Czego szukasz

Rozwiązujesz problemy i spełniasz marzenia? Potrafisz sprzedawać!

Sprzedaż jest niezbędna w każdym biznesie i jak pokazało życie, w Mamo Pracuj też. O porażce bądź sukcesie firmy często decyduje właśnie skuteczność sprzedawania. Dlatego, choć jeszcze do niedawna o tym nawet nie myślały, Agnieszka i Joanna kilka tygodni temu wzięły udział w szkoleniu Kamili Rowińskiej “Mistrz Sprzedaży”. Dlaczego i czego się nauczyły oraz czy widać już pierwsze efekty pytam Agnieszkę Kaczanowską.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 25/04/2017
Kamila Rowińska i pełna sala ludzi podczas szkolenia Mistrz Sprzedaży

Agnieszko, gdybym powiedziała Ci 5 lat temu, że będziesz sprzedawcą, to…?

Mamopracuj.pl ma ponad 5 lat i choć najważniejszym elementem naszej działalności jest pomaganie innym mamom, to jasne jest, że musimy z czegoś żyć i po prostu na tym zarabiać. A zatem COŚ sprzedawać.

I nie będzie robił tego za nas nikt inny, tylko Asia i ja! Dlaczego? Bo to my, najlepiej na świecie znamy swój portal, nasze produkty, usługi, możliwości. Nie było więc wyjścia, musiałam pokochać sprzedawanie! Sama nadal w to nie wierzę 😉

Dlaczego nie byłaś pozytywnie nastawiona do sprzedawania?

Nie wiem skąd miałam wstręt – bo inaczej tego się nie da nazwać – do sprzedaży. Miałam też w głowie wyobrażenie, że sprzedaż jest trudna i polega na wciskaniu… Ciekawa jestem, czy Tobie też przemknęła taka myśl przez głowę?

Długo nie wiedziałam też, czym tak naprawdę sprzedaż jest i musiałam strasznie dużo się nauczyć, przepracować sobie i otworzyć się na nowe. Oczywiście nie stało się to od razu. Musiałam przeżyć szereg porażek, trochę sukcesów i zrozumieć, że sprzedaż to rozwiązywanie problemów innych osób i spełnianie marzeń!

Zdecydowałyście się z Asią na udział w szkoleniu Kamili Rowińskiej “Mistrz Sprzedaży”. Czego można się nauczyć podczas tych dwudniowych warsztatów sprzedażowych?

Jak odpowiem, że sprzedaży to nie będziesz zadowolona 😉 Ale tak na serio, to przede wszystkim uporządkowałam sobie własną wiedzę o sprzedaży, odnosząc ją od razu do tego czym się zajmuję (oczywiście między innymi) w Mamo Pracuj.

Dla mnie sprzedaż to było życiowe odkrycie, w sensie, nie zajmowałam się wcześniej sprzedażą (przynajmniej tak mi się wydawało) i czułam, że to nie jest nic fajnego i jakże się myliłam!

Sprzedawanie jest super, bo ja sprzedaję to, w co bardzo wierzę i wiem, że jest dobre.

Nasi klienci to pracodawcy, którzy szukają świetnych pracowników, a mamy właśnie takimi pracownikami są i na mamopracuj.pl szukają pracy! Naszymi klientami są także reklamodawcy, którzy chcą docierać do mam ze swoimi produktami, usługami, więc o nich opowiadamy.

Szkolenie to było dla nas ważne wydarzenie. To był taki zastrzyk wiedzy o sprzedawaniu, a umiejętność ćwiczę na co dzień. Bo kiedy mówię komuś, że byłam na szkoleniu ze sprzedaży, to widzę taki lekki uśmiech na twarzy, z dozą zdziwienia – jakby to był jakiś wstyd. A sprzedaż to pomoc w spełnianiu marzeń i realizacji planów. Brzmi lepiej?

Czy dowiedziałaś się o jakichś szczególnych metodach pozyskiwania klientów?

Tak, zdecydowanie. Dla mnie największym odkryciem były emocje i to jak ważne są w sprzedaży. Emocje moje i emocje klienta. Że jeśli będę smutna i mało zaangażowana to nic nie sprzedam, a jeśli zaatakuję swoją dobrą energią, pomysłami i hurraoptymizmem kogoś, kto jest bardziej stonowany, to ucieknie z popłochem.

Dlatego tak ważne jest rozpoznawanie potrzeb klienta i zadawanie pytań, takie sondowanie, jak mówić, o czym mówić, z jaką energią. Niby oczywiste, ale nie takie znowu powszechne. Sama kiedyś się zdziwiłam, że klient uciekł po tym, jak przez 10 minut opowiadałam, co możemy zrobić dla niego…. a nie słuchałam czego potrzebuje.

Albo inaczej, ostatnio kupowałam odkurzacz i sprzedawca początkowo pomocny etc., widząc moje niezdecydowanie, wycofał się i już zupełnie mnie olewał. Wyszłam więc ze sklepu prosto do drugiego i tam kupiłam ten sam model, tylko dlatego, że ten pierwszy pan mnie przestał słuchać.

Od szkolenia minął jakiś czas, czy udało Ci się już “wprowadzić w życie” nowe umiejętności/wiedzę zdobyte na szkoleniu? Jeśli tak, to jakie?

Tak. Pytam, słucham o wiele uważniej niż wcześniej. Staram się poznać lepiej osobę, z którą rozmawiam i jej potrzeby. A potem mówić w taki sposób, który sprawi, że dostaje to czego potrzebuje. W trakcie szkolenia poznaliśmy narzędzie STRUCTOGRAM®, które pomaga rozmawiać z osobami bardzo różnymi od nas. Brzmi pewnie tajemniczo, ale można w sieci znaleźć sporo materiałów na ten temat.

Czy każdy potrafi sprzedawać, każdy się do tego nadaje?

Myślę, że każdy z nas jest sprzedawcą w jakimś zakresie. Kto z nas w życiu nie sprzedawał nic na allegro, olx czy otomoto.pl? To także sprzedaż. Sprzedażą było również to, co robiłam przez większą część swojego życia w organizacjach poząrządowych – sprzedawałam jakąś ideę, porywałam ludzi do działania… Bo sprzedaż to także budowanie relacji. I ta część sprzedaży jest moją ulubioną. Opłacona faktura także 😉

Czy każdy może być sprzedawcą? Pewnie nie, ale nie dlatego, że nie potrafi tylko dlatego, że nie chce.

Warsztaty „Mistrza sprzedaży” spełniły Twoje oczekiwania?

Zanim zaczęło się szkolenie pozyskałam 3 dużych klientów, i śmiałam się do Asi, że szkolenie działa zanim się zaczęło. Ale tak, zdecydowanie tak. Nie wszystko od razu, ale nadal sporo ważnych rzeczy we mnie rezonuje.

Czy sprzedawanie, pozyskiwanie klientów jest trudne?

Tak. Jest bardzo angażujące i pochłaniające. Wkładasz w proces sporo emocji i zaangażowania, a koniec może być rozczarowujący. Ale statystyki są nieubłagane, nie każdy proces sprzedaży kończy się sukcesem!

Czy poleciłabyś to szkolenie innym?

Jeśli chcesz sprzedawać to musisz pracować nad sobą. Nie ma wyjścia. Szkolenie Kamili otworzyło mi oczy na wiele spraw i pokazało, że mam jeszcze przed sobą długą drogę do mistrza sprzedaży.

Dziękuję za rozmowę.

Pobierz bezpłatny prezent od Kamili Rowińskiej – e-book 7 kroków do osiągania ambitnych celów.

Rozmawiała: Ewa Moskalik Pieper

Zdjęcie: Monika Grabowska

 

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj

Jak stworzyć najlepszy biznesplan? Bezpłatne spotkanie dla przedsiębiorczych mam – zapisz się!

Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się od czego zacząć planowanie biznesu? Chcesz kompleksowo przygotować się do założenia własnej firmy? A może będziesz ubiegać się o środki na rozpoczęcie działalności? Wspaniale! Zapraszamy Cię na bezpłatne warsztaty dotyczące tworzenia biznesplanu.
  • Anna Łabno - Kucharska - 08/11/2019

Jesień jest idealnym czasem, żeby pomyśleć o własnej firmie. Tym bardziej, że właśnie wtedy obchodzimy Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Z tej okazji, już 20 listopada w Krakowie, chcemy Was zaprosić na bezpłatne warsztaty oraz indywidualne konsultacje, dotyczące tworzenia biznesplanu specjalnie dla przedsiębiorczych mam!

Nie czekaj i zapisz się już dziś!

Spotkaj się z nami, a my opowiemy Ci o:

  • drogowskazach na drodze planowania własnego biznesu,
  • czym jest biznesplan, po co i jak się go tworzy oraz jakie ma znaczenie,
  • najważniejszych elementach biznesplanu, które przesądzają o powodzeniu biznesu,
  • środkach o jakie możesz ubiegać się na starcie prowadzenia działalności!

Damy Ci przestrzeń na zadawanie pytań. Podzielimy się z Tobą swoimi doświadczeniami.

Warsztaty poprowadzą eksperci i praktycy, z którymi współpracujemy od lat:

  • Dariusz Pierzak – finansista z wykształcenia, doświadczenia, zamiłowania i przekonania. Jako właściciel własnej firmy oraz wieloletni kontroler i dyrektor finansowy w dużych przedsiębiorstwach ma praktyczną wiedzę biznesową, i z pasją się nią dzieli.
  • Agnieszka Pierzak – od 2004 roku związana zawodowo z tematyką funduszy unijnych. Najpierw jako pracownik instytucji m.in. ZPORR i POKL, gdzie doskonaliła umiejętności z zakresu wdrażania i rozliczania środków unijnych.

Zespół Mamo Pracuj również tam będzie! 🙂

Poznaj szczegóły i zgłoś się już dziś!

Jesteśmy przekonane, że będzie to owocny czas!

Kiedy się widzimy?

  • 20 listopada 2019 r., w godzinach od 10:00 do 13:00

Gdzie?

  • Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Krakowie
  • 31-124 Kraków, ul. Rajska 1, sala nr 247 (II piętro, prawe skrzydło)

Jak się zapisać?

Aby wziąć udział w bezpłatnym spotkaniu wystarczy wypełnić formularz 🙂

Na spotkanie zapraszamy również z dziećmi.

W sali, gdzie będą odbywać się warsztaty będzie przygotowany mały kącik dla dzieci 🙂

Jeśli zapisałaś się, ale nie będziesz mogła przyjść z przyczyn losowych, prosimy poinformuj nas o tym. Dzięki temu inna mama będzie mogła skorzystać 🙂

Masz jakieś pytania?
Pisz do mnie: [email protected]

W końcu, kto pyta nie błądzi 😉

Zapraszamy!

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Zastrzeganie marki. Co warto o tym wiedzieć?

Na czym polega prawna ochrona znaku towarowego? Jakie wybrać logo? Gdzie można uzyskać pomoc przy przejściu przez procedury w Urzędzie Patentowym? Dowiesz się tego z poniższego wpisu.
  • Jagoda Jasińska - 07/11/2019
widok z góry na stół z laptopem, kawą, notatnikiem, okularami

Ochrona prawna znaku towarowego – na czym polega?

Rejestrując znak towarowy, za który uznawany jest nazwa oraz wszystko, co pozwala na identyfikację firmy, odbywa się w urzędzie patentowym. Aby przygotować wniosek, który zostanie zaakceptowany przez urzędników, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza z zakresu prawa autorskiego oraz procedur. Osoby, które do tej pory nie miały z nimi styczności, mogą mieć spore problemy z dopełnieniem wszystkich formalności i zapewnieniem sobie pozytywnego rozpatrzenia wniosku.

Ochrona marki firmy – samo logo czy logo z nazwą?

Jedną z najczęstszych wątpliwości dotykających przedsiębiorców rejestrujących markę jest wybór między jedną z dwóch opcji – ochroną prawną samego logo, czy też dotyczącą także jej nazwy. W większości przypadków wystarczy tylko zastrzeżenie logotypu.

Zdarza się jednak, że ten nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji niezbędne będzie też zastrzeżenie określonych słów w danym kontekście – przede wszystkim w treściach dotyczących branży, w której działa firma. Wyjątek stanowią nazwy będące słowem stworzonym na potrzeby nazwy – na przykład Budopol, Meblex i tym podobne.

Zastrzeżenie znaku towarowego – kto pomoże w tym zadaniu?

Jak już wspomnieliśmy, złożenie wniosku oraz przejście wszystkich procedur w urzędzie patentowym nie jest łatwe i wymaga specjalistycznej wiedzy. Dlatego zastrzeganie marki warto powierzyć fachowcowi. Najlepiej będzie, jeśli w tym celu wybierzemy się do kancelarii rzecznika patentowego.

Stawiając na pomoc sprawdzonego i posiadającego niezbędne certyfikaty oraz uprawnienia specjalisty, możemy być pewni, że wszystkie najważniejsze elementy wizerunku naszej firmy zyskają odpowiednią ochronę przed ich wykorzystaniem przez konkurencyjne przedsiębiorstwa.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail