Czego szukasz

7 historii kobiet biznesu – pobierz darmowego e-booka!

W ramach projektu Tell Your Story, Lady Business Club Business Women Foundation przygotował pierwszą edycję bezpłatnego ebooka. Ma to służyć zachęceniu przedsiębiorczych kobiet do dzielenia się swoimi historiami i wzmocnienia ich wizerunku oraz widoczności online. Pierwsze wydanie ebooka to 7 historii kobiet biznesu – Laureatek Plebiscytu Lady Business Awards 2017, w tym wyróżnionej nagrodą specjalną Jagi Hupało.

  • Ewa Moskalik - Pieper - 16/04/2018

Pomysł na projekt i e-book

Celem projektu TELL YOUR STORY jest zachęcenie kobiet do odważnego mówienia o swoich osiągnięciach, świadomego budowania marki osobistej w sieci, a także dzielenia się swoją historią sukcesu, a przez to inspirowanie, motywowanie i zachęcanie innych kobiet do podjęcia działalności biznesowej – wyjaśnia Emilia Bartosiewicz, prezes i założycielka Lady Business Club Business Women Foundation.

Na projekt składa się cykl wywiadów na portalu www.ladybusiness.pl z wyjątkowymi kobietami biznesu, właścicielkami firm z całej Polski. Wywiady które będą publikowane cyklicznie również właśnie w formie bezpłatnego e-booka.

– Nie ma znaczenia, czy jesteś lokalnym biznesem czy masz ogólnopolską sieć sprzedaży, ani w jakiej branży działasz. Każda firma ma za sobą historię, ma swoją wizję, która ją wyróżnia i którą można opowiedzieć tak, by zyskać sympatię otoczenia – dodaje Emilia Bartosiewicz.

Tell Your Story

Na pierwsze wydanie e-booka TELL YOUR STORY składa się 7 wywiadów z kobietami nagrodzonymi w Plebiscycie Lady Business Awards 2017. To ich historia i droga do sukcesu.

Te przedsiębiorcze kobiety chętnie dzielą się najlepszymi radami, jakie same otrzymały i opowiadają, jak pokonały najtrudniejsze wyzwania zawodowe.

mamy szansę dowiedzieć się, jaką rolę w ich karierach miało otoczenie, jakimi wartościami kierują się na co dzień i co ich zdaniem decyduje o powodzeniu w biznesie.

Swoimi historiami podzieliły się:

Jaga Hupało, BORN TO CREATE
Anna Szczęśniak, POJAZDY SPECJALNE SZCZĘŚNIAK
Jirina Nowakowska, TAP & JAZZ DANCE
Marta Rudzińska, JARS
Magdalena Wontek, ZESPÓŁ SZKÓŁ PRYWATNYCH SZKOŁY Z DZIEWICZEJ W SOSNOWCU
Irena Przyborowska, AGENCJA OCHRONY FENIKS, KLINIKA URODY FENIKS
Anna Pestilenz, HOTEL SZAFIR W JASTRZĘBIEJ GÓRZE

Lady Business Club Business Women Foundation zaprasza do udziału w projekcie TELL YOUR STORY wszystkie właścicielki firm i kobiety zarządzające przedsiębiorstwami, które szukają świeżej i atrakcyjnej promocji.

To wspaniała okazja, by zaprezentować siebie i swoje osiągnięcia w ciekawej formie na profesjonalnym, biznesowym portalu www.ladybusiness.pl.

Przeprowadzenie wywiadu i publikacja na portalu są nieodpłatne, a organizator cyklu zastrzega sobie prawo wyboru najciekawszych historii.

E-book można pobrać na stronie: http://ladybusinessclub.com/tell-your-story/

Fundacja

Lady Business Club Business Women Foundation została powołana do życia przez Emilię Bartosiewicz, zarządza największym, ogólnopolskim klubem dla kobiet biznesu: Lady Business Club działającym od 2011 r.

Celem Fundacji jest edukacja, integracja oraz promocja właścicielek firm oraz propagowanie idei przedsiębiorczości wśród polskich kobiet w Polsce i za granicą.

Fundacja realizuje swoją misję organizując spotkania biznesowe – brainstormy dla kobiet biznesu, wydarzenia jak Plebiscyt Lady Business Awards, a także prowadzi portal ladybusiness.pl, gdzie publikuje cykle tematyczne (Tell Your Story, Polka za granicą).

Współpracuje z organizacjami i instytucjami branżowymi, a także międzynarodowymi klubami biznesowymi, umożliwiając wymianę wiedzy i doświadczeń oraz nawiązanie wartościowych kontaktów.

Zdjęcie: własność Lady Business Club Business Women Foundation

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Ewa Moskalik - Pieper
Redaktor portalu Mamo Pracuj. Prywatnie spełniona, pełnoetatowa mama dwóch wspaniałych synów i żona, starająca się znaleźć swój patent na work - life balance. Absolwentka UJ. Miłośniczka kina, muzyki i książek.
Podyskutuj

Zastrzeganie marki. Co warto o tym wiedzieć?

Na czym polega prawna ochrona znaku towarowego? Jakie wybrać logo? Gdzie można uzyskać pomoc przy przejściu przez procedury w Urzędzie Patentowym? Dowiesz się tego z poniższego wpisu.
  • Jagoda Jasińska - 07/11/2019
widok z góry na stół z laptopem, kawą, notatnikiem, okularami

Ochrona prawna znaku towarowego – na czym polega?

Rejestrując znak towarowy, za który uznawany jest nazwa oraz wszystko, co pozwala na identyfikację firmy, odbywa się w urzędzie patentowym. Aby przygotować wniosek, który zostanie zaakceptowany przez urzędników, niezbędna jest jednak odpowiednia wiedza z zakresu prawa autorskiego oraz procedur. Osoby, które do tej pory nie miały z nimi styczności, mogą mieć spore problemy z dopełnieniem wszystkich formalności i zapewnieniem sobie pozytywnego rozpatrzenia wniosku.

Ochrona marki firmy – samo logo czy logo z nazwą?

Jedną z najczęstszych wątpliwości dotykających przedsiębiorców rejestrujących markę jest wybór między jedną z dwóch opcji – ochroną prawną samego logo, czy też dotyczącą także jej nazwy. W większości przypadków wystarczy tylko zastrzeżenie logotypu.

Zdarza się jednak, że ten nie zawiera nazwy przedsiębiorstwa. W takiej sytuacji niezbędne będzie też zastrzeżenie określonych słów w danym kontekście – przede wszystkim w treściach dotyczących branży, w której działa firma. Wyjątek stanowią nazwy będące słowem stworzonym na potrzeby nazwy – na przykład Budopol, Meblex i tym podobne.

Zastrzeżenie znaku towarowego – kto pomoże w tym zadaniu?

Jak już wspomnieliśmy, złożenie wniosku oraz przejście wszystkich procedur w urzędzie patentowym nie jest łatwe i wymaga specjalistycznej wiedzy. Dlatego zastrzeganie marki warto powierzyć fachowcowi. Najlepiej będzie, jeśli w tym celu wybierzemy się do kancelarii rzecznika patentowego.

Stawiając na pomoc sprawdzonego i posiadającego niezbędne certyfikaty oraz uprawnienia specjalisty, możemy być pewni, że wszystkie najważniejsze elementy wizerunku naszej firmy zyskają odpowiednią ochronę przed ich wykorzystaniem przez konkurencyjne przedsiębiorstwa.

Artykuł powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: Pixabay

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska

Prowadzę firmę odzieżową – historia Natalii

- To, że zostałam wyróżniona w konkursie "Stań na własnych nogach" niesamowicie podbudowało moją pewność siebie, wiarę w to co robię - mówi Natalia, mama, założycielka firmy odzieżowej, finalistka konkursu Stań na własnych nogach. Przeczytaj jej wyjątkową historię!
  • Joanna Gotfryd - 30/10/2019
Natalia Hulbój, właścicielka firmy Go For Colors z synkiem

Konkurs „Stań na własnych nogach”

W czerwcu 2019 organizowałyśmy wspólnie z Rossmann Polska konkurs, Stań na własnych nogach, do którego zaprosiliśmy wszystkie przedsiębiorcze kobiety. Pula nagród w tym konkursie wynosiła aż 60 tysięcy złotych!

Wkrótce przedstawimy Wam kolejne historie przedsiębiorczych mam, które zgłosiły się do konkursu. Jedną już mogłyście poznać:

Kosmetyki naturalne bez ulepszania – pomysł na biznes Dominiki

W finale konkursu znalazło się aż 50 fantastycznych prac i projektów. Oto jedna z nich. Przeczytajcie historię Natalii, która tworzy wyjątkowe ubrania Go for Colors.

Natalia, jaki jest Twój pomysł na biznes i od czego wszystko się zaczęło?

Od ponad roku prowadzę firmę Go for Colors z nietuzinkową, kolorową odzieżą damską i dziecięcą. Szycie „zagościło” w moim życiu dość późno, jednak odkąd pamiętam zawsze lubiłam tworzyć coś własnoręcznie, uwielbiałam wszystkie serie DIY 🙂

Kiedy dowiedziałam się, że zostanę mamą, postanowiłam, że swojemu synkowi uszyję piękną, kolorową wyprawkę. Niestety los okazał się okrutny. Otrzymaliśmy diagnozę, że nasz synek ma bardzo ciężką wadę serca. Badania, kontrole, przygotowywanie się na to co może być, niepewność, ale też wielka nadzieja. Jaś urodził się w dobrym stanie, przeszedł dwie operacje. Drugiej nie przeżył…

Zmarł w wieku 9 miesięcy. Był to ogromny cios, dla mnie, mojego męża, całej naszej rodziny. Jest to tragedia, którą nadal przeżywamy, ale nauczyliśmy się z tym bólem jakoś żyć.

Po śmierci Jasia nie widziałam sensu w niczym, nie mogłam się pozbierać. Ciężko planować i mówić o jakichkolwiek marzeniach, po takiej tragedii. Ciężko funkcjonować.

Natalia Hulbój

Pewnego dnia mój mąż sprezentował mi maszynę do szycia. Zaczęłam się uczyć szyć, były to proste rzeczy, musiałam po prostu zająć czymś głowę i ręce. Po jakimś czasie postanowiłam, że zapiszę się na kurs kroju i szycia. Aby wyjść z domu. Po prostu. Mieć jakiś powód, by wyjść do ludzi. W międzyczasie podjęłam nową pracę.

Tak mijały dni, tygodnie, miesiące. Aż urodził się mój kochany drugi synek Szymuś. Moje Słońce, moja Inspiracja. Szyłam dla niego malutkie ciuszki, akcesoria. Po jakimś czasie zaczęłam robić zdjęcia tych rzeczy, wstawiać na swój fb profil. Pojawiły się pozytywne komentarze, zapytania o cenę. Zaczęłam interesować się dotacją z UP: jakie są kryteria, ile można uzyskać dofinansowania itp.

Złożyłam wniosek i dostałam pieniądze na rozpoczęcie działalności.
Poszłam jak to się mówi „na żywioł” 🙂 stwierdziłam, że teraz albo nigdy. To moja historia w dość dużym skrócie. Jestem dopiero na początku swej drogi, wiele jeszcze przede mną.

Co dał Ci udział w konkursie „Stań na własnych nogach”? Co zmienił w Twoim życiu?

To, że zostałam wyróżniona w konkursie „Stań na własnych nogach”, niesamowicie podbudowało moją pewność siebie, wiarę w to co robię. Spośród tylu zgłoszeń moje prace zostały dostrzeżone. Był to dla mnie dość duży szok. Otrzymałam też wiele wsparcia od bliskich i obcych ludzi. Pozytywne komentarze, kciuki i oczywiście … głosy.

Jak planujesz wykorzystać to doświadczenie w przyszłości? Jakie kolejne kroki planujesz zrobić?

Pomimo tego, że nie udało się zdobyć nagrody, to właśnie wsparcie od innych osób bardzo mnie podbudowało. Teraz mam w planach przede wszystkim udział w pierwszych w moim życiu targach dziecięcych. Bardzo się stresuję całym tym przedsięwzięciem, ale mam nadzieję, że będzie dobrze 🙂

Oczywiście planuję dalszy rozwój, pozyskiwanie nowych klientów, wprowadzanie nowych produktów. Marzy mi się sklep stacjonarny lub partner biznesowy, który moje produkty będzie chciał sprzedawać w swoim sklepie 🙂

Natalia Hulbój

Co powiedziałabyś mamom, kobietom, które planują założyć własną firmę?

Że będą chwile radości, ale też smutku, strachu i rozgoryczenia. Nie będę owijać w bawełnę, że własna firma to bułka z masłem. Tak nie jest. Jest ciężko, ale warto. Tak myślę. Według mnie trzeba mieć wsparcie bliskich. Nie ukrywam, że ja takie wsparcie mam. W mężu. W rodzinie. Naprawdę jest to nieocenione. Będę to zawsze podkreślać. I bardzo, bardzo z tego miejsca dziękuję im za wszystko.

Drogie Mamy – pomimo problemów, jakie na pewno się pojawią, myślę, że warto próbować. Warto marzyć, realizować swoje pomysły 🙂 I liczyć – prowadzić budżet firmowy 🙂 to też bardzo, bardzo ważne 🙂
Pozdrawiam wszystkie Przedsiębiorcze Mamy!

Jeśli lubisz czytać inspirujące historie mam, zajrzyj też tutaj:

Po każdej burzy wychodzi słońce – historia Doroty, która tworzy wianki

Godzę obie role – mamy i pracownika – historia Agnieszki z Irlandii

Jestem dla siebie sterem, żeglarzem i okrętem

Przestaję wierzyć, że kiedyś „wyjdę do ludzi”…

Zdjęcia: własność Natalii

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail