Czego szukasz

Dzięki tej pracy mogę połączyć życie rodzinne i zawodowe. I o to chodzi!

„Praca w fajnym zespole, wynagrodzenie na wysokim poziomie i oczywiście elastyczny czas pracy” – to tylko niektóre zalety pracy jakie podkreśla Ewelina Biernacka, prywatnie mama Julki, a zawodowo przedstawicielka ubezpieczeniowo-finansowa w Nationale-Nederlanden. Dlaczego, zdaniem Eweliny to praca idealna dla mamy? Jak wygląda jej dzień pracy? Zapraszamy do lektury wywiadu! A może Ty chciałabyś tak pracować, sprawdź ofertę >

  • Anna Łabno - Kucharska - 24/08/2018
Ewelina Biernacja z Nationale-Nederlanden

Ewelino, z wykształcenia jesteś księgową, pomagasz innym w zakładaniu działalności gospodarczej, prowadzisz też swoją firmę, a przez długi czas pracowałaś ze sportowcami. Skąd pomysł na to, żeby związać się zawodowo z Nationale-Nederlanden?

To będzie długa historia 😉 12 lat temu mój wujek, który był mistrzem Holandii w motocrossie i jest jego wielkim pasjonatem spytał, czy nie chciałabym pomóc mu otworzyć i prowadzić firmy. Miała ona zajmować się sprzedażą części i akcesoriów do pojazdów motocrossowych. W tamtym czasie nie było w Polsce zbyt wielu sklepów i hurtowni zaopatrujących tych sportowców. Pomyślałam czemu nie? I zaczęliśmy tworzyć bazę klientów.

W krótkim czasie dotarłam do wielu klubów i zawodników, których ucieszyło to, że nie będą musieli robić zakupów za granicą. Z sukcesem udało mi się wprowadzić na Polski rynek holenderskie oleje, które dziś kojarzy każdy motocrossowiec. Dużą frajdą i niesamowitą satysfakcją był dla mnie kontakt z klientami, ich zadowolenie. Mieliśmy zespół, który był zgranym teamem. Co roku gościliśmy na targach motocyklowych, organizowaliśmy zakończenia sezonu motocrossowego, które zawsze gromadziły wielu wiernych fanów tego sportu.

Brzmi świetnie. To pewnie był dla Ciebie bardzo intensywny czas.

Tak, dokładnie. Aż w 2014 roku urodziłam córkę – Julkę. Zajęłam się jej wychowaniem, pracowałam w domu. Dwa razy w tygodniu jeździłam do biura. Byłam trochę rozdarta, czułam że chcę skupić się na wychowaniu dziecka i chcę pracować. Moje dotychczasowe zajęcie wymagało jednak większego poświęcenia. Żeby zapewnić klientom jakość sprzedaży jakiej od nas oczekiwali musiałam być w pracy codziennie. Nie chciałam tracić momentów ważnych dla każdej mamy, siedząc cały dzień w pracy.

Znalazłam projekt unijny dedykowany dla osób takich jak ja, który pomagał założyć działalności gospodarcze. Uważałam, że jest to coś dla mnie. Złożyłam wniosek, napisałam biznesplan i zaczęłam działać. Główną myślą przewodnią była pomoc osobom starszym i niepełnosprawnym. Nawiązałam współpracę z kilkoma mamami, które szukały dodatkowego źródła dochodu. W mojej okolicy wiele osób wyjeżdża za granicę czy do innych miast do pracy. Dzięki nam mogli zostawić swoich rodziców wiedząc, że mają dobrą opiekę.

Dodatkowo zajęłam się pisaniem biznesplanów dla osób takich jak ja, które chciały pozyskać środki na własną działalność. Tak pracowałam przez prawie rok. Jednak cały czas szukałam czegoś jeszcze, czegoś co pozwoliłoby mi się realizować, rozwijać. Szukałam pomysłu na siebie.

I właśnie wtedy pojawiła się myśl o Nationale-Nederlanden?

Pewnego dnia przeglądałam nasz koniński portal i zupełnie przypadkiem trafiłam na ogłoszenie o pracy w Nationale-Nederlanden. Postanowiłam wysłać swoje CV i poczekać co będzie dalej. Szybko zaproszono mnie na rozmowę. Rozmowa była z Martyną, jak się później okazało moją managerką funkcyjną. Bardzo mi się podobała atmosfera panująca w biurze. A sama rozmowa jeszcze utwierdziła mnie w tym, że chcę tu pracować. Następnym etapem było spotkanie z Panią Dyrektor, która powiedziała mi jak wyglądają warunki współpracy z Nationale-Nederlanden. Ja jako osoba prowadząca działalność mam umowę współpracy.

Co Cię przekonało do podjęcia tej właśnie współpracy?

To, co mi się spodobało na samym początku, to to, że nie mam sztywnych ram czasowych w pracy. Mam zadania do wykonania i na nich się skupiam. Jeśli mam chore dziecko mogę zostać z nią w domu i nikt nie ma do mnie o to pretensji.

Wiedziałam, że będę musiała wziąć udział w szkoleniu przygotowującym mnie do pracy w Nationale-Nederlanden i jakie było moje zaskoczenie, kiedy dowiedziałam się, że firma wypłaci mi wynagrodzenie za udział w nim. Nie spotkałam się wcześniej z tym, żeby nowy pracownik, który dopiero zdobywa wiedzę otrzymywał jeszcze za to pieniądze. Przyznasz, że to coś nowego. Zazwyczaj to my musimy płacić za szkolenia.

Później wszystko potoczyło się szybko. Zaczęłam już oficjalnie pracę jako PUF (przedstawiciel ubezpieczeniowo-finansowy). Pamiętam swoje pierwsze spotkanie. Na szczęście odbywało się z moją przyjaciółką, która zdecydowała się na zakup polisy. Byłam zestresowana, ale zadowolona wiedząc, że mogę zaproponować jej produkt, który spełnia jej oczekiwania i ją zabezpiecza. Po tym pierwszym spotkaniu było już z górki. Wiesz co w tym wszystkim było najlepsze?

Nie wiem, opowiedz mi 🙂

Najfajniejsze było to, że odbierałam Julkę o godzinie 14:30 z przedszkola i razem spędzałyśmy czas. Oczywiście są dni, kiedy mam spotkania z klientami po południu, ale zawsze wtedy pomocna jest babcia, z którą Julka uwielbia spędzać czas.

W Nationale-Nederlanden działasz od kilku miesięcy jak Przedstawicielka Ubezpieczeniowo-Finansowa. Czym dokładnie się zajmujesz i jak wygląda Twój dzień pracy?

Zajmuję się sprzedażą ubezpieczeń na życie. Są to ubezpieczania indywidualne, jak i grupowe, na przykład dla pracowników. Te drugie cieszą się coraz większą popularnością. To dobrze. Ta popularność pokazuje, że pracodawcy szanują zdrowie i życie swoich pracowników. Zapewniają im dostęp do tego typu ochrony, zależy im na komforcie pracownika.

Natomiast jeśli chodzi o ubezpieczenia indywidualne to one dają nam ochronę w czasie choroby, stanowią zabezpieczenie kredytu. Wypłacone środki bardzo często są niezbędne przy leczeniu, także tym specjalistycznym. Coraz częściej zauważam, że ludzie zaczynają myśleć przyszłościowo. Wiedzą, że nie jest tylko teraz i tu. Nie wiemy co wydarzy się za tydzień, miesiąc czy rok. Ubezpieczenie nie ochroni nas przed zachorowaniem, ale może nam pomóc w procesie leczenia.

A jak wygląda mój dzień pracy? Hmm przyjeżdżam rano i zaczynam od kawy 🙂 Następnie dzwonię do klientów, przygotowuję dla nich odpowiednie oferty, jeżdżę na spotkania. Uwielbiam kontakt z ludźmi, daje mi to niesamowitą frajdę.

Chcesz dowiecieć się jak pracować tyle ile chcesz? Sprawdź ofertę >>>

Pracujesz w większym zespole, w którym jesteście zależni od siebie czy masz pełną samodzielność i niezależność?

Jesteśmy podzieleni na dwa zespoły. Każdy pracuje jednak na swój rachunek. Jesteśmy niezależni. Natomiast to, co jest ważne – zawsze możemy liczyć na pomoc ze swojej strony lub od managerów.

Części osób sprzedaż ubezpieczeń kojarzy się z nachalnym przekonywaniem czy wręcz wciskaniem na siłę jakiegoś produktu. Jak Ty i Twój zespół odczarowujecie ten stereotyp?

W Nationale-Nederlanden szanujemy klienta. Ja zawsze staram się rozwiać wątpliwości czy rzeczowo odpowiadać na pytania. Jednak jeśli mówi nie, nie wsadzam nogi w drzwi, żeby nie zamknął mi ich przed nosem. Każdy ma jakieś pytania, każdy zastanawia się czy warto. Moje 80-90% spotkań kończy się jednak podpisaniem polisy. Tak jak mówiłam Ci wcześniej, coraz bardziej jesteśmy świadomi zagrożeń. Chcemy zabezpieczyć siebie i swoich bliskich. Często wystarczą rzeczowe argumenty i odpowiedni produkt.

Mówiłaś, że uwielbiasz kontakt z ludźmi. Jesteś otwarta na nich. A które jeszcze z Twoich cech charakteru pomagają Ci w codziennych, zawodowych działaniach?

Ja dość szybko zaczęłam pracować, miałam samodzielne stanowisko, bardzo odpowiedzialne. Dodatkowo studiowałam. Dzięki temu nauczyłam się organizacji i samodyscypliny. Pomaga to bardzo w pracy, jak i w życiu prywatnym. I tak jak wspomniałaś jestem osobą komunikatywną, a to pomaga w kontaktach międzyludzkich. To chyba najważniejsza cecha.

Pomimo tego, że niedawno zaczęłaś pracę w Nationale-Nederlanden masz już na koncie sukcesy. Opowiesz o nich?

Bardzo chętnie. Dla przedstawicieli, którzy pracują do 24 miesięcy jest organizowany konkurs. Nagrodą są bardzo ciekawe szkolenia. To jest ranking top 100 przedstawicieli, gdzie ja zajmuję 43 miejsce. Jest mi niezmiernie miło, ponieważ mam szansę wziąć udział w szkoleniu, które pozwoli mi nauczyć się czegoś nowego. Dla mnie to wysoka pozycja, w szczególności biorąc pod uwagę mój staż pracy.

Trzymam kciuki za pierwsze miejsce! Pracujesz na swój sukces i robisz to wszystko, mając w domu energiczną 3,5-latkę :). Dzięki jakim rozwiązaniom zawodowym łączysz pracę i życie prywatne?

Dzięki tej pracy udaje mi się to i nic się z sobą nie ściera 🙂 Po przedszkolu odbieram Julkę i mam czas dla nas. Spędzamy czas aktywnie. Uwielbiamy zabawy kreatywne, wszelkie malowanki, wyklejanki to nasz konik. Ta praca daje mi niesamowitą satysfakcję i poczucie stabilizacji. Dzięki niej mogę realizować się jako pracownik i jako matka. Wysokość wynagrodzenia też działa na mnie bardzo motywująco 🙂

I pytanie na koniec. Czy poleciłabyś swoją pracę innym mamom? I jeśli tak – to dlaczego?

Oczywiście! Każdej mamie. Czas spędzony w domu z dzieckiem jest bezcenny. Dzięki pracy w Nationale-Nederlanden nie muszę z niczego rezygnować. Tu liczy się pracownik i jego komfort. Mamy bogaty pakiet benefitów. Ja naprawdę czuję, że firma mnie docenia. Po 4 miesiącach pracy mogłam pojechać na tygodniowy, rodzinny wypad nad morze. Wróciłam zrelaksowana i gotowa do działania! Mogę to podsumować tak: praca w fajnym zespole, wynagrodzenie na wysokim poziomie i oczywiście elastyczny czas pracy – to powinno zachęcić każdego!

Dziękuję 🙂

Chcesz zacząć swoją przygodę z Nationale-Nederlanden i mieć czas na życie prywatne? Rekrutacja obejmuje całą Polskę 🙂

Zdjęcia: własność Ewelina Biernacka

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Anna Łabno - Kucharska
Jestem mamą mądrej indywidualistki. Posiadam doświadczenie w koordynacji projektów, prowadzeniu szkoleń oraz doradztwa. Uwielbiam spędzać czas z rodziną, podróżować, czytać książki i celebrować picie kawy. W "wolnym" czasie wspieram osoby chore onkologicznie.

Wyzwania firm w kontekście pandemii

Pandemia zmieniła nie tylko skalę zatrudnienia i sposób rekrutacji, ale również nasze podejście do pracy i oczekiwania w stosunku do pracodawców. Zespół Pracuj.pl na przełomie kwietnia i maja 2020 r., przeprowadził wśród użytkowników swojego portalu badanie, którego efektem była identyfikacja wyzwań w zakresie wykorzystania biur i przestrzeni do pracy, integracji pracowników w sytuacji rozproszenia, modyfikacji oferty benefitów, a także akceptacji i zrozumienia w stosunku do pracujących rodziców.
  • Natalia Gozdowska - 16/09/2020
dwie kobiety w maseczkach spotkały się w biurze, witają się łokciami

Od paru miesięcy uczymy się funkcjonować zawodowo w innej rzeczywistości. Po całkowitym zamknięciu biur, zaczynają do nich wracać pracownicy, jednak w większości firm, fizyczna obecność jest wciąż rotacyjna lub funkcjonuje na zupełnie innych zasadach.

Pandemia zmieniła nie tylko skalę zatrudnienia i sposób rekrutacji, ale również nasze podejście do pracy i oczekiwania w stosunku do pracodawców. Zespół Pracuj.pl na przełomie kwietnia i maja 2020 r., przeprowadził wśród użytkowników swojego portalu badanie „Zawodowy styl życia”, którego efektem była identyfikacja wyzwań w zakresie wykorzystania biur i przestrzeni do pracy, integracji pracowników w sytuacji rozproszenia, modyfikacji oferty benefitów, a także akceptacji i zrozumienia w stosunku do pracujących rodziców.

Docenienie pracy zdalnej

Pracodawcy, by zapewnić bezpieczeństwo pracownikom, wprowadzili większą elastyczność, jeśli chodzi o wybór miejsca pracy. Zespoły pracują w mniejszym wymiarze w biurach, część z nich ma możliwość wyboru miejsca pracy, a niektórzy funkcjonują w systemie rotacyjnym, który umożliwia zmniejszenie liczby personelu na jednej przestrzeni.

Według Pracuj.pl zdecydowana większość pracowników (89%) po opanowaniu pandemii chce pracować przynajmniej częściowo zdalnie. Jednak tylko 10% chciałoby wykonywać 100% etatu spoza biura, co pokazuje potrzebę integracji i współpracy w zespole, nie tylko w świecie wirtualnym. 57% respondentów pracujących zdalnie uznało, że taki model wykonywania obowiązków pozwolił im bardziej docenić możliwość przychodzenia do biura i bezpośrednich spotkań ze współpracownikami.

Eksperci prognozują, że z czasem ten trend się rozwinie, a przestrzeń biurowa będzie służyć przede wszystkim do spotkań projektowych, warsztatów kreatywnych, sytuacji, kiedy fizyczne bycie obok siebie jest koniecznością. Oczywiście nie bez znaczenia są tu ogromne oszczędności firm, związane z infrastrukturą.

Przeczytaj także: [07] Rynek pracy w trakcie i po pandemii. Możliwe scenariusze, szanse i ryzyka

Budowanie relacji w rozproszonych zespołach

Powyższy trend wiąże się niestety nieodłącznie z większymi wyzwaniami pracodawców, jeśli chodzi o budowanie więzi pomiędzy funkcjonującymi wirtualnie pracownikami. W badaniu „Zawodowy styl życia” respondenci wybierali spotkania (67%) i wyjazdy (59%) czy wspólne warsztaty (48%) jako najskuteczniejsze metody integracji. To oczekiwanie jest trudne do realizacji w obecnych warunkach. Ducha wspólnoty można oczywiście budować poprzez media społecznościowe lub różnego rodzaju narzędzia wirtualne, jednak nie zastąpi to spotkań na żywo.

Analitycy trendów prognozują stopniowy zanik pracy etatowej na korzyść pracy dorywczej, co utrudni dodatkowo tworzenie społeczności wewnątrz firmy i zaangażowanie pracowników w formie, jaka była nam znana dotychczas, na korzyść przedefiniowanego employee experience. Co zrobić więc, aby zmodyfikować perspektywę patrzenia na biznes, na współpracowników i pracowników, na zarządzanie, budowanie relacji i bycie „w pracy” razem?

Przeczytaj także: Czy Gig Economy będzie rosnąć w 2020 r.? Prognozy dla freelancerów

Przeformułowanie oferty benefitów

W nowych ofertach pracy pojawia się coraz mniej benefitów. Niektóre z nich dotychczas wiązały się z fizycznym „byciem” w biurze, więc siłą rzeczy musiały zniknąć, inne są ograniczane ze względów kosztowych czy z powodu zmniejszenia ich atrakcyjności (karty sportowe, karnety do kina itp.). Jeśli benefity mają wciąż pozostać czynnikiem, który uatrakcyjnia ofertę pracy, muszą zostać zmienione tak, by mogły być wykorzystywane w świecie online.

Według Pracuj.pl zyskają oferty, które będą pomagać pracownikom w wykonywaniu pracy zdalnej, np. dostęp do szkoleń w sieci, usługi personalnych asystentów, dofinansowanie do przedszkoli czy dobry sprzęt służbowy.

Wsparcie i zrozumienie pracujących rodziców

Pandemia była niewątpliwie ogromnym wyzwaniem dla pracujących rodziców. 57% z nich miało w czasie pandemii trudności z oddzieleniem czasu prywatnego i służbowego. Dodatkowo sytuacja, której doświadczyliśmy, pokazała jak w powiększającym lustrze problemy, z którymi kobiety mierzą się na co dzień. Nie bez powodu mówi się, że rola matki to praca na pełen etat. Zamknięcie w domu z dziećmi i jednocześnie konieczność wykonywania pracy zdalnej było sytuacją ekstremalną, bardzo obciążającą psychicznie.

Przeczytaj także: Mieć wolność chłonięcia świata – kobiece rozmowy w czasie kwarantanny

Według Pracuj.pl 83% matek uważało, że miały większe trudności w wykonywaniu obowiązków w trakcie pandemii od bezdzietnych koleżanek, ale aż 46% nie czuło się traktowanych przez przełożonych ze zrozumieniem.

Warto pamiętać, że temat przyciągania talentów do organizacji oraz budowania kultury organizacyjnej opartej na zaufaniu jest wciąż aktualny, a nawet szczególnie ważny w najbliższych latach. Firmy doceniające różnorodność i dbające o równowagę pomiędzy życiem osobistym, a zawodowym pracowników będą w dłuższej perspektywie czasowej budować przewagę konkurencyjną. Nawet jeśli w tym momencie rynek pracownika wydaje nam się przeszłością.

Źródło: media.pracuj.pl

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Natalia Gozdowska
Zawodowo zajmuje się rozwojem, coachingiem, projektami HR, kulturą organizacyjną i budowaniem marki pracodawcy. Prywatnie mama dwóch wrażliwców, zakochana żona, pasjonatka reportaży, teatru tańca i psychologii. Prowadzi bloga i fun page „Studio Rzeczy Ważnych”, fotografuje i wspiera tych, którzy tego potrzebują. :)

Najbardziej angażująca konferencja HR w Polsce! – HeReos Conference już 18 września!

Już w najbliższy piątek 18.09 dołącz do wydarzenia, na które wszyscy czekaliśmy! Podczas HeReos Conference zaplanowano aż cztery ścieżki tematyczne, obejmujące najważniejsze obszary HR w kontekście obecnej, nowej rzeczywistości. Chcesz dowiedzieć się jak tworzyć miejsca pracy przyjazne rodzicom i dlaczego warto? Zapraszamy na wystąpienie Agnieszki Czmyr-Kaczanowskiej, współzałożycielki Fundacji Mamo Pracuj. Skorzystaj z rabatu #mamopracuj i zapisz się już dziś!
  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 15/09/2020

„Najbardziej angażująca konferencja HR w Polsce” – HeReos Conference już 18 września

Chcesz się dowiedzieć, co charakteryzuje firmy przyjazne rodzicom i które z nich naprawdę zasłużyły na ten tytuł?

Koniecznie weź udział w konferencji HeReos Conference i posłuchaj wystąpienia Agnieszki Czmyr-Kaczanowskiej, współzałożycielki Fundacji Mamo Pracuj pt. „Jak tworzyć miejsca pracy przyjazne rodzicom i dlaczego warto?”.

Zapisz się na to wydarzenie używając naszego kodu rabatowego #mamopracuj, a otrzymasz 15% rabatu!

Konferencja odbędzie się w formie hybrydowej, zatem jeżeli chcesz wysłuchać wystąpień siedząc wygodnie we własnym fotelu, to wybierz Pakiet ONLINE i użyj kodu rabatowego #mamopracuj, specjalnie dla Czytelniczek i Czytelników portalu mamopracuj.pl!

Jeżeli masz ochotę dołączyć do uczestników „na żywo” i wziąć udział w warsztatach 19 września i super After Party w CulinaryOn w Warszawie, wybierz Pakiet HYBRYDOWY.

Koniecznie sprawdź jakie atrakcje przygotowali dla Ciebie organizatorzy i dlaczego HeReos Conference to wyjątkowe wydarzenie, na którym nie może Cię zabraknąć!

Kliknij w link i poznaj szczegóły: www.heroesconf.pl

Do zobaczenia!

Grafiki: HREmbassy, organizator HeRoes Conference

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail