Logo Mamo Pracuj
Open menu
Pracuj

Znajdź wymarzoną pracę i pracodawcę.

Rozwijaj się

Pozwól się wesprzeć w rozwoju.

Inspiruj się

Sprawdź nasze propozycje dla Ciebie.

ZAINSPIRUJ SIĘ

Czy rękodzieło to dobry pomysł na biznes?

  • Klaudia Kierzkowska
  • 7 marca 2023
  • 5 MIN. CZYTANIA
rękodzieło_kobieta_800.jpg
Sprzedaż własnoręcznie wykonanych produktów jest ciekawym pomysłem na biznes. To nie tylko realizacja własnych pasji, ale często także dochodowe przedsięwzięcie. Rękodzieło to doskonała propozycja dla osób kreatywnych, twórczych i posiadających zdolności artystyczne.

Czym jest rękodzieło?

Ręcznie robione produkty cieszą się coraz większą popularnością. Oryginalność i niepowtarzalność produktów, a także możliwość bezpośredniego kontaktu z artystą ma wielu zwolenników. Pod pojęciem rękodzieła kryją się wyroby wytworzone w nieprzemysłowy sposób. Wiele z nich posiada dodatkowe walory estetyczne i magiczną „duszę”.

Jakie rękodzieła sprzedają się najlepiej?

Rękodzielnictwo przeznaczone jest głównie dla osób kreatywnych i cierpliwych. Tych, które nie boją się innowacji. Własnoręcznie wykonane prace pozwalają klientom wyrazić samych siebie, a możliwość uczestniczenia w procesie twórczym dodatkowo zachęca do korzystania z tego rodzaju usług. Oto najmodniejsze przykłady rękodzieła:

  • Biżuteria artystyczna – pierścionki, kolczyki czy naszyjniki. Ręcznie robiona, niepowtarzalna i oryginalna biżuteria znajduje wielu zwolenników. Do wykonania biżuterii handmade z żywicy można dodatkowo wykorzystać suszone kwiaty, czy pamiątkowy kamyczek.
  • Świece dekoracyjne – to jedna z popularniejszych osób w domu. W dzień zdobią, wieczorem tworzą niesamowity klimat. Podczas tworzenia świec warto dać się ponieść wyobraźni Wykorzystując swoje zdolności manualne można przygotować
    prawdziwe dzieła sztuki.
  • Szydełkowanie – to dobrze znana technika rękodzieła. Zaplatając szydełkiem nici możemy przygotować np. przepiękne ubranka czy zabawki dla dzieci, a także niepowtarzalne serwetki czy duże obrusy.
  • Scrapbooking – to technika polegająca na dekorowaniu zaproszeń, pudełek czy albumów różnymi ozdobnymi materiałami.
  • Decoupage – polega na ozdabianiu przedmiotów przez naklejanie na nie serwetek papierowych czy wyciętych wzorów z papieru. W ten sposób możemy ozdobić i nadać niepowtarzalny charakter doniczce, konewce, skrzyneczce czy nawet meblom.

Jak sprzedając rękodzieło zdobyłam 60 klientów w niecałe 3 miesiące?

Od czego zacząć?

Działalność nierejestrowana

Należy mieć świadomość, że zarabianie na swoim hobby często jest ciężką pracą wymagającą podejmowania dodatkowych wyzwań. By zdobyć klientów, należy przygotować odpowiednią ofertę oraz zadbać o poziom świadczonych usług. Rozpoczynając przygodę z rękodzielnictwem nie trzeba od razu rejestrować firmy. W przypadku osób początkujących, najlepiej sprawdzi się działalność nierejestrowana, dzięki której można sprzedawać rękodzieło bez nadmiaru formalności. Jednak co ważne – miesięczne przychody nie mogą przekroczyć 50 proc. minimalnego wynagrodzenia. Wówczas nie ma konieczności składania wniosku o wpis do CEIDG (Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej), rejestracji w Urzędzie Skarbowym i Głównym Urzędzie Statystycznym. Nie trzeba również opłacać składek ZUS. Prowadzenie działalności nierejestrowanej wiążę się z prowadzeniem uproszczonej ewidencji sprzedaży, a także z rozliczaniem przychodów w PIT-36 według skali podatkowej.

Działalność gospodarcza

Zdarza się, że początkowo rękodzieło jest jedynie dodatkowym zajęciem, formą rozwijania swoich pasji. Jednak wraz ze wzrostem zainteresowania ze strony klientów może przerodzić się w prawdziwy biznes i stać się sposobem na życie. W takim przypadku niezbędne jest założenie działalności gospodarczej, co wiąże się z ponoszeniem stałych kosztów – opłacaniem podatków i składek ZUS. Należy również wybrać odpowiednią formę opodatkowania – podatek liniowy lub ryczałt.

Gdzie sprzedawać rękodzieło?

Samo tworzenie dzieł sztuki nie wystarczy, by osiągnąć sukces. Produkt trzeba jeszcze umieć sprzedać. Istnieje kilka możliwości sprzedaży swoich dzieł, a do najpopularniejszych należą:

  • Portale aukcyjne – wystawianie swoich wyrobów na portalach aukcyjnych pozwoli na rozszerzenie grona odbiorców. Korzystając z pomocy pośredników, należy liczyć się z koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów jak np. prowizji ze sprzedaży.
  • Sklep internetowy – w obecnych czasach założenie sklepu internetowego jest jednym z łatwiejszych sposobów, który pozwala na dotarcie do jak największego grona potencjalnych kupców. Na początek wystarczy wykupić domenę, wybrać opcję abonamentową i szablon, przygotować regulamin, a także dokładnie przemyśleć system dystrybucji. By przyciągnąć odbiorów należy zadbać o szatę graficzną i logo. Przejrzysty interfejs pozwoli łatwo poruszać się po stronie. Estetyczne i profesjonalnie wykonane zdjęcia produktu są kolejnym, niezwykle ważnym elementem. Bardzo ważnym aspektem prowadzenia własnego sklepu internetowego jest dobry marketing. Jednym ze skuteczniejszych, a zarazem przystępnych cenowo sposobów jest reklama w mediach społecznościowych.

Czy rękodzieło się opłaca?

Rękodzieło jest popularną formą zarobku głównie wśród osób uzdolnionych artystycznie. Produkty wykonane własnoręcznie są unikatowe i zadziwiają. Te oryginalne, wyróżniające się jakością wykonania szybko znajdą nabywców. Są doskonałym pomysłem na prezent.

Klienci doceniają wysoki poziom świadczonych usług, precyzję i staranność wykonania, a także oryginalność i niepowtarzalność. Choć trudno określić, jakich zysków może spodziewać się osoba sprzedająca własnoręcznie stworzone produkty, to przy dużym
zaangażowaniu i odpowiedniej reklamie można zarobić nawet kilka tysięcy miesięcznie. Choć początki mogą być trudne, to nie warto się poddawać.

Zdjęcie: Canva

Zobacz więcej

artykuł
Kobieta z dziećmi nad morzem
  • Klaudia Kierzkowska
  • 3 MIN. CZYTANIA
artykuł
  • Klaudia Kierzkowska
  • 4 MIN. CZYTANIA
artykuł
Kobieta notująca swoje wydatki
  • Klaudia Kierzkowska
  • 5 MIN. CZYTANIA
artykuł
chłopiec spacer las
  • Klaudia Kierzkowska
  • 12 MIN. CZYTANIA
artykuł
#Welcome III - nowa edycja programu
  • Klaudia Kierzkowska
  • 4 MIN. CZYTANIA
webinar
Ania Łukaszyn
  • Klaudia Kierzkowska
  • 6 MIN. CZYTANIA

+3 tys. mam w newsletterze

© Mamopracuj 2024

Skip to content