Czego szukasz

Jak rozmawiać z kobietą?

Prowadzenie dobrze skrojonej i – co ważne – efektywnej komunikacji kierowanej do kobiet to niełatwe zadanie. I nie chodzi tu wcale, o powtarzany tak chętnie stereotyp, że kobiet nie można zrozumieć. Chodzi o to, że femvertising – czyli strategia autentycznego dialogu z kobietami, niezwykle często jest zwyczajnie źle pojmowany. Czym więc jest i jak wykorzystać femvertising w strategii marketingowej?

  • Jagoda Jasińska - 28/02/2017
Kobieta pracuje na laptopie i rozmawia prze telefon

Kto decyduje o zakupach?

Jak wynika z badań rynku, to kobiety podejmują obecnie najwięcej decyzji zakupowych. I mowa tu nie tylko o codziennych, drobnych sprawunkach i artykułach spożywczych. Statystyki mówią jasno – to kobiety na ogół kupują lub inicjują kupno ubrań i butów dla prawie całej rodziny, sprzętów AGD i RTV, mebli i szeroko rozumianych elementów aranżacji wnętrz, a także aut, domów i wielu innych dóbr…

Jak mówić do kobiet?

Producenci i dystrybutorzy coraz częściej zdają sobie sprawę z potencjału nabywczego jaki leży w konsumentkach. Dlatego też coraz większa liczba firm decyduje się na zmianę strategii komunikacyjnych i wprowadzenie działań reklamowych skierowanych właśnie do „płci pięknej”. Wiele z nich robi to świadomie, czerpiąc z międzynarodowych trendów, sięgając po najnowsze kanały i narzędzia, próbując dostosować do swoich potrzeb tzw. femvertising – czyli właśnie komunikację kierowaną do kobiet która zakłada ich partnerskie traktowanie w dialogu i biznesie, spełnienie realnych potrzeb, uświadamianie własnych wartości… Jednakże czy wszyscy robią to dobrze i – co ważniejsze – efektywnie? Otóż – zdecydowanie nie!

Femvertising

Femvertising, w bardzo dużym skrócie, to strategia, która zakłada potrzebę dogłębnego poznania i zrozumienia kobiecych potrzeb i oczekiwań, codziennych problemów i wyzwań, sposobu myślenia i postrzegania świata. Tylko bowiem znajomość specyfiki konkretnych konsumentek pozwala na stworzenie odpowiednich komunikatów, których kobiety nie odrzucą, ale rzeczywiście rozważą. Komunikatów, które nie będą tylko suchą informacją, ale zaproszeniem do prowadzenia dialogu i rzeczywistej rozmowy na jasnych partnerskich zasadach.

W efektywnej i dobrze ocenianej przez większość kobiet komunikacji nie ma miejsca na idealizowanie i przekłamania. Konsumentki nie chcą już widzieć na telewizyjnych ekranach czy na miejskich billboardach perfekcyjnych obrazów – twarzy, sylwetek, dzieci, rodzin i domów… Poszukują autentyczności i prawdziwych emocji – nie tylko tych ,,uśmiechniętych”. Chcą widzieć portret prawdziwego życia, w którym kobieta jest pełnoprawnym podmiotem ze wszystkimi swoimi zaletami i słabościami.

„Pokazanie prawdziwej, realnej kobiety, to nadal za mało!” – mówi Katarzyna Pawlikowska – ekspertka ds. społecznych i konsumenckich zachowań kobiet z agencji public relations Garden of Words, agencji specjalizującej się w prowadzeniu komunikacji opartej na dogłębnym rozpoznaniu potrzeb i oczekiwań grupy docelowej.

Nawet najlepiej skonstruowana kampania odnieść może jedynie krótkotrwały sukces, jeśli nie pociągnie za sobą zmiany w polityce firmy. Jeśli nie zostanie poparta kolejnymi i długofalowymi działaniami. Kobiety w każdym wieku, niezależnie od zawodu, czy sytuacji rodzinnej doskonale wyczuwają fałsz. Tylko więc wówczas gdy femvertising zostanie wpisany na trwałe w DNA marki, będzie narzędziem skutecznym.

Zdjęcie: własność partnera

Materiał powstał we współpracy z partnerem portalu.

Spodobał Ci się artykuł? Podziel się z innymi:
Jagoda Jasińska
Podyskutuj
Chcę otrzymywać inspiracje, pomysły i sugestie jak pracować i nie zwariować.
Newsletter wysyłamy raz na 2 tygodnie
Może Cię zainteresować także:
Uwaga. Strona wykorzystuje pliki cookies. Informacje uzyskane za ich pomocą wykorzystywane są w celach statystycznych. Pozostając tu godzisz się na ich zapisywanie w Twojej przeglądarce. ×

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail
 

Email marketing powered by FreshMail