Czego szukasz

3 sposoby na większe zarobki ze sprzedaży ubezpieczeń

Wiele profesjonalistek ubezpieczeniowych już dziś odnosi sukcesy zawodowe. Właśnie praca jako agentka ubezpieczeniowa daje im możliwość pogodzenia aktywnego uczestniczenia w życiu rodzinnym, jak i zdobywania nowych doświadczeń oraz konkretnych zarobków dzięki sprzedaży ubezpieczeń.

  • Alicja Zielińska - 06/11/2017
Agata Sosulska

Marketing i sprzedaż

Specjalnie dla Ciebie – Czytelniczki Mamopracuj.pl powstał kod rabatowy „mamopracuj”, który daje Ci możliwość zakupu dożywotniego dostępu do 25 szkoleń video Szczytu Ubezpieczeniowego poprzez internet i zaoszczędzenia 200 zł przy zakupie.

Wykorzystaj kod rabatowy: SzczytUbezpieczeniowy.pl

Marketing i sprzedaż to takie obszary, w których ciągle trzeba się rozwijać. Niezależnie od tego czy jest się doradcą ubezpieczeniowym w małej miejscowości czy też w dużym mieście. Konkurencja nie śpi.

Jednym ze sposobów na zwiększanie swoich kompetencji jako agentka ubezpieczenia i zwiększanie sprzedaży ubezpieczeń są szkolenia elearning oraz materiały video dostępne w sieci.

Szczyt Ubezpieczeniowy

Ciekawą prelekcję podczas Szczytu Ubezpieczeniowego – pierwszej internetowej konferencji dla profesjonalistów ubezpieczeniowych wygłosiła Agata Sosulska, która była Dyrektorem ds. rozwoju w Grupie Sport Club. Dbała tam o sprzedaż w sklepach internetowych – między innymi fitnesstrening.pl.

Agata jest też trenerem sprzedaży z wieloletnim doświadczeniem oraz pomaga markom odzieżowym w stworzeniu strategii komunikacji w ramach projektu wesewad.com.

Z video-rozmowy z Agatą pod tytułem „Jak sprzedawać ubezpieczenia kobietom” możemy się dowiedzieć między innymi:

  • jak umiejętnie budować relacje z kobietami-klientami,
  • jak skutecznie komunikować i argumentować ubezpieczenia do grupy klientów jaką są kobiety,
  • jak zbudować swój biznes i sprzedawać więcej ubezpieczeń dzięki niszy rynkowej.

25 szkoleń video

W ramach Szczytu Ubezpieczeniowego – na stronie http://www.szczytubezpieczeniowy.pl w zaciszu domowym, o dowolnej porze dnia i nocy możesz obejrzeć każde z 25 szkoleń video.

Nie musisz więc płacić za dojazd, hotel i tracić dużo czasu, aby wziąć udział w profesjonalnej konferencji i zdobyć specjalistyczną wiedzę, która pozwoli Ci sprzedawać więcej ubezpieczeń.

Każde z tych szkoleń zostało przygotowane specjalnie na potrzeby Szczytu Ubezpieczeniowego przez praktyków sprzedaży, trenerów marketingu oraz menadżerów i prezesów towarzystw ubezpieczeniowych.

Prelekcje video

Prelekcje video na Szczyt przygotowali specjalnie wybranie prelegenci:

Waldemar Poberejko – Fundamentalne elementy sprzedaży ubezpieczeń grupowych.
Katarzyna Słaboń – Jak z sukcesem prowadzić fanpage agenta ubezpieczeniowego na Facebooku.
Lech Dworaczyński – Agentów czekają zmiany. W jaki sposób się do nich dostosować? Nowy model pracy agenta ubezpieczeniowego.
Rafal Pikul – Jak dzięki video skutecznie promować ubezpieczenia.
Rain Takahashi – Jak sprzedawać ubezpieczenia turystyczne przez aplikację mobilną.
Wojciech Wężyk – Jak komunikować ubezpieczenia w mediach.
Wojciech Bizub – Magiczne formuły sprzedażowe w korespondencji e-mail agenta ubezpieczeniowego.
Paweł Tkaczyk – Marka osobista skutecznego agenta ubezpieczeniowego w mediach społecznościowych.
Igor Rusinowski – Kierunek rozwoju kanałów dystrybucji w branży ubezpieczeń.
Marcin Rzetecki – Jak zaoszczędzić do 50% czasu pracy agenta ubezpieczeniowego.
Piotr Czublun – Ochrona danych osobowych klientów i rozporządzenie RODO w codziennej pracy agenta.
Rafał Mróz – Jak pokonać 8 największych obiekcji klientów ubezpieczeniowych.
Marcin Konopka – 5 sposobów na zwiększenie sprzedaży w multiagencji.
Arkadiusz Bednarski – Jak będąc agentem zrozumieć klienta i jego potrzeby.
Mikołaj Winkiel – Co sieć mówi o ubezpieczeniach.
Agata Sosulska – 3 porady na sprzedaż ubezpieczeń kierowaną do kobiet.
Wojciech Kłodziński – Jak zdobyć #1 miejsce w Google jako agent ubezpieczeniowy.
Marcin Kowalik – Co wpływa na jakość leadów ubezpieczeniowych? 3 sposoby na zdobywanie klientów przy ubezpieczeniach na życie, dla firm oraz komunikacyjnych.

Wiedza

Ze szkoleń Szczytu Ubezpieczeniowego dowiesz się między innymi:

  • jak pozyskać klienta ubezpieczeniowego,
  • jak sprzedawać więcej ubezpieczeń,
  • jak zdobywać więcej leadów ubezpieczeniowych,
  • jak skutecznie domykać sprzedaż,
  • jak zdobywać klientów z polecenia,
  • jak stworzyć markę osobistą agenta i stać się autorytetem,
  • jak pracować mądrze i znaleźć balans między pracą, a rodziną,
  • skąd wziąć bazę potencjalnych klientów ubezpieczeniowych,
  • gdzie szukać klientów ubezpieczeniowych.

Sposoby na sprzedaż

Podczas Szczytu omawiane są sposoby jak zwiększyć sprzedaż na:

  • ubezpieczenia grupowe,
  • ubezpieczenia na życie,
  • ubezpieczenia komunikacyjne.

Kod rabatowy „mamopracuj” daje Ci możliwość zakupu dożywotniego dostępu do 25 szkoleń video Szczytu Ubezpieczeniowego poprzez internet i zaoszczędzenia 200 zł przy zakupie.

Jeżeli natomiast chcesz dołączyć do społeczności pomagających sobie profesjonalistów ubezpieczeniowych – odszukaj na Facebooku grupę „Mistrzowie Marketingu i Sprzedaży Ubezpieczeń” i dołącz do niej.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcia: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Podyskutuj

Ile zostanie mi na rękę z faktury VAT?

Niejedna z nas pewnie zastanawia się jak to jest z kwotami na fakturze, a faktycznymi zarobkami. Na ile musisz wystawić fakturę, aby ostatecznie zarobić tyle ile chcesz? Przeczytaj jakie są formy i ogólne zasady opodatkowania.
  • Marta Serafin - 21/01/2020

Kwota z faktury, a faktyczny zarobek

Obciążenia fiskalne oraz składki społeczne stanowią znaczną część zarobków przedsiębiorcy. Często pojawia się pytanie, na ile muszę wystawić fakturę, aby ostatecznie zarobić tyle ile chcę? Odpowiedź nie jest jednoznaczna i zależy od formy opodatkowania działalności oraz statusu VAT przedsiębiorcy. Ile zostanie Ci na rękę z faktury VAT? Sprawdźmy!

Formy opodatkowania

Potencjalny przedsiębiorca ma do wyboru kilka form opodatkowania. Decyzja zależy m.in. od rodzaju działalności, wysokości przychodów oraz kosztów a także innych czynników takich jak ryzyko podatkowe czy możliwość wpływania na obciążenia podatkowe. Co istotne formę opodatkowania można zmienić w zależności od powyższych okoliczności.
Osoby fizyczne mogą płacić podatek dochodowy wg następujących form opodatkowania:

  • wg skali podatkowej w zależności od wysokości dochodu wg stawki 17%, 32% (tzw. zasady ogólne)
  • wg jednolitej stawki 19%;
  • ryczałt ewidencjonowany;
  • w formie karty podatkowej.

Aby określić faktyczny zarobek przedsiębiorcy należy dodać do kwoty „na rękę” odpowiednio podatek dochodowy oraz ewentualnie VAT. Wysokość obciążeń fiskalnej zależy od formy opodatkowania oraz stawki VAT.

Zasady ogólne

Zasady ogólne to forma opodatkowania dostępna dla każdego przedsiębiorcy bez względu na rodzaj prowadzonej działalności. Polega na opodatkowaniu dochodu wg stawki 17% oraz 32% dla dochodów ponad limit 85 528,00 zł. Dochód ustala się poprzez pomniejszenie przychodów o koszty uzyskania przychodów.

Faktyczny dochód ustala się poprzez zastosowanie metody „od sta” (potocznie „od stu”), przy której od kwoty netto ustala się kwotę brutto, która zawiera w sobie dodatkową wartość podatku dochodowego. Wyliczony podatek oraz podstawę opodatkowania należy zaokrąglić do pełnych złotych. Zobaczmy pierwszy przykład ile zostanie Ani na rękę z faktury VAT?

Jak obliczyć kwotę na rękę z faktury?

Przykład 1

Anna prowadzi działalność gospodarczą w zakresie reklamy opodatkowaną na zasadach ogólnych wg stawki 17%. Jest czynnym podatnikiem VAT. Planuje uzyskać dochód w styczniu 2020 w wysokości 2 000 zł „na rękę”. Anna wylicza dochód brutto, który powinna wykazać na fakturze w następujący sposób:

2 000 zł/(100%-17%) = 2 409,64 zł Jako czynny podatnik VAT Anna powiększy wyliczoną kwotę o podatek VAT wg stawki odpowiedniej dla świadczonych przez nią usług – 23%: 2 410,00 zł x 1,23 = 2 964,30 zł brutto

Anna uzyska faktyczny zarobek wysokości 2 000 zł jeśli kwota brutto na fakturze wyniesie 2 964 zł. Anna może dodatkowo zmniejszyć dochód o koszty uzyskania przychodu, a także opłacone składki społeczne.

Sprawdź też działalność nierejestrowaną od strony podatkowej

Podatek liniowy dostępny jest dla przedsiębiorcy wg jednolitej stawki 19% bez względu na wielkość dochodów. Charakterystyczne dla tej formy opodatkowania jest brak możliwości pracy na rzecz byłego pracodawcy oraz korzystania z ulg podatkowych. Podobnie jak przy zasadach ogólnych dochód ustala się poprzez pomniejszenie przychodów o koszty uzyskania przychodów. Zasada wyliczania faktycznego zarobku jest analogiczna jak dla skali podatkowej, różnica jest jedynie w stawce podatkowej. Posługując się danym z Przykładu 1 dochód Anny brutto wykazany na fakturze dla kontrahenta wyniesie:

Podatek liniowy

2 000 zł/(100%-19%) = 2 469,16 zł

2 469 zł x 1,23 = 3 037,07 zł brutto Anna uzyska faktyczny zarobek wysokości 2 000 zł jeśli kwota brutto na fakturze wyniesie 3 037 zł. Anna może dodatkowo zmniejszyć dochód o koszty uzyskania przychodu a także opłacone składki społeczne.

Ryczałt ewidencjonowany

Ryczałt ewidencjonowany polega na tym, że podatek płacony jest od przychodu, nie od dochodu, wg stawki 20%, 17%, 8,5%, 5,5% oraz 3% w zależności od rodzaju wykonywanej działalności. Z tej formy opodatkowania wyłączeni są przedsiębiorcy, których przychód przekracza 250 000 euro a także wiele rodzajów działalności takich jak apteki, kantory czy niektóre wolne zawody. Przy wyliczaniu zarobku „na rękę” podstawiamy do wzoru odpowiednią dla rodzaju działalności stawkę ryczałtu.

Przykład 2

Adam prowadzi działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług remontowych opodatkowaną ryczałtem ewidencjonowanym wg stawki 5,5%. Jest czynnym podatnikiem VAT. W styczniu 2020 planuje osiągnąć na rękę kwotę 2 000,00 zł.

Adam wylicza dochód brutto, który powinien wykazać na fakturze w następujący sposób: 2 000,00 zł/(100%-0,055%) = 2 116,40 zł Adam świadczy usługi remontowe na rzecz budownictwa mieszkalnego wg stawki 8%. 2 116,00 x 1,08 = 2 285,28 zł

Adam uzyska faktyczny zarobek wysokości 2 000 zł jeśli kwota brutto na fakturze wyniesie 2 285 zł. Adam może zmniejszyć przychód o opłacone składki społeczne.

Karta podatkowa

Z opodatkowania w formie karty podatkowej mogą korzystać przedsiębiorcy prowadzący m.in. drobną działalność gastronomiczną, usługową, handlową. Jest to najprostszy podatek, gdzie nie trzeba liczyć przychodów ani kosztów, nie prowadzi się także żadnych ewidencji.

Przedsiębiorca osiągający przychód opodatkowany w formie karty podatkowej nie musi sprawdzać zarobku na rękę, gdyż podatek płaci co miesiąc w stałej wysokości na podstawie wydanej przez organ podatkowy decyzji. Jeśli jest czynnym podatnikiem VAT musi doliczyć do oczekiwanej kwoty dochodu podatek VAT wg właściwej dla niego stawki VAT.

Mam nadzieję, że teraz będzie Ci łatwiej obliczyć, ile zostanie Ci na rękę z faktury VAT.

Zdjęcie: 123 rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Marta Serafin
Doradca podatkowy z ponad 10-cio letnim doświadczeniem w księgowaniu zarówno dużych firm, jak i jednoosobowych działalności gospodarczych. Aktualnie jako Księgowa inFakt rozlicza m.in. mamy na własnej działalności. Prywatnie mama trójki dzieci.

Video: Sprawdzony pomysł na biznes dla mamy – RoboCAMP

Szukasz pomysłu na biznes, który pogodzisz z życiem rodzinnym? Robo CAMP to zajęcia dla dzieci i młodzieży z robotyki i programowania. Na czym polega ten biznes? Jak wygląda praca na co dzień? Jak prowadzić taki biznes? Na te pytania odpowie Wojciech Syrocki.
  • Agnieszka Wadecka - 08/01/2020
dwoje dzieci z komputerami leżących na podłodze

Sprawdzony pomysł na biznes dla mamy

W maju 2019 na naszym Facebooku prowadziłyśmy serię LIVE’ów o franczyzach idealnych dla mam.

Podczas siódmej rozmowy naszym gościem był Wojciech Syrocki, który założył i rozwija RoboCAMP, współpracując z wieloma przedsiębiorczymi mamami. Rozmowę prowadziła Joanna Gotfryd.

W końcu mam czas dla dzieci – historia Ani, która rozwija własny biznes z Akademią JA

O czym rozmawiałyśmy?

Joanna z Wojciechem odpowiedzieli na pytania takie jak:

  • Na czym polega biznes franczyzowy z RoboCAMP?
  • Jak założyć własną firmę z RoboCAMP?
  • Jak organizować zajęcia z robotyki i programowania?
  • Oraz na pytania oglądających

Zobacz nagranie z rozmowy:

Prowadzę biznes, który do mnie pasuje – historia Kamili

Zainspiruj się innymi pomysłami na biznes dla mam:

Akcja Franczyza dla Mamy – dowiedz się więcej

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Wadecka
Szczęśliwa żona i mama czwórki dzieci. Macierzyństwo to jej największa pasja, motywująca do rozwoju i działania. Z przyjemnością oddaje się pisaniu. Kocha muzykę, kino i dobre jedzenie. Lubi śledzić trendy i wprowadzać je w życie. Zawodowo początkująca, ale z apetytem na sukces.
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie

Może Cię zainteresować także:

Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail