Czego szukasz

Jak reklamować własną firmę? Z Bystrzakiem możesz liczyć na duże wsparcie!

Reklama dźwignią handlu 🙂 Bez niej nikt się o Tobie nie dowie. Ale czy zakładając biznes musisz być specjalistką także w tej szerokiej dziedzinie? Jeśli wybierzesz organizację rozwijających zajęć dla dzieci i współpracę z Akademią Bystrzak, dostaniesz eksperckie wsparcie marketingowe. Opowiada o tym Michał Wójcik, który pomaga rozwijać się biznesom z Akademią Bystrzak, oferując im indywidualną opiekę marketingową. To jak w końcu reklamować własną firmę? Przeczytaj!

  • Agnieszka Kumorek - 22/05/2019
Jak reklamować własną firmę - Bystrzak - mama z dzieckiem podczas zajęć kreatywnych

Michał Wójcik - BystrzakMój gość Michał Wójcik wspiera osoby, które prowadzą własne oddziały Akademii Bystrzak w promocji i sprzedaży, przygotowując wspólnie z nimi indywidualne, szyte na miarę plany marketingowe.

 

 

 

 

Michale, gdy startujemy z własnym biznesem, szczególnie ważne jest, żeby pokazać światu, że istniejemy i działamy. Jak reklamować własną firmę? O czym powinniśmy wtedy pamiętać, o co zadbać?

Zazwyczaj na współpracę z nami decydują się osoby, które nie mają doświadczenia w biznesie. Jeśli chcemy, aby nowy oddział Akademii Bystrzak szybko stał się rozpoznawalny, zdobywał nowych uczniów i odnosił sukcesy, musimy wiedzieć, jak odpowiednio go rozreklamować.

Działania niskobudżetowe, od których warto zacząć

Jest wiele możliwości promowania naszej działalności w lokalnym środowisku. Dobrym pomysłem jest, aby na początku zastosować to, co nie obciąży nas finansowo, czyli tzw. działania niskobudżetowe.

Możemy zacząć od Facebooka – zamiast wydawać pieniądze na reklamę, warto zaprosić do polubienia naszej strony wszystkich znajomych. Dobrym pomysłem będzie stworzenie listy naszych znajomych, którzy posiadają dzieci, aby to właśnie do nich trafiały informacje o naszych działaniach.

Kolejnym sposobem na zainteresowanie rodziców i dzieci naszą ofertą jest organizacja eventów, podczas których będą mogli zapoznać się dokładnie z programami Akademii Bystrzak. Takie imprezy to świetny sposób na promocję i zainteresowanie potencjalnych klientów tym, co mamy do zaoferowania!

Działania przygotowane z myślą o danej miejscowości

Każda lokalna społeczność ma swój indywidualny charakter i właśnie to bierzemy pod uwagę, żeby nasza oferta trafiła w potrzeby dzieci z tej konkretnej miejscowości. Dlatego z każdym naszym nowym współpracownikiem planujemy wszystkie działania marketingowe, biorąc pod uwagę lokalne uwarunkowania.

Jak reklamować włsną firmę - dzieci podczas zajęć w Akademii Bystrzak

Indywidualna opieka marketingowa to coś czym wyróżnia się Akademia Bystrzak. Czy mógłbyś opowiedzieć jaką pomoc oferujecie osobom zakładającym swój biznes z Bystrzakiem?

W Akademii Bystrzak funkcjonuje wyraźny podział na: dział wsparcia i rozwoju oraz dział metodyczny. Aby się rozwijać placówki muszą dbać o klientów, pozyskiwać nowych i troszczyć się o obecnych. Z każdym nowym właścicielem ustalamy wspólny plan działań prospectingowych, czyli takich które pozwolą nam dotrzeć do klientów.

Co dostaniesz od nas?

Wspieramy każdą naszą placówkę, a szczególnie nowych współpracowników, dlatego każdy z nich objęty jest opieką indywidualnego coacha, którego wsparcie może obejmować następujące aktywności:

  • opracowania strategii rozwoju Twojego biznesu
  • stworzenia planu działań, które pomogą Ci dotrzeć do klientów (np. festyny, pikniki rodzinne, dzień dziecka, dni otwarte w szkołach i placówkach, pokazy w galeriach etc.)
  • wsparcia w realizacji tych działań (np. dotarcie do potencjalnych klientów, umawianie spotkań, spotkania z dyrektorami szkół, lekcje pokazowe, kampanie zaproszeniowe, dni otwarte, radzenie sobie z obiekcjami klientów, finalizacja rozmów z rodzicami etc.)

Forma wsparcia obejmować może: coaching w placówkach, kontakt telefoniczny, wspólne wizyty u klientów etc.

Czy staracie się w pewien sposób dokształcać właścicieli? Czy może zajmujecie się wszystkim od A do Z?

Zależy nam, aby placówki się rozwijały i aby nasze usługi były na najwyższym poziomie. Dlatego poza naszą indywidualną opieką, organizujemy cyklicznie szkolenia dla nowo powstałych placówek, ale także dla tych, które już funkcjonują na rynku.

Uczestnikami szkoleń dotyczących rozwoju biznesu są właściciele placówek. Wszyscy Trenerzy, prowadzący zajęcia dla dzieci w poszczególnych placówkach, przechodzą cyklicznie szkolenia certyfikacyjne, których ukończenie umożliwia im prowadzenie zajęć na coraz wyższym poziomie. Doceniamy rozwój i zdobywanie nowych umiejętności, dlatego szkoleniowcy wraz z osiąganiem coraz wyższych stopni, otrzymują większą gratyfikację finansową.

Taka forma wsparcia gwarantuje wysoki poziom kompetencji wszystkich osób zaangażowanych w rozwój i funkcjonowanie poszczególnych placówek. Dzięki temu zajęcia w Akademii Bystrzak są na najwyższym poziomie – co przekłada się na radość dzieciaków i zadowolenie rodziców.

Jak reklamować własną firmę? Dzieci podczas zajęć - Bystrzak

Na koniec chyba najważniejsze pytanie – co według Ciebie daje taka indywidualna opieka marketingowa? Co zyskam pozwalając zewnętrznej firmie zająć się tą częścią mojego biznesu?

Indywidualna opieka marketingowa to przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy dla naszych Franczyzobiorców. Dajemy możliwości i wiedzę, które są nieocenione przy zakładaniu nowej działalności. Bazujemy na kilkunastu latach praktyki w rozwoju biznesu.

W naszych działaniach wykorzystujemy unikalne instrumenty marketingowe, a osoby pełniące rolę Coacha w Akademii Bystrzak to praktycy, którzy aktywnie pomagają nowym placówkom w realizacji poszczególnych działań. Dzięki nam efekty tych działań są wymierne, a inwestycja dla osób zakładających biznes z Bystrzakiem szybko im się zwraca.

Dziękuję za rozmowę!

Myślisz o własnej firmie? Szukasz pomysłu?

Lubisz pracę z dziećmi i organizację aktywności dla nich? Otwórz placówkę edukacyjną oferującą zajęcia dla dzieci. Połącz biznes z pasją i dołącz do sieci akademii twórczego rozwoju dla dzieci i młodzieży Bystrzak, która oferuje: podróżnicze kursy rozwoju intelektu dla dzieci, organizację twórczych urodzin, kolonie wyjazdowe dla dzieci, akcje twórcze: wakacje i ferie w mieście.

Jeśli zainteresowała Cię oferta Akademii Bystrzak, to możesz bezpośrednio skontaktować się z właścicielką marki i poznać wszelkie szczegóły:

Agnieszka Gorzyńska
Mail: [email protected]
Tel. 888-735-594
www.bystrzak.org

Przekonaj się, czy to biznes dla Ciebie!

Poznaj także Ewelinę Kopacz z Brzeska, która jest mamą 4 dzieci i prowadzi własną placówkę Akademii Bystrzak >>

bystrzak, akademia twórczego rozwoju

Wywiad powstał w ramach projektu Franczyza dla Mamy

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbaty w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail