Czego szukasz

Rozwiązujesz problemy i spełniasz marzenia? Potrafisz sprzedawać!

Sprzedaż jest niezbędna w każdym biznesie i jak pokazało życie, w Mamo Pracuj też. O porażce bądź sukcesie firmy często decyduje właśnie skuteczność sprzedawania. Dlatego, choć jeszcze do niedawna o tym nawet nie myślały, Agnieszka i Joanna kilka tygodni temu wzięły udział w szkoleniu Kamili Rowińskiej “Mistrz Sprzedaży”. Dlaczego i czego się nauczyły oraz czy widać już pierwsze efekty pytam Agnieszkę Kaczanowską.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 25/04/2017
Kamila Rowińska i pełna sala ludzi podczas szkolenia Mistrz Sprzedaży

Agnieszko, gdybym powiedziała Ci 5 lat temu, że będziesz sprzedawcą, to…?

Mamopracuj.pl ma ponad 5 lat i choć najważniejszym elementem naszej działalności jest pomaganie innym mamom, to jasne jest, że musimy z czegoś żyć i po prostu na tym zarabiać. A zatem COŚ sprzedawać.

I nie będzie robił tego za nas nikt inny, tylko Asia i ja! Dlaczego? Bo to my, najlepiej na świecie znamy swój portal, nasze produkty, usługi, możliwości. Nie było więc wyjścia, musiałam pokochać sprzedawanie! Sama nadal w to nie wierzę 😉

Dlaczego nie byłaś pozytywnie nastawiona do sprzedawania?

Nie wiem skąd miałam wstręt – bo inaczej tego się nie da nazwać – do sprzedaży. Miałam też w głowie wyobrażenie, że sprzedaż jest trudna i polega na wciskaniu… Ciekawa jestem, czy Tobie też przemknęła taka myśl przez głowę?

Długo nie wiedziałam też, czym tak naprawdę sprzedaż jest i musiałam strasznie dużo się nauczyć, przepracować sobie i otworzyć się na nowe. Oczywiście nie stało się to od razu. Musiałam przeżyć szereg porażek, trochę sukcesów i zrozumieć, że sprzedaż to rozwiązywanie problemów innych osób i spełnianie marzeń!

Zdecydowałyście się z Asią na udział w szkoleniu Kamili Rowińskiej “Mistrz Sprzedaży”. Czego można się nauczyć podczas tych dwudniowych warsztatów sprzedażowych?

Jak odpowiem, że sprzedaży to nie będziesz zadowolona 😉 Ale tak na serio, to przede wszystkim uporządkowałam sobie własną wiedzę o sprzedaży, odnosząc ją od razu do tego czym się zajmuję (oczywiście między innymi) w Mamo Pracuj.

Dla mnie sprzedaż to było życiowe odkrycie, w sensie, nie zajmowałam się wcześniej sprzedażą (przynajmniej tak mi się wydawało) i czułam, że to nie jest nic fajnego i jakże się myliłam!

Sprzedawanie jest super, bo ja sprzedaję to, w co bardzo wierzę i wiem, że jest dobre.

Nasi klienci to pracodawcy, którzy szukają świetnych pracowników, a mamy właśnie takimi pracownikami są i na mamopracuj.pl szukają pracy! Naszymi klientami są także reklamodawcy, którzy chcą docierać do mam ze swoimi produktami, usługami, więc o nich opowiadamy.

Szkolenie to było dla nas ważne wydarzenie. To był taki zastrzyk wiedzy o sprzedawaniu, a umiejętność ćwiczę na co dzień. Bo kiedy mówię komuś, że byłam na szkoleniu ze sprzedaży, to widzę taki lekki uśmiech na twarzy, z dozą zdziwienia – jakby to był jakiś wstyd. A sprzedaż to pomoc w spełnianiu marzeń i realizacji planów. Brzmi lepiej?

Czy dowiedziałaś się o jakichś szczególnych metodach pozyskiwania klientów?

Tak, zdecydowanie. Dla mnie największym odkryciem były emocje i to jak ważne są w sprzedaży. Emocje moje i emocje klienta. Że jeśli będę smutna i mało zaangażowana to nic nie sprzedam, a jeśli zaatakuję swoją dobrą energią, pomysłami i hurraoptymizmem kogoś, kto jest bardziej stonowany, to ucieknie z popłochem.

Dlatego tak ważne jest rozpoznawanie potrzeb klienta i zadawanie pytań, takie sondowanie, jak mówić, o czym mówić, z jaką energią. Niby oczywiste, ale nie takie znowu powszechne. Sama kiedyś się zdziwiłam, że klient uciekł po tym, jak przez 10 minut opowiadałam, co możemy zrobić dla niego…. a nie słuchałam czego potrzebuje.

Albo inaczej, ostatnio kupowałam odkurzacz i sprzedawca początkowo pomocny etc., widząc moje niezdecydowanie, wycofał się i już zupełnie mnie olewał. Wyszłam więc ze sklepu prosto do drugiego i tam kupiłam ten sam model, tylko dlatego, że ten pierwszy pan mnie przestał słuchać.

Od szkolenia minął jakiś czas, czy udało Ci się już “wprowadzić w życie” nowe umiejętności/wiedzę zdobyte na szkoleniu? Jeśli tak, to jakie?

Tak. Pytam, słucham o wiele uważniej niż wcześniej. Staram się poznać lepiej osobę, z którą rozmawiam i jej potrzeby. A potem mówić w taki sposób, który sprawi, że dostaje to czego potrzebuje. W trakcie szkolenia poznaliśmy narzędzie STRUCTOGRAM®, które pomaga rozmawiać z osobami bardzo różnymi od nas. Brzmi pewnie tajemniczo, ale można w sieci znaleźć sporo materiałów na ten temat.

Czy każdy potrafi sprzedawać, każdy się do tego nadaje?

Myślę, że każdy z nas jest sprzedawcą w jakimś zakresie. Kto z nas w życiu nie sprzedawał nic na allegro, olx czy otomoto.pl? To także sprzedaż. Sprzedażą było również to, co robiłam przez większą część swojego życia w organizacjach poząrządowych – sprzedawałam jakąś ideę, porywałam ludzi do działania… Bo sprzedaż to także budowanie relacji. I ta część sprzedaży jest moją ulubioną. Opłacona faktura także 😉

Czy każdy może być sprzedawcą? Pewnie nie, ale nie dlatego, że nie potrafi tylko dlatego, że nie chce.

Warsztaty „Mistrza sprzedaży” spełniły Twoje oczekiwania?

Zanim zaczęło się szkolenie pozyskałam 3 dużych klientów, i śmiałam się do Asi, że szkolenie działa zanim się zaczęło. Ale tak, zdecydowanie tak. Nie wszystko od razu, ale nadal sporo ważnych rzeczy we mnie rezonuje.

Czy sprzedawanie, pozyskiwanie klientów jest trudne?

Tak. Jest bardzo angażujące i pochłaniające. Wkładasz w proces sporo emocji i zaangażowania, a koniec może być rozczarowujący. Ale statystyki są nieubłagane, nie każdy proces sprzedaży kończy się sukcesem!

Czy poleciłabyś to szkolenie innym?

Jeśli chcesz sprzedawać to musisz pracować nad sobą. Nie ma wyjścia. Szkolenie Kamili otworzyło mi oczy na wiele spraw i pokazało, że mam jeszcze przed sobą długą drogę do mistrza sprzedaży.

Dziękuję za rozmowę.

Pobierz bezpłatny prezent od Kamili Rowińskiej – e-book 7 kroków do osiągania ambitnych celów.

Rozmawiała: Ewa Moskalik Pieper

Zdjęcie: Monika Grabowska

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

IX edycja konkursu Bizneswoman Roku rozstrzygnięta!

1 marca w Warszawie odbyła się Gala wręczenia nagród IX edycji konkursu Bizneswoman Roku. Statuetki i wyróżnienia zostały wręczone w aż dziewięciu kategoriach, m.in. Male Champion of Change, w której po raz pierwszy nagrodzeni zostali mężczyźni działający na rzecz różnorodności i wspierania kobiet. Wyłoniono także Influencerkę Roku oraz przyznano nagrodę Grand Prix Kobieta Sztuki. Kim są te niesamowite kobiety? Poznajcie Bizneswoman Roku!
  • Agnieszka Kumorek - 29/03/2018

IX edycja konkursu Bizneswoman Roku rozstrzygnięta!

Konkurs z roku na rok zyskuje na popularności. W tym roku wpłynęła rekordowa liczba zgłoszeń – ponad 260! Kilkudziesięciu ekspertów i jurorów po wnikliwej analizie wyłoniło laureatki w poszczególnych kategoriach.

Nagrodzone zostały…

Liderka w korporacji – Barbara Sobala, Wiceprezes Zarządu Citi Handlowy

Jest specjalistką o międzynarodowym uznaniu. Konsekwentnie buduje doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem w bankowości. Jest pierwszą europejką, która wzięła udział w globalnym programie Citi Woman in Risk. Aktywnie wspiera kobiety.

MALE CHAMPION OF CHANGE – Jury zdecydowało o przyznaniu trzech równorzędnych nagród dla: Roberta Biedronia, Sławomira S. Sikory, i Sebastiana Drzewieckiego

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką przyznała także nagrodę specjalną za całokształt działań na rzecz kobiet, którą otrzymał Przemysław Gdański, Prezes BGŻ BNP Paribas.

Finaliści w tej kategorii mają na swoim koncie wybitne zasługi w zakresie budowania różnorodności oraz wspierania kobiet. Reprezentując różne sektory, tworzą strategie i wprowadzają rozwiązania, dzięki którym zwiększa się udział kobiet na kluczowych stanowiskach oraz niwelowana jest luka płacowa.

Moja Firma

Wyróżnienie otrzymuje Dominika Kozarzewska, prezes zarządu Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”

Zintegrowała dotychczas konkurujące ze sobą podmioty, co zaowocowało dobrze prosperującym biznesem oraz utworzeniem Polish Berry Cooperative – pierwszego w Polsce podmiotu zrzeszającego polskie grupy producentów borówki. Firma, którą zarządza eksportuje owoce do ponad 25 krajów na 4 kontynentach.

Nagrodę główną otrzymuje Katarzyna Kolmetz, firma POLIPACK

Pracuje z największymi podmiotami z branży kosmetycznej, spożywczej i farmaceutycznej. Cały czas stawia na rozwój – inwestuje w technologie przyjazne środowisku, wybudowała nowoczesną fabrykę opakowań. Sama o sobie mówi, że stworzyła firmę swoich marzeń.

Start-up Roku – Sara Koślińska, Limitless

Jej sukces pokazuje, że innowacyjność nie zna dziś granic, a kobiety coraz częściej budują biznesy globalne. I coraz lepiej radzą sobie w branżach zdominowanych przez mężczyzn – IT i finansach. W niecały rok start-up, który był tylko pomysłem zmieniła w firmę, która zdobywa prestiżowe nagrody i kolejnych klientów na całym świecie.

Pomysł na Biznes – Joanna Uszok, założycielka „PETSI the dog’s out fun”

Działa lokalnie, ale może być inspiracją dla kobiet w całej Polsce. Pokazuje bowiem, jak prosty z pozoru pomysł przełożyć na nowoczesny biznes – oparty na pasji, zbudowany na solidnym rozpoznaniu rynku i potrzeb wymagającego klienta.

bizneswoman roku

Kobieta w Nowych Technologiach

Wyróżnienie przyznano Pauli Januszkiewicz, założycielce i prezes CQURE

Tworzy rozwiązania, z których korzystają korporacje, organizacje pozarządowe i firmy z sektora MSP. Jej firma, opracowała do tej pory ponad 200 narzędzi wykorzystywanych do badania zabezpieczeń i przeprowadzania testów penetracyjnych.

Nagrodę główną przyznano Annie Wójcickiej, współzałożycielce i prezes Warsaw Genomics

Dzięki rozwiązaniu, które współtworzy możliwe jest szybkie i bardziej skuteczne diagnozowanie wielu chorób, w tym nowotworów. Innowacyjne algorytmy, które opracowała z zespołem w ramach projektu BadamyGeny.pl pozwalają wykonać badanie za cenę nawet kilkunastokrotnie niższą niż dotychczas.

Nauka i Biznes

Dwa wyróżnienia otrzymały: Iga Wasiak oraz Bożena Tyliszczak i Agnieszka Sobczak-Kupiec

Działając w trudnym obszarze nauki i biznesu opracowują technologie kluczowe w obszarach medycyny i farmacji oraz innowacyjne metody leczenia, które mają szansę zrewolucjonizować walkę z chorobami nowotworowymi.

Nagrodę główną przyznano prof. Maria Siemionow

Naukowczyni działająca w zakresie chirurgii rekonstrukcyjnej o międzynarodowej renomie. Bada i wprowadza innowacyjne terapie wspomagające transplantację narządów. Poprzez nowatorskie zastosowanie komórek chimerycznych opracowuje metodę leczenia dystrofii mięśniowej Duchenne’a.

Influencerka Roku – Anna Lewandowska

Inspiruje kobiety do zmiany stylu życia i większego dbania o siebie. Na swoim blogu i w mediach społecznościowych, radzi jak zmotywować się do wysiłku, pokonać wyzwania, zbudować pewność siebie. Pokazuje, że każda z nas może być mistrzynią.

W głosowaniu internetowym na portalu Sukces Pisany Szminką zdobyła 35% wszystkich głosów internautów, wyprzedzając pozostałe finalistki.

Grand Prix Kobieta Sztuki – Katarzyna Kozyra

„Grand Prix otrzymuje artystka, która tworzy od przeszło już 25 lat. Zaczynała w latach 90., kiedy dopiero tworzyły się reguły współczesnego języka sztuki krytycznej – ona była współautorką tych reguł. Udowodniła, że sztuka może stać w kontrze do zasad tworzonych przez społeczeństwo. […]” – uzasadniały w laudacji Marta Czyż, Beata Gessel, Natalia Sielewicz i przewodnicząca jury specjalnego, dr Ewa Łabno-Falęcka.

bizneswoman roku

– Ogromnie gratuluję wszystkim finalistkom, laureatkom i laureatom. Jestem ogromnie szczęśliwa i dumna, że co roku w tym konkursie możemy pokazać tak niezwykłe kobiety, które tak wiele już osiągnęły, a przecież kolejne, wielkie sukcesy na pewno jeszcze przed nimi. Za rok X, jubileuszowa edycja konkursu. Zgłoszenia będziemy przyjmować od września. Już dziś zapraszamy wszystkie przedsiębiorcze kobiety do dzielenia się historiami swoich firm i biznesowych sukcesów – podsumowała Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i pomysłodawczyni konkursu.

Konkurs od 9 lat nagradza przedsiębiorcze Polki. Otwiera przed nimi możliwości rozwoju, pozyskania partnerów biznesowych oraz inwestorów. Nagłaśnia ich sukcesy na skalę ogólnopolską i tworzy sieć kobiecego networkingu. Wszystko po to, aby przyczynić się do wzmocnienia roli kobiet w życiu gospodarczym Polski.

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań.

Współzałożycielkami fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Zarachowicz.

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.sukcespisanyszminka.pl oraz www.sukcestoja.pl

Organizator: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Zdjęcia: własność Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbatki w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Co warto wiedzieć gdy zakładasz blog lub stronę?

Mając zamiar założenia bloga lub strony internetowej, warto poświęcić nieco czasu na przemyślenie najważniejszych kwestii związanych z jej funkcjonowaniem. Dzięki temu można uniknąć późniejszych problemów związanych z niewłaściwym wyświetlaniem treści, brakiem optymalizacji strony oraz szkodliwymi błędami w zakresie strategii SEO. Ważna jest klarowna wizja odnośnie tego, czemu ma służyć witryna oraz czy chce się stworzyć ją samodzielnie, czy też zlecić to specjaliście.
  • Zofia Kowalska - 29/03/2018
laptop na stole i dłonie kobiety

Cel strony lub bloga internetowego

Należy założyć, że każdy kto chce założyć swoją stronę internetową lub bloga, wie jakiej tematyki będzie ona dotyczyć. Jednak równie ważne jest określenie tego, w jakim celu będzie ona funkcjonować. Przykładowo, chcąc czerpać profity z reklam, najlepiej już na etapie projektu uwzględnić miejsce na ich umieszczenie.

Gdy natomiast chodzi przede wszystkim o prezentację usług firmy i zachęcenie odwiedzających do kontaktu, warto zdecydować się na stronę typu landing page wraz z formularzem kontaktowym.

Wybór platformy

Strona internetowa lub blog wymagają konkretnego miejsca w sieci (serwera), na którym będzie się znajdować. Bardziej zaawansowani użytkownicy prawdopodobnie wykupią serwer na własną rękę. Jednak takie rozwiązanie kosztuje i wymaga pewnej wiedzy lub zatrudnienia specjalisty.

Alternatywą jest skorzystanie z gotowych platform np. CMS WordPress, umożliwiających szybkie i samodzielne tworzenie stron internetowych poprzez intuicyjny kreator.

Wybór taki jest polecany wszystkim osobom, które poszukują prostych i skutecznych rozwiązań. Więcej na temat wyboru CMS dla bloga internetowego możesz przeczytać np. pod linkiem https://www.pracawsieci.net/jak-zalozyc-bloga/

Responsywna strona

W dzisiejszych czasach coraz większa liczba osób otwiera strony internetowe na urządzeniach mobilnych, jak smartfony i tablety. Strona niedostosowana do wyświetlania w mniejszych rozdzielczościach wygląda na nich nieatrakcyjnie, a nierzadko nie da się z niej poprawnie korzystać.

Dlatego każda witryna powinna być responsywna. Oznacza to, że jej wygląd automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu komputera, tabletu, smartfona lub innego urządzenia.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL sprawia, że połączenia nawiązywane z daną stroną internetową są szyfrowane. Znacznie zwiększa to bezpieczeństwo danych osób, które ją odwiedzają. Dodatkowo coraz częściej przeglądarki internetowe oznaczają witryny bez certyfikatu SSL jako niebezpieczne. Taka informacja może zniechęcić potencjalnych czytelników lub klientów.

Optymalizacja SEO

Na widoczność strony w wyszukiwarkach (np. Google) wpływa w dużym stopniu to, czy jest ona zoptymalizowana pod kątem SEO. Strona taka powinna zawierać unikalne (pod żadnym pozorem nie skopiowane) treści, opatrzone odpowiednimi znacznikami HTML.

Warto przy tworzeniu takich treści zadbać o użycie właściwych słów kluczowych, dzięki czemu zwiększy się liczba użytkowników pochodzących z ruchu organicznego.

Szybkie wczytywanie się strony

Coraz istotniejsza staje się szybkość wczytywana strony. Zbyt powolne ładowanie się jej elementów, może zniechęcić odwiedzających. W efekcie zrezygnują oni z oczekiwania na widok w pełni wczytanej strony.

Od niedawna czas wczytywania witryny wpływa na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania Google. Oznacza to, że strony niedostosowane pod tym względem mogą tracić w porównaniu do witryn lepiej zoptymalizowanych.

Kompletny poradnik krok po kroku jak założyć bloga znajdziesz w wielu miejscach np. na stronie internetowej http://jak-zalozyc-blog.pl wraz ze screnshotami.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Zofia Kowalska
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail