Czego szukasz

Elastyczny biznes dla Mamy. Akademia Bystrzak

Marta Świeżak i Sylwia Skóra – obie kilka miesięcy temu rozpoczęły swoją własną działalność. Sylwia w Bełchatowie a Marta w Stalowej Woli – uruchomiły Akademię Bystrzak. Dlaczego przekonała je oferta Akademii? Jak wyglądają początki w tym biznesie i jak zdobyły pierwszych klientów? Jesteś ciekawa czy to również rozwiązanie dla Ciebie? Zobacz jak zacząć i jak prowadzić fajny, elastyczny biznes, nie tylko w wielkim mieście.

  • Franczyzadlamamy.pl - 24/03/2017
Radosne dziecko na urodzinach

W Twoim mieście nie ma ciekawej oferty zajęć dla dzieci i młodzieży, a Ty chciałabyś takie miejsce stworzyć? Otwórz własną Akademię Bystrzak i zarabiaj – pracuj tak jak Sylwia Skóra z Bełchatowa  i Marta Świeżak ze Stalowej Woli.

Skontaktuj się już dzisiaj, odpowiem na wszystkie pytania!

Agnieszka Gorzyńska – tel. 888-735-594, email: [email protected],

www.bystrzak.org

Marzenie o pracy z dziećmi

Sylwio, otworzyłaś swoją działalność w Bełchatowie. Dlaczego chciałaś prowadzić zajęcia kreatywne dla dzieci pod marką Akademii Bystrzak?

Chciałam otworzyć placówkę, która będzie związana z dziećmi. Początkowo miałoby to być przedszkole, ale koszty otwarcia są dużo większe. Czytając ofertę Bystrzaka, spodobało mi się postawienie na kreatywność, twórczość. Koncepcja Podróżniczych Kursów Rozwoju Intelektu bardzo przypadła mi do gustu, w pełni się z nią utożsamiałam.

Marto, a Ty? Co zadecydowało, że prowadzisz Bystrzaka w Stalowej Woli?

Nie wiem, nie umiem tego nazwać – po prostu zobaczyłam Bystrzaka i mnie olśniło 🙂 Długo szukałam pomysłu na swoją działalność, bardzo chciałam robić coś po swojemu, ale nie miałam konkretnego planu – wiedziałam tylko tyle, że chcę pracować w swoim zawodzie, a jestem pedagogiem, ukończyłam Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.

Chciałam sama zarządzać swoim czasem (co okazało się pobożnym życzeniem, bo muszę się dostosować do grafiku zajęć, a mam ich sporo), robić to co lubię, sama decydować o tym, jak pracuję. Zaczęłam szukać inspiracji w internecie i tak dotarłam do oferty Pani Agnieszki Gorzyńskiej, napisałam maila i tak się zaczęło. Kilka miesięcy rozmów zaowocowało podpisaniem umowy i dziś mam swoją małą firmę.

Children playing with painting with the background painted

Sylwio, mam do Ciebie nasze obowiązkowe pytanie do mamy – jak godzisz rolę właścicielki biznesu z  byciem mamą ? Jak dużo pracujesz i czy Twoja córka uczestniczy w zajęciach, kiedy Ty pracujesz?

Prawdę powiedziawszy Bystrzak zajmuje mi cały dzień, wieczór, nawet w nocy często mi się śni 😉 Oczywiście codziennie znajduję czas dla córki, ale nie tak dużo jakbym chciała. Taki wieczny dylemat matki, która postanawia zrobić karierę 😉 Mam duże wsparcie od mojego partnera, kiedy tylko jest w domu.

Alicja, moja córka uczestniczy w zajęciach w Bystrzaku, podczas gdy ja prowadzę grupę w innej sali. Prowadzę tylko jedną, raz w tygodniu. Resztę czasu poświęcam na zarządzanie całą placówką.

bystrzak_bochnia_dziewczynka_mapa_640

Marto, Ty etap macierzyństwa masz jeszcze przed sobą. Dlaczego zatem zdecydowałaś się na „dzieciowy” biznes? Często dopiero doświadczenie macierzyństwa kieruje mamy ku takim pomysłom…

Często, ale nie zawsze. Nie trzeba mieć własnych dzieci, aby umieć uczyć, umieć zająć czas, zainteresować. Wielu moich znajomych ma dzieci, ale kompletnie nie potrafi zorganizować im wolnego popołudnia czy wytłumaczyć zadania z matematyki – to świadczy o tym, że posiadanie dzieci, a umiejętność pracy z nimi, to dwie zupełnie różne inne rzeczy.

Bycie rodzicem nie zawsze idzie w parze z cierpliwością do nich, umiejętnością wytłumaczenia im, czasem po dziesięć razy, dlaczego tęcza ma 7 kolorów. To, że mam dziecko, nie czyni mnie automatycznie specjalistą od nauczania i wychowania. Chociaż swoich dzieci nie mam, wszystkich moich kursantów traktuję jak własne, czasem im się nawet wyrwie “ciociu”  i słyszę, że jestem “ najsuperowsza w szkole” 🙂

Wiem, że już w pierwszym miesiącu swojej działalności odniosłyście niemałe sukcesy. Sylwia zdobywając 90 klientów na zajęcia, a Marta – 150. Jak to osiągnęłyście?

Sylwia: W moim przypadku była to przede wszystkim reklama na FB, w którą dość mocno inwestował mój partner. Mieliśmy masę osób, które przewinęły się na Dniach Otwartych, a 80-90% z nich dowiedziało się o nas z FB. Dostaliśmy momentalnie około 400 polubień. Teraz szukamy innego kanału reklamy, bowiem nadal gro ludzi w Bełchatowie nie wie o istnieniu Bystrzaka.

Marta: Do tej pory nie wiem jak to zrobiłam 🙂 Chyba po prostu przekonałam ludzi, że warto. Bardzo dużo pracy kosztowały mnie spotkania z dyrekcją, odwiedziłam wiele szkół. Później przygotowanie lekcji pokazowych, znalezienie trenera (chciałam dobrego, znalazłam świetnego).

Przez całe wakacje robiłam promocję – festyny, pikniki, warsztaty dla dzieci, urodziny itd., aby jak najwięcej osób o Bystrzaku usłyszało. Miałam też to szczęście, że trafiłam na fantastycznych dyrektorów, którym się chce, którzy autentycznie szukają dla dzieci nowych, ciekawych zajęć poza szkołą, którzy inwestują w swoich uczniów, bo wiedzą, że sama szkoła, choćby najlepsza to dziś za mało.

Chyba najważniejsze jest to, żeby być autentycznym i zarażać swoim pomysłem- jeśli sami nie będziemy przekonani do tego, co robimy, nikt nam nie uwierzy.

Nie ma jednej, skutecznej recepty na sukces, ale wiem jedno – jeśli ktoś ciężko pracuje, jest uczciwy i naprawdę chce –  musi się udać.

bystrzak_bochnia_chemik_640

Marto, Ty prowadzisz swój biznes w Stalowej Woli, ale nie masz własnej siedziby. Wszystkie zajęcia odbywają się w szkołach i przedszkolach. Skąd pomysł na taki model?

Pomysł wziął się stąd, że Stalowa Wola jest bardzo trudnym  miastem – ciężko tu cokolwiek prowadzić. To małe miasto, niewiele się tu dzieje, a jak już ktoś coś zaproponuje, to nie ma zainteresowania.

Poza tym ja skupiłam się na działalności przede wszystkim na terenach wiejskich. Dzieci z małych miejscowości nie mają właściwie żadnego dostępu do zajęć dodatkowych w swoim miejscu zamieszkania, trzeba je wozić kilka, kilkanaście kilometrów. Wpadłam na pomysł, żeby w takim razie przyjechać do nich – nie przyszedł Mahomet do góry, to przyszła góra do Mahometa 🙂

Pomyślałam, że zajęcia, które odbywać się będą w szkole, po lekcjach, w klasie, będą znacznym ułatwieniem dla rodziców. Nie trzeba dzieci nigdzie dowozić, tracić czasu czekając na nie, mniej problemów organizacyjnych i co najważniejsze – mniejsze koszty, bo rodzice do ceny zajęć (która w mieście jest dwukrotnie wyższa) muszą doliczyć koszty dojazdu. Ponadto razem ze szkołami, przedszkolami i Klubokawiarnią Tipi, z którą współpracujemy bardzo intensywnie, łatwiej jest nam się wzajemnie promować i pomagać sobie w różnych sytuacjach.

Czy „mobilna” placówka to mniejsze koszty i łatwiej uruchomić taki biznes? Czy dużo musiałaś zainwestować?

Zależy jak na to patrzeć. Własna placówka to na pewno większa niezależność. Ja muszę ustalać ze szkołami, kiedy mogę prowadzić zajęcia i w dużej mierze od tego zależą moje dochody. Nie wiem, czy jest łatwiej, bo nie mam porównania, ale na pewno odwiedzanie szkół, robienie lekcji pokazowych i dojazdy nie należą do zadań łatwych – zwłaszcza zimą.

Na plus oceniam to, że w przypadku “gorszego” miesiąca nie martwię się o czynsz za wynajem lokalu, co nie znaczy, że nie mam innych kosztów, np. dojazd jest dość drogi.

Jeśli chodzi o inwestycję to koszty materiałów dydaktycznych, wydatki na promocję, szkolenia, dojazdy do szkół przed rozpoczęciem zajęć kosztowały mnie ok. 25000 zł. Cały czas się zwraca, ale jest dobrze.

Sylwio, a Ty – wynajmujesz lokal. Jakie masz koszty i jaki zysk?

Na razie jeszcze inwestuję zyski w rozwój (ostatnio np. rolety, tuby do przechowywania dużych papierowych dekoracji, kasa fiskalna) – więc mój zarobek po 4 miesiącach działania jest trochę poniżej oczekiwań.

Ale widzę także spore rezerwy. Grup jest dużo, w niektórych sporo wolnych miejsc. Planuję zwiększyć liczbę kursantów do 110-120, organizować więcej urodzin, to powinno zwiększyć moje zyski.

Mocno zastanawiam się nad tym, jak wypełnić czas w godzinach 9-15. Niedługo wprowadzimy opiekę nad dziećmi na godziny, tak by mama mogła w tym czasie załatwić sprawy urzędowe, pójść do fryzjera czy kosmetyczki. Zobaczymy jakie rezultaty to przyniesie.

Trzymam kciuki za Twoje plany! Może nasze Czytelniczki podpowiedzą Ci jeszcze jak wykorzystać potencjał Twojego miejsca? Dziewczyny, a jakie zalety ma prowadzenie Bystrzaka? Czym ten pomysł zachęcił Was do rozpoczęcia współpracy? Co było decydujące?

Sylwia: Jest to biznes zgodny z moją pasją i wykształceniem. Posiada program zgodny z moimi przekonaniami, gotową metodykę zajęć i co bardzo ważne, mogę liczyć na dużą pomoc od Bystrzaka.

Marta: Dla mnie ogromną zaletą jest pomoc ze strony Pani Agnieszki – zawsze można liczyć na wsparcie i dobrą radę, czasem miłe słowo 🙂 Pani Agnieszka jest bardzo ciepłą, serdeczną osobą, więc dzwonię i piszę do niej w każdej sprawie.

Drugą zaletą są gotowe i sprawdzone scenariusze zajęć – sprawdzone nie tylko pod względem merytorycznym, ale też praktycznym.

Trzecią zaletą jest elastyczna forma franczyzy- to model franczyzy miękkiej, czyli tak naprawdę o wielu rzeczach mogę decydować sama, w zależności od tego, jakie rozwiązanie jest dla mnie najkorzystniejsze. Oczywiście franczyza zobowiązuje mnie do przestrzegania pewnych reguł, ale w żadnym stopniu nie czuję się ograniczona w działaniu, więc czuję, że to mój własny biznes.

Dziękuję Wam bardzo za tę rozmowę. Mam nadzieję, że kiedy wrócimy do rozmowy za rok, będziecie miały dużo dobrych wieści do przekazania 🙂 Trzymam kciuki!

Marta Świeżak

Pani Agnieszka Gorzyńska – pomysłodawczyni i założycielka Akademii Bystrzak

Pani Agnieszko, dlaczego mamy tak chętnie wybierają Bystrzaka i zaczynają z Panią współpracę?

Ponieważ dzięki współpracy z Akademią mogą połączyć pasję z rodzicielstwem.

Każda mama chce, aby jej dziecko rozwijało się wszechstronnie. Mamy często otwierają Bystrzaka, ponieważ w ich mieście nie ma tak ciekawych zajęć dodatkowych dla dzieci.

Model pracy jest również bardzo elastyczny i dostosowany do codziennych obowiązków rodzicielskich. W godzinach dopołudniowych można pracować w domu.

Z jaką inwestycją muszą się zmierzyć nowi franczyzobiorcy i po ilu miesiącach ta inwestycja się zwraca?

Są to na początku koszty rzędu 6,5 tys. zł. To cena pakietu, w którego skład wchodzi cały sprzęt dydaktyczny, metodyka dla trenerów, pakiet startowy dla grup ( wielkoformatowa mapa myślowa, magnetyczne tabliczki z obrazkami i opisami zwiedzanych miejsc, tablice do nauki technik pamięciowych, tablice z wyrazami, wyrażeniami).

  • Nie pobieramy opłaty wstępnej. Wszystkie materiały udostępniamy. Przez cały okres trwania współpracy franczyzobiorca nie dokonuje zakupów materiałów reklamowych ani zestawów, na których pracują dzieci.
  • Miesięczna stała opłata wynosi 590 zł. W okresie wakacyjnym jest 50 % zniżka.
  • Okres od dnia podpisania umowy do września (otwarcie placówki) jest bezpłatny.
  • Nie pobieramy żadnych opłat procentowych, ani opłaty uzależnionej od ilości uczestników kursów.Miesięczne wpłaty od rodziców to dochód Franczyzobiorcy.
  • Jeśli chodzi o zwrot inwestycji, to następuje już po 2 miesiącach edukacji 30 osób.

W jakich miastach chciałaby Pani otworzyć nowe placówki w 2017 roku? Ile placówek działa obecnie?

Posiadamy 42 placówki na terenie Polski. W tym roku chcemy otworzyć kolejne Akademie w miastach, w których jeszcze nie działamy, dlatego zapraszam serdecznie Panie do kontaktu ze mną. Odpowiem na każde pytanie o Mamy, która myśli o biznesie edukacyjnym.

Skontaktuj się już dzisiaj!

Agnieszka Gorzyńska – tel. 888-735-594, email: [email protected]

www.bystrzak.org

Przeczytaj więcej o tym pomyśle na biznes.

Zdjęcia: własność Akademii Bystrzak

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Pomóż stanąć na własnych nogach – zdecyduj kto wygra 30 tysięcy na rozwój biznesu!

Kto wygra 30 tysięcy na rozwój swojego produktu i biznesu? Zdecyduj i zagłosuj. Konkurs Stań na własnych nogach, właśnie wszedł w 2 etap - głosowania na jeden z wybranych 50 zgłoszeń. Zobacz wybrane produkty i oddaj swój głos! Głosowanie trwa do 5 września, a każda klubowiczka Rossmann może oddać tylko 1 głos!
  • Joanna Gotfryd - 01/08/2019
sofa, nogi kobiety i laptop na kolanach - plakat zapowiadający akcję Rossmanna

Stań na własnych nogach – prawie 500 zgłoszeń!

Konkurs Stań na własnych nogach, to akcja, którą organizujemy wspólnie z firmą Rossmann. Od 15 czerwca do 20 lipca można było zgłosić do konkursu swój produkt, tworzony z pasją, który ma szanse stać się biznesem i dać niezależność finansową jego twórczyni.

Do konkursu zgłoszono prawie 500 prac konkursowych! Komisja konkursowa złożona z przedstawicieli Rossmann i Fundacji Mamo Pracuj miała bardzo trudne zadanie – wybranie 50 prac, które przejdą do 2 etapu konkursu.

Wśród zgłoszonych prac było dużo zabawek – lalek, szydełkowanych misiów oraz książeczek. Sporo zgłoszeń dotyczyło akcesoriów dla dzieci – kocyków, wielorazowych pieluszek, personalizowanych przedmiotów czy produktów idealnych na prezent, np. z okazji urodzenia dziecka.

Przedsiębiorcze i twórcze kobiety do konkursu zgłosiły także ręcznie robione kosmetyki – szampony, mydła i kremy – bez konserwantów, na bazie naturalnych składników.

Nie zabrakło także artykułów dla domu – ozdobnych bibelotów, naturalnych świec i dekoracyjnych przedmiotów.

Wśród zgłoszonych prac była też odzież i akcesoria modowe, a także akcesoria wpisujące się w trend zero waste – wielorazowe artykuły higieniczne i zamienniki jednorazowych foliówek na zakupy.

Zobacz jakie produkty znalazły się w 2 etapie konkursu! >>

Głosowanie na najlepszy produkt

Teraz klubowicze Rossmann mogą zagłosować na najlepszy – ich zdaniem – produkt.

Głosowanie potrwa od 1 sierpnia do 5 września. Każdy klubowicz Rossmann może zagłosować tylko jeden raz, dlatego warto starannie przejrzeć wybrane do 2 etapu prace.

Zwycięzców, którzy otrzymają nagrody – pierwszą – 30 tysięcy złotych, oraz drugą i trzecią – odpowiednio – 20 i 10 tysięcy – poznamy już 10 września.

Zagłosuj, pomóż stanąć na własnych nogach! >>>

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Moda mi w duszy gra – historia Justyny, właścicielki marki Just.Slow

"Moje ubrania mają nie być modne, bo moda jest chwilowa i ulotna. Chcę, żeby ubrania just.slow były uniwersalne i ponadczasowe. Żeby można je było włożyć zawsze i na wiele okazji (...)". O pasji, modzie i tworzeniu własnej marki odzieżowej będąc mamą malutkich dziewczynek, rozmawiamy z Justyną Dziatkowską, projektantką, twórczynią proekologicznej odzieżowej marki Just.Slow.
  • Agnieszka Kałużna - 29/07/2019
Justyna Dziatkowska, justslow.eu

Kiedy tak naprawdę narodziło się marzenie o własnej marce?

Kiedy zrodziło się marzenie… Tak naprawdę, odkąd pamiętam miałam smykałkę do kreowania i tworzenia czegoś własnego. Mam spore zdolności manualne. Jako nastolatka kupowałam odzież w second hand’ach i przerabiałam je po swojemu lub szyłam z niej zupełnie nowe rzeczy. Ze starych dżinsów potrafiłam uszyć ręcznie plisowaną spódnicę i to bez użycia maszyny do szycia, torebkę dodawaną do gazety jako forma reklamy obszywałam materiałem, by mieć coś oryginalnego. Czyli od zawsze byłam związana z modą i projektowaniem.

Chęć stworzenia własnej linii odzieży zrodziła się tak naprawdę wraz z pojawieniem się na świecie moich dzieci. Pierwotnie pomysł na biznes był nieco inny, związany z inną dziedziną, niemniej jednak cały czas był związany z branżą modową. Z czasem ewoluował, by finalnie zatrzymać się na projektowaniu i szyciu ubrań dla kobiet.

A skąd czerpiesz inspirację?

Jeżeli chodzi o kroje ubrań, to pomysł na pierwszą kolekcję i jej formę wynikał z moich własnych potrzeb. Pierwszą córkę bardzo długo karmiłam piersią i brakowało mi ubrań, w których mogłabym wygodnie i bez skrępowania nakarmić dziecko. Te dostępne na rynku, dedykowane mamom karmiącym, kompletnie do mnie nie przemawiały i daleko odbiegały od mojego gustu i bliskiej mi estetyki. Poza tym wyszłam z założenia, że karmienie piersią, choć to piękny czas, jest tylko przejściowym okresem w moim życiu i tak samo byłoby z ubraniami. Dbam o małą zawartość szafy, lubię minimalizm i prostotę, a także rozsądnie kupuję, więc zbędne wydatki na ubrania „na chwilę” nie wchodzą w grę.

Kiedy miała pojawić się na świecie moja druga córka, postanowiłam przełożyć rodzące się w mojej głowie pomysły na papier. Zaprojektowałam sukienkę i bluzkę dla mnie idealną. Miały spełniać funkcję zasadniczą, czyli dawać możliwość karmienia piersią, ale przede wszystkim miały pięknie wyglądać i być wygodne.

Oczywiście nie odkryłam przysłowiowej Ameryki i inspirację zaczerpnęłam z historii mody. Kopertowa sukienka czy bluzka, która pojawia się w mojej pierwszej kolekcji już od stuleci była noszona w formie kimona. W latach 30. pojawiła się w kolekcjach Elsy Schiaparelli, by stać się masowym modelem w okresie Wielkiego Kryzysu. W latach 70. amerykańska designerka i guru kobiecej mody, Diane Von Furstenberg, zafascynowana kulturą Dalekiego Wschodu zaczęła eksperymentować z małymi kopertowymi topami i materiałami. Jej pomysły szybko ewoluowały i powstała sukienka kopertowa, którą w 1975 roku sprzedała w około pięciu milionach egzemplarzy!

To bardzo ciekawe. Nie miałam o tym pojęcia! A powiedz, z myślą o kim projektujesz swoje ubrania? O mamach karmiących?

Moje ubrania tworzone są z myślą o kobietach. Wiem, że to może banalne stwierdzenie, ale tak rzeczywiście jest. Jestem zwykłą kobietą i mamą. Nie jestem ideałem, nie mam wyglądu i aparycji wybiegowej modelki. Dlatego ważne jest dla mnie, by moje ubrania leżały dobrze na takich kobietach jak ja. Zwyczajnych, nieidealnych, pełnych niedoskonałości.

Dla naszych Czytelniczek Justyna przygotowała specjalny 10% rabat na zakupy hasło: mamopracuj, ważny do końca 31.08.2019 r.

Każda z nas jest inna i każda zasługuje na to, żeby wyglądać pięknie i czuć się komfortowo. Taka idea przyświeca mi w projektach. Stąd też wybór pierwszego kroju. Sukienka kopertowa to strój, który pasuje do każdego typu sylwetki. Dzięki wiązaniu sama decydujesz o głębokości dekoltu czy wysokości talii. To krój dla kobiet, które chcą się czuć kobietami. Nie wymaga wysiłku i nadaje się na każdą okazję. Pasuje do każdego miejsca na świecie i odpowiada potrzebom współczesnych kobiet.

Zależy mi na tym, żeby moje ubrania były nowoczesne, więc dużą inspiracją jest też dla mnie miasto. Lubię miejskie życie, więc inspiruje mnie architektura, kolory miasta, ulice, ludzie…. Połączenie nowoczesnych krojów z naturalnych materiałów, w których każda z nas może pokazać się w dowolnym miejscu miejskiej dżungli to dla mnie priorytet.

Jak docierasz do grupy odbiorców?

Na chwilę obecną pracuję nad zbudowaniem fajnej społeczności w social mediach. Prowadzę fanpage na Facebooku i oczywiście konto na Instagramie – zapraszam do odwiedzenia 😉. Ważne jest dla mnie, żeby dotrzeć nie tylko do osób zainteresowanych modą, ale także do mam karmiących piersią, bo stąd wywodzi się pomysł na odzież i do osób zainteresowanych ekologicznymi i przyjaznymi środowisku wyborami.

Na pewno moje kolejne działania będą opierały się na rozsądnej i ciekawej reklamie. Mam też nadzieję, że w jesiennej edycji targów branżowych np. krakowski Kiermash czy targi dla mamy i dziecka uda mi się pokazać swoje produkty. Wszystko jest jednak zależne od najmłodszej w rodzinie (śmiech).

Masz dwoje malutkich dzieci. Jak udaje ci się łączyć te dwie przestrzenie: zawodową i rodzinną?

Oczywiście nie jest lekko. Dziewczynki są na tyle małe, że wymagają ciągłej opieki i uwagi. Trudno wymagać od nich samodzielności, skoro jedna dopiero co przestała być noworodkiem… Myślę, że to kwestia motywacji i dobrej organizacji. Oczywiście nic na siłę, wbrew sobie czy ze szkodą dla dzieci lub rodziny. We wszystkim trzeba mieć umiar i trochę luzu.

Wierzę, żę trzeba dać sobie taką ewentualność, że nie wszystko zawsze idzie zgodnie z planem. Czasem tak po prostu bywa. Dla mnie to nie jest powód do stresu czy załamania, a motywacja do pracy i szukania sposobów na rozwiązanie danej trudności.

Mam jasno wytyczone cele i do nich dążę. Jasne jest, że nie jestem samowystarczalna i nieocenionym wsparciem jest dla mnie mój partner. To bardzo ważne, żeby mieć przy sobie kogoś, kto wesprze, zmotywuje, odciąży w jakichś obowiązkach lub czasem wykona coś za ciebie. Bez niego wiele rzeczy nie byłoby możliwych.

To prawda. A teraz jeszcze z tej „zawodowej beczki”: slow fashion czyli świadome podejście do mody to ostatnio prężnie rozwijający się trend. Co wyróżnia markę Just Slow na tym tle?

Moje ubrania mają nie być modne, bo moda jest chwilowa i ulotna. Chcę, żeby ubrania just.slow były uniwersalne i ponadczasowe. Żeby można je było włożyć zawsze i na wiele okazji, a także, żeby pasowały do innych rzeczy, które już się w szafie znajdują. Stąd wybór bardzo stonowanych i jednolitych kolorów.

Moje ubrania mają być stylowe i kobiece. Podkreślać nasze atuty i ukrywać to, co aktualnie chcemy ukryć (o ile chcemy, śmiech). Dlatego tak ważny jest dla mnie krój. Oczywiście ogromne znaczenie ma to, z czego są wykonane i dlatego do pierwszej kolekcji został użyty dość unikatowy materiał, jakim jest bambus. Wybór nie jest przypadkowy i został poprzedzony wnikliwym rozeznaniem na rynku odzieżowym i tekstylnym.

Wiem, że ważne jest dla ciebie działanie w zgodzie z troską o naszą planetę. Jak to przekłada się na twoją pracę?

W codziennym, domowym życiu staram się myśleć, co wybieram. Ograniczam zużycie środków chemicznych, zastępuję je naturalnymi. To samo tyczy się kosmetyków. Sięgam po te ekologiczne, na bazie naturalnych składników. Staram się wybierać to, co jest w szkle lub zupełnie bez opakowania, a jeżeli już w plastiku, to takim, który nadaje się do recyklingu.

Podobnie w pracy. Wykroje układane są w szwalni tak, aby zminimalizować ilość odpadków, ubrania pakowane są bez użycia folii czy plastikowych elementów. Kartoniki czy papier, w którym wysyłam ubrania pochodzą z recyklingu. Uprawy bambusa, z którego uszyte są ubrania są ekologiczne, bo bambus rośnie szybko i nie wymaga kompletnie używania pestycydów. A sama tkanina jest niezwykle wytrzymała, dzięki czemu będzie długo służyła. To są małe, ale myślę, że dobre wybory, którymi mogę się przysłużyć naszej planecie.

Jasne, kropla drąży skałę! A powiedz, gdyby ktoś chciał coś przymierzyć, zobaczyć, dotknąć… można was spotkać stacjonarnie?

Marzę o swoim butiku i wierzę, że kiedyś będę mogła do niego zapraszać, ale na razie moje ubrania można jednak już teraz zobaczyć stacjonarnie w concept store FREEDOM w Krakowie, przy ulicy Parkowej 1. Serdecznie zapraszam wszystkich z Krakowa i nie tylko do odwiedzenia tego zaczarowanego miejsca. Na pewno będę szukała kolejnych miejsc, w innych miastach, które pozwolą na stacjonarną sprzedaż.

W jakim kierunku chciałabyś rozwijać markę?

Chciałabym zachować autentyczność i spójność marki. To, co tworzę jest w 100% zgodne ze mną i moim gustem. Zależy mi, żeby tak pozostało. Na pewno chciałabym mieć większą liczbę modeli, poszerzyć asortyment o dzianiny, np. swetry czy kardigany z bambusowej przędzy, a także w przyszłości o dodatki, które mogłyby być świetnym uzupełnieniem czy dopełnieniem tak prostych ubrań.

Niemniej jednak dalszy rozwój marki pod kątem kreacji, dalej widzę w takim minimalistycznym wydaniu, bo to mi w duszy gra. Interesują mnie też ekologiczne i nietypowe materiały, np. te tkane z przędzy konopnej czy pokrzywy. Jak już wcześniej wspomniałam na liście marzeń jest też własne miejsce, własny butik z ubraniami, ale do tego jeszcze daleka droga…

Co czujesz, gdy spotykasz na ulicy dziewczynę w sukience od Just Slow?

To wspaniałe uczucie, zobaczyć kogoś w ubraniu swojego projektu. Odbieram to jako nagrodę za moją pracę i potwierdzenie, że nie poszła na marne. Czuję się dowartościowana i mam apetyt na więcej.

Moja ostania klientka wybrała sukienkę w kolorze ecru na swój ślub cywilny… nie ukrywam, że wspaniale było „towarzyszyć” jej w tak wyjątkowym dniu.

Gdzie widzisz się za dwa-trzy lata?

Chciałabym robić nadal to, co kocham, co mnie interesuje, czyli tworzyć swoją markę odzieżową i być związana z branżą mody. Chciałabym się rozwijać w tym kierunku i poszerzać swoją wiedzę z zakresu konstrukcji odzieży, materiałoznawstwa, a także psychologii i marketingu mody. Chciałabym poszerzać swoją ofertę o kolejne, ekologiczne i nietypowe materiały. Krokiem rozwoju dla firmy z pewnością będą zagraniczne rynki sprzedaży i to też jest cel na mojej liście. Niemniej jednak, najważniejsza jest rodzina i za dwa-trzy lata, chciałabym nadal mieć dla niej czas i to jest mój priorytet.

Czym jest dla ciebie sukces?

Sukces nie ma dla mnie wymiaru materialnego. Sukces jest dla mnie uczuciem spełnienia i radości. Spokojem ducha i satysfakcją, że każdego dnia można się realizować i robić to, co się lubi, tak jak się lubi. To uczucie stabilizacji i komfortu psychicznego dzięki pracy, którą dobrze wykonałam i która znalazła grupę odbiorczą.

Co powiedziałabyś młodej mamie, które ma marzenie, ale nie bardzo wie, jak zacząć?

Żeby się nie bała. Żeby marzyła i realizowała marzenia. Żeby szukała wsparcia i pomocy w dążeniu do celu, bo znajdzie je zawsze. Mamy teraz naprawdę duże możliwości zarówno zmiany ścieżki zawodowej, jak i próbowania sił we własnym biznesie. Jest wiele miejsc, w których możemy się dokształcić, wyszkolić czy przebranżowić. Podobnie z możliwościami pozyskania środków na biznes.

Nie należy się obawiać, że się nie uda, że się nie da rady… bo kto jak nie my? Kobiety-mamy 🙂 Myślę też, że najlepszym wsparciem i motywacją jesteśmy same dla siebie, dlatego warto szukać i gromadzić wokół siebie takie kobiety, które próbują. Które się nie poddają i realizują swoje marzenia. One są dla nas najlepszym przykładem i pokazują, którędy można iść.

Dziękuję za rozmowę i życzę ci powodzenia w realizacji marzeń!

Dziękuję!

Zapraszamy na zakupy ze specjalnym 10% rabatem! Hasło: mamopracuj, ważny do końca 31.08.2019 r.

Zdjęcie główne i rodzinne: archiwum prywatne Justyny; zdjęcia z sesji: Anna Bąk Kolory Studio Fotografii

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Kałużna
Spełniająca się żona, mama urwisa i urwiski, przedsiębiorca, redaktorka, muzyk. Z wykształcenia rosjoznawczyni i wokalistka. Ostatnio odkryłam, że artystyczną pasję można realizować... piekąc torty! Kocham słowo pisane, dobrą kuchnię, podróże w nieznane i letnie burze. I mocno wierzę w to, że samorealizacja ma wiele odsłon, często równolegle występujących.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail