Czego szukasz

Poznaj historię Ani i wspieraj rzemieślniczą produkcję szkła na Kickstarterze!

„Nie wystarczy sprzedawać rzeczy ładnych i w trendach. Liczy się wpływ na ludzi, na społeczność, czy dany produkt rozwiązuje jakiś problem. Nawet rzeczy, które już istnieją, można zrobić lepiej i mądrzej, trzeba jednak uważnie przyjrzeć się rzeczywistości.” – mówi Ania, absolwentka programu Young Entrepreneurs Succeed, a dziś także… założycielka GWIAZDA GLASS, firmy, zajmującej się produkcją szkła. Ania prowadzi kampanię na Kickstarterze. Ty też możesz wesprzeć rzemieślniczą produkcję szkła!

Anna Gwiazda case study 4 ybp

Ania prowadzi kampanię na Kickstarterze. Ty też możesz wesprzeć rzemieślniczą produkcję szkła!

Aniu, od niedawna prowadzisz własną firmę – GWIAZDA GLASS. Od roku zajmujesz się rzemieślniczą produkcją szkła. Opowiedz, proszę, co dokładnie oferuje Twoja firma.

Szkłem zajmuję się już właściwie od 3 lat, a pierwszy szklany obiekt zaprojektowałam w 2017 roku. GWIAZDA GLASS koncentruje się na szklanych przedmiotach codziennego użytku, czyli szklankach, kieliszkach, miskach itd. produkowanych w rzemieślniczy sposób, w niskim nakładzie, z wielkim szacunkiem dla detalu.

Stworzyłaś własny produkt – komplet szklanek Kinderbal, które zdobyły kilka branżowych nagród w różnych konkursach w ciągu minionego roku. Opowiedz, proszę, co je wyróżnia? 

Kinderbal koncentruje się na inspiracji zaczerpniętej z dwóch przestrzeni barw CMYK i RGB. Są to kolory, które po zmieszaniu dają efekt pełnej tęczy. W związku z rzemieślniczą produkcją, szklanki osiągają różne natężenia kolorów – każda szklanka to osobna historia wynikająca z pracy ludzkich rąk.

Jak to się stało, że wybrałaś akurat taką drogę dla swojego biznesu?

Z wykształcenia jestem projektantką produktu, natomiast w szkle zakochałam się od pierwszego wejrzenia, gdy zobaczyłam na własne oczy ręczną produkcję szkła. Zauważyłam także, jak niewiele jest w Polsce niskonakładowego szkła codziennego użytku. Zauważyłam w tej niszy szansę na rozwój. 

Dlaczego zdecydowałaś się zareklamować swoje produkty właśnie na Kickstarterze?

Kickstarter pozwala mi otworzyć się na klientów zza granicy i przedstawić Kinderbal szerszemu gronu odbiorców. Kickstarter pozwoli mi złożyć zamówienie w hucie, dzięki zebranym w formie przedsprzedaży zamówieniom. W ten sposób, jeżeli Kickstarter się powiedzie, ruszę z produkcją bez konieczności wydania wszystkich swoich oszczędności na raz. Składanie nawet małych zamówień w hucie szkła wiąże się z wysokimi kosztami, dlatego Kickstarter zapewniłby mi lepszą długoterminową perspektywę rozwoju marki. 

Marzyłaś o tym od zawsze, czy pomysł narodził się spontanicznie?

Od 16. roku życia chciałam zostać projektantką, jednak miłość do szkła zrodziła się nagle – zaprojektowałam Kinderbal, zrealizowałam prototyp na własną rękę, zakładając, że będzie to ciekawa przygoda z wykorzystaniem rzadko wykorzystywanego przeze mnie materiału. Nie spodziewałam się, jak bardzo szkło mnie wciągnie.

Jak na co dzień wygląda Twoja praca?

To zależy od projektów, którymi się zajmuję. Kinderbal jest w fazie wdrażania, dlatego w ciągu dnia kontaktuję się z hutą szkła, dopytuję, jak idą postępy w pracy nad formami do dmuchania szkła. Przygotowuję content na social media, szczególnie Instagram, gdzie staram się nie tylko wrzucać ładne treści, ale także edukować w zakresie designu i szklarstwa.

Pracuję także nad kilkoma innymi projektami, które wymagają ode mnie modelowania 3D, wybierania kolorów czy wykonywania próbnych wydruków 3D. Głównie siedzę przy komputerze i wiszę na telefonie 😉 . Najbardziej ekscytujące są wycieczki do huty, gdy nadzoruję wykonywanie prototypów, oglądam testy barwienia szkła i rozmawiam z rzemieślnikami. To niesamowicie ciekawe wycieczki, zawsze dowiaduję się czegoś nowego.

Opowiedz, proszę, jak wyglądała Twoja sytuacja przed przystąpieniem do programu realizowanego przez Fundację Youth Business Poland.

Tuż przed tym, jak zgłosiłam się do programu YBP, powzięłam wewnętrzną decyzję, że chcę założyć własną firmę i dać sobie szansę w zrealizowaniu marki osobistej. Postanowiłam, że będę szukać form dofinansowań, edukować się w zakresie przedsiębiorczości i właśnie wtedy natrafiłam na reklamę YBP.

„Powzięłam wewnętrzną decyzję, że chcę założyć własną firmę i dać sobie szansę w zrealizowaniu marki osobistej.”

Co dał Ci udział w programie YES! – Young Entrepreneurs Succeed?

Upewniłam się, że postępuję słusznie zakładając firmę, otrzymałam dużo wsparcia i ciepłych komentarzy na temat mojej działalności. Także wiele się nauczyłam z zakresu marketingu i e-commerce. Otrzymałam także wiele wskazówek, gdzie poszukiwać informacji pozwalających na rozwój firmy.

Upewniłam się, że postępuję słusznie zakładając firmę, otrzymałam dużo wsparcia i ciepłych komentarzy na temat mojej działalności. Także wiele się nauczyłam z zakresu marketingu i e-commerce. Otrzymałam także wiele wskazówek, gdzie poszukiwać informacji pozwalających na rozwój firmy.

Co dotychczas sprawiło Ci największą trudność na drodze rozwoju własnego biznesu?

Myślę, że cierpię na imposter syndrom – muszę ciągle przekonywać samą siebie, że jestem dobra w tym, co robię i mam prawo na tym zarabiać. Okazuje się, że wygrane konkursy i miłe opinie nie zawsze wystarczają ;). Trzeba je usłyszeć wiele razy i przede wszystkim, pozwolić sobie na marzenia.

Myśląc o przełomowym momencie w rozwijaniu swojej działalności – co jako pierwsze przychodzi Ci do głowy?

Pop up store. Kiedy będę w stanie prowadzić stacjonarny sklep lub showroom, będę z siebie bardzo dumna. Nie mogę się doczekać tego momentu, gdy zaprojektuję własny sklep.

Jakie masz plany na przyszłość związane z biznesem?

Chciałabym poszerzać asortyment w moim sklepie, poznawać nowych rzemieślników i wspierać powoli zapominane techniki produkowania szkła przed wymarciem. Interesuje mnie rozwój, nie tylko mojej marki ale także mnie samej, w tym mojej wiedzy o szkle.

Co, według Ciebie, w największym stopniu decyduje o sukcesie na drodze zakładania własnego biznesu?

Wartość dodana. Nie wystarczy sprzedawać rzeczy ładnych i w trendach. Liczy się wpływ na ludzi, na społeczność, czy dany produkt rozwiązuje jakiś problem. Nawet rzeczy, które już istnieją, można zrobić lepiej i mądrzej, trzeba jednak uważnie przyjrzeć się rzeczywistości.

A może masz jakiś “przepis na sukces”? Jaką radę udzieliłabyś sobie samej będącej na początku drogi do założenia własnego biznesu?

Myślę, że jeszcze nie pora, żebym udzielała rad innym, ale wbrew pozorom taki banał, jak “uwierz w siebie” muszę powtarzać sobie samej każdego dnia, więc myślę, że innym też się przyda ?.

Wspierajmy polską produkcję szkła na Kickstarterze! Obecnie Ania prowadzi kampanię swojego produktu. Sprawdź!

Do końca kampanii zostało 8 dni!

Mazovian Startup – wspieramy startupy z Mazowsza!

Jeśli chcesz skorzystać ze wsparcia Fundacji Youth Business Poland zapraszamy do udziału w programie Mazovian Startup!

Jest to program akceleracyjny wspierający odpowiedzialne społecznie startupy z Mazowsza. Jeżeli prowadzisz startup, który bazuje na rozwiązaniach zapobiegających zmianom klimatu i odpowiedzialnym rozwoju sektora rolno-spożywczego – zapisz się do programu przez formularz zgłoszeniowy.

Masz szansę zyskać dodatkowe środki finansowe na rozwój startupu i promocję w największych mediach branżowych, doprecyzujesz i zweryfikujesz swój model biznesowy, zyskasz wsparcie mentorów i ekspertów oraz poszerzysz swoją bazę kontaktów biznesowych.

Zapisz się do programu przez formularz zgłoszeniowy. Rekrutacja trwa do 12.08.2023.

Artykuł powstał we współpracy z Fundacją Youth Business Poland.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie