Czego szukasz

Mama bliźniąt zarządza Wirtualną Polską

Jak to jest być mamą bliźniąt i członkiem zarządu dużej firmy? Jak pogodzić ważne z najważniejszym? Jakie atuty mają mamy, których nie mają inni pracownicy? I dlaczego pracodawca powinien to docenić? Na nasze pytania odpowiada Pani Dominika Herburt-Heybowicz, mama i kobieta zarządzająca firmą.

  • Redakcja portalu Mamo Pracuj - 10/12/2012

Pani Dominiko, jest Pani mamą 3-letnich bliźniąt i Członkiem (członkinią) Zarządu Wirtualnej Polski. Gratulujemy! Jak godzi Pani obowiązki rodzinne i zawodowe?

Dzieci urodziłam dość późno, bo po 40-tce. To wydarzenie całkowicie przeorganizowało moje dotychczasowe życie. Nie ukrywam, że moja praca bywa angażująca, a godzenie macierzyństwa z obowiązkami zawodowymi nie jest łatwe – tym bardziej, że bliźnięta, Julię i Konstantego, wychowuję sama. W związku z tym mój powrót do pracy w pełnym wymiarze godzin był koniecznością. Przekonałam się jednak, że nie ma rzeczy niemożliwych, trzeba tylko sobie wszystko dobrze poukładać. Na co dzień w opiece nad dziećmi pomaga mi opiekunka, która z nami mieszka na stałe.

Kto zajmuje się dziećmi kiedy wychodzi Pani do pracy?

Rano, wspólnie z opiekunką, odprowadzamy dzieci do przedszkola, skąd ona  już sama je odbiera wczesnym popołudniem. Staram się wracać z pracy nie później niż o 18-ej i potem spędzam już z nimi cały wieczór. Przyznaję, że w tygodniu nie mamy dla siebie zbyt dużo czasu, ale za to zaległości nadrabiamy w weekendy.

Dużo Pani pracuje? Czy Członek Zarządu może zrezygnować z jakiejś ważnej delegacji?

Pracuję dużo, to prawda. Dzieci wyleczyły mnie jednak z pracoholizmu. Najważniejsze jest dla mnie zachowanie zdrowej równowagi pomiędzy pracą, a życiem rodzinnym. Zależy mi, żeby ani dzieci, ani firma nie cierpiały na tym, że jestem „pracującą mamą”. Oczywiście są różne sytuacje i czasami zdarza mi się zrezygnować ze służbowego wyjazdu lub też, ze względów zawodowych, nie mogę uczestniczyć w jakiejś uroczystości w przedszkolu. Staram się jednak, żeby takie sytuacje nie zdarzały się zbyt często. Organizuje sobie życie tak, żeby w domu i w pracy być jak najbardziej dyspozycyjną.

Wiele Mam, które nas czyta szuka pracy, często po długiej przerwie. Jakich argumentów powinny użyć nasze Czytelniczki, aby przekonać pracodawcę do tego, że warto je zatrudnić? Co przekonałoby Panią jako pracodawcę?

Z doświadczenia wiem, że matki są bardzo zorganizowanymi pracownikami. Potrafią znakomicie zarządzać swoim czasem. Są zmotywowane i zaangażowane. Rzadko podejmują też decyzję o zmianie pracy, co jest ich niewątpliwym atutem w oczach pracodawcy.

Co zrobić, aby czas spędzony z dzieckiem/dziećmi jak najlepiej wykorzystać dla siebie i swojego rozwoju zawodowego? I jak zaprezentować taką specyficzną lukę w CV?

Macierzyństwo to prawdziwa szkoła życia. Śmiem nawet twierdzić, że wychowywanie dzieci to o wiele większe wyzwanie, niż praca zawodowa. Dzieci uczą odpowiedzialności, cierpliwości, elastyczności, efektywnego zarządzania czasem oraz szybkiego reagowania w trudnych, nieprzewidzianych sytuacjach. To bardzo przydatne na rynku pracy umiejętności. Trzeba o tym głośno mówić.

Jak Pani firma wspiera młodych rodziców? Co oferuje mamom, wracającym po urlopie macierzyńskim albo wychowawczym?

Wirtualna Polska stara się być firmą przyjazną młodym matkom, które mogą liczyć na zrozumienie oraz dobrą atmosferę. Korzystają też z różnych udogodnień, m.in. pracy w zmniejszonym wymiarze godzin, ruchomych godzin oraz pracy zdalnej. Za rozwiązania sprzyjające łączeniu macierzyństwa z pracą zawodową Wirtualna Polska otrzymała w 2010 roku wyróżnienie w konkursie „Mama w pracy”, organizowanym przez Fundację Świętego Mikołaja oraz dziennik „Rzeczpospolita”.

Gratulujemy! Bardzo dziękuję za rozmowę i życzę sukcesów w życiu rodzinnym i zawodowym.

Rozmawiała Joanna Gotfryd

Dominika Herburt-Heybowicz, Członek Zarządu Wirtualnej Polski

Absolwentka Politechniki Warszawskiej, Programu MBA w Szkole Biznesu PW oraz studiów podyplomowych w Paryżu (Program COPERNIC). Karierę zawodową rozpoczęła w CITIBANKU, następnie pracowała w ACCENTURE. Doświadczenie w bankowości inwestycyjnej zdobyła w Londynie w BNP PARIBAS. Obecnie w Grupie ORANGE – od 2003 jako Doradca Członka Zarządu TP ds. Finansów, a od 2005 Członek Zarządu WIRTUALNEJ POLSKI. Długoletni wykładowca zarządzania strategicznego w Szkole Biznesu PW. Jedna z założycielek oraz Członek Rady Fundacji DIADEM, której podstawowym celem jest aktywizacja kobiet w życiu zawodowym i społecznym oraz Członek Rady Fundacji „MÓWIMY OBRAZAMI”, której główną misją jest rozwój dziecięcej wyobraźni poprzez twórcze rysowanie. Prywatnie matka 3-letnich bliźniąt – Julii i Konstantego.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Redakcja portalu Mamo Pracuj
Podyskutuj

Zatrudnij matkę! Jak 10 lat bycia w domu z dziećmi pomogło mi w karierze?

Czy w wieku 44 lat, po 10 latach spędzonych na wychowywaniu trójki dzieci, można z sukcesem wrócić do pracy? Dlaczego czas spędzony z dziećmi to nie tylko świetna inwestycja w rodzinę, ale także fantastyczny czas dla Twojej przyszłej kariery? Zobacz wystąpienie Marthy Ivester na TEDx Nahsville.
  • Joanna Gotfryd - 08/08/2018
Martha Ivester podczas TEDx Nashville

Powrót do pracy po długiej przerwie

Czy po 10 latach bycia w domu z dziećmi można pójść do pracy i odnaleźć się w środowisku ambitnych 20-kilkulatków, będąc jedyną (!) matką w zespole?

Martha Ivester, City Manager w Google Fiber Nashville pokazuje, że jest to możliwe, a czas spędzony z dziećmi to nie tylko inwestycja w rodzinę, ale także świetna inwestycja w Twoją pracę zawodową.

Czas z dziećmi to również inwestycja w karierę

Jaką wartość dla Twojej kariery może mieć „siedzenie w domu”?

Jakie cechy mają odnoszący sukcesy menadżerowie i jakie są cechy efektywnych zespołów?

I jak Twój czas z dziećmi może być fundamentem udanej kariery w późniejszych latach?

Posłuchaj wystąpienia Marthy Ivester, menadżera w Google Fiber i matki 3 dzieci i nie bój się wrócić do pracy po długiej przerwie.

Zdjęcie tytułowe: Screen z Youtube.com

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Joanna Gotfryd
Współzałożycielka portalu Mamo Pracuj, absolwentka UEK, z doświadczeniem zawodowym w dużym biznesie. Mama dwóch rozbrykanych dziewczynek. Pasjonatka górskich wycieczek i Italii w każdej postaci. Marzy o dalekich podróżach i zdobyciu Korony Gór Polski.

Jak można zarabiać przy okazji?

Zarabianie przy okazji – czyż to nie brzmi świetnie? Kto z nas nie chciałby zarabiać bez większego wysiłku, ale za to efektywnie i dużo? No właśnie! Choć mogłoby się wydawać, że osiągnięcie takiego stanu rzeczy jest praktyczne niemożliwe, tak naprawdę da się to zrobić – przy pewnym nakładzie czasu, przy minimalnym zaangażowaniu, przy sprzyjających cechach osobowości i przede wszystkim… przy dobrych chęciach, bo chcieć to móc!
  • Alicja Zielińska - 02/08/2018
młoda kobieta pracuje przy laptopie

Zarabianie przy okazji

Zarobić od niechcenia, mimowolnie, bez wyraźnego wysiłku. Tak zarabia się na dochodach pasywnych, na funduszach inwestycyjnych i prywatnych firmach, które zaczynają generować niezłe zyski.

Co zrobić w sytuacji, kiedy nie masz ani oszczędności na inwestycje, ani pomysłu na działalność gospodarczą, która trafi w gusta klientów i szybko odniesie sukces? Jednym z najprostszych rozwiązań, które dość szybko pozwoli Ci cieszyć się pierwszymi efektami, jest podjęcie pracy w charakterze konsultanta marki kosmetycznej AVON.

Dlaczego to taka dobra opcja?

Przede wszystkim dlatego, że nawiązując współpracę jako konsultantka z AVON, nic nie podpisujesz, nie masz żadnych zobowiązań, nie musisz wyrabiać norm. Nikt Cię nie sprawdza, nic Cię nie ogranicza – z taką świadomością pracuje się dużo lepiej!

Ponadto, konsultant AVON nie ma praktycznie żadnych obowiązków – zajmuje się sprzedażą kosmetyków i markowych produktów, które sprzedaje w cenach katalogowych, a sam zarabia na prowizji.

Jego zarobki rosną wraz z wielkością zamówienia składanego w bazie – im więcej zamówi, tym większy rabat dostanie. W ten sposób szybko można wyrobić sobie „markę” i zacząć zarabiać przy okazji – bo w pewnym momencie zamówienia zaczną spływać same!

Więcej informacji przeczytasz na stronie https://avon.avkonto.pl/ – i dowiesz się jak zarejestrować konto w AVON.

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Zdjęcie: partnera portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Alicja Zielińska
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail