Czego szukasz

Bright & Beautiful – Franczyza dla Mamy

„Zaopiekujemy się Twoim domem, abyś Ty mogła zadbać o siebie”. Chcesz zapewnić sobie wysokie zarobki w godzinach zajęć szkolnych Twoich dzieci? Zarządzaj zespołem przyjaznych ekologii gospodyń domowych. Organizacja czasu pracy w przypadku tej franczyzy jest szczególnie atrakcyjna dla Mam, które chcą godzić życie zawodowe z obowiązakmi rodzinnymi. Tej marki nie ma jeszcze w Polsce. Poznaj inspirujące franczyzy z zagranicy.

  • Franczyzadlamamy.pl - 08/03/2015

Opis przedsięwzięcia

Bright and Beautiful realizuje nowe podejście do kwestii utrzymania domów, poprzez wyjątkową obsługę klientów oraz dbanie o detale. Jeżli do tego dodamy unikalne techniki marketingowe, zarządzanie przy pomocy nowoczesnej platformy internetowej oraz podejście przyjazne środowisku, to sukces każdej franczyzy pod skrzydłami Bright and Beautiful murowany.

Do głównych obowiązków menadżera franczyzy należy zarządzanie biznesem z domu oraz nawiązywanie kontaktów biznesowych z innymi mamami, które zajmują się sprzątaniem domów klientek. Sama właścicielka franczyzy nie sprząta.

Firma Bright and Beutiful, założona w Wielkiej Brytanii  przez mamę dwójki dzieci, może poszczycić się szeregiem nagród: Manchester Business Woman Roku 2011 dla założycielki Rachel Ray, Finalista konkursów: Kobieta Przedsiębiorca 2012oraz Franczyza Roku 2013. Firma zbobyła również tytuł Najlepszego Domowego Biznesu Roku 2013. Marka prężnie się rozwija dzięki wzrostowi zainteresowania i zapotrzebowania na tego typu usługi , ale także dzięki reklamie szeptanej, czyli polecaniu sobie B&B przez zadowolone klientki.

Franczyzodawca zapewnia przeszkolenie i przygotowanie do pracy. W zamian oczekuje przywiązywania wagi do szczegółow, uważności oraz empatii w stosunku do klientów i współpracownic.

Finanse

Początkowa inwestycja na uruchomienie franczyzy (w Wielkiej Brytanii) to ok 11 000 funtów. Ta kwota może być w połowie sfinansowana przez banki, które są partnerami firmy Bright and Beautiful, i które uznały ten model biznesowy za dochodowy. Na starcie założycielka franczyzy otrzymuje: kompleksowe szkolenie (także w miejscu pracy), wsparcie podczas rekrutacji pracownic, pełny pakiet marketingowy, narzędzia do online marketingu oraz stronę internetową, system obsługi klienta oraz profesjonalną obsługę PR, wszystkie narzędzia, ubrania frmowe dla pierwszego zespołu.

Szkolenie i wsparcie

Bright and Beautiful zapewnia wsparcie dla swoich franczyz na każdym etapie rozwoju firmy:

  • pomoc w zarządzaniu – szczegółowe miesięczne i kwartalne spotkania na których omawia się bieżące sprawy , ewentualne problemy
  • wsparcie telefoniczne i drogą mailową w codzinnych kwestiach
  • wsparcie w rozwoju firmy- pełny PR i wsparcie marketingowe
  • wsparcie w zarządzaniu finansami, pomoc z rozliczeniami i rachunkowością
  • wsparcie w sprawach kadrowych
  • szkolenie i rozwój poprzez udział w rocznych konferencjach, kwartalnych spotkaniach sieci, udział w forach internetowych oraz dostęp do Intranetu

Biznes dla mam – dobre praktyki

Faye, 31 lat, dwójka dzieci.Pracowała na trzech posadach, by móc pogodzić pracę z opieką nad jej małymi dziećmi. Obecnie prowadzi z sukcesem nagradzaną firmę, zajmującą się utrzymywaniem czystości w domach w południowym Manchesterze. Roczny obrót sięga 650 tysięcy funtów i ciągle wzrasta. Po rozwodzie musiała pracować na trzech etatach: w świetlicy (rano), przedszkolu (do południa)oraz w  świetlicy szkolnej popołudniami. Wtedy spotkała Rachel Ray, założycielkę Bright&Beautiful – przyjaznej środowisku firmy, działającej w branży utrzymania czystości w domach, a zarazem firmy która wspiera kobiety i ich rodziny w Wielkiej Brytanii. Faye kupiła najpierw pierwszą franczyzę, obecnie prowadzi szereg franczyz w regionie południowego Manchesteru.

Pam, mama dwóch chłopców  wieku 5 i 7 lat. Swój biznes rozkręca od października 2013 roku. Zanim uruchomiła własną fimę, pracowała na stanowisku wiceprezeski  w siedzibie jednego z banków. W latach kryzysu ekonomicznego została zwolniona. Obecnie zarządza zespołem 6 osób.

Claire ponad 14 lat spędziła zawodowo zajmując się marketingiem dla różnych, znaczących klientów. Organizowała międzynarodowe wydarzenia. Na poczętku 2012 roku została zwolniona w wyniku redukcji w agencji marketingowej, dla której pracowała. Dla samotnej matki 7- letniego syna, ważne było znalezienie dobrze płatnej pracy, która równocześnie umożliwi opiekę nad synkiem. Wtedy zdecydowała się na rozpoczęcie własnego biznesu, franczyzy Bright and Beautiful.

Dowiedz się więcej na www.brightandbeautifulhome.com

Tłumaczenie: Magda Zawodny-Barabanow – dziękujemy!

Tekst i zdjęcia pochodzą ze strony www firmy.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Franczyzadlamamy.pl
Franczyza dla Mamy to projekt portalu Mamo Pracuj prezentujący sprawdzone pomysły na biznes dla mam. Nie masz pomysłu na własny biznes? Skorzystaj z franczyzy! Portal Mamo Pracuj nie bierze odpowiedzialności za wyniki biznesowe prowadzenia działalności przez franczyzobiorców.
Podyskutuj

Strategia biznesowa. Dlaczego warto ją mieć?

Co to jest strategia biznesowa, czym różni się od biznes planu i kto powinien ją przygotować? W 3 prostych krokach pokażę Ci jak przygotować strategię rozwoju Twojego biznesu, również franczyzowego.
  • Agnieszka Słowik - 12/06/2019

Co to jest strategia biznesowa?

Strategia biznesowa to przemyślany plan działania, dzięki któremu firma będzie się dynamicznie rozwijać, decyzje przez nas podejmowane będą spójne, a proces zarządzania przedsiębiorstwem przyniesie spodziewane rezultaty.

W odróżnieniu od biznes planu strategia biznesowa ma charakter długookresowy (3-5 letni). Biznes Plan tworzy się przede wszystkim dla startupów przed rozpoczęciem ich działalności. Jest on skierowany głównie do banków i inwestorów w celu przekonania ich, że warto zainwestować środki w nowe przedsięwzięcie. Strategia biznesowa tworzona jest w celu określenia priorytetów, dzięki którym firma będzie się rozwijać. Jest to więc plan rozwoju zarówno dla nowych, jak i istniejących podmiotów gospodarczych, w tym dynamicznie rozwijających się sieci franczyzowych.

Analiza w 3 krokach

Jednym z prostszych sposobów opracowania strategii biznesowej jest przeprowadzenie krok po kroku perspektywicznej analizy potrzeb potencjalnych klientów, partnerów biznesowych oraz określenie własnych celów i priorytetów. Podstawą takiej analizy są odpowiedzi na postawione niżej pytania.

Krok 1 – Określenie własnych celów i ambicji

Dlaczego chcesz zaangażować się w to przedsięwzięcie?

Jakie są Twoje pasje, ambicje i cele życiowe? Czy ich realizacja wiąże się chociaż pośrednio z zakresem usług/produktów sieci franczyzowej, która Cię zainteresowała?

Co jest dla Ciebie najważniejsze? Realizacja własnych pasji czy maksymalizacja dochodu?

Co łączy Cię z Twoimi partnerami biznesowymi, w tym ze współpracownikami, dostawcami i klientami (np. więzy rodzinne, przyjaźń)?

Spójrz na Twój biznes z perspektywy klienta. Zastanów się nad tym, co faktycznie chcesz mu sprzedać. Skup się nie na Twoim produkcie lub usłudze, ale na tym co Ty sama możesz mu zaoferować.

Krok 2 –  Określenie celów biznesowych

Aby wskazać cele biznesowe należy przede wszystkim zdefiniować misję przedsiębiorstwa. Misja określa sens istnienia firmy, wskazuje najważniejsze zadania oraz wartości oferowane klientom. Należy się również zastanowić nad tym, gdzie chcielibyśmy, aby nasza firma znajdowała się za 3-5 lat, a następnie wyznaczyć mierzalne cele, które będziemy realizować w drodze do sukcesu.

Również franczyzodawca powinien okreslić swoją misję, dlatego warto zapytać go o szczegóły. Obie misje, a więc wizje naszego wspólnego biznesu, powinny być spójne.

Krok 3 – Analiza rynku

Na początku należy wskazać 10 najważniejszych potencjalnych klientów, a następnie określić ich oczekiwania. Warto zastanowić się również nad tym, co my chcemy, aby zrobił nasz potencjalny klient oraz nad tym co my chcemy, aby myślał nasz potencjalny klient. Na koniec trzeba sprecyzować to, co odróżnia nas od konkurencji oraz to, w czym jesteśmy od niej lepsi.

Czy strategia jest potrzebna we franczyzie?

Mimo tego że franczyza to sprawdzony model biznesowy, strategia w tym przypadku również jest koniecznością. Powodów jest kilka. Przede wszystkim nasz biznes będziemy rozwijać w innej lokalizacji. W związku z tym struktura populacji może różnić się od tej, w której działa franczyzodawca. Warto zastanowić się i przeanalizaować nasz rynek lokalny. Podobieństwa i różnice wykazane względem rynku, na którym działa franczyzodawca, mogą być zarówno nasżą mocną jak i słabą stroną. Najważniejsze jest to, aby mieć ich świadomość.

Sprawdź jakie pomysły na franczyzę przygotowaliśmy dla Ciebie:

 

 

Edukido

Logo MathRiders

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Słowik
Ekonomista, pasjonuje ją aktywny rozwój biznesu, szczególnie franczyza, dlatego kilka miesięcy temu założyła portal biznesowy www.RynekFranczyzy.pl i została pierwszym w Polsce brokerem franczyzowym. Asertywna idealistka, która lubi łamać stereotypy i zachęcać do działania innych. Z jej inicjatywy powstał także serwis dla mam www.MamaSprzeda.pl. Szczęśliwa mama 6-letniej Hani.
Podyskutuj

Co powinnaś wiedzieć o zakładaniu własnej firmy?

W końcu w wolnej chwili zastanawiasz się, czy może zacząć coś swojego? Analizujesz co Cię interesuje, jakie masz talenty i w czym tak naprawdę chciałabyś się realizować? To już bliska droga do zmonetyzowania swoich zainteresowań, czyli założenia własnej firmy. Jak to zrobić krok po kroku?
  • Grzegorz Zieliński - 10/06/2019
młoda kobieta przy biurku marzy o własnej firmie

Zakładanie własnej firmy

Poranny pośpiech jak co dzień nie robi już większego wrażenia, bo cóż zamiast tego może zaoferować nam poranek. Pośpiech jak zawsze związany z wyjściem do pracy i porannym ogarnięciem domu. W drodze do pracy pojawiają się kolejne dręczące myśli – „w jakim humorze będzie szef, czego jeszcze nie zdążyłam zrobić wczoraj”. Wtedy to jeszcze akceptujesz w końcu liczy się każda sekunda. Nie ma czasu na myślenie.

Jakie dokumenty musisz wypełnić ?

Gdy podejmiesz już swoją decyzję o założeniu firmy i zdecydujesz się jednoosobową działalność gospodarczą to masz 75% drogi pokonane! Teraz pozostaje udać się do najbliższego urzędu i dokonać rejestracji.

Jednak zanim to zrobisz przygotuj się wcześniej. Ustawodawca wymaga już na etapie składania wniosku pewnych informacji, po których ponosimy konsekwencje. Nie pozostawiaj ich ślepemu losowi.

Dobre przygotowanie do rejestracji pozwala na sprawne przeprowadzenie jej w urzędzie. W zależności jaką podejmiesz decyzje takie będziesz płacić podatki. Istotna jest także sprawa wyboru ubezpieczyciela.

Wypełnianie formularza

Zabierz do urzędu dowód osobisty, a dodatkowo musisz znać swój numer NIP (jeśli nie posiadasz zostanie Ci nadany elektronicznie).

Wymyśl nazwę firmy. Powinna być związana z prowadzoną działalnością i pamiętaj kiedy działalność się rozwinie będziesz dzięki niej rozpoznawana na rynku. Lepiej od razu wymyśleć ciekawą nazwę niż potem narażać się na niepotrzebne koszty. Jeśli nie chcesz żadnego pseudonimu to wiedz, że imię i nazwisko jest obowiązkowe i to ono stanie się Twoją nazwą.

Sprawdź, co powinnaś wiedzieć:

Nie każdą firmę należy rejestrować

PKD

To nic innego jak Polska Klasyfikacja Działalności. Jest to spis wszystkich rodzajów działalności. Wybierz sobie te, które Cię interesują. Klasyfikują one działalność według ścisłych kryteriów. Po przeanalizowaniu wypisz je sobie na kartce, aby niepotrzebnie nie szukać ich ponownie. Nie ma też potrzeby wypisywać zbyt wielu punktów PKD, ponieważ aktualnie wszystkie wpisy do działalności są zwolnione z opłat.

Wybór ubezpieczyciela

W zależności od sytuacji w jakiej się znajdujesz możesz być ubezpieczona w KRUS lub ZUS.

Natomiast osoba, która będzie podlegać ubezpieczeniu w ZUS powinna wiedzieć jakie spełnia warunki, aby wybrać dla siebie odpowiednie ubezpieczenie.

Formularze jakie składa osoba przy rejestracji do ubezpieczeń:

  • ZUS ZUA – jeśli zgłaszasz się do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego (i dobrowolnie – chorobowego)
  • ZUS ZZA – jeśli zgłaszasz się tylko do ubezpieczenia zdrowotnego, np. przy uldze na start
  • ZUS ZCNA – jeśli zgłaszasz do ubezpieczenia zdrowotnego członka rodziny.

Do wyboru masz:

  • ulgę na start przez 6 miesięcy nie płacisz składek na ubezpieczenia społeczne (składasz formularz ZUS ZZA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 40)
  • preferencyjne składki „mały ZUS” – składki obniżone przez 24 miesiące (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 70)
  • jeśli będziesz opłacać standardowe składki ponieważ nie spełniasz warunków do skorzystania z wymienionych ulg (składasz formularz ZUS ZUA z kodem tytułu ubezpieczenia 05 10)

Dokumenty składasz w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia (możesz złożyć już przy rejestracji firmy w urzędzie za pośrednictwem CEIDG.)

Sposób rozliczania z urzędem skarbowym

Przedsiębiorca we wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 wybiera formę płatności podatku dochodowego. Do wyboru masz:

  • na zasadach ogólnych;
  • podatek liniowy;
  • ryczałt od przychodów ewidencjonowanych;
  • karta podatkowa;

Przemyśl tę decyzję ponieważ według wybranej formy płatności będziesz się rozliczać z Urzędem Skarbowym.

Profil Zaufany

Jeśli nie chcesz przychodzić do urzędu, możesz zrobić wszystko sama w domu, a następnie podpisujesz profilem zaufanym po wysłaniu dokumentów w Internecie. To darmowe narzędzie, którym potwierdzisz swoją tożsamość w Internecie (PESEL). Działa jak podpis elektroniczny i jest alternatywą dla płatnego podpisu kwalifikowanego.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Grzegorz Zieliński
Nauczyciel z powołania; zawodowo - wieloletni pracownik samorządowy; prywatnie - mąż i tata dwójki wspaniałych i mądrych dzieci.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail