz 5-6 lat (Podróż). Warto pamiętać, że dzieci przed pójściem do szkoły potrzebują osiągnąć „dojrzałość szkolną”, w skład której wchodzą rozwój umysłowy, fizyczny, emocjonalny i społeczny.

Program „Oto JA” wspiera niezbędne kompetencje w zakresie rozwoju emocjonalnego i społecznego. Uczy dzieci jak odnaleźć się ze sobą samym, swoim ciałem, ze swoimi emocjami i w tym cały nowym świecie, który je otacza. Program zaczyna uczyć interakcji i czytania zachowań społecznych, by finalnie rozwijać stabilne poczucie własnej wartości i umiejętność kooperacji.

Dla szkół podstawowych proponujemy program „JA czyli KTO?”, który pomaga odnaleźć się w nowej rzeczywistości, z nowymi emocjami, które towarzyszą rozpoczęciu nauki w szkole, dojrzewaniu, zawieraniu nowych znajomości, szukaniu własnej tożsamości. Program uczy jak rozwiązywać konflikty, a także jak być asertywnym, dbać o swoje i cudze granice. W tym trudnym okresie wspieramy dzieci i młodzież adekwatnie do rodzaju potrzeb, które się pojawiają, stąd podział na 3 grupy wiekowe: „JA” (klasy 1-2), „TY” (klasy 3-5), „MY” (klasy 6-8).

Aktualnie pracujemy nad programem dla szkół średnich („KTO jak nie JA?”) oraz zajęciami dodatkowymi. Proponujemy też warsztaty dla chętnych rodziców, które wspierają zajęcia dla dzieci.

Jak wygląda współpraca z Państwem od strony finansowej? Jakich inwestycji wymaga i na jakie zarobki można liczyć?

Przede wszystkim warto zaznaczyć, że nie jesteśmy franczyzą i nie ma żadnych opłat związanych z otwarciem Ośrodka Akademii JA.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na bezpłatne spotkanie, podczas którego rozmawiamy o szczegółach współpracy. Przed spotkaniem wysyłamy pakiet informacji, aby móc przygotować sobie ewentualne pytania.

Poza tym jako pomysłodawca programu i materiałów, przeprowadzamy Akademię trenera w oparciu o naszą metodykę. Finansujemy 75% kosztów komercyjnej Akademii Trenera. Pozostałą część pokrywa właściciel nowego Ośrodka Akademii JA lub trener, który chce prowadzić zajęcia dla dzieci i młodzieży.

W zasadzie oprócz materiałów na szkolenia dla dzieci i młodzieży, udział w Akademii trenera to jedyny koszt jaki trzeba ponieść przy otwieraniu Ośrodka Akademii JA, wynikający z podjęcia współpracy. Pozostałe koszty są zależne od tego czy np. dysponujemy lokalem czy trzeba go wynająć. Tutaj każdy przypadek może być inny.

Warto dodać, że traktujemy Szkołę trenera jako naszą inwestycję w nowych partnerów. Uczymy jak prowadzić szkolenia z dziećmi i młodzieżą, wszystkie zajęcia prowadzimy osobiście.

Zależy nam, aby wszędzie zachować te same standardy pracy, jednorodność metod, materiałów. Dajemy gotowy pomysł, scenariusze zajęć, materiały.

W zasadzie przy uruchomieniu pierwszej 12 osobowej grupy, zwraca się koszt Szkoły trenera i materiałów, czyli podstawowe koszty.

A jakie wsparcie oferują Panie dla przyszłych partnerów biznesowych?

Na pewno to, co powiedziałyśmy wcześniej, czyli Ośrodek Akademii JA to gotowy i sprawdzony pomysł na biznes. Warto podkreślić, że pomysł jest autorski i oparty na wiedzy naukowej. Osobiście angażujemy się w przygotowanie przyszłych właścicieli Ośrodków do prowadzenia zajęć i otworzenia placówki. Nasi partnerzy otrzymują gotowe scenariusze zajęć, specjalnie przygotowane autorskie materiały dydaktyczne (plansze, maskotka JA, emonakładki, zdjęcia).

Podczas bezpłatnego początkowego szkolenia dla właścicieli Ośrodków omawiamy kampanie reklamowe, zasady prowadzenia Ośrodka, biznesplan, prowadzenie dni otwartych, zarządzanie placówką. Szkolimy też przyszłych właścicieli oraz trenerów prowadzących zajęcia z dziećmi.

Dajemy wsparcie merytoryczne podczas całej współpracy: począwszy od pierwszego spotkania, szkoły trenera po specjalnie przygotowane formy wsparcia podczas prowadzenia działalności: logo, dostęp do materiałów reklamowych, platforma z materiałami, coroczne spotkania dla właścicieli (wymian doświadczeń), szkolenie on-line dla trenerów.

Zapewniamy wyłączność na danym terenie. Właśnie dzięki wyłączności, dzielenie się dobrymi praktykami bardzo się sprawdza, ponieważ nie traktujemy siebie nawzajem jak konkurencji.

Dbamy też o rozwijanie nowych programów dla dzieci i młodzieży, które pozwolą na kontynuowanie współpracy z tymi samy grupami.

akademia ja

Programy dla dzieci i młodzieży, które Panie proponujecie, sprawdziły się podczas szkoleń w ramach projektu unijnego i zyskały bardzo pozytywne opinie. To dobra podstawa, żeby rozwijać sprawdzony koncept i wspierać rodziców w rozwoju dzieci.

Faktycznie zrealizowałyśmy nasze programy podczas projektu unijnego.

Pilotażowy program „Oto JA” dla przedszkoli ruszył w październiku 2016 w Przedszkolu nr 5 w Gdyni. „Piąteczka“ jako pierwsze przedszkole w Polsce zaczęło wspierać dzieci w rozwoju, wykorzystując autorski program „Oto JA“. Mamy tam 4 trenerów i 75 przeszkolonych dzieci.

W listopadzie 2017 roku objęliśmy programem kolejne dzieci które biorą udział w programie „Oto JA“ Pudełko Talentów i Podróż oraz w zajęciach „Oto JA liczy i eksperymentuje“. Zajęcia z dziećmi prowadzi na ten moment 18 wyszkolonych trenerów.

Pilotażowo wspieramy także dwie grupy dzieci z niepełnosprawnościami intelektualnymi współpracując z Polskim Stowarzyszeniem na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Gdańsku.

Z kolei program „JA czyli KTO?” dla uczniów szkół podstawowych (klasy 6-8) rozpoczął się w styczniu 2017 roku. Objęliśmy programem kilkuset uczniów. Zajęcia z dziećmi prowadzi na ten moment 23 trenerów, natomiast przeszkolonych jest 85.

Liczby to jedno. Dla nas najważniejsze są opinie zadowolonych rodziców, dzieci, trenerów prowadzących zajęcia, a także samych placówek oświatowych, których podopieczni brali udział w projekcie. Prowadzone dotychczas zajęcia potwierdziły skuteczność proponowanych programów.

Czy zajęcia rozwijające umiejętności miękkie dzieci będą zyskiwać na popularności?

Obserwujemy rosnący trend związany ze zwiększoną potrzebą rozwijania umiejętności miękkich. To dobry moment, aby dołączyć do naszego zespołu. Kompetencje twarde już mocno ugruntowały się na rynku i w zasadzie normą są np. zajęcia z języka angielskiego.

Rozwijanie kompetencji miękkich związanych z obszarem emocji, umiejętności społecznych odpowiada na aktualne potrzeby rynku i jest spójne ze zmianami w sposobie wychowywania dzieci. Rodzice są bardziej świadomi i na własną rękę szukają sposobu na poszerzenie wiedzy w zakresie wspierania dzieci w rozwoju. Program odpowiada na te potrzeby, jest spójny z filozofią Self Reg oraz założeniami Rodzicielstwa Bliskości.

Na pewno będą się pojawiać podobne zajęcia, ponieważ jest to aktualna potrzeba rynku i znajdą się osoby, które będą chciały na tę potrzebę odpowiedzieć. Warto jednak zaznaczyć, że nasze programy są rzetelne i oparte na wiedzy psychologicznej, badaniach. Co więcej, podchodzimy do tematu holistycznie, tzn. dbamy o najbliższe środowisko dzieci i młodzieży, a co za tym idzie uczymy także rodziców oraz zapraszamy do współpracy placówki oświatowe, w których dzieci funkcjonują.

Już dzisiaj Akademia JA działa w kilku miastach – gdzie można Państwa znaleźć?

To bardzo dynamicznie się zmienia. Na ten moment z zajęciami ruszają Ośrodki w Łodzi, Gdyni, Włoszczowej, Toruniu, Bydgoszczy, Pruszczu Gdańskim i Rzeszowie. W przygotowaniu są Kraków, Lębork, Gdańsk i Poznań.

Warto dodać, że jesteśmy otwarte na współpracę także z innymi placówkami niż szkoły i przedszkola. Program sprawdził się np. we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną w Gdańsku.

akademia ja

Na koniec zapytam – dlaczego warto dołączyć do Państwa biznesu?

Przede wszystkim myślimy, że warto dołączyć ze względu na ludzi. To oni są dla nas motorem do działania. Jeśli masz w sobie pasję do pracy z dziećmi i młodzieżą, chcesz się rozwijać, zapraszamy do naszego zespołu.

Warto pamiętać, że program jest rzetelnie przygotowany, przemyślany i odpowiada na potrzeby rynku. To sprawdzony i gotowy pomysł na biznes. Co również ważne, założenie Ośrodka Akademii JA i udział w szkole trenera, daje możliwość własnego rozwoju.

Stoi za nami ponad 20 lat doświadczenia w prowadzeniu szkoleń, biura i rozwijania tematów związanych z programem. Dzięki naszemu wykształceniu wiemy jak wspierać człowieka w jego rozwoju. Nasze doświadczenie w zawodzie trenerów i coachów pozwoliło wypracować nam metody, które są najbardziej efektywne, a bycie mamami – jak być z dzieckiem i pomagać mu w odkrywaniu świata.

Rozumiemy mamy, które chcą spełniać się zawodowo, prowadzić własny biznes i jednocześnie mieć czas dla dziecka oraz spełniać się w roli rodzica. Znamy te dylematy i wiemy jak można to pogodzić.

Z kim mogą skontaktować się mamy, które będą chciały poznać szczegóły dołączenia do biznesu Akademia JA?

Wszystkich, którzy czują, że ten temat jest dla nich, zapraszamy na niezobowiązujące spotkanie, które odbędzie się 30 maja w Rzucewie (woj. pomorskie). Będzie okazja, żeby się poznać, zadać pytania i porozmawiać o szczegółach. Grupy są maksymalnie 15 osobowe, żebyśmy mogły poświęcić czas wszystkim osobom zainteresowanym. Zachęcam też do kontaktowania się z nami.

Kwestie organizacyjne związane z założeniem Ośrodka Akademii JA:
Iwona Żbikowska
tel.: 502 313 636
e-mail: [email protected]

Kontakt merytoryczny:
Agnieszka Zielonka
tel.: 603 447 284
e-mail: [email protected]

Spotkanie dla właścicieli Ośrodków Akademii JA
30 maja 2018r. – Rzucewo
Godziny: 9.30-16.00

Agenda spotkania:

Akademia JA – kim jesteśmy i skąd nasz pomysł?

  • Jakie mamy programy dla dzieci , młodzieży i dorosłych?
  • Kilka słów 0 programie” Oto JA „dla 3-4 latków i 5-6 latków.
  • Kilka słów o programie JA czyli kto „ JA”,” TY „ ,” MY „ dla szkoły podstawowej.
  • Prezentacja i krótkie omówienie materiałów dydaktycznych potrzebnych do prowadzenia zajęć.
  • Jak otworzyć i prowadzić Ośrodek Akademii JA?
  • Jakie wsparcie otrzymasz od nas?
  • Jakie mamy oczekiwania od Ciebie?
  • Jakie formy reklamy ,promocji proponujemy?
  • Jak pozyskać klientów?
  • Jak pozyskać trenerów do pracy w Ośrodku Akademii JA?
  • Jak zamawiać materiały dydaktyczne?
  • Biznes plan – jak go zbudować?
  • Czas na pytania i indywidualne rozmowy.

W trakcie naszego spotkania przewidujemy przerwy kawowe.

O godzinie 13 :00 zapraszamy na obiad.

Spotkanie jest bezpłatne.

Zapraszamy

akademia ja

akademia jaAgnieszka Zielonka – z wykształcenia doktor nauk humanistycznych w zakresie psychologii. Od kilkunastu lat nieustająco niesie wsparcie i pomoc jako konsultant, supervisor i trener zarówno prywatnie jak i biznesowo. Jest certyfikowanym business coachem International Coaching Community (ICC), certyfikowanym supervisorem ICC z akredytacją Polskiej Izby Coachingu oraz facylitatorem NEWS. Posiada również certyfikat TalentReflect. Pracuje zarówno indywidualnie (life coaching, business coaching, executive coaching, superwizje coachingowe oraz trenerskie, mentoring) jak i grupowo (team coaching, szkolenia, grupy superwizyjne, action learning). Prywatnie szczęśliwa mama i pasjonatka koni.

akademia jaIwona Żbikowska – ukończyła studia o kierunku zarządzanie i marketing. Poszerzając swoje kompetencje i podążając za marzeniami została coachem i supervisorem z akredytacją Polskiej Izby Coachingu, certyfikowanym coachem International Coaching Community (ICC) oraz facylitatorem HAE. Jest trenerem, specjalistką public relations i doradztwa personalnego oraz expertem Master Business Trainer, aktywnie działającym w dziedzinie rozwoju osobistego. Ma wieloletnie doświadczenie w organizowaniu i prowadzeniu szkoleń, warsztatów i treningów dla wszystkich grup odbiorców – klientów indywidualnych, instytucji państwowych, placówek oświatowych oraz firm. Specjalizuje się zarówno w coachingu indywidualnym, jak i grupowym. Od kilkunastu lat prowadzi Ośrodek i realizuje w nim
zajęcia dla dzieci gdzie mogą rozwijać swoje kompetencje i chętnie dzieli się swoim doświadczeniem w prowadzeniu i zarządzaniu taką placówką. Prywatnie spełniona mama realizująca nowe marzenia.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2018

Marzysz o założeniu własnej firmy, ale nie masz jeszcze pomysłu? Albo nie wiesz czy znajdą się klienci na to, co oferujesz? Mamy dla Ciebie rozwiązanie - sprawdzone pomysły na biznes dla mamy! Zamiast tracić czas na szukanie pomysłu, zacznij zarabiać. Zyskaj elastyczność i wsparcie doświadczonego partnera biznesowego. Sprawdź, jakie ciekawe pomysły na biznes dla mamy znajdziesz w naszej akcji Franczyza dla Mamy.
  • Franczyzadlamamy.pl - 15/04/2018
Uśmiechnięta kobieta przed komputerem pracuje z domu

Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń, dowiedz się więcej.

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków
  • Biuro nieruchomości
  • Biuro podróży
  • Biznes w branży social media

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej

       

         

         

         

          

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego.

Franczyzobiorca otrzymuje prawo do korzystania z marki, a franczyzodawca udziela mu wsparcia i porad w zakresie prowadzenia przedsiębiorstwa, dba o promocję i rozwój całej sieci, w zamian pobierając opłatę. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, jako zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem i po prostu zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję dowiedz się więcej o samej idei franczyzy i warunkach na jakich prowadzi się takie biznesy. I pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 5 edycji i potrwa do 31.03.2019.

 

Chcą Państwo zaprezentować swoją ofertę franczyzową Mamom z całej Polski? Zapraszamy do akcji Franczyza dla Mamy! Proszę o kontakt: [email protected] lub tel. 502 267 414

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Jak pracować w domu z dzieckiem?

Co zrobić, kiedy musisz pracować z domu, a wiesz, że nie możesz "pozbyć się" dziecka, czyli co zrobić gdy wszyscy oprócz Ciebie mają grypę żołądkową, a Ty musisz zrobić coś „na już”. Jak rozmawiać z dzieckiem, aby mieć chwilę czasu dla siebie?
  • Joanna Baranowska - 09/04/2018
mama z dzieckiem w domu przy laptopie

O tym czy warto pracować w domu z dzieckiem już pisałyśmy>>>

6 założeń na początek

Jest kilka ogólnych założeń, które warto przyjąć na początku.

1. Ogólne podstawowe założenie to szacunek/zrozumienie do wzajemnych potrzeb, czyli ja potrzebuję pracować, a Ty, synku, potrzebujesz mojej uwagi, i to jest OK. Nie oznacza to automatycznej realizacji tych potrzeb, ale zauważenie tego, że są. Ja jestem OK i Ty jesteś OK, nawet jeśli nie realizuję Twoich potrzeb, a nawet wtedy, gdy Ty używasz wszystkich środków, abym je realizowała. Masz prawo próbować być skuteczny, a ja mam prawo czuć zdenerwowanie, informować Cię o tym i stawiać granicę Twojemu zachowaniu.

2. Uwierz, że dzieci współpracują z nami w 9 na 10 przypadków (za Jasper’em Juul’em), one naprawdę chcą mieć z nami dobre relacje, wystarczy im w tym pomóc mówiąc czego konkretnie od nich oczekujemy. Jednak są tylko dziećmi i działają w dużo krótszych perspektywach czasu, są mniej cierpliwe.

3. Oczekuj od dzieci tego co możliwe, weź pod uwagę, czy są najedzone, wyspane, czy może najadły się chipsów i czekolady, więc nic do nich nie dociera, czyli czy są w stanie zrobić to czego od nich oczekujemy.

4. Uczymy się dzięki powtarzaniu, dzieci także. Aby jakaś nowa czynność stała się nawykiem potrzeba między 3 a 21 powtórzeń. Jaki z tego wniosek? Szkoda nerwów, wystarczy powtarzać.

5. Dzieci mogą powiedzieć „tak” na naszą prośbę, aby były cicho przez 1 godzinę, ale prawdopodobnie nie rozumieją do czego się zobowiązały i wystarczy im cierpliwości na mniej czasu, więc przygotuj się na to, że będziesz musiała powtarzać swoją prośbę tak często, jak dzieci będą tego potrzebowały.

6. Jeśli coś nie działa, zrób coś innego, ucz się, czytaj (polecam książki takich autorów jak J. Juul, A.Faber i E. Mazlish).

Każda komunikacja, składa się z pięciu etapów

  • Intencja – co mamy na myśli, gdy mówimy – myślenie to operowanie symbolami, którym nadaje się odpowiedniki słowne,
  • Wiadomość – co rzeczywiście mówimy – treść komunikatu, czyli słowne odpowiedniki,
  • Odbiór wiadomości – co inna osoba słyszy,
  • Odkodowanie – co inna osoba rozumie z tego, co usłyszała,
  • Interpretacja – co ta osoba przyjęła wiadomości mając na uwadze kontekst sytuacji i wszystkie źródła wiedzy.

Co zrobić być dobrze zrozumianym?

1. Dopasować poziom wypowiedzi do dziecka.

2. Skupić uwagę dziecka, abyś miała pewność, że prośba do niego dotarła.

3. Mówić, co się będzie działo i ewentualnie jak długo.

4. Mówić czego oczekujesz, a nie czego nie chcesz.

5. Być konkretnym do bólu.

6. Uznać potrzeby dziecka za ważne, adekwatne i (jeśli to prawda), że bardzo chciałabyś je zrealizować.

7. Dać dziecku wybór, tego co może robić.

Co powiedzieć, zanim usiądziesz przed komputerem?

Przykład mojej rozmowy z dzieckiem:

Kochanie, teraz muszę usiąść przy komputerze i potrzebuję do tego ciszy, możesz w tym czasie pobawić się w pokoju, lub mogę puścić Ci film, a może masz swój pomysł?

Ja wtedy często słyszę: „Nieeee, chcę żebyś poszła ze mną do parku”, więc kontynuuję:

Synku, też chciałabym pójść z tobą do parku, myślę że byłoby bardzo fajnie, ale ja dzisiaj potrzebuje popracować, umówiłam się na rozmowę telefoniczną i ta Pani na mnie czeka, to dla mnie jest bardzo ważne.

Dziecko, może wtedy bardzo różnie się zachować, aby wyrazić swoje emocje i przy okazji zmienić Twoje zdanie. Mój synek czasem płacze, robi rzeczy, których mu zabroniłam, zaczyna się wygłupiać, albo rzucać przedmiotami. Oczywiście mi się to nie podoba, ale przecież ja też bywam wściekła, lub smutna, gdy nie dostaję tego na czym mi zależy. Nie ma w tym nic dziwnego.

Wtedy warto pomóc dziecku nazwać jego emocje. Nazywanie emocji sprawia, że zaczynamy się lepiej kontrolować. Jak to zrobić? Kucnij przy dziecku, postaraj się uzyskać kontakt fizyczny (możesz potrzymać delikatnie za rączkę, pogłaskać po główce). Ja czasem też mówię:

Chodź, musimy porozmawiać, potrzebuję Cię przytulić, czy mogę wziąć Cię na kolana? (nie robimy nic na siłę).

I dalej mówię:

Kochanie, czy jak tak robisz to jesteś zły, czy smutny? (czekam na odpowiedź). Rozumiem, że możesz być zły, przykro mi z tego powodu. Proszę cię, powiedz mi: „jestem na ciebie zły” zamiast rzucać przedmiotami (czekam aż synek mi to powie). Dziękuję, że mi to powiedziałeś, przykro mi, że jesteś zły, ale wiesz, ja teraz potrzebuję na chwilę zadzwonić do tej pani, która na mnie czeka i napisać coś na komputerze.

Jeśli dziecku trudno się opanować, to znaczy, że emocje są naprawdę silne. Przytulanie i głaskanie pomagają zarówno dziecku, jak i nam poradzić sobie ze stresem, ponieważ wyzwalają oksytocynę, obniżającą poziom hormonów stresu.

Kiedy już uda mi się usiąść przy komputerze bywam bardzo zmęczona i trochę zniecierpliwiona. Wtedy często się okazuje, że synek zamiast dać mi popracować przychodzi z coraz to nowymi prośbami. Jak wtedy nie stracić cierpliwości, ale raczej być konsekwentnym i uprzejmym?

Asertywność – broń pracującej mamy

Asertywne zachowanie, to takie, u którego podstaw leży szacunek do potrzeb każdej ze stron. To sytuacja, kiedy zarówno sobie jak i innym dajemy prawo, odmówienia zaspokajania prośby.

Z drugiej strony, jako rodzice znamy szerszy kontekst każdej sytuacji, rozumiemy długofalowe konsekwencje i w wielu sytuacjach podejmujemy ostateczne decyzje, chociaż właśnie szacunek do dzieci sprawia, że chcemy im wyjaśnić powody naszej decyzji.

Asertywnoscią nie jest mówienie nie, bo nie, nie, bo ja tak chcę, nie, bo ja tak powiedziałam.

Model asertywnej odmowy

W modelu asertywnej odmowy zawiera się słowo NIE, do którego dodajemy:

  •  informacja o decyzji lub
  • ewentualne wyjaśnienie motywu odmowy, czyli prawdziwych powodów, dla których zdecydowaliśmy się odmówić czyni odmowę bardziej zrozumiałą dla drugiej strony i taki jest cel informowania o motywach naszych decyzji (bez usprawiedliwień lub pretensji),
  • ewentulanie komunikat podtrzymujący relację – czyni odmowę bardziej do przyjęcia przez drugą stronę, przy czym wypowiedź nie traci nic ze swej szczerości.

Przykład:

Kochanie, NIE pobawię się teraz z Tobą klockami + ponieważ inna Pani do mnie napisała i czeka na moją odpowiedź, więc chcę jeszcze chwilę posiedzieć przy komputerze + pobawimy się klockami jak skończę za kilka minut.

Komunikaty podtrzymujące relację

  • Przykro mi, jako wyrażenie empatii, ale nie przeproszenie,
  • Nie teraz, ale kiedy indziej,
  • Nie to, ale zapewnienie, że jest się otwartym na inne prośby,
  • Uprzedzenie np.: „możliwe, że będzie Ci to trudno zrozumieć”.

Nie mów:

  • Czemu nie chcesz mi pomóc? Czemu akurat teraz chcesz czytać książeczkę? – dziecko czuje, że coś z nim i z jego potrzebami jest nie w porządku, a to przecież nie prawda.
  • To nie moja wina, muszę pracować – stawiasz siebie w roli ofiary, która nie kontroluje swojego życia.

Jak się tego nauczyć?

Możliwe, że przeczytałaś ten tekst i już wiesz, że co prawda podobają Ci się te metody, ale nie uda Ci się ich wcielić w życie. Szczerze powiedziawszy byłabym bardzo zdziwiona, gdyby udało Ci się to zrobić od razu po raz pierwszy. Jak w takim razie pomóc sobie aby naprawdę się tego nauczyć?

1. Możesz napisać przykładowy dialog ze swoim dzieckiem, który poprowadzisz w trudnej sytuacji.

2. Masz pewnie jakieś swoje nawyki reagowania, aby zmienić je na nowe, staraj się działać wolniej – nie krzyknąć od razu, ale może za chwilę.

3. Postaraj się nazwać w myślach emocję, którą czujesz – „jestem zła, zirytowana tym że…” i zadecyduj czy chcesz o tym powiedzieć dziecku.

4. Wybierz jedno nowe zachowanie, które będziesz wdrażać przez jakiś czas, potem następne.

5. Ćwicz. Powtarzaj sobie, co mogłabyś powiedzieć następnym razem. Staraj się zmienić swoje zachowanie w mało stresujących sytuacjach.

6. Bądź dla siebie wyrozumiała. Stosuj wobec siebie te same taryfy ulgowe, które stosujesz wobec dzieci. Czy byłam dzisiaj wyspana, podenerwowana czymś innym? Czy nie?

7. Jeśli naprawdę stracisz kontrolę nad sobą, przeproś potem dziecko i przytul. Pomóż dziecku opowiedzieć o tym, że się np. bało. Możesz też powiedzieć, że pracujesz nad tym, żeby taka sytuacja się nie powtórzyła. Możesz ustalić jakieś działanie, które będziesz robiła, gdy czujesz, że tracisz kontrolę nad sobą. Powiedz na przykład: „Jak następnym razem będę taka zła to po prostu wyjdę do drugiego pokoju i postaram się uspokoić”.

Pamiętaj, że pierwsze trzy próby wdrożenia nowej umiejętności to tylko próby. Przy trzecim razie będziesz już czuła, że zaczynasz rozumieć jak to robić, a prawdziwy nawyk zacznie się pojawiać gdzieś między 3 a 21 powtórzeniem.

Powodzenia!

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Baranowska
Coach i psycholog specjalizująca się w pracy z mamami, które czują się rozczarowane swoim życiem. Stworzyła i realizuje programy kierowane do mam: Wyjdź z pieleszy; Uwolnij moc; Ogarnij dziecko; Mama bez frustracji i poczucia winy. www.joannabaranowska.pl
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×