Czego szukasz

MamaPlus bierze życie za rogi!

Emilia Wilgosz, mama czteroletniej Laury, sama stworzyła dla siebie miejsce pracy pozwalające godzić życie rodzinne i zawodowe. Pewnie nie zaskoczy Was fakt, że w ten sposób powstał wyjątkowy sklep internetowy z produktami dla dzieci i rodziców. Właśnie ten sklep zdobył pierwszą nagrodę w naszym konkursie „Mamy e-sklep”. Od czego wszystko się zaczęło i co będzie dalej? Sprawdźcie! 

  • Tekst promocyjny - 04/06/2014

Emilio, prowadzisz sklep internetowy dla rodziców małych dzieci, który zdobył pierwsze miejsce w naszym konkursie „Mamy e-sklep„. Gratulujemy! Czy możesz powiedzieć skąd pomysł na taki rodzaj działalności?

Pomysł na założenie sklepu internetowego powstał w momencie, w którym w dość szczególnych okolicznościach straciłam swoją dotychczasową pracę. Wcześniej pracowałam na stanowisku kierowniczym w jednej z sieci handlowych, a praca ta była moim i mojej córki jedynym źródłem utrzymania. Gdy ją nieoczekiwanie straciłam, stało się dla mnie oczywiste, że jak najszybciej muszę znaleźć nowy zawód. Nie chciałam jednak kolejnej pracy na etacie, do której musiałabym dojeżdżać i w której byłabym ponownie uzależniona od kaprysu jakiegoś szefa. Zwłaszcza, że moja córeczka Laura jest niepełnosprawna i wymaga specjalistycznej całodobowej opieki. Dlatego też postanowiłam założyć sklep internetowy i tym samym połączyć pracę w domu z opieką nad córką. 

W sklepie MamaPlus.pl sprzedajemy przepiękne i niezwykle użyteczne produkty dla niemowląt i dzieci, dla rodziców oraz kobiet w ciąży. Od rozmaitych zabawek począwszy, aż na torbach dla rodziców i akcesoriach samochodowych kończąc. Nasze produkty pomogą świeżo upieczonej mamie poczuć się piękną i zadbaną kobietą, pomogą całej rodzinie lepiej zorganizować czas lub podróż, zainspirują dzieci do kreatywnej zabawy – tak naprawdę oferowane w sklepie gadżety ułatwią oraz uprzyjemnią niemal każdą dziedzinę rodzinnego życia! 

Dlaczego akurat zdecydowałaś się na sklep dla dzieci i rodziców?

Po pierwsze jako mama uznałam, że zdecydowanie lepiej znam się na macierzyństwie, niż na przykład na częściach samochodowych :). Po drugie wciąż spotykałam się ze stereotypem, że matka niepełnosprawnego dziecka to osoba smutna, zrezygnowana, zamknięta ze swoimi problemami we własnym domu, niepracująca zawodowo i uzależniona od pomocy państwa. Zakładając sklep internetowy chciałam udowodnić, że każda mama, nawet ta obarczona wielkimi problemami osobistymi, może przeciwstawić się stereotypom i stworzyć coś fajnego, pozytywnego, emanującego pozytywną energią, a ponadto przynoszącego zysk. Po trzecie dzieci wszystkim kojarzą się pozytywnie, a w dodatku są stałymi „klientami” – zawsze będą się rodzić, a ich rodzice zawsze będą szukać dla nich najbardziej wyjątkowych produktów. Po czwarte od kilku lat piszę popularnego bloga www.kochamylaure.pl poświęconego mojej córce, a moimi czytelnikami są głównie kobiety, w wielu przypadkach mamy bądź przyszłe mamy. Było dla mnie logiczne, że tworząc sklep dla dzieci i rodziców będę mogła go efektywniej wypromować właśnie korzystając z zainteresowania ludzi moim prywatnym blogiem oraz z pomocy wiernych czytelniczek, na które w każdej sytuacji mogę liczyć.

Ile czasu minęło od pomysłu do jego realizacji?

Dużo czasu, to było około półtora roku naprawdę ciężkiej, wytężonej pracy – nierzadko przy zarwanych nocach. Miałam do wyboru dwa wyjścia – albo szybko otworzyć sklep zrobiony byle jak, a następnie powoli go rozwijać, albo też poświęcić znacznie więcej czasu na przygotowania, ale za to wejść na rynek zdecydowanym krokiem, z profesjonalnym i w pełni gotowym produktem. Wybrałam tę drugą opcję z prostej przyczyny – jako rozpoznawalna w sieci blogerka, nie mogłam sobie pozwolić na pokazanie ludziom czegoś nieprofesjonalnego, gdyż zraziłoby to ich do mojego pomysłu. Wolałam poczekać, przygotować sklep od A do Z, zadbać o wszystkie szczegóły, a następnie pokazać ludziom coś, czym mogli się zachwycić. I to była dobra koncepcja –  sklep bardzo się ludziom spodobał i niemal od razu znalazł uznanie wśród klientów.

Czy masz wsparcie w najbliższych? Kto wspierał Cię przy zakładaniu sklepu?

Tak, miałam i mam ogromne wsparcie mojego życiowego partnera i właściwie to dzięki niemu sklep MamaPlus.pl w ogóle powstał. Kuba jest programistą, więc przełożył na język informatyczny moją wizję sklepu. To on stworzył naszą stronę internetową oraz cały system obsługi zamówień. On też trzyma pieczę nad pozycjonowaniem sklepu i nad wieloma innymi technicznymi zagadnieniami.

Ja natomiast zajęłam się całą stroną sprzedażową. Stworzyłam wizję strony internetowej sklepu, skrupulatnie dobrałam asortyment, nawiązałam kontakty handlowe z dostawcami z Polski i zagranicy, wykonałam szczegółowe autorskie opisy produktów, zadbałam o oprawę produktów w postaci zdjęć i filmów, a następnie zajęłam się intensywną promocją naszego sklepu w sieci oraz pozyskiwaniem klientów.

A korzystałaś ze wsparcia Urzędów Pracy, funduszy europejskich?

Nie, nie skorzystałam z żadnej pomocy państwa, nie brałam żadnych dotacji unijnych czy innych form wsparcia urzędników. Kuba i ja, tak jak wielu innych przedsiębiorców, podjęliśmy po prostu ryzyko i zaciągnęliśmy spory kredyt na zakup towaru, który teraz przez długi czas będziemy musieli spłacać. Cóż, czasem trzeba w życiu postawić wszystko na jedną kartę, w imię zasady „kto nie ryzykuje, ten nic nie ma”.

Jesteś mamą 4 letniej Laury, która wymaga nieustannej uwagi. Proszę opowiedz w tym miejscu z czym się zmaga córka.

Nasza sytuacja rodzinna jest szczególna, ponieważ Laura zmaga się z dwoma rzadkimi i bardzo niebezpiecznymi chorobami genetycznymi. Jedna z nich to klątwa Ondyny (CCHS), która sprawia, że córeczka nie pamięta o oddychaniu podczas snu oraz niekiedy również w ciągu dnia. Z tego względu córka jest częściowo zależna od respiratora i wymaga nieustannej specjalistycznej opieki. Pozostawienie Laury na kilka minut bez nadzoru mogłoby się dla niej skończyć nieodwracalnym w skutkach niedotlenieniem mózgu, a nawet śmiercią. Choroba jest tak specyficzna i tak mocno determinuje całe nasze życie, że trudno mi tu w kilku zdaniach to wszystko opisać. Dlatego osoby, które chciałyby poznać bliżej naszą historię, zapraszam na prywatnego bloga.  

A jakie są Twoje sposoby na łączenie opieki nad córką z pracą zawodową? Jak działa sklep i jak Ty to wszystko „ogarniasz”?

Szczerze mówiąc połączenie opieki nad ciężko chorym dzieckiem z prowadzeniem biznesu to arcytrudne zadanie. I tak naprawdę okupione jest to wszystko wieloma wyrzeczeniami – brak czasu dla siebie, stresem, małą ilością dni wolnych, rezygnacją z odpoczynku, a czasem nawet ze snu. Właściwie każdą wolną chwilę poświęcam na pracę, a także wykorzystuję na nią czas, gdy córeczka ma rehabilitację lub zajęcia z pedagogami. Aby to wszystko ogarnąć, muszę być mistrzem organizacji i niezwykle sprawnie wykonywać wszystkie czynności. Jednocześnie zdaję sobie sprawę, że na dłuższą metę nie będę w stanie funkcjonować na tak wysokich obrotach, dlatego liczę na to, że sklep MamaPlus.pl będzie się rozwijał i że za jakiś czas będziemy mogli zatrudnić pracowników, którzy nam pomogą okiełznać cały ten galimatias.

Oferta Twojego sklepu jest imponująco bogata. Czym się kierujesz przy wyborze asortymentu? 

Zanim powstał nasz sklep z akcesoriami dla dzieci i rodziców, spędziłam aż pół roku na analizie rynku i doborze asortymentu. Przewertowałam mnóstwo stron branżowych i portali paretingowych, także zagranicznych, prześwietliłam konkurencję oraz nawiązałam kontakty handlowe. Przygotowałam szczegółowy spis wszystkich produktów, które chciałabym mieć w swoim sklepie. A na koniec wybrałam z tego spisu to, co najlepsze i najwartościowsze, dopasowując to oczywiście do możliwości finansowych, jakie na początku miała nasza firma. Weszliśmy więc na rynek z bardzo selektywnym doborem produktów i to spodobało się naszym klientom – znaleźli u nas bowiem rzeczy niezwykle ładne i przydatne, ale jednocześnie bardzo wysokiej jakości.

Można u nas znaleźć produkty unikalne, choćby takie, jak wesołe patelnie do naleśników Nordic Ware, domek na drobiazgi Present Time czy też produkty hand made Koty na Płoty. Ale oczywiście posiadamy też w ofercie znanych światowych producentów, takich jak Skip Hop, Prince Lionheart czy Diaper Dude. Mamy też w ofercie wiele polskich marek, które w naszym odczuciu nierzadko są lepsze jakościowo od zagranicznych. Przykładem mogą być tu przepiękne kocyki La Millou, produkty dla kobiet w ciąży, młodych mam i niemowląt Poofi, czy też absolutnie fantastyczne domki z kartonu Tektoy.

Jak znajdujesz swoich klientów?

Pozyskiwanie klientów to bardzo złożony proces, który wymaga dużo zaangażowania oraz czasu. Nie skupiam się tylko na jednym sposobie ich pozyskiwania, ale staram się dotrzeć do ludzi różnymi kanałami, stawiając przede wszystkim na komunikację przez Internet. Początkowo machiną napędową dla naszego sklepu był mój prywatny blog, który ze względu na duży zasięg był w stanie dotrzeć do sporej grupy potencjalnych klientów. Wykorzystałam też do promocji portale społecznościowe, głównie facebooka, a także podjęłam współpracę reklamową z wybranymi portalami i blogami paretingowymi. Jednak najważniejszą i najskuteczniejszą formą promocji jest bardzo wysoki poziom obsługi klientów naszego sklepu oraz szybki czas realizacji zamówień. Przykładamy ogromną wagę do standardu obsługi klientów, dzięki czemu zadowolony klient wraca do nas, a przy okazji poleca nas swoim znajomym 🙂 

Kończyłaś jakieś dodatkowe kursy? A może sama uczysz się wszystkiego?

Nie kończyłam żadnych kursów ani też nie mam wykształcenia handlowego, co nie znaczy, że nie mam smykałki do handlu :). W dzieciństwie pomagałam mojej mamie  pracować w sklepie, a jako dorosła osoba pracowałam na stanowiskach kierowniczych w sieciach handlowych. To z pewnością pozwoliło mi nabrać jakiegoś  doświadczenia. Ale tak naprawdę jeśli chodzi o wiedzę z zakresu e-commerce, to jestem całkowitym samoukiem. Do stworzenia sklepu internetowego mój partner Kuba i ja przygotowaliśmy się zupełnie sami.

I na koniec, proszę, opowiedz nam o planach na przyszłość związanych ze sklepem.

Obecnie mamy w sklepie produkty około 100 marek, jednak chciałabym docelowo mieć ich co najmniej dwa razy więcej. Muszę tylko znaleźć jakiś magiczny sposób na powiększenie naszej powierzchni magazynowej, która kurczy się nam w zastraszającym tempie. Myślimy też o zwiększeniu naszej „widoczności” w sieci, o jeszcze większym zoptymalizowaniu sklepu pod kątem wyszukiwarek, a w przyszłości być może nawet pokazaniu się w mediach. Dla naszych klientów natomiast szykujemy w najbliższym czasie jeszcze więcej ułatwień przy robieniu zakupów oraz korzystny program rabatowy 🙂


Jednak największym moim „służbowym” marzeniem jest, by nasza ciężka praca zaowocowała kiedyś na tyle dużymi zyskami, aby stać nas było na zatrudnienie pracowników, a tym samym odciążenie samych siebie od wykonywania przeogromnej ilości obowiązków. Tak, abyśmy jako rodzina mogli mieć odrobinę więcej czasu, by się sobą nacieszyć.

I tego najbardziej Wam życzymy! Dziękujemy za rozmowę. 

Z Emilią Wilgosz, właścicielką sklepu mamaplus.pl rozmawiała Paulina Sienczyło, redakcja Mamo Pracuj. 

Zdjęcia: właśność sklepu mamaplus.pl

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Tekst promocyjny
Podyskutuj

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy 2019

Prowadzenie własnej firmy to Twoje marzenie, ale hamuje Cię brak pomysłu na biznes? A może boisz się ryzyka nowego pomysłu? Nie musisz zaczynać od zera - skorzystaj ze wsparcia doświadczonego partnera biznesowego i zacznij zarabiać! Poznaj fantastyczne, sprawdzone przez inne mamy, pomysły na biznes. Sprawdź szczegóły i już dzisiaj dowiedz się więcej. Dołącz do akcji Franczyza dla Mamy 2019!
  • Franczyzadlamamy.pl - 10/04/2019
uśmiechnięta kobieta

Pomysły na sprawdzony biznes dla mamy? Franczyza dla Mamy

Jak znaleźć wymarzony pomysł na biznes dla mamy? Biznes, który pozwoli Ci robić to, co kochasz i rozwijać się?

Zobacz nasze podpowiedzi i załóż biznes we współpracy ze znaną marką. Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia partnerów biznesowych, którzy swoje biznesy prowadzą od wielu lat. Pracuj na własny rachunek i realizuj sprawdzony pomysł na biznes.

Sprawdź jakie pomysły mamy dla Ciebie i już dzisiaj zadzwoń aby poznać szczegóły!

  • Szkoły językowe
  • Zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży
  • Zajęcia kreatywne dla dzieci
  • Lekcje programowania dla dzieci
  • Zajęcia sportowe dla maluszków

Który z nich wybierzesz? Mamy propozycje dla mam, które chcą zająć się biznesem w niepełnym wymiarze godzin, jak i dla tych, które gotowe są pracować więcej.

Sprawdź jakie pomysły na biznes przygotowaliśmy dla Ciebie

Najedź na wybrane logo i kliknij, aby poznać szczegóły wybranego pomysłu na biznes.

Pomysły przedstawione są w kolejności alfabetycznej:

         

Akademia JA – to biznes, który oferuje zajęcia rozwijające kompetencje miękkie u dzieci i młodzieży i odpowiada na rosnące zapotrzebowanie rynku. Własny Ośrodek Akademii JA zakładasz bez opłat wstępnych ani miesięcznych!

Akademia Twórczego Rozwoju Bystrzak – lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Zakładając swój oddział Akademii Bystrzak będziesz organizowała podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, twórcze urodziny oraz wakacje i ferie w mieście.

      Edukido

Early Stage – chcesz dołączyć do pasjonatów nauczania języka angielskiego? Early Stage to szkoła języka angielskiego założona przez Mamę, dzisiaj zarządzana przez Córkę, w której panuje rodzinna atmosfera i która pomoże Ci zbudować dobry biznes, bez zbędnego ryzyka.

Edukido – to pomysł na biznes, dzięki któremu będziesz kształtować badawczą postawę i ciekawość świata u najmłodszych poprzez twórczą zabawę klockami LEGO®! Wspieraj dzieci w rozwoju i zarabiaj konkretne pieniądze.

          

Akademia Komputerowa Komputrilo – to firma założona przez mamę trójki dzieci. Oferuje kursy programowania dla dzieci, które są najlepszym sposobem na zarażanie ich pasją do świata nowych technologii. Stwórz własną Akademię i pomagaj innym rodzicom wspierać rozwój dzieci.

Szkoły językowe Leonardo School i Leader School – to nauka języków obcych i szkolenia z efektywnych metod nauczania dla dzieci, młodzieży i dorosłych. Jeśli czujesz się dobrym menadżerem, to powinnaś dobrze rozważyć tę propozycję!

            

RoboCAMP – to ciekawy pomysł na zajęcia z robotami LEGO dla dzieci i elastyczna forma współpracy z franczyzodawcą. Duży wybór zajęć, niski wkład własny, stała opłata franczyzowa, a do tego dużo wsparcia i merytorycznej wiedzy.

SOCATOTS Piłkarskie Maluszki – jeśli chcesz założyć własny biznes, pracować z dziećmi i dbać o ich zdrowy rozwój, to pomyśl o otwarciu własnej szkółki piłkarskiej SOCATOTS. Nie musisz mieć kwalifikacji trenera, Mamy to przecież najlepsze trenerki na świecie!

Chcesz wiedzieć więcej? Oglądaj nasze Live’y na Facebooku

Już wkrótce zaprosimy Was na transmisje video z przedsiębiorczymi mamami, które rozwijają swoje biznesy. Wszystko będzie się działo na naszym profilu na FB >>> zapraszamy!

Co to jest franczyza?

Ty kupujesz pomysł na biznes, a w zamian dostajesz znaną markę i wsparcie franczyzodawcy. To biznes dla tych, którzy cenią sobie niezależność z prowadzenia własnej firmy, ale chcą mieć wsparcie od dużego partnera. Prowadzisz biznes w oparciu o sprawdzony model biznesowy. Oznacza to, że franczyzodawca przekazuje przedsiębiorcy kompletną wiedzę w zakresie prowadzenia biznesu, w ramach określonego systemu franczyzowego. Franczyzodawca i franczyzobiorca pozostają niezależnymi przedsiębiorcami, a ich wzajemne prawa i obowiązki reguluje umowa franczyzowa.

Franczyza to świetny pomysł na biznes dla mamy!

W wielu krajach Europy Zachodniej, franczyza jest bardzo popularnym sposobem na własny biznes, chętnie wybieranym przez mamy. To właśnie matki, zdeterminowane do działania i zarabiania, nie chcą w nieskończoność szukać swojego własnego pomysłu na biznes. Chcą działać ze sprawdzonym partnerem, pracować elastycznie i zarabiać.

Sprawdź, jakie warunki oferują nasi franczyzodawcy, którzy szukają przedsiębiorczych mam do współpracy!

Zanim zdecydujesz się na inwestycję – pamiętaj – nawet najlepsza franczyza nie zagwarantuje sukcesu, jeśli się w nią nie zaangażujesz!

Akcja Franczyza dla Mamy 2019 – sprawdzone pomysły na biznes doczekała się już 6 edycji i potrwa do 31.03.2020.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Jak pozycjonowanie stron wpływa na rozwój biznesu?

Współczesna firma praktycznie nie może funkcjonować bez strony internetowej. Najprostsze strony posiadają nawet niezwiązane z internetem firmy. Jednak samo stworzenie profesjonalnej witryny to nie wszystko.
  • Alicja Zielińska - 09/04/2019
biurko z komputerem stacjonarnym

By użytkownicy w ogóle mogli do niej dotrzeć, należy zadbać o skuteczne pozycjonowanie strony www. Pozwala ono na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i dzięki temu ułatwia klientom trafienie na ofertę firmy. Czym jest pozycjonowanie? Jak zoptymalizować witrynę pod kątem wyszukiwarki? I dlaczego warto postawić na Content Marketing? Sprawdź odpowiedzi na te pytania i daj się odnaleźć swoim klientom w sieci!

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Wyszukiwarki internetowe są współczesną encyklopedią. Dzięki swoim właściwościom potrafią znaleźć odpowiedzi na zdecydowanie więcej zapytań niż nawet najbardziej szczegółowy książkowy zbiór wiedzy. To potężne narzędzia wyszukiwania treści, z których codziennie korzystają miliony internautów. Co za tym idzie, bardzo ważne jest, aby dana strona internetowa pojawiała się jak najwyżej w generowanych przez nie wynikach wyszukiwania. Ułatwia to klientom dotarcie do informacji, których w danej chwili potrzebują, a także do produktów i usług oferowanych przez firmy. Niestety pozycjonowanie nie jest takie łatwe.

Wyszukiwarki są oparte o zaawansowane algorytmy, które ustalają pozycję witryny na liście wyników. Jeśli więc dana witryna nie spełnia ich wymagań, może nie zostać uwzględniona w rankingu, a już na pewno nie znajdzie się w wynikach TOP 3, które są najbardziej pożądane. Duża konkurencja również nie ułatwia zajęcia wysokiej pozycji w Google czy w innej wyszukiwarce. Są na to jednak odpowiednie sposoby, czyli wszystkie działania związane z pozycjonowaniem stron.

Pozycjonowanie to szereg, wzajemnie uzupełniających się działań internetowych, których efektem jest zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. W praktyce oznacza to, że dobrze wypozycjonowana strona, po wpisaniu adekwatnych słów kluczowych lub całych zdań w wyszukiwarkę, wyświetli się na samej górze wyników. Efektem jest to, że internauci szukający danego produktu lub usługi znacznie łatwiej znajdą Twoją stronę i na nią wejdą by zapoznać się z ofertą.

Jakie działania wchodzą w zakres pozycjonowania strony? Przede wszystkim optymalizacja witryny pod kątem fraz kluczowych. Aby użytkownicy łatwiej dotarli na swoją stronę, zamieszczone na niej treści wysyć słowami kluczowymi, zgodnymi z najczęściej wyszukiwanymi zapytaniami. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych, wartościowych stron, które zapewni Ci ruch we własnym serwisie.

Dbanie o Content Marketing, czyli o odpowiednie treści sprawi, że zawartość strony będzie użyteczna dla odwiedzających ją osób, a także dla silników wyszukiwarek. Wnikliwa analiza trendów, obserwowanie tego, jak użytkownicy zachowują się na Twojej stronie, a także mierzenie efektów działań, zapewni Ci możliwość doskonalenia tego, co można w Twojej stronie poprawić lub unowocześnić.

Plan działania dla SEO

Jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania jest SEO, czyli optymalizacja strony internetowej. Działania SEO to zarówno kwestie techniczne związane z funkcjonalnością strony internetowej, jak i charakter treści, które się na niej znajdują. Ważne jest więc umiejętne dostosowanie kodu HTML strony oraz jej struktury – tak, aby była ona przyjazna wyszukiwarkom.

SEO to również unikatowa i wartościowa treść, wsparta słowami kluczowymi, które najlepiej oddają charakter branży, usługi czy produktu. Jest to szczególnie istotne w przypadku sklepów internetowych, gdzie często stosuje się opisy produktów od producentów. Tego typu praktyki są bardzo źle odbierane przez algorytmy wyszukiwarki, ponieważ Google premiuje unikalne i wartościowe treści – natomiast strony z powielonymi treściami znajdują się znacznie niżej wyników wyszukiwania.

Jak stworzyć treści na stronę, które będą przyjazne wyszukiwarkom? Wystarczy stosować kilka zasad SEO, które korzystnie wpływają na pozycję witryny internetowej. Dodawaj treści wyłącznie oryginalne, które w żaden sposób nie powielają treści znajdujących się w innych serwisach. Ważne jest też, aby tekst był atrakcyjny, merytoryczny, a przy tym wartościowy oraz przystępny dla odwiedzających stronę.

Nie można zapomnieć o stosowaniu słów kluczowych, które najlepiej oddają to, co najważniejsze dla danej firmy. Musisz jednak pamiętać, że zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, może dać odwrotny efekt! Liczy się naturalne ich rozmieszczenie w niewielkiej ilości, tak aby treści były wciąż użyteczne dla odbiorców. Optymalizacja treści pod kątem SEO to także odpowiednia struktura tekstu – ważne jest stosowanie nagłówków, akapitów, niekiedy też pogrubień czy wyliczeń. Wszystko po to, aby treść była czytelna, zarówno dla odwiedzających stronę, jak i dla robotów Google’a.

Klucz do interesujących i wartościowych treści

Dla pozycjonowania stron treści, które znajdują się na stronie internetowej są niezwykle ważne, dlatego ich tworzenie powinno być priorytetem. Szczególnie istotne jest to w przypadku sklepów internetowych, które powinny w dokładny i jasny sposób opisywać oferowane produkty. Kolejną z popularniejszych form Contentu jest firmowy blog, który powinien być regularnie uzupełniany o merytoryczne, atrakcyjne i angażujące treści. Jeśli więc posiadasz branżową wiedzę dotyczącą Twojej działalności, nie wahaj się, aby dzielić się nią z innymi. Wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony, a przy tym postawi Cię w roli eksperta Twojej dziedziny. Pamiętaj jednak, że Content Marketing to nie tylko teksty, ale także zdjęcia, grafiki, podcasty i materiały wideo. Podejdź do strategii content marketingowej w sposób kreatywny. Im bardziej urozmaicone treści, tym korzystniej dla Twojej marki! A jeśli zależy Ci na fachowym pozycjonowaniu strony, skorzystaj z usług profesjonalistów EACTIVE i ciesz się z wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail