Czego szukasz

Dzielą Cię tylko 3 kroki do zarabiania na blogu

„Dla mnie to coś niesamowitego – powiedział ostatnio znajomy, patrząc na moje biurko. – Pracujesz nie wychodząc z domu”. Rzeczywiście, Internet dał mi możliwość pracy bez wychodzenia z domu lub z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy, że wezmę ze sobą swoje przenośne biuro – laptop – i jestem w pracy. Nie tylko ja. Po biznes online sięga coraz więcej osób, a praca bez wychodzenia z domu staje się coraz bardziej popularna. Grono cyfrowych nomadów rośnie.

Serce biznesu online

Jeżeli myślisz o biznesie online i pracy bez wychodzenia z domu, musisz wziąć pod uwagę, że biznes online jest jak organizm. Ma swoje narządy wewnętrzne – elementy marketingu – które tworzą całość.

Jedne są ważniejsze, inne mniej. Bez niektórych można funkcjonować, bez innych nie. Jednak współistnienie poszczególnych elementów sprawia, że organizm działa tak jak trzeba.

Bardzo ważnym organem jesteś Ty. To Ty stanowisz mózg swojej działalności. To Ty podejmujesz decyzje, tworzysz treści i przekazujesz swoją wiedzę.
Drugim bardzo ważnym organem jest serce, czyli strona internetowa z blogiem. Twoja WWW i blog to przestrzeń, która daje Ci możliwość przedstawienia się.

Dzięki treściom na blogu budujesz swój wizerunek ekspertki, także zacieśniasz relacje ze swoimi czytelnikami. Jeśli umiejętnie połączysz blog z newsletterem i obecnością w social mediach, stworzysz krwioobieg swojego biznesu, przestrzeń, dzięki której ludzie Cię poznają i z czasem sięgną po więcej.

Czy w ogóle warto?

Oczywiście możesz zadać pytanie: „Czy ktokolwiek cokolwiek ode mnie kupi, jeśli dam swoją wiedzę za darmo?”. I rzeczywiście wielokrotnie słyszałam to pytanie od uczestników moich webinarów czy warsztatów.

Taka wątpliwość może wydawać się bardzo uzasadniona i logiczna. Jednak rzeczywistość wygląda inaczej. Jeśli chcesz pozyskać klienta, najpierw daj mu coś za darmo.

Pisanie na blog przypomina proces uwodzenia. Tworzysz treści, dzięki którym pokazujesz swoją wiedzę, podejście do tematu. Przedstawiasz się swoim czytelnikom, a to owocuje zaufaniem z ich strony. Z czasem pozwolą się zaprosić na randkę przy świecach, czyli sięgną po Twój produkt czy usługę.

Warto też pamiętać o „klientach dojrzewających”. Nie każdy zdecyduje się sięgnąć po Twoją usługę już po pierwszym kontakcie. Część klientów potrzebuje czasu, by poczuć, że potrzebuje właśnie Twojej usługi.

Moje doświadczenie pokazuje, że są osoby, które decydują się nawiązać współpracę po kilku miesiącach, a nawet kilku latach. Właśnie dla takich osób potrzebujesz przestrzeni, w której będą się czuć dobrze, i będą mieli możliwość poczucia, że to co robisz jest dla nich. Tą przestrzenią jest blog.

Jak bije serce?

Jak dobrze wiesz serce „działa” w określony sposób. Bije w odpowiednim rytmie, pompując krew. Tak samo blog, by utrzymywać życie Twojego biznesu online, musi działać w określony sposób. Na pewno ważną rolę odgrywa systematyczność pisania, atrakcyjność treści.

Jednak nie wystarczy pisać, warto wiedzieć, jak pisać, by inni chcieli to czytać. A to oznacza dla Ciebie bardzo ważną pracę do odrobienia. Jeśli chcesz prowadzić blog, który rzeczywiście przełoży się na konkretne efekty w biznesie online, zadbaj przede wszystkim o trzy elementy:

  1. Precyzyjnie określ swoją grupę docelową. Tworzenie dobrych treści zaczyna się od świadomości dla kogo je tworzysz. Pomysł na kolejny artykuł, przychodzi dzięki kontaktowi z czytelnikami i klientami.
  2. Pisz językiem klienta/czytelnika. Innym językiem będziesz pisała dla doradców zawodowych, a innym dla matek, które po urlopie macierzyńskim chcą wrócić na rynek pracy.
  3. Podaję Ci to jako punkt trzeci, ale tak naprawdę od tego się zaczyna. Szukając swojej specjalizacji, określając tematykę bloga połącz trzy elementy: swoją pasję, kompetencje i potrzeby swojego klienta. Mówiąc prościej: musisz kochać to, o czym będziesz pisała, znać się na tym i wiedzieć, że Twoi czytelnicy potrzebują właśnie tej wiedzy.

Najładniejszy szablon strony, najpiękniejsza grafika, najciekawsze artykuły nie przyniosą Ci efektów, jeśli zapomnisz o tych trzech krokach.

Najważniejsze na koniec

A teraz przechodzę do najważniejszego: po prostu zacznij. Zdecydowanie lepiej jest zacząć z błędem, niż perfekcyjnie zwlekać.

Zdjęcie: Storyblocks.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Doktor literaturoznawstwa, pisarka, nauczycielka z wieloletnim doświadczeniem i blogerka. Od ponad sześciu lat pracuj z początkującymi autorami książek i blogów eksperckich. Pokazuje im, jak pisać, by inni chcieli to czytać. Autorką kilku książek i kursów online – w tym kursu w formie e-booka: „Jak pisać na blog ekspercki, by inni chcieli to czytać”.

Polecane artykuły

oferty
pracy
Sprawdź pełną listę
baza
pracodawców
Pracodawca przyjazny rodzicom
Reklama
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie