Czego szukasz

Elastyczny biznes dla Mamy. Akademia Bystrzak

Marta Świeżak i Sylwia Skóra – obie kilka miesięcy temu rozpoczęły swoją własną działalność. Sylwia w Bełchatowie a Marta w Stalowej Woli – uruchomiły Akademię Bystrzak. Dlaczego przekonała je oferta Akademii? Jak wyglądają początki w tym biznesie i jak zdobyły pierwszych klientów? Jesteś ciekawa czy to również rozwiązanie dla Ciebie? Zobacz jak zacząć i jak prowadzić fajny, elastyczny biznes, nie tylko w wielkim mieście.

  • Franczyzadlamamy.pl - 24/03/2017
Radosne dziecko na urodzinach

W Twoim mieście nie ma ciekawej oferty zajęć dla dzieci i młodzieży, a Ty chciałabyś takie miejsce stworzyć? Otwórz własną Akademię Bystrzak i zarabiaj – pracuj tak jak Sylwia Skóra z Bełchatowa  i Marta Świeżak ze Stalowej Woli.

Skontaktuj się już dzisiaj, odpowiem na wszystkie pytania!

Agnieszka Gorzyńska – tel. 888-735-594, email: [email protected],

www.bystrzak.org

Marzenie o pracy z dziećmi

Sylwio, otworzyłaś swoją działalność w Bełchatowie. Dlaczego chciałaś prowadzić zajęcia kreatywne dla dzieci pod marką Akademii Bystrzak?

Chciałam otworzyć placówkę, która będzie związana z dziećmi. Początkowo miałoby to być przedszkole, ale koszty otwarcia są dużo większe. Czytając ofertę Bystrzaka, spodobało mi się postawienie na kreatywność, twórczość. Koncepcja Podróżniczych Kursów Rozwoju Intelektu bardzo przypadła mi do gustu, w pełni się z nią utożsamiałam.

Marto, a Ty? Co zadecydowało, że prowadzisz Bystrzaka w Stalowej Woli?

Nie wiem, nie umiem tego nazwać – po prostu zobaczyłam Bystrzaka i mnie olśniło 🙂 Długo szukałam pomysłu na swoją działalność, bardzo chciałam robić coś po swojemu, ale nie miałam konkretnego planu – wiedziałam tylko tyle, że chcę pracować w swoim zawodzie, a jestem pedagogiem, ukończyłam Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.

Chciałam sama zarządzać swoim czasem (co okazało się pobożnym życzeniem, bo muszę się dostosować do grafiku zajęć, a mam ich sporo), robić to co lubię, sama decydować o tym, jak pracuję. Zaczęłam szukać inspiracji w internecie i tak dotarłam do oferty Pani Agnieszki Gorzyńskiej, napisałam maila i tak się zaczęło. Kilka miesięcy rozmów zaowocowało podpisaniem umowy i dziś mam swoją małą firmę.

Children playing with painting with the background painted

Sylwio, mam do Ciebie nasze obowiązkowe pytanie do mamy – jak godzisz rolę właścicielki biznesu z  byciem mamą ? Jak dużo pracujesz i czy Twoja córka uczestniczy w zajęciach, kiedy Ty pracujesz?

Prawdę powiedziawszy Bystrzak zajmuje mi cały dzień, wieczór, nawet w nocy często mi się śni 😉 Oczywiście codziennie znajduję czas dla córki, ale nie tak dużo jakbym chciała. Taki wieczny dylemat matki, która postanawia zrobić karierę 😉 Mam duże wsparcie od mojego partnera, kiedy tylko jest w domu.

Alicja, moja córka uczestniczy w zajęciach w Bystrzaku, podczas gdy ja prowadzę grupę w innej sali. Prowadzę tylko jedną, raz w tygodniu. Resztę czasu poświęcam na zarządzanie całą placówką.

bystrzak_bochnia_dziewczynka_mapa_640

Marto, Ty etap macierzyństwa masz jeszcze przed sobą. Dlaczego zatem zdecydowałaś się na „dzieciowy” biznes? Często dopiero doświadczenie macierzyństwa kieruje mamy ku takim pomysłom…

Często, ale nie zawsze. Nie trzeba mieć własnych dzieci, aby umieć uczyć, umieć zająć czas, zainteresować. Wielu moich znajomych ma dzieci, ale kompletnie nie potrafi zorganizować im wolnego popołudnia czy wytłumaczyć zadania z matematyki – to świadczy o tym, że posiadanie dzieci, a umiejętność pracy z nimi, to dwie zupełnie różne inne rzeczy.

Bycie rodzicem nie zawsze idzie w parze z cierpliwością do nich, umiejętnością wytłumaczenia im, czasem po dziesięć razy, dlaczego tęcza ma 7 kolorów. To, że mam dziecko, nie czyni mnie automatycznie specjalistą od nauczania i wychowania. Chociaż swoich dzieci nie mam, wszystkich moich kursantów traktuję jak własne, czasem im się nawet wyrwie “ciociu”  i słyszę, że jestem “ najsuperowsza w szkole” 🙂

Wiem, że już w pierwszym miesiącu swojej działalności odniosłyście niemałe sukcesy. Sylwia zdobywając 90 klientów na zajęcia, a Marta – 150. Jak to osiągnęłyście?

Sylwia: W moim przypadku była to przede wszystkim reklama na FB, w którą dość mocno inwestował mój partner. Mieliśmy masę osób, które przewinęły się na Dniach Otwartych, a 80-90% z nich dowiedziało się o nas z FB. Dostaliśmy momentalnie około 400 polubień. Teraz szukamy innego kanału reklamy, bowiem nadal gro ludzi w Bełchatowie nie wie o istnieniu Bystrzaka.

Marta: Do tej pory nie wiem jak to zrobiłam 🙂 Chyba po prostu przekonałam ludzi, że warto. Bardzo dużo pracy kosztowały mnie spotkania z dyrekcją, odwiedziłam wiele szkół. Później przygotowanie lekcji pokazowych, znalezienie trenera (chciałam dobrego, znalazłam świetnego).

Przez całe wakacje robiłam promocję – festyny, pikniki, warsztaty dla dzieci, urodziny itd., aby jak najwięcej osób o Bystrzaku usłyszało. Miałam też to szczęście, że trafiłam na fantastycznych dyrektorów, którym się chce, którzy autentycznie szukają dla dzieci nowych, ciekawych zajęć poza szkołą, którzy inwestują w swoich uczniów, bo wiedzą, że sama szkoła, choćby najlepsza to dziś za mało.

Chyba najważniejsze jest to, żeby być autentycznym i zarażać swoim pomysłem- jeśli sami nie będziemy przekonani do tego, co robimy, nikt nam nie uwierzy.

Nie ma jednej, skutecznej recepty na sukces, ale wiem jedno – jeśli ktoś ciężko pracuje, jest uczciwy i naprawdę chce –  musi się udać.

bystrzak_bochnia_chemik_640

Marto, Ty prowadzisz swój biznes w Stalowej Woli, ale nie masz własnej siedziby. Wszystkie zajęcia odbywają się w szkołach i przedszkolach. Skąd pomysł na taki model?

Pomysł wziął się stąd, że Stalowa Wola jest bardzo trudnym  miastem – ciężko tu cokolwiek prowadzić. To małe miasto, niewiele się tu dzieje, a jak już ktoś coś zaproponuje, to nie ma zainteresowania.

Poza tym ja skupiłam się na działalności przede wszystkim na terenach wiejskich. Dzieci z małych miejscowości nie mają właściwie żadnego dostępu do zajęć dodatkowych w swoim miejscu zamieszkania, trzeba je wozić kilka, kilkanaście kilometrów. Wpadłam na pomysł, żeby w takim razie przyjechać do nich – nie przyszedł Mahomet do góry, to przyszła góra do Mahometa 🙂

Pomyślałam, że zajęcia, które odbywać się będą w szkole, po lekcjach, w klasie, będą znacznym ułatwieniem dla rodziców. Nie trzeba dzieci nigdzie dowozić, tracić czasu czekając na nie, mniej problemów organizacyjnych i co najważniejsze – mniejsze koszty, bo rodzice do ceny zajęć (która w mieście jest dwukrotnie wyższa) muszą doliczyć koszty dojazdu. Ponadto razem ze szkołami, przedszkolami i Klubokawiarnią Tipi, z którą współpracujemy bardzo intensywnie, łatwiej jest nam się wzajemnie promować i pomagać sobie w różnych sytuacjach.

Czy „mobilna” placówka to mniejsze koszty i łatwiej uruchomić taki biznes? Czy dużo musiałaś zainwestować?

Zależy jak na to patrzeć. Własna placówka to na pewno większa niezależność. Ja muszę ustalać ze szkołami, kiedy mogę prowadzić zajęcia i w dużej mierze od tego zależą moje dochody. Nie wiem, czy jest łatwiej, bo nie mam porównania, ale na pewno odwiedzanie szkół, robienie lekcji pokazowych i dojazdy nie należą do zadań łatwych – zwłaszcza zimą.

Na plus oceniam to, że w przypadku “gorszego” miesiąca nie martwię się o czynsz za wynajem lokalu, co nie znaczy, że nie mam innych kosztów, np. dojazd jest dość drogi.

Jeśli chodzi o inwestycję to koszty materiałów dydaktycznych, wydatki na promocję, szkolenia, dojazdy do szkół przed rozpoczęciem zajęć kosztowały mnie ok. 25000 zł. Cały czas się zwraca, ale jest dobrze.

Sylwio, a Ty – wynajmujesz lokal. Jakie masz koszty i jaki zysk?

Na razie jeszcze inwestuję zyski w rozwój (ostatnio np. rolety, tuby do przechowywania dużych papierowych dekoracji, kasa fiskalna) – więc mój zarobek po 4 miesiącach działania jest trochę poniżej oczekiwań.

Ale widzę także spore rezerwy. Grup jest dużo, w niektórych sporo wolnych miejsc. Planuję zwiększyć liczbę kursantów do 110-120, organizować więcej urodzin, to powinno zwiększyć moje zyski.

Mocno zastanawiam się nad tym, jak wypełnić czas w godzinach 9-15. Niedługo wprowadzimy opiekę nad dziećmi na godziny, tak by mama mogła w tym czasie załatwić sprawy urzędowe, pójść do fryzjera czy kosmetyczki. Zobaczymy jakie rezultaty to przyniesie.

Trzymam kciuki za Twoje plany! Może nasze Czytelniczki podpowiedzą Ci jeszcze jak wykorzystać potencjał Twojego miejsca? Dziewczyny, a jakie zalety ma prowadzenie Bystrzaka? Czym ten pomysł zachęcił Was do rozpoczęcia współpracy? Co było decydujące?

Sylwia: Jest to biznes zgodny z moją pasją i wykształceniem. Posiada program zgodny z moimi przekonaniami, gotową metodykę zajęć i co bardzo ważne, mogę liczyć na dużą pomoc od Bystrzaka.

Marta: Dla mnie ogromną zaletą jest pomoc ze strony Pani Agnieszki – zawsze można liczyć na wsparcie i dobrą radę, czasem miłe słowo 🙂 Pani Agnieszka jest bardzo ciepłą, serdeczną osobą, więc dzwonię i piszę do niej w każdej sprawie.

Drugą zaletą są gotowe i sprawdzone scenariusze zajęć – sprawdzone nie tylko pod względem merytorycznym, ale też praktycznym.

Trzecią zaletą jest elastyczna forma franczyzy- to model franczyzy miękkiej, czyli tak naprawdę o wielu rzeczach mogę decydować sama, w zależności od tego, jakie rozwiązanie jest dla mnie najkorzystniejsze. Oczywiście franczyza zobowiązuje mnie do przestrzegania pewnych reguł, ale w żadnym stopniu nie czuję się ograniczona w działaniu, więc czuję, że to mój własny biznes.

Dziękuję Wam bardzo za tę rozmowę. Mam nadzieję, że kiedy wrócimy do rozmowy za rok, będziecie miały dużo dobrych wieści do przekazania 🙂 Trzymam kciuki!

Marta Świeżak

Pani Agnieszka Gorzyńska – pomysłodawczyni i założycielka Akademii Bystrzak

Pani Agnieszko, dlaczego mamy tak chętnie wybierają Bystrzaka i zaczynają z Panią współpracę?

Ponieważ dzięki współpracy z Akademią mogą połączyć pasję z rodzicielstwem.

Każda mama chce, aby jej dziecko rozwijało się wszechstronnie. Mamy często otwierają Bystrzaka, ponieważ w ich mieście nie ma tak ciekawych zajęć dodatkowych dla dzieci.

Model pracy jest również bardzo elastyczny i dostosowany do codziennych obowiązków rodzicielskich. W godzinach dopołudniowych można pracować w domu.

Z jaką inwestycją muszą się zmierzyć nowi franczyzobiorcy i po ilu miesiącach ta inwestycja się zwraca?

Są to na początku koszty rzędu 6,5 tys. zł. To cena pakietu, w którego skład wchodzi cały sprzęt dydaktyczny, metodyka dla trenerów, pakiet startowy dla grup ( wielkoformatowa mapa myślowa, magnetyczne tabliczki z obrazkami i opisami zwiedzanych miejsc, tablice do nauki technik pamięciowych, tablice z wyrazami, wyrażeniami).

  • Nie pobieramy opłaty wstępnej. Wszystkie materiały udostępniamy. Przez cały okres trwania współpracy franczyzobiorca nie dokonuje zakupów materiałów reklamowych ani zestawów, na których pracują dzieci.
  • Miesięczna stała opłata wynosi 590 zł. W okresie wakacyjnym jest 50 % zniżka.
  • Okres od dnia podpisania umowy do września (otwarcie placówki) jest bezpłatny.
  • Nie pobieramy żadnych opłat procentowych, ani opłaty uzależnionej od ilości uczestników kursów.Miesięczne wpłaty od rodziców to dochód Franczyzobiorcy.
  • Jeśli chodzi o zwrot inwestycji, to następuje już po 2 miesiącach edukacji 30 osób.

W jakich miastach chciałaby Pani otworzyć nowe placówki w 2017 roku? Ile placówek działa obecnie?

Posiadamy 42 placówki na terenie Polski. W tym roku chcemy otworzyć kolejne Akademie w miastach, w których jeszcze nie działamy, dlatego zapraszam serdecznie Panie do kontaktu ze mną. Odpowiem na każde pytanie o Mamy, która myśli o biznesie edukacyjnym.

Skontaktuj się już dzisiaj!

Agnieszka Gorzyńska – tel. 888-735-594, email: [email protected]

www.bystrzak.org

Przeczytaj więcej o tym pomyśle na biznes.

Zdjęcia: własność Akademii Bystrzak

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

IX edycja konkursu Bizneswoman Roku rozstrzygnięta!

1 marca w Warszawie odbyła się Gala wręczenia nagród IX edycji konkursu Bizneswoman Roku. Statuetki i wyróżnienia zostały wręczone w aż dziewięciu kategoriach, m.in. Male Champion of Change, w której po raz pierwszy nagrodzeni zostali mężczyźni działający na rzecz różnorodności i wspierania kobiet. Wyłoniono także Influencerkę Roku oraz przyznano nagrodę Grand Prix Kobieta Sztuki. Kim są te niesamowite kobiety? Poznajcie Bizneswoman Roku!
  • Agnieszka Kumorek - 29/03/2018

IX edycja konkursu Bizneswoman Roku rozstrzygnięta!

Konkurs z roku na rok zyskuje na popularności. W tym roku wpłynęła rekordowa liczba zgłoszeń – ponad 260! Kilkudziesięciu ekspertów i jurorów po wnikliwej analizie wyłoniło laureatki w poszczególnych kategoriach.

Nagrodzone zostały…

Liderka w korporacji – Barbara Sobala, Wiceprezes Zarządu Citi Handlowy

Jest specjalistką o międzynarodowym uznaniu. Konsekwentnie buduje doświadczenie w obszarze zarządzania ryzykiem w bankowości. Jest pierwszą europejką, która wzięła udział w globalnym programie Citi Woman in Risk. Aktywnie wspiera kobiety.

MALE CHAMPION OF CHANGE – Jury zdecydowało o przyznaniu trzech równorzędnych nagród dla: Roberta Biedronia, Sławomira S. Sikory, i Sebastiana Drzewieckiego

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką przyznała także nagrodę specjalną za całokształt działań na rzecz kobiet, którą otrzymał Przemysław Gdański, Prezes BGŻ BNP Paribas.

Finaliści w tej kategorii mają na swoim koncie wybitne zasługi w zakresie budowania różnorodności oraz wspierania kobiet. Reprezentując różne sektory, tworzą strategie i wprowadzają rozwiązania, dzięki którym zwiększa się udział kobiet na kluczowych stanowiskach oraz niwelowana jest luka płacowa.

Moja Firma

Wyróżnienie otrzymuje Dominika Kozarzewska, prezes zarządu Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”

Zintegrowała dotychczas konkurujące ze sobą podmioty, co zaowocowało dobrze prosperującym biznesem oraz utworzeniem Polish Berry Cooperative – pierwszego w Polsce podmiotu zrzeszającego polskie grupy producentów borówki. Firma, którą zarządza eksportuje owoce do ponad 25 krajów na 4 kontynentach.

Nagrodę główną otrzymuje Katarzyna Kolmetz, firma POLIPACK

Pracuje z największymi podmiotami z branży kosmetycznej, spożywczej i farmaceutycznej. Cały czas stawia na rozwój – inwestuje w technologie przyjazne środowisku, wybudowała nowoczesną fabrykę opakowań. Sama o sobie mówi, że stworzyła firmę swoich marzeń.

Start-up Roku – Sara Koślińska, Limitless

Jej sukces pokazuje, że innowacyjność nie zna dziś granic, a kobiety coraz częściej budują biznesy globalne. I coraz lepiej radzą sobie w branżach zdominowanych przez mężczyzn – IT i finansach. W niecały rok start-up, który był tylko pomysłem zmieniła w firmę, która zdobywa prestiżowe nagrody i kolejnych klientów na całym świecie.

Pomysł na Biznes – Joanna Uszok, założycielka „PETSI the dog’s out fun”

Działa lokalnie, ale może być inspiracją dla kobiet w całej Polsce. Pokazuje bowiem, jak prosty z pozoru pomysł przełożyć na nowoczesny biznes – oparty na pasji, zbudowany na solidnym rozpoznaniu rynku i potrzeb wymagającego klienta.

bizneswoman roku

Kobieta w Nowych Technologiach

Wyróżnienie przyznano Pauli Januszkiewicz, założycielce i prezes CQURE

Tworzy rozwiązania, z których korzystają korporacje, organizacje pozarządowe i firmy z sektora MSP. Jej firma, opracowała do tej pory ponad 200 narzędzi wykorzystywanych do badania zabezpieczeń i przeprowadzania testów penetracyjnych.

Nagrodę główną przyznano Annie Wójcickiej, współzałożycielce i prezes Warsaw Genomics

Dzięki rozwiązaniu, które współtworzy możliwe jest szybkie i bardziej skuteczne diagnozowanie wielu chorób, w tym nowotworów. Innowacyjne algorytmy, które opracowała z zespołem w ramach projektu BadamyGeny.pl pozwalają wykonać badanie za cenę nawet kilkunastokrotnie niższą niż dotychczas.

Nauka i Biznes

Dwa wyróżnienia otrzymały: Iga Wasiak oraz Bożena Tyliszczak i Agnieszka Sobczak-Kupiec

Działając w trudnym obszarze nauki i biznesu opracowują technologie kluczowe w obszarach medycyny i farmacji oraz innowacyjne metody leczenia, które mają szansę zrewolucjonizować walkę z chorobami nowotworowymi.

Nagrodę główną przyznano prof. Maria Siemionow

Naukowczyni działająca w zakresie chirurgii rekonstrukcyjnej o międzynarodowej renomie. Bada i wprowadza innowacyjne terapie wspomagające transplantację narządów. Poprzez nowatorskie zastosowanie komórek chimerycznych opracowuje metodę leczenia dystrofii mięśniowej Duchenne’a.

Influencerka Roku – Anna Lewandowska

Inspiruje kobiety do zmiany stylu życia i większego dbania o siebie. Na swoim blogu i w mediach społecznościowych, radzi jak zmotywować się do wysiłku, pokonać wyzwania, zbudować pewność siebie. Pokazuje, że każda z nas może być mistrzynią.

W głosowaniu internetowym na portalu Sukces Pisany Szminką zdobyła 35% wszystkich głosów internautów, wyprzedzając pozostałe finalistki.

Grand Prix Kobieta Sztuki – Katarzyna Kozyra

„Grand Prix otrzymuje artystka, która tworzy od przeszło już 25 lat. Zaczynała w latach 90., kiedy dopiero tworzyły się reguły współczesnego języka sztuki krytycznej – ona była współautorką tych reguł. Udowodniła, że sztuka może stać w kontrze do zasad tworzonych przez społeczeństwo. […]” – uzasadniały w laudacji Marta Czyż, Beata Gessel, Natalia Sielewicz i przewodnicząca jury specjalnego, dr Ewa Łabno-Falęcka.

bizneswoman roku

– Ogromnie gratuluję wszystkim finalistkom, laureatkom i laureatom. Jestem ogromnie szczęśliwa i dumna, że co roku w tym konkursie możemy pokazać tak niezwykłe kobiety, które tak wiele już osiągnęły, a przecież kolejne, wielkie sukcesy na pewno jeszcze przed nimi. Za rok X, jubileuszowa edycja konkursu. Zgłoszenia będziemy przyjmować od września. Już dziś zapraszamy wszystkie przedsiębiorcze kobiety do dzielenia się historiami swoich firm i biznesowych sukcesów – podsumowała Olga Kozierowska, prezeska Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i pomysłodawczyni konkursu.

Konkurs od 9 lat nagradza przedsiębiorcze Polki. Otwiera przed nimi możliwości rozwoju, pozyskania partnerów biznesowych oraz inwestorów. Nagłaśnia ich sukcesy na skalę ogólnopolską i tworzy sieć kobiecego networkingu. Wszystko po to, aby przyczynić się do wzmocnienia roli kobiet w życiu gospodarczym Polski.

Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką jest największą społecznością kobiet przedsiębiorczych w Polsce. Jej misją jest kompleksowe wspieranie kobiet, dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego i zawodowego oraz motywowanie ich do podejmowania odważnych działań.

Współzałożycielkami fundacji są: Olga Kozierowska oraz Olga Zarachowicz.

Więcej informacji znajduje się na stronie: www.sukcespisanyszminka.pl oraz www.sukcestoja.pl

Organizator: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Zdjęcia: własność Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kumorek
Jestem osobą, która nie potrafi się nudzić. Lubię różnorodność, dlatego skończyłam studia łączące zajęcia humanistyczne, graficzne i informatyczne. Odpoczywam podczas długich spacerów, a znajomi wiedzą, że dobrej herbatki w miłym towarzystwie nigdy nie odmówię.
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Co warto wiedzieć gdy zakładasz blog lub stronę?

Mając zamiar założenia bloga lub strony internetowej, warto poświęcić nieco czasu na przemyślenie najważniejszych kwestii związanych z jej funkcjonowaniem. Dzięki temu można uniknąć późniejszych problemów związanych z niewłaściwym wyświetlaniem treści, brakiem optymalizacji strony oraz szkodliwymi błędami w zakresie strategii SEO. Ważna jest klarowna wizja odnośnie tego, czemu ma służyć witryna oraz czy chce się stworzyć ją samodzielnie, czy też zlecić to specjaliście.
  • Zofia Kowalska - 29/03/2018
laptop na stole i dłonie kobiety

Cel strony lub bloga internetowego

Należy założyć, że każdy kto chce założyć swoją stronę internetową lub bloga, wie jakiej tematyki będzie ona dotyczyć. Jednak równie ważne jest określenie tego, w jakim celu będzie ona funkcjonować. Przykładowo, chcąc czerpać profity z reklam, najlepiej już na etapie projektu uwzględnić miejsce na ich umieszczenie.

Gdy natomiast chodzi przede wszystkim o prezentację usług firmy i zachęcenie odwiedzających do kontaktu, warto zdecydować się na stronę typu landing page wraz z formularzem kontaktowym.

Wybór platformy

Strona internetowa lub blog wymagają konkretnego miejsca w sieci (serwera), na którym będzie się znajdować. Bardziej zaawansowani użytkownicy prawdopodobnie wykupią serwer na własną rękę. Jednak takie rozwiązanie kosztuje i wymaga pewnej wiedzy lub zatrudnienia specjalisty.

Alternatywą jest skorzystanie z gotowych platform np. CMS WordPress, umożliwiających szybkie i samodzielne tworzenie stron internetowych poprzez intuicyjny kreator.

Wybór taki jest polecany wszystkim osobom, które poszukują prostych i skutecznych rozwiązań. Więcej na temat wyboru CMS dla bloga internetowego możesz przeczytać np. pod linkiem https://www.pracawsieci.net/jak-zalozyc-bloga/

Responsywna strona

W dzisiejszych czasach coraz większa liczba osób otwiera strony internetowe na urządzeniach mobilnych, jak smartfony i tablety. Strona niedostosowana do wyświetlania w mniejszych rozdzielczościach wygląda na nich nieatrakcyjnie, a nierzadko nie da się z niej poprawnie korzystać.

Dlatego każda witryna powinna być responsywna. Oznacza to, że jej wygląd automatycznie dostosowuje się do rozdzielczości ekranu komputera, tabletu, smartfona lub innego urządzenia.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL sprawia, że połączenia nawiązywane z daną stroną internetową są szyfrowane. Znacznie zwiększa to bezpieczeństwo danych osób, które ją odwiedzają. Dodatkowo coraz częściej przeglądarki internetowe oznaczają witryny bez certyfikatu SSL jako niebezpieczne. Taka informacja może zniechęcić potencjalnych czytelników lub klientów.

Optymalizacja SEO

Na widoczność strony w wyszukiwarkach (np. Google) wpływa w dużym stopniu to, czy jest ona zoptymalizowana pod kątem SEO. Strona taka powinna zawierać unikalne (pod żadnym pozorem nie skopiowane) treści, opatrzone odpowiednimi znacznikami HTML.

Warto przy tworzeniu takich treści zadbać o użycie właściwych słów kluczowych, dzięki czemu zwiększy się liczba użytkowników pochodzących z ruchu organicznego.

Szybkie wczytywanie się strony

Coraz istotniejsza staje się szybkość wczytywana strony. Zbyt powolne ładowanie się jej elementów, może zniechęcić odwiedzających. W efekcie zrezygnują oni z oczekiwania na widok w pełni wczytanej strony.

Od niedawna czas wczytywania witryny wpływa na pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania Google. Oznacza to, że strony niedostosowane pod tym względem mogą tracić w porównaniu do witryn lepiej zoptymalizowanych.

Kompletny poradnik krok po kroku jak założyć bloga znajdziesz w wielu miejscach np. na stronie internetowej http://jak-zalozyc-blog.pl wraz ze screnshotami.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Zofia Kowalska
Podyskutuj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail