Czego szukasz

Jak wybrać najlepszy projekt dla kobiet?

Choć wydaje się, że najważniejsze i najtrudniejsze zadanie to dostać się do jakiegoś projektu i móc skorzystać ze wsparcia z funduszy europejskich, w praktyce okazuje się, że „diabeł tkwi w szczegółach” a projekty są tak różne, że warto poszukać takiego, który najlepiej spełni nasze oczekiwania. Jak zatem wybrać najlepszy projekt? Czym się kierować? Jak sprawdzić realizatora projektu? Podpowiadamy!

  • Agnieszka Pierzak - 24/03/2016
Kobiety rozmowiają z doradcą zawodowym

Projekt projektowi nie równy

Katalog form wsparcia określony w dokumentach programowych nie jest obligatoryjny dla projektodawcy, który pisze projekt. Nie jest to również katalog zamknięty. Tylko od realizatora projektu i jego pomysłu na aktywizację zależy to co ostatecznie otrzymamy. Dlatego ważne jest, aby zgłaszając się do projektu dokładnie poznać, jakie formy wsparcia oferuje dana instytucja.

Najlepiej wybrać taki projekt, w którym uczestniczka ma prawo do określenia ścieżki wsparcia razem z doradcą zawodowym. Można mieć wpływ na to jakie konkretnie szkolenie/kurs zawodowy zostanie dla nas zakupiony. Ważne jest również to czy organizator zapewnia opiekę nad dzieckiem w czasie zajęć. Kompleksowy projekt powinien takie formy wsparcia przewidywać.

Kiedy chcemy rozwijać własny biznes…

W przypadku projektów, w których kobieta zakłada działalność gospodarczą, forma i zakres wsparcia również zależy od pomysłu projektodawcy.

Dokumenty programowe wskazują pewne ramy, ale ostateczna liczba godzin szkoleń, doradztwa, tematyka tychże, to czy będziemy mieć zapewnioną pomoc coacha, mentora zależy od projektodawcy.

Ważne jest zatem, aby zapytać dokładnie o to, jaki jest zakres i forma wsparcia (są projekty, w których szkolenie przygotowujące do założenia działalności obejmuje 20 h, a są takie które oferują 72 h kurs wraz z doradztwem indywidualnym).

W wyborze projektu istotne jest przede wszystkim to, czy projektodawca może dopasować pomoc szkoleniową i doradczą do naszych potrzeb, czy też w projekcie przewidział „sztywne” rodzaje szkoleń i pomoc konkretnych specjalistów i nie mamy wpływu na ostateczny kształt tego co otrzymamy.

Najlepiej korzystać z pomocy najlepszych

Na koniec rzecz najważniejsza:

Nie bójcie się pytać o kompetencje i doświadczenie prowadzących szkolenia/kursy/doradztwo.

Jeżeli ktoś dysponuje trenerami/doradcami posiadającymi kompetencje i doświadczenie w realizacji takich projektów, ale też doświadczenie biznesowe to chętnie podzieli się tą informacją na stronie www projektu, w ulotkach promocyjnych czy prześle mailowo notki biograficzne takich osób.

Ważne, aby uważać na firmy/instytucje, które piszą tylko, że szkolenia i doradztwo prowadzi kadra doświadczonych i kompetencyjnych trenerów nie chwaląc się ich sylwetkami i nie pisząc nic o kompetencjach.

Przy wyborze projektodawców, kierujcie się ich doświadczeniem. Wybierajcie tych, którzy realizowali już tego typu projekty, mają dobrą reputację i renomę wśród ich wcześniejszych uczestników, mają realny potencjał do tego aby uczestnik otrzymał wsparcie którego oczekuje (kontakty wśród pracodawców, doświadczeni trenerzy-praktycy, itp.)

Powodzenia!

A my, w kolejnym artykule zajmiemy się wsparciem w powrocie na rynek pracy dla osób opiekujących się dziećmi w wieku do lat 3 (tak tak, to wsparcie dla mam ale również ojców!).  

Przeczytaj także:

Zdjęcie: 123.rf

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Agnieszka Pierzak
Z funduszami europejskimi związana jestem od 2006 r. Najpierw jako pracownik instytucji odpowiedzialnej za wdrażanie środków europejskich, a od momentu kiedy zostałam mamą prowadzę własną działalność gospodarczą w zakresie pozyskiwania funduszy unijnych, rozliczania projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej. Taki model pracy bardzo mi odpowiada i pozwala łączyć miłość do dzieci i rodziny z pasją pracy.
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail